Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKowalewski, Michał
dc.contributor.editorMichalska, Iwonna
dc.contributor.editorMichalski, Grzegorz
dc.date.accessioned2021-11-22T09:43:31Z
dc.date.available2021-11-22T09:43:31Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationKowalewski M., Oceny i ocenianie w edukacji wczesnoszkolnej w teorii i praktyce – dyskurs dydaktyczno-metodyczny na łamach periodyku „Edukacja i Dialog” u schyłku XX w., [w:] Addenda do dziejów oświaty. Z badań nad prasą drugiej połowy XX i początków XXI wieku, Michalska I., Michalski G. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013, s. 209-224, https://doi.org/10.18778/7525-913-1.14pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7525-913-1
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/39834
dc.descriptionAutor w swojej pracy omawia dyskurs dydaktyczno-metodyczny ma łamach periodyku „Edukacja i Dialog”, który to dyskurs poświęcony jest ocenom i ocenianiu w edukacji wczesnoszkolnej. Ocenianiu temu przypisuje się niezwykle istotną rolę, moment rozpoczęcia nauki stawia bowiem dziecko w nowej dla niego sytuacji nieustannego oceniania, oceniania tego, co robi, jak się zachowuje, jakie są rezultaty jego edukacyjnej aktywności. Zarówno sama ocena, jak i proces jej konstruowania, a nawet forma, w jakiej zostanie ona zakomunikowana uczniowi w istotny sposób wpływają na psychikę dziecka, decydują o jego motywacji do nauki, kreują określony wizerunek nauczyciela, kształtują nastawienie do szkoły, a także do procesu nauczania i uczenia się, warunkując tym samym dalszy rozwój edukacyjny dziecka. Już w latach 90. XX wieku zwrócono na ten aspekt uwagę, i temu zagadnieniu badacz poświęca swoją pracę.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofMichalska I., Michalski G. (red.), Addenda do dziejów oświaty. Z badań nad prasą drugiej połowy XX i początków XXI wieku, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subject„Edukacja i Dialog”pl_PL
dc.subjectocena szkolnapl_PL
dc.subjectocenianiepl_PL
dc.subjectedukacja wczesnoszkolnapl_PL
dc.subjectkoniec XX w.pl_PL
dc.subjectuczeńpl_PL
dc.subjectnauczycielpl_PL
dc.titleOceny i ocenianie w edukacji wczesnoszkolnej w teorii i praktyce – dyskurs dydaktyczno-metodyczny na łamach periodyku „Edukacja i Dialog” u schyłku XX w.pl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2013pl_PL
dc.page.number209-224pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Nauk o Wychowaniu, Katedra Pedagogiki Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej, 91-408 Łódź, ul. Pomorska 46/48pl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-344-3
dc.identifier.doi10.18778/7525-913-1.14
dc.disciplinehistoriapl_PL
dc.disciplinepedagogikapl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe