Show simple item record

dc.contributor.authorKaiser, Susan B.
dc.contributor.editorGołąb, Mariusz
dc.contributor.editorSchiller, Natalia
dc.date.accessioned2021-10-05T14:21:13Z
dc.date.available2021-10-05T14:21:13Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationKaiser B.S., Miejsca mody a usytuowanie podmiotu, [w:] Moda: model(ka) i czytelnicy. O ikonicznych reprezentacjach w kulturze, Gołąb M., Schiller N. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego; Wydawnictwo Biblioteki Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej; Akademia Sztuk Pięknych im. Wł. Strzemińskiego w Łodzi, Łódź 2015, s. 176-191, DOI: 10.18778/8088-155-6.15pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8088-155-6
dc.identifier.isbn978-83-65501-02-8
dc.identifier.isbn978-83-65403-13-1
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/39340
dc.descriptionArtykuł przedstawia rozważania Autorki na temat miejsca mody, którego konceptualizowanie jako pozycji podmiotu pozwala postrzegać je jako bardziej płynne w relacji do stylu i tożsamości. Takie myślenie rozluźnia również ścisły dotychczas związek między modą i miastem, umożliwiając rozumienie miejsca jako czegoś więcej niż wyłącznie scenerii dla modelek. Miejsce przyjmuje określoną postać wtedy, gdy jednostka ubiera własne ciało, podejmuje tym samym decyzje uwarunkowane przez płeć, związane z seksualnością, klasą społeczną, pochodzeniem etnicznym i innymi aspektami tożsamości. Innymi słowy miejsce staje się czymś więcej niż kategorią esencjalistyczną.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego; Wydawnictwo Biblioteki Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej; Akademia Sztuk Pięknych im. Wł. Strzemińskiego w Łodzipl_PL
dc.relation.ispartofGołąb M., Schiller N. (red.), Moda: model(ka) i czytelnicy. O ikonicznych reprezentacjach w kulturze, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego;Wydawnictwo Biblioteki Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej; Akademia Sztuk Pięknych im. Wł. Strzemińskiego w Łodzi, Łódź 2015;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectmiejsce modypl_PL
dc.subjectmoda miejskapl_PL
dc.subjectprzestrzeńpl_PL
dc.subjectwizualnośćpl_PL
dc.subjectkształtowanie tożsamościpl_PL
dc.titleMiejsca mody a usytuowanie podmiotupl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© copyright by Uniwersytet Łódzki – Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015; © copyright for this edition by Wydawnictwo Biblioteki PWSFTviT, Łódź 2015; © copyright for this edition by Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi, Łódź 2015pl_PL
dc.page.number176-191pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Kalifornijski w Davis / Stany Zjednoczonepl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-156-3
dc.identifier.doi10.18778/8088-155-6.15
dc.disciplinenauki o kulturze i religiipl_PL
dc.disciplinenauki socjologicznepl_PL


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe