Show simple item record

dc.contributor.authorSzoka, Marta
dc.contributor.editorBogołębska, Barbara
dc.contributor.editorWorsowicz, Monika
dc.date.accessioned2022-01-28T15:19:54Z
dc.date.available2022-01-28T15:19:54Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationSzoka M., Pisarstwo kompozytora jako egzegeza jego twórczości. Przypadek szczególny: Roman Berger, [w:] Autorytety w perspektywie chrześcijańskiej, Bogołębska B., Worsowicz M. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011, s. 119-131, https://doi.org/10.18778/7525-592-8.10pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7525-592-8
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/40535
dc.descriptionAutorka w swojej pracy stara się scharakteryzować pisarstwo Romana Bergera, wybitnego kompozytora urodzonego w 1930 r. Badaczka określa je mianem „szeroko pojętej filozofii muzyki lub muzykologię o szczególnym nachyleniu w kierunku estetyki z jednej strony, a ontologii z drugiej”.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofBogołębska B., Worsowicz M. (red.), Autorytety w perspektywie chrześcijańskiej, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectRoman Bergerpl_PL
dc.subjectmuzykapl_PL
dc.subjectpisarstwopl_PL
dc.subjecttwórczośćpl_PL
dc.titlePisarstwo kompozytora jako egzegeza jego twórczości. Przypadek szczególny: Roman Bergerpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011pl_PL
dc.page.number119-131pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationAkademia Muzyczna w Łodzipl_PL
dc.referencesHerbert Z., Willem Duyster (1599–1635) albo Dyskretny urok soldateski, „Zeszyty Literackie” 1999, 68, nr 4, s. 18.pl_PL
dc.referencesList Josepha Haydna do Johanna Ph. Krügera z 22 wrzesnia 1802, [w:] The Collected Correspondance and London Notebooks of Joseph Haydn, red. H. C. Robbins Landon, London 1959, s. 209.pl_PL
dc.referencesMartin F., Odpowiedzialność kompozytora, tłum. M. Szoka, „Res Facta Nova” 2005, nr 8 (17).pl_PL
dc.referencesSzoka M., Muzyka i jej konteksty, cz. 2, red. T. Brodniewicz, H. Kostrzewska, J. Tatarska, Poznań 2006, s. 87–96.pl_PL
dc.referencesTomaszewski M., Momenty autobiograficzne, autoekspresyjne i autorefleksyjne dzieła muzycznego, [w:] Filozofia muzyki. Studia, red. K. Guczalski, Kraków 2003.pl_PL
dc.referencesZagajewski A., Obrona żarliwości, Kraków 2002.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7525-592-8.10
dc.disciplineliteraturoznawstwopl_PL
dc.disciplinenauki o kulturze i religiipl_PL


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe