Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorWojciechowska, Maja
dc.contributor.authorZielińska, Marta
dc.date.accessioned2021-06-18T15:09:08Z
dc.date.available2021-06-18T15:09:08Z
dc.date.issued2020-12-30
dc.identifier.issn0860-7435
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/37700
dc.description.abstractThe purpose of the paper was to present the importance of regional and tourism books f or t he tourism market on the example of the town of Grudziądz, Poland. The paper discusses the concept of and the motivations for heritage tourism as well as the role of the tourism product, which includes tourism and heritage books. Also, the reasons for purchasing tourism products are discussed and different types of tourism books are presented based on the example of the publishing market in Grudziądz. Finally, the paper presents different types of tourism publications related to the Kujawsko-Pomorskie region of Poland, specifically the town of Grudziądz.en
dc.description.abstractCelem artykułu jest zaprezentowanie znaczenia książki regionalnej i turystycznej dla rynku turystycznego na przykładzie miasta Grudziądza. W artykule omówiono zagadnienie turystyki krajoznawczej, motywy jej uprawiania oraz rolę tzw. produktu turystycznego, do którego można zaliczyć książkę turystyczną i krajoznawczą. Zwrócono uwagę na motywy zakupu produktu turystycznego oraz przedstawiono typy książek turystycznych na przykładzie rynku wydawniczego Grudziądza. Na koniec zaprezentowano przykładowe typy publikacji związanych z turystyką w obszarze województwa kujawsko-pomorskiego, ze szczególnym uwzględnieniem Grudziądza. Artykuł został oparty o analizę bibliograficzną, analizę literatury oraz dane zaczerpnięte w jednostkach samorządu terytorialnego zajmujących się udzielaniem informacji.pl
dc.language.isopl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Librorum;31pl
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
dc.subjectbook marketen
dc.subjecttourism producten
dc.subjectregional booken
dc.subjecttourism booken
dc.subjectrynek książkipl
dc.subjectprodukt turystycznypl
dc.subjectksiążka regionalnapl
dc.subjectksiążka turystycznapl
dc.subjectGrudziądzpl
dc.titleKsiążka jako produkt turystyczny (na przykładzie Grudziądza)pl
dc.title.alternativeA book as a tourist product (on the example of Grudziądz)en
dc.typeArticle
dc.page.number127-153
dc.contributor.authorAffiliationWojciechowska, Maja - Instytut Filologii Polskiej, Uniwersytet Gdańskipl
dc.contributor.authorAffiliationZielińska, Marta - Uniwersytet Gdańskipl
dc.identifier.eissn2450-1336
dc.referencesAlejziak, Wiesław (2000). Turystyka w obliczu wyzwań XXI wieku. Kraków: Albis.pl
dc.referencesAltkorn, Jerzy (2006). Kanały dystrybucji usług turystycznych: pomocnicze materiały dydaktyczne. Kraków: Akademia Ekonomiczna.pl
dc.referencesCymańska-Garbowska, Barbara & Steblik-Wlaźlak, Barbara (2014). Turystyka. T. 1. Podstawy turystyki. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.pl
dc.referencesDanielewicz, Jerzy (red.) (1992). Dzieje Grudziądza. Grudziądz: Grudziądzkie Towarzystwo Kultury.pl
dc.referencesDawidowicz-Chymkowska, Olga (oprac.) (2020). Ruch Wydawniczy w Liczbach. T. 69. Warszawa: Biblioteka Narodowa.pl
dc.referencesDunaj, Bogusław (red.) (2001). Popularny Słownik Języka Polskiego. Warszawa: Wydawnictwo Wilga.pl
dc.referencesGaworecki, Władysław (2010). Turystyka. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.pl
dc.referencesGłówny Urząd Statystyczny (2019). Turystyka w 2018 r. Warszawa: Główny Urząd Statystyczny.pl
dc.referencesJagusiewicz, Andrzej (2000). Zasoby dziedzictwa kulturowego i historycznego jako wartości turystyczne. Warszawa: Instytut Turystyki.pl
dc.referencesJędrysiak, Tadeusz (2008). Turystyka kulturowa. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.pl
dc.referencesKaczmarek, Jacek, Stasiak, Andrzej & Włodarczyk, Bogdan (2010). Produkt turystyczny. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.pl
dc.referencesKaczmarska, Anna (2014). Wybrane czynniki rozwoju turystyki. Studia Ekonomiczne, 176, 201–215.pl
dc.referencesKapferer, Jean-Noel (2008). The New Strategic Brand Management. London: Kogan Page.pl
dc.referencesMączak, Antoni (1978). Życie codzienne w podróżach po Europie w XVI i XVII wieku. Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy.pl
dc.referencesOrłowicz, Mieczysław (1914). Przewodnik po ziemiach dawnej Polski, Litwy i Rusi. Warszawa: Wydawnictwo Eugeniusza Starczewskiego.pl
dc.referencesSchonewald, Dawid & Bonczkowski, Janusz (oprac.) (2017). Grudziądz: atlas historyczny: mapy i plany zbiorów Archiwum Państwowego w Toruniu oraz Muzeum im. ks. dr. Władysława Łęgi w Grudziądzu. Grudziądz: Wydawnictwo SGK – Tomasz Kowalski.pl
dc.contributor.authorEmailWojciechowska, Maja - maja.wojciechowska@gmail.com
dc.contributor.authorEmailZielińska, Marta - martazielinska@onet.pl
dc.identifier.doi10.18778/0860-7435.31.08
dc.relation.volume2


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0