dc.contributor.author | Hamerlińska‑Latecka, Agnieszka | |
dc.contributor.editor | Jaros, Irena | |
dc.contributor.editor | Gliwa, Renata | |
dc.date.accessioned | 2021-10-28T06:08:25Z | |
dc.date.available | 2021-10-28T06:08:25Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.citation | Hamerlińska‑Latecka A., Logopedia a metodologia badań nauk społecznych, [w:] Problemy badawcze i diagnostyczne w logopedii, Jaros I., Gliwa R. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, s. 19-34, DOI: 10.18778/8088-476-2.03 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-8088-476-2 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/39625 | |
dc.description.abstract | The present text is an attempt to connect the speech therapy with the research methodology of the social science. In it an outline of the research and described strategies of quality inspections were presented and quantitative which can be taken in this area. The author made characteristics of chosen research methods as well as is emphasizing the weight of ethics of examinations in the speech therapy. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Jaros I., Gliwa R. (red.), Problemy badawcze i diagnostyczne w logopedii, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | metodologia | pl_PL |
dc.subject | badania jakościowe | pl_PL |
dc.subject | badania ilościowe | pl_PL |
dc.subject | metody badawcze | pl_PL |
dc.subject | methodology | pl_PL |
dc.subject | quality inspections | pl_PL |
dc.subject | quantitative examinations | pl_PL |
dc.subject | research methods | pl_PL |
dc.title | Logopedia a metodologia badań nauk społecznych | pl_PL |
dc.title.alternative | Speech therapy and research methodology of social sciences | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Authors, Łódź 2016; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016 | pl_PL |
dc.page.number | 19-34 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, Zakład Pedagogiki Specjalnej i Logopedii, Wydział Pedagogiki i Psychologii, ul. Chodkiewicza 30, 85-064 Bydgoszcz | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-8088-477-9 | |
dc.references | Banaszkiewicz Agnieszka, 2015, Studium przypadku (case study) jako metoda badań logopedycznych, w: Stanisław Milewski, Katarzyna Kaczorowska‑Bray (red.), Metodologia badań logopedycznych z perspektywy teorii i praktyki, Gdańsk, s. 364–381. | pl_PL |
dc.references | Brzeziński Jerzy, 2000, Badania eksperymentalne w psychologii i pedagogice, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Burzyńska Anna, 2012, Etyka w perspektywie badań pedagogicznych, w: Katarzyna Grzesiak (red.), Wokół metodologii badań społecznych. Głos studentów pedagogiki, Bydgoszcz, s. 99–110. | pl_PL |
dc.references | Cogan John, The Phenomenological Reduction, w: The Internet Encyclopedia of Philosophy http://www.iep.utm.edu/ (dostęp: 16.02.2016). | pl_PL |
dc.references | Denzin K. Norman, Lincoln Yvonna S., 1998, Introduction: Entering the field of qualitative research, w: ciż (red.), Collecting and interpreting qualitative materials, London, s. 1–34. | pl_PL |
dc.references | Grabias Stanisław, 1991, Logopedia: jej przedmiot i stopień zaawansowania refleksji metanaukowej, w: Helena Borowiec (red.), Przedmiot logopedii, Lublin, s. 26–48. | pl_PL |
dc.references | Hejnicka‑Bezwińska Teresa, 2006, Konsekwencje badawcze wynikające z uznania dyskursów edukacyjnych przedmiotem pedagogiki, w: Dariusz Kubinowski, Marian Nowak (red.), Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie, Kraków, s. 15–33. | pl_PL |
dc.references | Hejnicka‑Bezwińska Teresa, 2008, Pedagogika ogólna, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Hermanns Harry, 1987, Narrative Interviews – A New Tool for Sociological Field Research, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Janowski Andrzej, 1989, Uczeń w teatrze życia szkolnego, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Kaźmierska Kaja, 1997, Wywiad narracyjny – technika i pojęcie analityczne, w: Marek Czyżewski, Andrzej Piotrowski, Alicja Rokuszewska‑Pawełek (red.), Biografia a tożsamość narodowa, Łódź, s. 35–44. | pl_PL |
dc.references | Kubinowski Dariusz, Nowak Marian, 2006, Wstęp, w: ciż (red.), Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie, Kraków, s. 7–14. | pl_PL |
dc.references | Kurantowicz Ewa, Nowak‑Dziemianowicz Mirosława (red.), 2007, Narracja – krytyka – zmiana. Praktyki badawcze we współczesnej pedagogice, Wrocław. | pl_PL |
dc.references | Lechta Viktor, 2011, Podstawy teoretyczne logopedii, w: Grażyna Gunia, Viktor Lechta (red.), Wprowadzenie do logopedii, Kraków, s. 15–33. | pl_PL |
dc.references | Łobocki Mieczysław, 2009, Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Łosiak Władysław, Studium przypadku, 2005, w: Jerzy Siuta (red.), Słownik psychologii, Kraków, s. 271. | pl_PL |
dc.references | Maszke Albert, 2008, Metody i techniki badań pedagogicznych, Rzeszów. | pl_PL |
dc.references | Michalik Mirosław, 2015, Transdyscyplinarność logopedii – między metodologiczną koniecznością a teoretyczną utopią, w: Stanisław Milewski, Katarzyna Kaczorowska‑Bray (red.), Metodologia badań logopedycznych z perspektywy teorii i praktyki, Gdańsk, s. 32–47. | pl_PL |
dc.references | Migoń Mieczysław, 2013, Wstęp do etyki. Skrypt, Gdańsk. | pl_PL |
dc.references | Milewski Stanisław, Kaczorowska‑Bray Katarzyna, 2015, Wstęp, w: ciż (red.), Metodologia badań logopedycznych z perspektywy teorii i praktyki, Gdańsk, s. 14–23. | pl_PL |
dc.references | Nowak‑Dziemianowicz Mirosława, 2006, Doświadczenia rodzinne w narracjach. Interpretacje sensów i znaczeń, Wrocław. | pl_PL |
dc.references | Palka Stanisław, 2006, Humanistyczne podejście w badaniach pedagogicznych i praktyce pedagogicznej, w: Dariusz Kubinowski, Marian Nowak (red.), Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie, Kraków, s. 75–83. | pl_PL |
dc.references | Pilch Tadeusz, 2010, Strategia badań ilościowych, w: Stanisław Palka (red.), Podstawy metodologii badań w pedagogice, Gdańsk, s. 63–78. | pl_PL |
dc.references | Pilch Tadeusz, Bauman Teresa, 2001, Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Smolińska‑Theiss Barbara, Theiss Wiesław, 2010, Badania jakościowe – przewodnik po labiryncie, w: Stanisław Palka (red.), Podstawy metodologii badań w pedagogice, Gdańsk, s. 79–102. | pl_PL |
dc.references | Stemplewska‑Żakowicz Katarzyna, Zalewski Bartosz, 2010, Czym jest dobra narracja? Struktura narracji z perspektywy badaczy i klinicystów, w: Maria Straś‑Romanowska, Bogna Bartosz, Magdalena Żurko (red.), Badania narracyjne w psychologii, Warszawa, s. 17–53. | pl_PL |
dc.references | Stepulak Marian Zdzisław, 2006, Etyka zawodu psychologa jako przedmiot moralnej i duchowej formacji akademickiej, „Annales. Etyka w życiu gospodarczym. Problemy etyczne w procesie edukacji”, 9, nr 2, s. 27–35. | pl_PL |
dc.references | Straś‑Romanowska Maria, Bartosz Bogna, Żurko Magdalena (red.), 2010, Badania narracyjne w psychologii, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Śliwerski Bogdan, 2011, Klinika akademickiej pedagogiki, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Urbaniak‑Zając Danuta, 2006, W poszukiwaniu kryteriów oceny badań jakościowych, w: Dariusz Kubinowski, Marian Nowak (red.), Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie, Kraków, s. 209–221. | pl_PL |
dc.references | Zgółkowa Halina (red.), 1994, Praktyczny słownik współczesnej polszczyzny, t. 3, Poznań. | pl_PL |
dc.references | http://ebm.org.pl (dostęp: 16.02.2016). | pl_PL |
dc.references | http://www.iep.utm.edu (dostęp: 16.02.2016). | pl_PL |
dc.references | http://www.pedagogika.ukw.edu.pl/jednostka/instytut_pedagogiki/komisja_etyki_badan_naukowych (dostęp: 16.02.2016). | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/8088-476-2.03 | |
dc.discipline | nauki o zdrowiu | pl_PL |
dc.discipline | nauki socjologiczne | pl_PL |