Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorGrabowska, Hanna
dc.date.accessioned2021-06-18T15:07:45Z
dc.date.available2021-06-18T15:07:45Z
dc.date.issued2020-06-09
dc.identifier.issn0860-7435
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/37684
dc.description.abstractThe contemporary surroundings of libraries, shaped by globalization, dynamic development of technology and a high level of competition exerts pressure on innovative processes related to changes in the applicable managing model. The method of managing library institutions is subject to various modifications, resulting from observation of the environment and the ability to quickly respond to new trends and phenomena. The constantly changing library environment and growing expectations of library users results in seeking solutions and innovations that will enable the library offer to stand out. As the result libraries build recognizable brands perceived as their significant intangible assets. This article explains and systematizes the branding concepts on the example of academic libraries and presents the elements of brand awareness in these institutions as well as the methods of measuring them on the example of research conducted in Poland and Great Britain.en
dc.description.abstractWspółczesne otoczenie bibliotek, kształtowane przez proces globalizacyjny, dynamiczny rozwój technologii oraz wysoki poziom konkurencji, skłania do poszukiwania nowych metod zarządzania i narzędzi marketingowych. Sposób zarządzania instytucjami bibliotecznymi podlega modyfikacjom, mającym swe źródło w obserwacji otoczenia oraz umiejętności szybkiego reagowania na nowe trendy i zjawiska. Dynamika zmian otoczenia bibliotek i rosnące oczekiwania użytkowników sprawiają, że bibliotekarze poszukują nowych rozwiązań oraz innowacji, które pozwolą placówkom i ich usługom się wyróżnić. W tym celu na „zatłoczonym” informacyjnie rynku biblioteki budują rozpoznawalne marki postrzegane jako ich znaczące zasoby niematerialne. Celem publikacji jest wyjaśnienie i usystematyzowanie pojęć dotyczących marki w odniesieniu do bibliotek akademickich oraz omówienie elementów kształtowania świadomości marki w tych instytucjach i metod ich pomiaru.pl
dc.language.isopl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Librorum;30pl
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
dc.subjectlibrary branden
dc.subjectlibrary brand awarenessen
dc.subjectunaided (spontaneous) brand awarenessen
dc.subjecttop of mind brand awarenessen
dc.subjectaided (prompted) brand awarenessen
dc.subjectmarka bibliotekipl
dc.subjectświadomość marki bibliotekipl
dc.subjectspontaniczna świadomość markipl
dc.subjectpierwsza wymieniona markapl
dc.subjectwspomagana świadomość markipl
dc.titleKształtowanie świadomości marki biblioteki akademickiejpl
dc.title.alternativeShaping the brand awareness of academic libraryen
dc.typeArticle
dc.page.number29-46
dc.contributor.authorAffiliationOddział Informacji i Transferu Wiedzy, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Biblioteka Uniwersytecka w Poznaniupl
dc.identifier.eissn2450-1336
dc.referencesAaker, David A. (1991). Strategic Market Management. New York: J. Wiley.pl
dc.referencesAaker, David A. (2010). Managing brand equity: Capitalizing on the value of a brand name . New York: Diane Publishing Company.pl
dc.referencesBudzyński, Wojciech (1998). Public relations: zarządzanie reputacją firmy. Warszawa: Poltext.pl
dc.referencesCymanow-Sosin, Klaudia (2017). Nowe technologie w kreowaniu wizerunku uniwersytetu. W: D. Piontek, S. Ossowski (red.), Komunikowanie społeczne w dobie nowych technologii (s. 143–163). Poznań: Polskie Towarzystwo Komunikacji Społecznej.pl
dc.referencesDaszkiewicz, Magdalena & Wrona, Sylwia (2014). Kreowanie marki korporacyjnej. Warszawa: Wydawnictwo Difin S.A.pl
dc.referencesDębski, Maciej (2009). Kreowanie silnej marki. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.pl
dc.referencesGrabowska, Hanna (2012). Zarządzanie marką w bibliotece na przykładzie Biblioteki Uniwersyteckiej w Poznaniu. Zarządzanie Biblioteką, 1 (2), 111–122.pl
dc.referencesGrabowska, Hanna (2018). Kształtowanie świadomości marki biblioteki akademickiej na przykładzie bibliotek polskich i brytyjskich [rozprawa doktorska, UMK Toruń].pl
dc.referencesKall, Jacek (2001). Silna marka: istota i kreowanie. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.pl
dc.referencesKotler, Philip (1999). Marketing: analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola . Warszawa: Felberg SJA.pl
dc.referencesKozielski, Robert (2004). Wskaźniki marketingowe. Kraków: Oficyna Ekonomiczna.pl
dc.referencesWojciechowska, Maja (2016). Studium zarządzania niematerialnymi zasobami organizacyjnymi bibliotek. Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.pl
dc.referencesWojtczak, Jadwiga (2013). Kreowanie wizerunku biblioteki akademickiej na podstawie działań public relations Biblioteki Politechniki Wrocławskiej. Biblioteka, 17 (26), 199.pl
dc.contributor.authorEmailhanna.grabowska@amu.edu.pl
dc.identifier.doi10.18778/0860-7435.30.02
dc.relation.volume1


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0