dc.contributor.author | Kafar, Marcin | |
dc.contributor.editor | Kafar, Marcin | |
dc.date.accessioned | 2021-09-29T12:26:35Z | |
dc.date.available | 2021-09-29T12:26:35Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.citation | Kafar M., Auto/biograficzne aspekty praktyk poznawczych — przestrzenie do-świadczeń i refleksji, [w:] Auto/biograficzne aspekty praktyk poznawczych, „Perspektywy Biograficzne”, t. 3, Kafar M. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, s. 9-30, DOI: 10.18778/8088-222-5.01 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-8088-222-5 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/39230 | |
dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Kafar M. (red.), Auto/biograficzne aspekty praktyk poznawczych, „Perspektywy Biograficzne”, t. 3, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.title | Auto/biograficzne aspekty praktyk poznawczych — przestrzenie do-świadczeń i refleksji | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Authors, Łódź 2016, © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016 | pl_PL |
dc.page.number | 9-30 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Nauk o Wychowaniu, Katedra Badań Edukacyjnych | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-8088-223-2 | |
dc.references | Bachtin M., 1982, Formy czasu i czasoprzestrzeni w powieści, [w:] M. Bachtin, Problemy literatury i estetyki, przeł. W. Grajewski, Warszawa, s. 278–488. | pl_PL |
dc.references | Bourdieu P., Wacquant L.J.D., 2001, Zaproszenie do socjologii refleksyjnej, przeł. A. Sawisz, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Červinková H., Gołębniak B.G. (red.), 2010, Badania w działaniu. Pedagogika i antropologia zaangażowane, Wrocław. | pl_PL |
dc.references | Červinková H., Gołębniak B.G. (red.), 2013, Edukacyjne badania w działaniu, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Clifford J., 2000, Kłopoty z kulturą. Dwudziestowieczna etnografia, literatura i sztuka, przeł. E. Dżurak, J. Iracka, E. Klekot, M. Krupa, S. Sikora, M. Sznajderman, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Clifford J., Marcus G.E., 1986, Writing culture. The poetics and politics of ethnography, Berkeley–Los Angeles–London. | pl_PL |
dc.references | Crites S., 2001, The narrative quality of experience, [w:] L.P. Hinchman, S.K. Hinchman (red.), Memory, identity, community. The idea of narrative in the human sciences, Suny, s. 26–50. | pl_PL |
dc.references | Czermińska M., 2000, Autobiograficzny trójkąt. Świadectwo, wyznanie i wyzwanie, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Eco U., 2007, Sześć przechadzek po lesie fikcji, przeł. J. Jarniewicz, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Fleck L., 2007a [1938], Zagadnienie teorii poznawania, [w:] L. Fleck, Style myślowe i fakty. Artykuły i świadectwa, S. Werner, C. Zittl, F. Schmaltz (red.), Warszawa, s. 215–251. | pl_PL |
dc.references | Fleck L., 2007b [1947], Patrzeć, widzieć, wiedzieć, [w:] L. Fleck, Style myślowe i fakty. Artykuły i świadectwa, S. Werner, C. Zittl, F. Schmaltz (red.), Warszawa, s. 163–184. | pl_PL |
dc.references | Fleck L., 2007c [1960], Kryzys w naukach przyrodniczych. Ku naukom przyrodniczym wolnym i bardziej ludzkim, [w:] L. Fleck, Style myślowe i fakty. Artykuły i świadectwa, S. Werner, C. Zittl, F. Schmaltz (red.), Warszawa, s. 185–191. | pl_PL |
dc.references | Foucault M., 2010, Troska o siebie, [w:] M. Foucault, Historia seksualności, przeł. B. Banasiak, T. Komendant, K. Matuszewski, wstępem opatrzył T. Komendant, Gdańsk, s. 281–306. | pl_PL |
dc.references | Kabzińska I., 2013, „Babska etnologia”, [w:] B. Bossak-Herbst, M. Głowacka-Grajper, M. Kowalski (red.), Antropologiczne inspiracje. Księga jubileuszowa dla Profesor Ewy Nowickiej, Warszawa, s. 36–58. | pl_PL |
dc.references | Kafar M., 2004, Od spotkania do wspólnoty. Autobiograficzny raport z terenu, „Łódzkie Studia Etnograficzne”, t. 43, numer tematyczny: Codzienne i niecodzienne. O wspólnotowości w realiach dzisiejszej Łodzi, G. Karpińska (red.), s. 79–101. | pl_PL |
dc.references | Kafar M., 2007, Projekt „etnografii doświadczenia” Kazimiery Zawistowicz-Adamskiej i jego współczesne zastosowania, „Lud”, t. 91, s. 111–135. | pl_PL |
dc.references | Kafar M., 2010, Zwroty zapoznane ― zwroty dokonane. Autobiografia w myśleniu etnograficznym i antropologicznym, [w:] J. Kowalewski, W. Piasek (red.), „Zwroty” badawcze w humanistyce. Konteksty poznawcze, kulturowe i społeczno-instytucjonalne, Olsztyn, s. 211–235. | pl_PL |
dc.references | Kafar M., 2011a, Wprowadzenie, [w:] M. Kafar (red.), Biografie naukowe. Perspektywa transdyscyplinarna, Łódź, 7–12. | pl_PL |
dc.references | Kafar M., 2011b, (red.), Biografie naukowe. Perspektywa transdyscyplinarna, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Kafar M., 2011c, O współuczestnictwie i osobistym ethosie w kontekście Społeczności wiejskiej Kazimiery Zawistowicz-Adamskiej, „Łódzkie Studia Etnograficzne”, t. 50, numer tematyczny: Wokół społeczności wiejskiej. Etnografia Kazimiery Zawistowicz-Adamskiej ― kontynuacje i inspiracje, G. Karpińska, A. Nadolska-Styczyńska (red.), s. 175–190. | pl_PL |
dc.references | Kafar M., 2011d, Michel Foucault jako heterotopia, [w:] M. Kafar (red.), Biografie naukowe. Perspektywa transdyscyplinarna, Łódź, s. 85–100. | pl_PL |
dc.references | Kafar M., 2013a, Around „Biographical Perspectives”. An introduction, [w:] M. Kafar (red.), Scientific biographies. Between the „professional” and „non-professional” dimensions of humanistic experiences, Łódź–Kraków, s. 7–20. | pl_PL |
dc.references | Kafar M., 2013b (red.), Scientific biographies. Between the „professional” and „non-professional” dimensions of humanistic experiences, Łódź–Kraków. | pl_PL |
dc.references | Kafar M., 2013c, W świecie wygnańców, wdów i sierot. O pewnym wariancie antropologii zaangażowanej, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Kafar M., Modrzejewska-Świgulska M. (red.), 2013, Autobiography ― biography ― narration. Research practice for biographical perspectives, Łódź–Kraków. | pl_PL |
dc.references | Krzychała S., 2007, Projekty życia. Młodzież w perspektywie badań rekonstrukcyjnych, Wrocław. | pl_PL |
dc.references | Kubinowski D., 2006, Pedagogiczne myślenie humanistyczne jako kategoria metodologiczna, [w:] D. Kubinowski, M. Nowak (red.), Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie, Kraków, s. 171–180. | pl_PL |
dc.references | Kubinowski D., 2010, Metodologia spod znaku x² a humanistyczna tożsamość pedagogiki, [w:] J. Piekarski, D. Urbaniak-Zając, K.J. Szmidt (red.), Metodologiczne problemy tworzenia wiedzy w pedagogice. Oblicza akademickiej praktyki, Kraków, s. 79–90. | pl_PL |
dc.references | Kubinowski D., Nowak M. (red.), 2006, Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Kuhn T.S., 1985, Dwa bieguny. Tradycja i nowatorstwo w badaniach naukowych, przeł. i posł. opatrzył S. Amsterdamski, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Kuhn T.S., 2003, Droga po strukturze. Eseje filozoficzne z lat 1970–1993 i wywiad rzeka z autorem słynnej „Struktury rewolucji naukowych”, podali do druku J. Conant i J. Haugeland, przeł. S. Amsterdamski, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Lévinas E., 2008, O Bogu, który nawiedza myśl, przeł. M. Kowalska, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Lévi-Strauss C., 2010, Smutek tropików, przeł. A. Steinsberg, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Majbroda K., 2013, Drogi wiedzy w antropologii społeczno-kulturowej po zwrocie ku sensoryczności i niedyskursywnemu doświadczaniu rzeczywistości, „Lud”, t. 97, s. 17–38. | pl_PL |
dc.references | Marcel G., 1987, Dziennik metafizyczny, wybrał K. Tarnowski, przeł. E. Wende, przekł. oprac. S. Cichowicz, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Mendel M. (red.), 2006, Pedagogika miejsca, Wrocław. | pl_PL |
dc.references | Myerhoff B., Ruby J., 1982, Introduction, [w:] J. Ruby (red.), A crack in the mirror. Reflexive perspectives in anthropology, Philadelphia, s. 1–38. | pl_PL |
dc.references | Myerhoff B., Ruby J., 2010, Stories as equipment for living. Last talks and tales of Barbara Myerhoff, [w:] M. Kaminsky, M. Weiss (red.), we współpracy z D. Metzger, słowo wstępne J. Kugelmass, wprowadzenie Th. Cole, Ann Arbor. | pl_PL |
dc.references | Nycz R., 2001, Literatura jako trop rzeczywistości, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Ricoeur P., 2005, Refleksja dokonana. Autobiografia intelektualna, przeł. P. Bobowska-Nastarzewska, Kęty. | pl_PL |
dc.references | Sacks O., 1996, Mroczek: zapominanie i pomijanie w nauce, [w:] O. Sacks, J. Miller, S.J. Gould, D.J. Kevles, R.C. Lewontin, Ukryte teorie nauki, przeł. A. Pawelec, Kraków, s. 93–122. | pl_PL |
dc.references | Sendyka R., 2015, Od kultury ja do kultury siebie. O zwrotnych formach w projektach tożsamościowych, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Skarga B., 2002, Ślad i obecność, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Sulima R., 2000, Antropologia codzienności, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Tischner J., 2006, Filozofia dramatu, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Turner V., 2005, Gry społeczne, pola, metafory. Symboliczne działanie w społeczeństwie, przeł. W. Usakiewicz, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Wacquant L.J.D., 2001, Słowo wstępne, [w:] P. Bourdieu, L.J.D. Wacquant, Zaproszenie do socjologii refleksyjnej, przeł. A. Sawisz, Warszawa, s. 3–7. | pl_PL |
dc.references | Wejland A.P., 2010, Latem w parku. Epifanie codzienności, [w:] R. Godula-Węcławowicz (red.), Lato w mieście. Różne oblicza kultury, Warszawa–Kraków, s. 145–162. | pl_PL |
dc.references | Zawistowicz-Adamska K., 1948, Społeczność wiejska. Doświadczenia i rozważania z badań terenowych w Zaborowie, Łódź. | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/8088-222-5.01 | |
dc.discipline | literaturoznawstwo | pl_PL |
dc.discipline | nauki o komunikacji społecznej i mediach | pl_PL |
dc.discipline | nauki socjologiczne | pl_PL |