Show simple item record

dc.contributor.authorWitas, Katarzyna
dc.contributor.editorGołąb, Mariusz
dc.contributor.editorSchiller, Natalia
dc.date.accessioned2021-10-05T14:14:42Z
dc.date.available2021-10-05T14:14:42Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationWitas K., Lalka w wielkim świecie mody, [w:] Moda: model(ka) i czytelnicy. O ikonicznych reprezentacjach w kulturze, Gołąb M., Schiller N. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego; Wydawnictwo Biblioteki Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej; Akademia Sztuk Pięknych im. Wł. Strzemińskiego w Łodzi, Łódź 2015, s. 98-107, DOI: 10.18778/8088-155-6.09pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8088-155-6
dc.identifier.isbn978-83-65501-02-8
dc.identifier.isbn978-83-65403-13-1
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/39334
dc.descriptionTytułowa lalka zabawka jest pretekstem do zwrócenia uwagi na istnienie dialogu między światem sztuk plastycznych, teatrem, kinem i modą. Jednym ze wspólnych obiektów dla teatru oraz sztuki ubioru jest lalka. Stanowi ona wartość samoistną w szczególnej odmianie teatru, jaką jest teatr lalek, natomiast w wypadku wystaw kostiumologicznych i targów mody – odpowiednikami lalek są najczęściej manekiny. Towarzyszące ludzkości od wielu tysiącleci lalki, nie tylko pełniły rolę zabawek, ale od zawsze posiadały również znaczenia magiczne i symboliczne. W artykule znajdziemy również historię pojawienia się lalek zabawek, w tym najsłynniejszej – lalki Barbie.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego; Wydawnictwo Biblioteki Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej; Akademia Sztuk Pięknych im. Wł. Strzemińskiego w Łodzipl_PL
dc.relation.ispartofGołąb M., Schiller N. (red.), Moda: model(ka) i czytelnicy. O ikonicznych reprezentacjach w kulturze, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego;Wydawnictwo Biblioteki Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej; Akademia Sztuk Pięknych im. Wł. Strzemińskiego w Łodzi, Łódź 2015;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectlalkapl_PL
dc.subjectBarbiepl_PL
dc.subjectmanekinpl_PL
dc.subjectteatrpl_PL
dc.subjectsztukapl_PL
dc.subjectświat modypl_PL
dc.subjectmodelkapl_PL
dc.titleLalka w wielkim świecie modypl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© copyright by Uniwersytet Łódzki – Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015; © copyright for this edition by Wydawnictwo Biblioteki PWSFTviT, Łódź 2015; © copyright for this edition by Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi, Łódź 2015pl_PL
dc.page.number98-107pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationCentralne Muzeum Włókiennictwa w Łodzipl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-156-3
dc.identifier.doi10.18778/8088-155-6.09
dc.disciplinehistoriapl_PL
dc.disciplinenauki o kulturze i religiipl_PL
dc.disciplinenauki o komunikacji społecznej i mediachpl_PL
dc.disciplinesztuki plastyczne i konserwacja dzieł sztukipl_PL


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe