Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorAlewell, Karl
dc.date.accessioned2021-07-22T07:08:32Z
dc.date.available2021-07-22T07:08:32Z
dc.date.issued1991
dc.identifier.issn0208-6018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/38086
dc.description.abstractThe article presents development of the so-called strategic thinking within the framework of market oriented management of an enterprise and the difference between.it an the operational or dispositional thinking. It discusses gradual changes in the thinking through market categories in the past years till the moment the concept of strategic marketing appeared. The author gives an in sight into a specific nature of the strategic thinking, and shows in this connection results of such way of thinking, i. e. strategies as thinking categories. The article ends with an attempt to determine consequences ensuing from it for management education also at universities.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica;110
dc.subjectekonomika przedsiębiorstwapl_PL
dc.titleRozwój strategicznego sposobu myślenia w zorientowanym na rynek kierowaniu przedsiębiorstwem.pl_PL
dc.title.alternativeDevelopment of Strategic Thinking Market-Oriented Management of Enterprisepl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.rights.holderWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.page.number5-23pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet im. Justusa Liebiga w Giessenpl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord