Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKafar, Marcin
dc.contributor.editorKafar, Marcin
dc.date.accessioned2021-09-29T12:26:35Z
dc.date.available2021-09-29T12:26:35Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationKafar M., Auto/biograficzne aspekty praktyk poznawczych — przestrzenie do-świadczeń i refleksji, [w:] Auto/biograficzne aspekty praktyk poznawczych, „Perspektywy Biograficzne”, t. 3, Kafar M. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, s. 9-30, DOI: 10.18778/8088-222-5.01pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8088-222-5
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/39230
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofKafar M. (red.), Auto/biograficzne aspekty praktyk poznawczych, „Perspektywy Biograficzne”, t. 3, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleAuto/biograficzne aspekty praktyk poznawczych — przestrzenie do-świadczeń i refleksjipl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2016, © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016pl_PL
dc.page.number9-30pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Nauk o Wychowaniu, Katedra Badań Edukacyjnychpl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-223-2
dc.referencesBachtin M., 1982, Formy czasu i czasoprzestrzeni w powieści, [w:] M. Bachtin, Problemy literatury i estetyki, przeł. W. Grajewski, Warszawa, s. 278–488.pl_PL
dc.referencesBourdieu P., Wacquant L.J.D., 2001, Zaproszenie do socjologii refleksyjnej, przeł. A. Sawisz, Warszawa.pl_PL
dc.referencesČervinková H., Gołębniak B.G. (red.), 2010, Badania w działaniu. Pedagogika i antropologia zaangażowane, Wrocław.pl_PL
dc.referencesČervinková H., Gołębniak B.G. (red.), 2013, Edukacyjne badania w działaniu, Warszawa.pl_PL
dc.referencesClifford J., 2000, Kłopoty z kulturą. Dwudziestowieczna etnografia, literatura i sztuka, przeł. E. Dżurak, J. Iracka, E. Klekot, M. Krupa, S. Sikora, M. Sznajderman, Warszawa.pl_PL
dc.referencesClifford J., Marcus G.E., 1986, Writing culture. The poetics and politics of ethnography, Berkeley–Los Angeles–London.pl_PL
dc.referencesCrites S., 2001, The narrative quality of experience, [w:] L.P. Hinchman, S.K. Hinchman (red.), Memory, identity, community. The idea of narrative in the human sciences, Suny, s. 26–50.pl_PL
dc.referencesCzermińska M., 2000, Autobiograficzny trójkąt. Świadectwo, wyznanie i wyzwanie, Kraków.pl_PL
dc.referencesEco U., 2007, Sześć przechadzek po lesie fikcji, przeł. J. Jarniewicz, Kraków.pl_PL
dc.referencesFleck L., 2007a [1938], Zagadnienie teorii poznawania, [w:] L. Fleck, Style myślowe i fakty. Artykuły i świadectwa, S. Werner, C. Zittl, F. Schmaltz (red.), Warszawa, s. 215–251.pl_PL
dc.referencesFleck L., 2007b [1947], Patrzeć, widzieć, wiedzieć, [w:] L. Fleck, Style myślowe i fakty. Artykuły i świadectwa, S. Werner, C. Zittl, F. Schmaltz (red.), Warszawa, s. 163–184.pl_PL
dc.referencesFleck L., 2007c [1960], Kryzys w naukach przyrodniczych. Ku naukom przyrodniczym wolnym i bardziej ludzkim, [w:] L. Fleck, Style myślowe i fakty. Artykuły i świadectwa, S. Werner, C. Zittl, F. Schmaltz (red.), Warszawa, s. 185–191.pl_PL
dc.referencesFoucault M., 2010, Troska o siebie, [w:] M. Foucault, Historia seksualności, przeł. B. Banasiak, T. Komendant, K. Matuszewski, wstępem opatrzył T. Komendant, Gdańsk, s. 281–306.pl_PL
dc.referencesKabzińska I., 2013, „Babska etnologia”, [w:] B. Bossak-Herbst, M. Głowacka-Grajper, M. Kowalski (red.), Antropologiczne inspiracje. Księga jubileuszowa dla Profesor Ewy Nowickiej, Warszawa, s. 36–58.pl_PL
dc.referencesKafar M., 2004, Od spotkania do wspólnoty. Autobiograficzny raport z terenu, „Łódzkie Studia Etnograficzne”, t. 43, numer tematyczny: Codzienne i niecodzienne. O wspólnotowości w realiach dzisiejszej Łodzi, G. Karpińska (red.), s. 79–101.pl_PL
dc.referencesKafar M., 2007, Projekt „etnografii doświadczenia” Kazimiery Zawistowicz-Adamskiej i jego współczesne zastosowania, „Lud”, t. 91, s. 111–135.pl_PL
dc.referencesKafar M., 2010, Zwroty zapoznane ― zwroty dokonane. Autobiografia w myśleniu etnograficznym i antropologicznym, [w:] J. Kowalewski, W. Piasek (red.), „Zwroty” badawcze w humanistyce. Konteksty poznawcze, kulturowe i społeczno-instytucjonalne, Olsztyn, s. 211–235.pl_PL
dc.referencesKafar M., 2011a, Wprowadzenie, [w:] M. Kafar (red.), Biografie naukowe. Perspektywa transdyscyplinarna, Łódź, 7–12.pl_PL
dc.referencesKafar M., 2011b, (red.), Biografie naukowe. Perspektywa transdyscyplinarna, Łódź.pl_PL
dc.referencesKafar M., 2011c, O współuczestnictwie i osobistym ethosie w kontekście Społeczności wiejskiej Kazimiery Zawistowicz-Adamskiej, „Łódzkie Studia Etnograficzne”, t. 50, numer tematyczny: Wokół społeczności wiejskiej. Etnografia Kazimiery Zawistowicz-Adamskiej ― kontynuacje i inspiracje, G. Karpińska, A. Nadolska-Styczyńska (red.), s. 175–190.pl_PL
dc.referencesKafar M., 2011d, Michel Foucault jako heterotopia, [w:] M. Kafar (red.), Biografie naukowe. Perspektywa transdyscyplinarna, Łódź, s. 85–100.pl_PL
dc.referencesKafar M., 2013a, Around „Biographical Perspectives”. An introduction, [w:] M. Kafar (red.), Scientific biographies. Between the „professional” and „non-professional” dimensions of humanistic experiences, Łódź–Kraków, s. 7–20.pl_PL
dc.referencesKafar M., 2013b (red.), Scientific biographies. Between the „professional” and „non-professional” dimensions of humanistic experiences, Łódź–Kraków.pl_PL
dc.referencesKafar M., 2013c, W świecie wygnańców, wdów i sierot. O pewnym wariancie antropologii zaangażowanej, Łódź.pl_PL
dc.referencesKafar M., Modrzejewska-Świgulska M. (red.), 2013, Autobiography ― biography ― narration. Research practice for biographical perspectives, Łódź–Kraków.pl_PL
dc.referencesKrzychała S., 2007, Projekty życia. Młodzież w perspektywie badań rekonstrukcyjnych, Wrocław.pl_PL
dc.referencesKubinowski D., 2006, Pedagogiczne myślenie humanistyczne jako kategoria metodologiczna, [w:] D. Kubinowski, M. Nowak (red.), Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie, Kraków, s. 171–180.pl_PL
dc.referencesKubinowski D., 2010, Metodologia spod znaku x² a humanistyczna tożsamość pedagogiki, [w:] J. Piekarski, D. Urbaniak-Zając, K.J. Szmidt (red.), Metodologiczne problemy tworzenia wiedzy w pedagogice. Oblicza akademickiej praktyki, Kraków, s. 79–90.pl_PL
dc.referencesKubinowski D., Nowak M. (red.), 2006, Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie, Kraków.pl_PL
dc.referencesKuhn T.S., 1985, Dwa bieguny. Tradycja i nowatorstwo w badaniach naukowych, przeł. i posł. opatrzył S. Amsterdamski, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKuhn T.S., 2003, Droga po strukturze. Eseje filozoficzne z lat 1970–1993 i wywiad rzeka z autorem słynnej „Struktury rewolucji naukowych”, podali do druku J. Conant i J. Haugeland, przeł. S. Amsterdamski, Warszawa.pl_PL
dc.referencesLévinas E., 2008, O Bogu, który nawiedza myśl, przeł. M. Kowalska, Kraków.pl_PL
dc.referencesLévi-Strauss C., 2010, Smutek tropików, przeł. A. Steinsberg, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMajbroda K., 2013, Drogi wiedzy w antropologii społeczno-kulturowej po zwrocie ku sensoryczności i niedyskursywnemu doświadczaniu rzeczywistości, „Lud”, t. 97, s. 17–38.pl_PL
dc.referencesMarcel G., 1987, Dziennik metafizyczny, wybrał K. Tarnowski, przeł. E. Wende, przekł. oprac. S. Cichowicz, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMendel M. (red.), 2006, Pedagogika miejsca, Wrocław.pl_PL
dc.referencesMyerhoff B., Ruby J., 1982, Introduction, [w:] J. Ruby (red.), A crack in the mirror. Reflexive perspectives in anthropology, Philadelphia, s. 1–38.pl_PL
dc.referencesMyerhoff B., Ruby J., 2010, Stories as equipment for living. Last talks and tales of Barbara Myerhoff, [w:] M. Kaminsky, M. Weiss (red.), we współpracy z D. Metzger, słowo wstępne J. Kugelmass, wprowadzenie Th. Cole, Ann Arbor.pl_PL
dc.referencesNycz R., 2001, Literatura jako trop rzeczywistości, Kraków.pl_PL
dc.referencesRicoeur P., 2005, Refleksja dokonana. Autobiografia intelektualna, przeł. P. Bobowska-Nastarzewska, Kęty.pl_PL
dc.referencesSacks O., 1996, Mroczek: zapominanie i pomijanie w nauce, [w:] O. Sacks, J. Miller, S.J. Gould, D.J. Kevles, R.C. Lewontin, Ukryte teorie nauki, przeł. A. Pawelec, Kraków, s. 93–122.pl_PL
dc.referencesSendyka R., 2015, Od kultury ja do kultury siebie. O zwrotnych formach w projektach tożsamościowych, Kraków.pl_PL
dc.referencesSkarga B., 2002, Ślad i obecność, Kraków.pl_PL
dc.referencesSulima R., 2000, Antropologia codzienności, Kraków.pl_PL
dc.referencesTischner J., 2006, Filozofia dramatu, Kraków.pl_PL
dc.referencesTurner V., 2005, Gry społeczne, pola, metafory. Symboliczne działanie w społeczeństwie, przeł. W. Usakiewicz, Kraków.pl_PL
dc.referencesWacquant L.J.D., 2001, Słowo wstępne, [w:] P. Bourdieu, L.J.D. Wacquant, Zaproszenie do socjologii refleksyjnej, przeł. A. Sawisz, Warszawa, s. 3–7.pl_PL
dc.referencesWejland A.P., 2010, Latem w parku. Epifanie codzienności, [w:] R. Godula-Węcławowicz (red.), Lato w mieście. Różne oblicza kultury, Warszawa–Kraków, s. 145–162.pl_PL
dc.referencesZawistowicz-Adamska K., 1948, Społeczność wiejska. Doświadczenia i rozważania z badań terenowych w Zaborowie, Łódź.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8088-222-5.01
dc.disciplineliteraturoznawstwopl_PL
dc.disciplinenauki o komunikacji społecznej i mediachpl_PL
dc.disciplinenauki socjologicznepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe