| dc.contributor.author | Tseëlon, Efrat | |
| dc.contributor.editor | Gołąb, Mariusz | |
| dc.contributor.editor | Schiller, Natalia | |
| dc.date.accessioned | 2021-10-05T10:12:13Z | |
| dc.date.available | 2021-10-05T10:12:13Z | |
| dc.date.issued | 2015 | |
| dc.identifier.citation | Tseëlon E., Modele przejścia: o przeobrażeniach kulturowej roli modelki, [w:] Moda: model(ka) i czytelnicy. O ikonicznych reprezentacjach w kulturze, Gołąb M., Schiller N. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego; Wydawnictwo Biblioteki Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej; Akademia Sztuk Pięknych im. Wł. Strzemińskiego w Łodzi, Łódź 2015, s. 16-25, DOI: 10.18778/8088-155-6.02 | pl_PL |
| dc.identifier.isbn | 978-83-8088-155-6 | |
| dc.identifier.isbn | 978-83-65501-02-8 | |
| dc.identifier.isbn | 978-83-65403-13-1 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/39322 | |
| dc.description | Celem artykułu jest analiza postaci i roli modelki na przestrzeni wieków, począwszy od stadium lalki, marionetki po współczesne stadium muzy. Dotychczasowe, historyczne, ekonomiczne i socjologiczne analizy rozpatrywały ją jako gotowy element maszynerii systemu mody lub, szerzej, systemu konsumpcji. Autorka stara się wskazać na głębsze znaczenie modelki we współczesnej kulturze. | pl_PL |
| dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. | pl_PL |
| dc.language.iso | pl | pl_PL |
| dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego; Wydawnictwo Biblioteki Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej; Akademia Sztuk Pięknych im. Wł. Strzemińskiego w Łodzi | pl_PL |
| dc.relation.ispartof | Gołąb M., Schiller N. (red.), Moda: model(ka) i czytelnicy. O ikonicznych reprezentacjach w kulturze, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego;Wydawnictwo Biblioteki Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej; Akademia Sztuk Pięknych im. Wł. Strzemińskiego w Łodzi, Łódź 2015; | |
| dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
| dc.subject | modelka | pl_PL |
| dc.subject | rola modelki | pl_PL |
| dc.subject | stadium rozwoju | pl_PL |
| dc.subject | przekaz kulturowy | pl_PL |
| dc.subject | modeling | pl_PL |
| dc.title | Modele przejścia: o przeobrażeniach kulturowej roli modelki | pl_PL |
| dc.type | Book chapter | pl_PL |
| dc.rights.holder | © copyright by Uniwersytet Łódzki – Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015; © copyright for this edition by Wydawnictwo Biblioteki PWSFTviT, Łódź 2015; © copyright for this edition by Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi, Łódź 2015 | pl_PL |
| dc.page.number | 16-25 | pl_PL |
| dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Leeds / Wielka Brytania, Wydział Teorii Mody | pl_PL |
| dc.identifier.eisbn | 978-83-8088-156-3 | |
| dc.contributor.authorBiographicalnote | Redaktor naczelna „Critical Studies in Fashion & Beauty” | pl_PL |
| dc.identifier.doi | 10.18778/8088-155-6.02 | |
| dc.discipline | nauki o kulturze i religii | pl_PL |
| dc.discipline | nauki o komunikacji społecznej i mediach | pl_PL |