Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorZhao, Xifang
dc.contributor.editorGołąb, Mariusz
dc.contributor.editorSchiller, Natalia
dc.date.accessioned2021-10-05T13:38:11Z
dc.date.available2021-10-05T13:38:11Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationZhao X., Obecność i nieobecność statuy Konfucjusza na placu Niebiańskiego Spokoju, [w:] Moda: model(ka) i czytelnicy. O ikonicznych reprezentacjach w kulturze, Gołąb M., Schiller N. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego; Wydawnictwo Biblioteki Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej; Akademia Sztuk Pięknych im. Wł. Strzemińskiego w Łodzi, Łódź 2015, s. 60-71, DOI: 10.18778/8088-155-6.06pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8088-155-6
dc.identifier.isbn978-83-65501-02-8
dc.identifier.isbn978-83-65403-13-1
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/39327
dc.descriptionAutor zwraca uwagę na rolę sztuki w procesie tworzenia kulturowej tożsamości. Rzeźba jako projekt publicznej architektury dotyczy wizualnej polityki (wizualnych aspektów społecznego przekazu). W artykule mowa jest o pomniku Konfucjusza (historycznej ikony chińskiego feudalizmu), którego usytuowanie na terenie Tian'anmen wzbudziło szereg pytań o intencje inicjatorów projektu.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego; Wydawnictwo Biblioteki Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej; Akademia Sztuk Pięknych im. Wł. Strzemińskiego w Łodzipl_PL
dc.relation.ispartofGołąb M., Schiller N. (red.), Moda: model(ka) i czytelnicy. O ikonicznych reprezentacjach w kulturze, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego;Wydawnictwo Biblioteki Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej; Akademia Sztuk Pięknych im. Wł. Strzemińskiego w Łodzi, Łódź 2015;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectrzeźbapl_PL
dc.subjectstatua Konfucjuszapl_PL
dc.subjectprzestrzeń publicznapl_PL
dc.subjectfunkcja rzeźbypl_PL
dc.subjectsymbolpl_PL
dc.subjecttożsamość kulturowapl_PL
dc.subjectpolitykapl_PL
dc.titleObecność i nieobecność statuy Konfucjusza na placu Niebiańskiego Spokojupl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© copyright by Uniwersytet Łódzki – Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015; © copyright for this edition by Wydawnictwo Biblioteki PWSFTviT, Łódź 2015; © copyright for this edition by Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi, Łódź 2015pl_PL
dc.page.number60-71pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationChińska Akademia Nauk Społecznych (Pekin / Chiny), Instytut Literaturypl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-156-3
dc.identifier.doi10.18778/8088-155-6.06
dc.contributor.translatorSchiller, Natalia
dc.disciplinehistoriapl_PL
dc.disciplinenauki o kulturze i religiipl_PL
dc.disciplinenauki o sztucepl_PL
dc.disciplinearchitektura i urbanistykapl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe