Znaczenie marki na rynku ekologicznych produktów żywnościowych
Data
2020Metadata
Pokaż pełny rekordStreszczenie
W tym rozdziale przedstawiono ocenę znaczenia marki na rynku ekologicznych produktów
żywnościowych, jak również wskazano czynniki wpływające na to znaczenie. Analizy oparto na
wynikach badania ankietowego przeprowadzonego metodą CAWI w reprezentatywnej próbie
1000 mieszkańców Polski w wieku 15–65 lat. W modelu regresji logistycznej ustalono, iż prawdopodobieństwo
kierowania się marką wzrasta wraz z: rosnącym znaczeniem oznaczeń jakości,
pozytywną percepcją oznaczeń jakości, oceną autentyczności produktów przez pryzmat oznaczeń
jakości, wskazywaniem słabego merchandisingu jako kluczowej bariery rozwoju rynku żywności
ekologicznej i wiekiem respondenta. Natomiast maleje, gdy autentyczność jest oceniana za pomocą
smaku. This chapter aims at assessing the importance of the brand on the market of organic food products
as well as indicating its predictors. The analyses are based on a survey carried out with the
CAWI method in a representative sample of 1,000 inhabitants of Poland aged 15–65. In a logistic
regression model, the probability of being driven by the brand increases with: 1) an increasing
importance of quality signs, 2) a positive perception of quality signs, 3) evaluating product authenticity
through quality signs, 4) indicating weak merchandising as a key barrier to the development
of the organic food market, and 5) the respondent’s age. It decreases when the authenticity is
evaluated through taste.
Collections
Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne: