Komunikacja w czasach kryzysu. Specyfika efektywnego komunikowania się z wyborcami współczesnych, zorientowanych rynkowo organizacji politycznych
Streszczenie
Celem niniejszego artykułu jest zweryfikowanie kluczowych instrumentów komunikacji
pośredniej organizacji politycznych w Polsce oraz określenie stopnia ich marketingowej
profesjonalizacji w zakresie komunikowania. Formacje zorientowane rynkowo to nowoczesne
organizacje polityczne, które wykorzystują wszelkie możliwe instrumenty marketingowe
na rzecz uzyskania rynkowej przewagi konkurencyjnej. Ich działania opierają się
na pogłębionej analizie rynku, stworzeniu odpowiedniego produktu politycznego, wyborze
grupy docelowej oraz efektywnym zastosowaniu przyjętej strategii na rynku. Działają
w zbliżony sposób do przedsiębiorstw, nieustająco próbując zaspokajać potrzeby swoich
wyborców. Analizy dokonano, wykorzystując metodę obserwacji oraz krytyki dostępnych
źródeł. Zweryfikowano również hipotezę zakładającą, że jedynie nowoczesne zorientowane
rynkowe partie polityczne są w stanie prowadzić efektywną komunikację z wyborcami.
Collections
Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne: