| dc.contributor.author | Zhao, Xifang | |
| dc.contributor.editor | Gołąb, Mariusz | |
| dc.contributor.editor | Schiller, Natalia | |
| dc.date.accessioned | 2021-10-05T13:38:11Z | |
| dc.date.available | 2021-10-05T13:38:11Z | |
| dc.date.issued | 2015 | |
| dc.identifier.citation | Zhao X., Obecność i nieobecność statuy Konfucjusza na placu Niebiańskiego Spokoju, [w:] Moda: model(ka) i czytelnicy. O ikonicznych reprezentacjach w kulturze, Gołąb M., Schiller N. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego; Wydawnictwo Biblioteki Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej; Akademia Sztuk Pięknych im. Wł. Strzemińskiego w Łodzi, Łódź 2015, s. 60-71, DOI: 10.18778/8088-155-6.06 | pl_PL |
| dc.identifier.isbn | 978-83-8088-155-6 | |
| dc.identifier.isbn | 978-83-65501-02-8 | |
| dc.identifier.isbn | 978-83-65403-13-1 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/39327 | |
| dc.description | Autor zwraca uwagę na rolę sztuki w procesie tworzenia kulturowej tożsamości. Rzeźba jako projekt publicznej architektury dotyczy wizualnej polityki (wizualnych aspektów społecznego przekazu). W artykule mowa jest o pomniku Konfucjusza (historycznej ikony
chińskiego feudalizmu), którego usytuowanie na terenie Tian'anmen wzbudziło szereg pytań o intencje inicjatorów projektu. | pl_PL |
| dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. | pl_PL |
| dc.language.iso | pl | pl_PL |
| dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego; Wydawnictwo Biblioteki Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej; Akademia Sztuk Pięknych im. Wł. Strzemińskiego w Łodzi | pl_PL |
| dc.relation.ispartof | Gołąb M., Schiller N. (red.), Moda: model(ka) i czytelnicy. O ikonicznych reprezentacjach w kulturze, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego;Wydawnictwo Biblioteki Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej; Akademia Sztuk Pięknych im. Wł. Strzemińskiego w Łodzi, Łódź 2015; | |
| dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
| dc.subject | rzeźba | pl_PL |
| dc.subject | statua Konfucjusza | pl_PL |
| dc.subject | przestrzeń publiczna | pl_PL |
| dc.subject | funkcja rzeźby | pl_PL |
| dc.subject | symbol | pl_PL |
| dc.subject | tożsamość kulturowa | pl_PL |
| dc.subject | polityka | pl_PL |
| dc.title | Obecność i nieobecność statuy Konfucjusza na placu Niebiańskiego Spokoju | pl_PL |
| dc.type | Book chapter | pl_PL |
| dc.rights.holder | © copyright by Uniwersytet Łódzki – Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015; © copyright for this edition by Wydawnictwo Biblioteki PWSFTviT, Łódź 2015; © copyright for this edition by Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi, Łódź 2015 | pl_PL |
| dc.page.number | 60-71 | pl_PL |
| dc.contributor.authorAffiliation | Chińska Akademia Nauk Społecznych (Pekin / Chiny), Instytut Literatury | pl_PL |
| dc.identifier.eisbn | 978-83-8088-156-3 | |
| dc.identifier.doi | 10.18778/8088-155-6.06 | |
| dc.contributor.translator | Schiller, Natalia | |
| dc.discipline | historia | pl_PL |
| dc.discipline | nauki o kulturze i religii | pl_PL |
| dc.discipline | nauki o sztuce | pl_PL |
| dc.discipline | architektura i urbanistyka | pl_PL |