dc.contributor.author | Szoka, Marta | |
dc.contributor.editor | Bogołębska, Barbara | |
dc.contributor.editor | Worsowicz, Monika | |
dc.date.accessioned | 2022-01-28T15:19:54Z | |
dc.date.available | 2022-01-28T15:19:54Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.citation | Szoka M., Pisarstwo kompozytora jako egzegeza jego twórczości. Przypadek szczególny: Roman Berger, [w:] Autorytety w perspektywie chrześcijańskiej, Bogołębska B., Worsowicz M. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011, s. 119-131, https://doi.org/10.18778/7525-592-8.10 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-7525-592-8 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/40535 | |
dc.description | Autorka w swojej pracy stara się scharakteryzować pisarstwo Romana Bergera, wybitnego kompozytora urodzonego w 1930 r. Badaczka określa je mianem „szeroko pojętej filozofii muzyki lub muzykologię o szczególnym nachyleniu w kierunku estetyki z jednej strony, a ontologii z drugiej”. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Bogołębska B., Worsowicz M. (red.), Autorytety w perspektywie chrześcijańskiej, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Roman Berger | pl_PL |
dc.subject | muzyka | pl_PL |
dc.subject | pisarstwo | pl_PL |
dc.subject | twórczość | pl_PL |
dc.title | Pisarstwo kompozytora jako egzegeza jego twórczości. Przypadek szczególny: Roman Berger | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011 | pl_PL |
dc.page.number | 119-131 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Akademia Muzyczna w Łodzi | pl_PL |
dc.references | Herbert Z., Willem Duyster (1599–1635) albo Dyskretny urok soldateski, „Zeszyty Literackie” 1999, 68, nr 4, s. 18. | pl_PL |
dc.references | List Josepha Haydna do Johanna Ph. Krügera z 22 wrzesnia 1802, [w:] The Collected Correspondance and London Notebooks of Joseph Haydn, red. H. C. Robbins Landon, London 1959, s. 209. | pl_PL |
dc.references | Martin F., Odpowiedzialność kompozytora, tłum. M. Szoka, „Res Facta Nova” 2005, nr 8 (17). | pl_PL |
dc.references | Szoka M., Muzyka i jej konteksty, cz. 2, red. T. Brodniewicz, H. Kostrzewska, J. Tatarska, Poznań 2006, s. 87–96. | pl_PL |
dc.references | Tomaszewski M., Momenty autobiograficzne, autoekspresyjne i autorefleksyjne dzieła muzycznego, [w:] Filozofia muzyki. Studia, red. K. Guczalski, Kraków 2003. | pl_PL |
dc.references | Zagajewski A., Obrona żarliwości, Kraków 2002. | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/7525-592-8.10 | |
dc.discipline | literaturoznawstwo | pl_PL |
dc.discipline | nauki o kulturze i religii | pl_PL |