Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorHamerlińska‑Latecka, Agnieszka
dc.contributor.editorJaros, Irena
dc.contributor.editorGliwa, Renata
dc.date.accessioned2021-10-28T06:08:25Z
dc.date.available2021-10-28T06:08:25Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationHamerlińska‑Latecka A., Logopedia a metodologia badań nauk społecznych, [w:] Problemy badawcze i diagnostyczne w logopedii, Jaros I., Gliwa R. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, s. 19-34, DOI: 10.18778/8088-476-2.03pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8088-476-2
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/39625
dc.description.abstractThe present text is an attempt to connect the speech therapy with the research methodology of the social science. In it an outline of the research and described strategies of quality inspections were presented and quantitative which can be taken in this area. The author made characteristics of chosen research methods as well as is emphasizing the weight of ethics of examinations in the speech therapy.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofJaros I., Gliwa R. (red.), Problemy badawcze i diagnostyczne w logopedii, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectmetodologiapl_PL
dc.subjectbadania jakościowepl_PL
dc.subjectbadania ilościowepl_PL
dc.subjectmetody badawczepl_PL
dc.subjectmethodologypl_PL
dc.subjectquality inspectionspl_PL
dc.subjectquantitative examinationspl_PL
dc.subjectresearch methodspl_PL
dc.titleLogopedia a metodologia badań nauk społecznychpl_PL
dc.title.alternativeSpeech therapy and research methodology of social sciencespl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2016; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016pl_PL
dc.page.number19-34pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, Zakład Pedagogiki Specjalnej i Logopedii, Wydział Pedagogiki i Psychologii, ul. Chodkiewicza 30, 85-064 Bydgoszczpl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-477-9
dc.referencesBanaszkiewicz Agnieszka, 2015, Studium przypadku (case study) jako metoda badań logopedycznych, w: Stanisław Milewski, Katarzyna Kaczorowska‑Bray (red.), Metodologia badań logopedycznych z perspektywy teorii i praktyki, Gdańsk, s. 364–381.pl_PL
dc.referencesBrzeziński Jerzy, 2000, Badania eksperymentalne w psychologii i pedagogice, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBurzyńska Anna, 2012, Etyka w perspektywie badań pedagogicznych, w: Katarzyna Grzesiak (red.), Wokół metodologii badań społecznych. Głos studentów pedagogiki, Bydgoszcz, s. 99–110.pl_PL
dc.referencesCogan John, The Phenomenological Reduction, w: The Internet Encyclopedia of Philosophy http://www.iep.utm.edu/ (dostęp: 16.02.2016).pl_PL
dc.referencesDenzin K. Norman, Lincoln Yvonna S., 1998, Introduction: Entering the field of qualitative research, w: ciż (red.), Collecting and interpreting qualitative materials, London, s. 1–34.pl_PL
dc.referencesGrabias Stanisław, 1991, Logopedia: jej przedmiot i stopień zaawansowania refleksji metanaukowej, w: Helena Borowiec (red.), Przedmiot logopedii, Lublin, s. 26–48.pl_PL
dc.referencesHejnicka‑Bezwińska Teresa, 2006, Konsekwencje badawcze wynikające z uznania dyskursów edukacyjnych przedmiotem pedagogiki, w: Dariusz Kubinowski, Marian Nowak (red.), Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie, Kraków, s. 15–33.pl_PL
dc.referencesHejnicka‑Bezwińska Teresa, 2008, Pedagogika ogólna, Warszawa.pl_PL
dc.referencesHermanns Harry, 1987, Narrative Interviews – A New Tool for Sociological Field Research, Łódź.pl_PL
dc.referencesJanowski Andrzej, 1989, Uczeń w teatrze życia szkolnego, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKaźmierska Kaja, 1997, Wywiad narracyjny – technika i pojęcie analityczne, w: Marek Czyżewski, Andrzej Piotrowski, Alicja Rokuszewska‑Pawełek (red.), Biografia a tożsamość narodowa, Łódź, s. 35–44.pl_PL
dc.referencesKubinowski Dariusz, Nowak Marian, 2006, Wstęp, w: ciż (red.), Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie, Kraków, s. 7–14.pl_PL
dc.referencesKurantowicz Ewa, Nowak‑Dziemianowicz Mirosława (red.), 2007, Narracja – krytyka – zmiana. Praktyki badawcze we współczesnej pedagogice, Wrocław.pl_PL
dc.referencesLechta Viktor, 2011, Podstawy teoretyczne logopedii, w: Grażyna Gunia, Viktor Lechta (red.), Wprowadzenie do logopedii, Kraków, s. 15–33.pl_PL
dc.referencesŁobocki Mieczysław, 2009, Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Kraków.pl_PL
dc.referencesŁosiak Władysław, Studium przypadku, 2005, w: Jerzy Siuta (red.), Słownik psychologii, Kraków, s. 271.pl_PL
dc.referencesMaszke Albert, 2008, Metody i techniki badań pedagogicznych, Rzeszów.pl_PL
dc.referencesMichalik Mirosław, 2015, Transdyscyplinarność logopedii – między metodologiczną koniecznością a teoretyczną utopią, w: Stanisław Milewski, Katarzyna Kaczorowska‑Bray (red.), Metodologia badań logopedycznych z perspektywy teorii i praktyki, Gdańsk, s. 32–47.pl_PL
dc.referencesMigoń Mieczysław, 2013, Wstęp do etyki. Skrypt, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesMilewski Stanisław, Kaczorowska‑Bray Katarzyna, 2015, Wstęp, w: ciż (red.), Metodologia badań logopedycznych z perspektywy teorii i praktyki, Gdańsk, s. 14–23.pl_PL
dc.referencesNowak‑Dziemianowicz Mirosława, 2006, Doświadczenia rodzinne w narracjach. Interpretacje sensów i znaczeń, Wrocław.pl_PL
dc.referencesPalka Stanisław, 2006, Humanistyczne podejście w badaniach pedagogicznych i praktyce pedagogicznej, w: Dariusz Kubinowski, Marian Nowak (red.), Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie, Kraków, s. 75–83.pl_PL
dc.referencesPilch Tadeusz, 2010, Strategia badań ilościowych, w: Stanisław Palka (red.), Podstawy metodologii badań w pedagogice, Gdańsk, s. 63–78.pl_PL
dc.referencesPilch Tadeusz, Bauman Teresa, 2001, Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSmolińska‑Theiss Barbara, Theiss Wiesław, 2010, Badania jakościowe – przewodnik po labiryncie, w: Stanisław Palka (red.), Podstawy metodologii badań w pedagogice, Gdańsk, s. 79–102.pl_PL
dc.referencesStemplewska‑Żakowicz Katarzyna, Zalewski Bartosz, 2010, Czym jest dobra narracja? Struktura narracji z perspektywy badaczy i klinicystów, w: Maria Straś‑Romanowska, Bogna Bartosz, Magdalena Żurko (red.), Badania narracyjne w psychologii, Warszawa, s. 17–53.pl_PL
dc.referencesStepulak Marian Zdzisław, 2006, Etyka zawodu psychologa jako przedmiot moralnej i duchowej formacji akademickiej, „Annales. Etyka w życiu gospodarczym. Problemy etyczne w procesie edukacji”, 9, nr 2, s. 27–35.pl_PL
dc.referencesStraś‑Romanowska Maria, Bartosz Bogna, Żurko Magdalena (red.), 2010, Badania narracyjne w psychologii, Warszawa.pl_PL
dc.referencesŚliwerski Bogdan, 2011, Klinika akademickiej pedagogiki, Kraków.pl_PL
dc.referencesUrbaniak‑Zając Danuta, 2006, W poszukiwaniu kryteriów oceny badań jakościowych, w: Dariusz Kubinowski, Marian Nowak (red.), Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie, Kraków, s. 209–221.pl_PL
dc.referencesZgółkowa Halina (red.), 1994, Praktyczny słownik współczesnej polszczyzny, t. 3, Poznań.pl_PL
dc.referenceshttp://ebm.org.pl (dostęp: 16.02.2016).pl_PL
dc.referenceshttp://www.iep.utm.edu (dostęp: 16.02.2016).pl_PL
dc.referenceshttp://www.pedagogika.ukw.edu.pl/jednostka/instytut_pedagogiki/komisja_etyki_badan_naukowych (dostęp: 16.02.2016).pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8088-476-2.03
dc.disciplinenauki o zdrowiupl_PL
dc.disciplinenauki socjologicznepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe