Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorNiedbalski, Jakub
dc.contributor.editorCałek, Grzegorz
dc.contributor.editorNiedbalski, Jakub
dc.contributor.editorRacław, Mariola
dc.contributor.editorŻuchowska-Skiba, Dorota
dc.date.accessioned2022-01-03T13:36:03Z
dc.date.available2022-01-03T13:36:03Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationNiedbalski J., Internet w służbie rodziców dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, [w:] Wirtualizacja życia osób z niepełnosprawnością, G. Całek, J. Niedbalski, M. Racław, D. Żuchowska-Skiba (red.), WUŁ, Łódź 2021, https://doi.org/10.18778/8220-739-2.04pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/40409
dc.description.abstractDespite the changes that have taken place in recent years, there are plenty of activities that are still inaccessible to categories of excluded and marginalized people due to numerous barriers in the social space. New media, and among them the Internet, offer a real chance to get rid of these limitations at least partially. Therefore, in this paper, I try to present the importance and functions of the Internet as attributed by parents of people with disabilities. The research conducted was qualitative in nature, and data analysis was based on the procedures of the grounded theory methodology.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofWirtualizacja życia osób z niepełnosprawnością;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectchildrenpl_PL
dc.subjectdisabilitypl_PL
dc.subjectInternetpl_PL
dc.subjectfamilypl_PL
dc.titleInternet w służbie rodziców dzieci z niepełnosprawnością intelektualnąpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number63-78pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno-Socjologicznypl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8220-739-2
dc.contributor.authorBiographicalnoteJakub Niedbalski – socjolog, pracownik naukowo-dydaktyczny, zatrudniony w Katedrze Socjologii Organizacji i Zarządzania Instytutu Socjologii na Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym Uniwersytetu Łódzkiego. Jego zainteresowania naukowe koncentrują się wokół studiów nad niepełnosprawnością, a także zastosowaniu nowych technologii w badaniach jakościowych, w szczególności komputerowej analizie danych.pl_PL
dc.referencesAndrzejewska, A. (2010). Przydatność i zagrożenia Internetu dla osób niepełnosprawnych. W: A. Andrzejewska, J. Bednarek (red.), Osoby niepełnosprawne a media cyfrowe. Z pogranicza teorii i praktyki (s. 66–76). Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej.pl_PL
dc.referencesBarnes, C., Mercer, G. (2008). Niepełnosprawność. Wydawnictwo Sic!pl_PL
dc.referencesBraddock, D., Rizzolo, M.C., Thompson, M., Bell, R. (2004). Emerging technologies and cognitive disability. Journal of Special Education Technology, 19(4), 49–56. https://doi. org/10.1177/016264340401900406pl_PL
dc.referencesGlaser, B. (1978). Theoretical Sensitivity. The Sociology Press.pl_PL
dc.referencesGlaser, B., Strauss, A. (1967). The discovery of grounded theory. Strategies for qualitative research. Aldine Publishing Company.pl_PL
dc.referencesGoggin, G., Newell, Ch. (2003). Digital Disability. Rowman & Littlefield.pl_PL
dc.referencesHenderson, A., Bowley, R. (2010). Authentic dialogue? The role of “friendship” in a social media recruitment campaign. Journal of Communication Management, 14(3), 237–257. https://doi.org/10.1108/13632541011064517pl_PL
dc.referencesJohnson, L., Moxon, E. (1998). In Whose Service? Technology, Care and Disabled People: The Case For A Disability Politics Perspective. Disability And Society, 13(2), 241–258. https://doi.org/10.1080/09687599826812pl_PL
dc.referencesJunghyun, K., Jong-Eun, R.L. (2011). The Facebook paths to happiness: Effects of the number of Facebook friends and self-presentation on subjective well-being. Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking, 14(6), 359–364. https://doi.org/10.1089/cyber.2010.0374pl_PL
dc.referencesKampert, A.L., Goreczny, A.J. (2007). Community involvement and socialization among individuals with mental retardation. Research in Developmental Disabilities, 28(3), 278–286. https://doi.org/10.1016/j.ridd.2005.09.004pl_PL
dc.referencesKirsten, J. (2004). Integracja społeczna osób niepełnosprawnych a ich automarginalizacja. W: G. Dryżałowska, H. Żuraw (red.), Integracja społeczna osób niepełnosprawnych (s. 98–106). Wydawnictwo Naukowe „Żak”.pl_PL
dc.referencesKonecki, K. (2000). Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana. Wydawnictwo Naukowe PWN.pl_PL
dc.referencesKossewska, J. (2003). Społeczeństwo wobec osób niepełnosprawnych – postawy i ich determinanty. Studia Psychologica I (Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis), 14, 1–11.pl_PL
dc.referencesLubina, E., Lubina-Dąbrowska, N. (2010). Autoprezentacja medialną szansą na integrację społeczną osób niepełnosprawnych. W: A. Andrzejewska, J. Bednarek (red.), Osoby niepełnosprawne a media cyfrowe. Z pogranicza teorii i praktyki (s. 77–84). Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej.pl_PL
dc.referencesMinczakiewicz, E. (1996). Postawy nauczycieli i uczniów szkół powszechnych wobec dzieci niepełnosprawnych umysłowo. W: W. Dykcik (red.), Społeczeństwo wobec autonomii osób niepełnosprawnych (s. 131–144). Eruditus.pl_PL
dc.referencesMorris, J. (2001). That kind of life? Social exclusion and young disabled people with high levels of support needs. Scope.pl_PL
dc.referencesNiedbalski, J. (2013). Obraz sportu i niepełnosprawnego sportowca w autodeskrypcji zamieszczanej na stronach i blogach internetowych. Niepełnosprawność: zagadnienia, problemy, rozwiązania, 2(7), 5–20.pl_PL
dc.referencesNiedbalski, J. (2014). Zastosowanie oprogramowania Atlas.ti i NVivo w realizacji badań opartych na metodologii teorii ugruntowanej. Przegląd Socjologii Jakościowej, 10(1), 60–80.pl_PL
dc.referencesNiedbalski, J., Ślęzak, I. (2012). Analiza danych jakościowych przy użyciu programu NVivo a zastosowanie procedur metodologii teorii ugruntowanej. Przegląd Socjologii Jakościowej, 8(1), 126–165.pl_PL
dc.referencesOstrowska, A. (1994). Badania nad niepełnosprawnością. IFiS PAN.pl_PL
dc.referencesPutnam, R. (2008). Samotna gra w kręgle. Upadek i odrodzenie wspólnot lokalnych w Stanach Zjednoczonych. Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne.pl_PL
dc.referencesSheldon, A. (2010). Changing Technology. W: J. Swain, S. French, C. Barnes, C. Thomas (red.), Disabling Barriers – Enabling Environments (s. 155–160). Sage.pl_PL
dc.referencesShpigelman, C.-N., Gill, C.J. (2014). Facebook Use by Persons with Disabilities. Journal of Computer-Mediated Communication, 19(3), 610–624. https://doi.org/10.1111/jcc4.12059pl_PL
dc.referencesStojkow, M., Żuchowska-Skiba, D. (2015). Aktywność osób z niepełnosprawnościami na profilach i forach społecznościowych w społeczeństwie sieci. Polityka Społeczna, 5–6(42), 17–21.pl_PL
dc.referencesSzarfenberg, R. (2008). Pojęcie wykluczenia społecznego. Instytut Polityki Społecznej UW.pl_PL
dc.referencesThackeray, R., Hunter, M.A. (2010). Empowering youth: Use of technology in advocacy to affectsocial change. Journal of Computer-Mediated Communication, 15(4), 575–591. https://doi.org/10.1111/j.1083-6101.2009.01503.xpl_PL
dc.referencesWehmeyer, M.L., Palmer, S.B., Davies, D.K., Stock, S. (2008). The Efficacy of Technology Use by People with Intellectual Disability: A Single-Subject Design Meta-Analysis. Journal of Special Education Technology, 23(3), 21–30. https://doi.org/10.1177/016264340802300303pl_PL
dc.referencesWyka, A. (1993). Badacz społeczny wobec doświadczenia. Państwowe Wydawnictwo Naukowe.pl_PL
dc.referencesZames-Fleischer, D., Zames, F. (2011). The Disability Rights Movement. From Charity to Confrontation. Temple University Press.pl_PL
dc.referencesŻuchowska-Skiba, D. (2015). W kierunku integracji środowiska osób niepełnosprawnych. Znaczenie internetu dla formowania się wspólnot osób niepełnosprawnych. Miscellanea Anthropologica et Sociologica, 16(2), 200–210.pl_PL
dc.referencesŻuchowska-Skiba, D. (2018). Niepełnosprawność w dobie web 2.0. Znaczenie portali społecznościowych dla osób z niepełnosprawnościami. W: E. Grudziewska, M. Mikołajczyk (red.), Wybrane problemy społeczne. Teraźniejszość – przyszłość (s. 138–148). Wydawnictwo APS.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8220-739-2.04


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe