dc.contributor.author | Biskupski, Łukasz | |
dc.date.accessioned | 2021-09-07T07:08:33Z | |
dc.date.available | 2021-09-07T07:08:33Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Biskupski, Łukasz (2019) „Laboratorium i atelier Falanga. Strategie biznesowe i znaczenie w przemyśle filmowym dwudziestolecia międzywojennego w Polsce”, Kwartalnik Filmowy, (108), s. 130-149. doi: 10.36744/kf.187. | pl_PL |
dc.identifier.issn | 0452-9502 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/38996 | |
dc.description.abstract | Przyglądając się dziejom firmy Falanga z perspektywy historycznych badań produkcji, autor zadaje pytanie o strategie biznesową, która umożliwiła Falandze zajęcie hegemonicznego miejsca na rynku filmowym. Argumentuje, że firma rozwijała się zgodnie ze strategią rozwoju organicznego, stosując również strategię niszy i strategię przewagi konkurencyjnej. Trafne rozpoznanie specyfiki i potrzeb rynku filmowego, wysoka jakość usług, ostrożne i przemyślane decyzje inwestycyjne uczyniły w latach 30. z Falangi najważniejszy podmiot na rynku, o znaczeniu zdecydowanie wykraczającym poza działalność usługową w zakresie udostępniania hali do zdjęć i obróbki laboratoryjnej taśmy. Autor demonstruje, że Falanga zajmowała kluczowe miejsce w systemie rozproszonego finansowania filmów w Polsce, a jednocześnie – mimo że formalnie nie wyprodukowała żadnego pełnometrażowego filmu fabularnego – była najważniejszym polskim (ko)producentem filmowym. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Instytut Sztuki Polskiej Akademii Nauk | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Kwartalnik Filmowy;108 | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Laboratorium Falanga | pl_PL |
dc.subject | przemysł filmowy | pl_PL |
dc.subject | kino polskie | pl_PL |
dc.subject | Polska międzywojenna | pl_PL |
dc.subject | produkcja filmowa | pl_PL |
dc.title | Laboratorium i atelier Falanga. Strategie biznesowe i znaczenie w przemyśle filmowym dwudziestolecia międzywojennego w Polsce | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.page.number | 130-149 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Gdański Polska | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 2719-2725 | |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.36744/kf.187 | |
dc.discipline | sztuki filmowe i teatralne | pl_PL |