Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorGórska, Edyta
dc.contributor.editorCałek, Grzegorz
dc.contributor.editorNiedbalski, Jakub
dc.contributor.editorRacław, Mariola
dc.contributor.editorŻuchowska-Skiba, Dorota
dc.date.accessioned2022-01-03T14:04:09Z
dc.date.available2022-01-03T14:04:09Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationGórska E., Muzykoterapia online w czasie pandemii, [w:] Wirtualizacja życia osób z niepełnosprawnością, G. Całek, J. Niedbalski, M. Racław, D. Żuchowska-Skiba (red.), WUŁ, Łódź 2021, https://doi.org/10.18778/8220-739-2.11pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/40416
dc.description.abstractIn March 2020, because of the pandemic and lockdown, therapeutic activities for people with intellectual disabilities were suspended via revocation throughout Poland. Online music therapy became a necessity when switching to a remote form of music therapy for people with disabilities. It has become a challenge for both the leaders and the mentees. Online music therapy has turned into a daily ritual. The main research problem is the idea of conducting online music therapy. In the process of changing stationary music therapy to online music therapy, I applied innovations that have now become established as new methods. The participants were adults and children with intellectual disabilities from the PSONI center in the Pomeranian Voivodeship. This activity required the development of unconventional solutions, new methods and music therapy activities and it became one of the therapeutic measures in the period of isolation. Online music therapy has proven to be an effective method of therapy, which can successfully replace stationary music therapy in a situation of higher necessity, such as a pandemic.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofWirtualizacja życia osób z niepełnosprawnością;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectInternetpl_PL
dc.subjectdisabilitypl_PL
dc.subjectonline communicationpl_PL
dc.subjectlockdownpl_PL
dc.subjectmusic therapypl_PL
dc.subjectonline therapypl_PL
dc.titleMuzykoterapia online w czasie pandemiipl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number195-216pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Gdańskipl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8220-739-2
dc.contributor.authorBiographicalnoteEdyta Górska – doktorantka na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego, Instytut Socjologii; absolwentka Uniwersytetu Muzycznego im. F. Chopina w Warszawie, wydziału pierwszego. W kręgu jej zainteresowań badawczych znajduje się socjologia muzyki, socjologia niepełnosprawności, socjologia życia codziennego, muzyka współczesna. Pracuje jako muzykoterapeutka w pomorskim oddziale Polskiego Stowarzyszenia Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną. Prowadzi także terapeutyczny zespół instrumentów Orffa „Terapia”, w którym grają wyłącznie osoby z niepełnosprawnością intelektualną.pl_PL
dc.referencesBogdanowicz, E. (2015). Rytmika Emila Jaques – Decroze’a w edukacji i terapii dzieci z symptomami nadpobudiwości psychoruchowej. Wydawnictwo Uniwerystetu Śląskiego.pl_PL
dc.referencesBoxill, E.H. (1985). Music Therapy for the Developmentally Disabled. Aspen Systems Corporation.pl_PL
dc.referencesBruscia, K. (1998). Defining music therapy. Gilsum: Barcelona Publishers.pl_PL
dc.referencesCałek, G., Łuszczak, H. (2016). Mam dziecko z niepełnosprawnością. Poradnik dla rodziców. Polskie Towarzystwo Zespołu Aspergera.pl_PL
dc.referencesCałek, G., Łuszczak, H., Jankowska, H. (2014). Mam dziecko z zespołem Aspergera. Poradnik dla rodziców. Polskie Towarzystwo Zespołu Aspergera.pl_PL
dc.referencesGlaser, B.G., Strauss, A.L. (1967). The Discovery of Grounded Theory: Strategies for Qualitative Research. Aldine Publishing Co.pl_PL
dc.referencesKierył, M. (1996). Elementy terapii i profilaktyki muzycznej. Wydawnictwo Żak.pl_PL
dc.referencesKonieczna, E.J. (2007). Arteterapia w teorii i praktyce. Oficyna Wydawnicza Impuls.pl_PL
dc.referencesLecourt, E. (2008). Muzykoterapia, czyli jak wykorzystać siłę dzięków. Videograf II.pl_PL
dc.referencesNatanson, T. (1979). Wstęp do nauki o muzykoterapii. Zakład Narodowy im. Ossolińskich.pl_PL
dc.referencesNatanson, T. (1992). Programowanie muzyki terapeutycznej. Akademia Muzyczna im. K. Lipińskiego we Wrocławiu.pl_PL
dc.referencesPraszkier, R., Nowak, A. (2005). Zmiany społeczne powstałe pod wpływem działalności przedsiębiorców społecznych. Trzeci Sektor, 2, 140–157.pl_PL
dc.referencesSchwabe, C. (1972). Leczenie muzyką chorych z nerwicami i zaburzeniami czynnościowymi. PZWL.pl_PL
dc.referencesStadnicka, J. (1998). Terapia dzieci muzyką, ruchem i mową. Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne.pl_PL
dc.referencesSztompka, P. (2002). Socjologia. Analiza społeczeństwa. Wydawnictwo Znak.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8220-739-2.11


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe