Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorBarańska-Szmitko, Anna
dc.contributor.editorBarańska-Szmitko, Anna
dc.date.accessioned2021-06-15T07:26:46Z
dc.date.available2021-06-15T07:26:46Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationBarańska-Szmitko A., Dyskursywna analiza wizerunku realizowana na materiale empirycznym, [w:] Metody badania komunikacji i mediów. Perspektywa teoretyczna i analityczna, A. Barańska-Szmitko (red.), WUŁ, Łódź 2021, https://doi.org/10.18778/8220-429-2.14pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8220-429-2
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/36218
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofMetody badania komunikacji i mediów. Perspektywa teoretyczna i analityczna;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectanaliza wizerunkupl_PL
dc.subjectkomunikowaniepl_PL
dc.subjectkomunikat werbalnypl_PL
dc.titleDyskursywna analiza wizerunku realizowana na materiale empirycznympl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number253-281pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Katedra Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznejpl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8220-430-8
dc.referencesAdamczyk Karolina (2016), Opinie o prezydencie Rafale Dutkiewiczu wśród wrocławian i internautów w kwietniu 2015 r., [w:] Badanie i projektowanie komunikacji 5, red. A. Siemes, M. Grech, M. Wszołek, Libron, Wrocław, s. 119–145.pl_PL
dc.referencesAltkorn Jerzy (2004), Wizerunek firmy, Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej, Dąbrowa Górnicza.pl_PL
dc.referencesAnaliza dyskursu publicznego. Przegląd metod i perspektyw badawczych (2017), red. M. Czyżewski, M. Otrocki, T. Piekot, J. Stachowiak, Wydawnictwo Akademickie Sedno, Warszawa.pl_PL
dc.referencesAwdiejew Aleksy (2011), Ogólna teoria komunikacji a analiza dyskursu, „Communication Design Magazine”, Vol. 02 – 2/2011, http://www.cd-magazine.uni.wroc.pl/artykul/teoria_komunikacji_analiza_dyskursu/ [dostęp: 30.09.2015].pl_PL
dc.referencesAwdiejew Aleksy, Habrajska Grażyna (2010), Komponowanie sensu w procesie odbioru komunikatów, Primum Verbum, Łódź.pl_PL
dc.referencesAwdiejew Aleksy, Habrajska Grażyna (2011), Obrazy ideacyjne w interpretacji tekstu, [w:] Rozmowy o komunikacji 5. Kategorialne aspekty komunikacji, red. G. Habrajska, Oficyna Wydawnicza Leksem, Łódź, s. 57–66.pl_PL
dc.referencesBabbie Earl (2004), Badania społeczne w praktyce, przeł. W. Betkiewicz, M. Bucholc, P. Gadomski i in., Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBalcerzak Aleksandra, Gackowski Tomasz (2009), Analiza zawartości, [w:] Metody badania wizerunku w mediach. Czym jest wizerunek? Jak i po co należy go badać, red. T. Gackowski, M. Łączyński, CeDeWu, Warszawa, s. 17–32.pl_PL
dc.referencesBarańska-Szmitko Anna (2011), Wpływ znajomości tożsamości autora na konstrukcję jego wizerunku. Badanie wizerunku Aloszy Awdiejewa jako autora felietonów „Szkice z filozofii potocznej”, [w:] Poznawać. Tworzyć. Komunikować. Komunikatywizm w Polsce. Wybrane zagadnienia z teorii i praktyki, red. G. Habrajska, Primum Verbum, Łódź, s. 174–185.pl_PL
dc.referencesBarańska-Szmitko Anna (2014), Komunikowanie (nie)obiektywności na poziomie werbalnym, [w:] Teorie komunikacji i mediów, t. 7: Od teorii do empirii, red. K. Stasiuk-Krajewska, M. Graszewicz, Atut, Wrocław, s. 197–213.pl_PL
dc.referencesBarańska-Szmitko Anna (2016a), Wpływ użytej w wypowiedzi leksyki potocznej na wizerunek felietonisty, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica”, nr 2 (32), s. 107–117.pl_PL
dc.referencesBarańska-Szmitko Anna (2016b), The capacities and limitations of the newspaper column as a tool for creating the image of its author, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica”, nr 5 (35), s. 115–129.pl_PL
dc.referencesBarańska-Szmitko Anna (2017a), Proste treści w komunikacji ze współczesnym interpretatorem – nawiązania do tekstów kultury oraz ich efekt dla wizerunku autora wypowiedzi, „Media i Społeczeństwo”, nr 7, s. 99–109.pl_PL
dc.referencesBarańska-Szmitko Anna (2017b), Metaphor and its communication capabilities in terms of image creation, „Studia Philologica Universitatis Velikotarnovensis”, nr 2 (36), s. 73–81.pl_PL
dc.referencesBarańska-Szmitko Anna (2017c), Różnorodność stylistyczna i jej możliwości komunikacyjne w wypowiedzi felietonowej, [w:] Język a komunikacja, t. 39: Style komunikacyjne, red. A. Knapik, A. Misior-Mroczkowska, P. Chruszczewski, W. Chłopicki, Tertium, Kraków, s. 85–96.pl_PL
dc.referencesBarańska-Szmitko Anna (2018a), Wpływ słowa i obrazu na wizerunek osoby publicznej, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesBarańska-Szmitko Anna (2018b), Wizerunek felietonisty i sposoby jego werbalnego komunikowania, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesBorkowski Igor (2011), Rzecznictwo prasowe a kształtowanie wizerunku polskich zgromadzeń zakonnych. Teoria – praktyka – case study, [w:] Kształtowanie wizerunku jako narzędzie Public Relations, red. I. Borkowski, K. Stasiuk-Krajewska, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław, s. 57–80.pl_PL
dc.referencesBorzdyńska Monika (2020), Jak zarządzać kryzysem, by obrócić go w wizerunkowy sukces na przykładzie marki KROSS, „Studia Mediozanwcze”, t. 21, nr 1 (80), s. 465–474.pl_PL
dc.referencesBrodnicka Maja (2019), Wizerunek prasowy Jarosława Kaczyńskiego w wybranych tygodnikach opinii podczas polskiej kampanii parlamentarnej w 2015 r., „Łódzkie Studia Teologiczne”, nr 28, s. 21–43.pl_PL
dc.referencesBurska Joanna (2013), Kognitywny wizerunek „inteligentnego domu”, [w:] Komunikacje w rozmowie 2, red. M. Wszołek, Libron, Wrocław, s. 181–223.pl_PL
dc.referencesChachołek Sebastian (2011), Efektywność a efektowność wizerunku jednostek samorządu terytorialnego, [w:] Public Relations – doświadczenia, badania, wątpliwości, red. K. Stasiuk- Krajewska, D. Tworzydło, Z. Chmielewski, Newsline, Rzeszów, s. 125–144.pl_PL
dc.referencesChycki Jakub (2013), Konstruktywny wizerunek buddyzmu, „Communication Design Magazine”, Vol. 5–6, http://www.cd-magazine.uni.wroc.pl/artykul/konstruktywny_wizerunek_buddyzmu/ [dostęp: 15.04.2020].pl_PL
dc.referencesDąbrowska-Cendrowska Olga (2011), Krystyna Kofta jako reprezentantka felietonistów „Twojego Stylu” w latach 1990–2009, [w:] Mistrzowie literatury czy dziennikarstwa?, red. K. Wolny-Zmorzyński, W. Furman, J. Snopek, Poltext, Warszawa, s. 61–73.pl_PL
dc.referencesDembowska-Wosik Iwona (2014), Pojęcie wizerunku i jego związki z glottodydaktyką. Na przykładzie wizerunku Łodzi w chicagowskim „Dzienniku Związkowym”, „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców”, nr 21, s. 289–298.pl_PL
dc.referencesDembowska-Wosik Iwona (2017), Wizerunek Polski i Polaków w chicagowskim „Dzienniku Związkowym”, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesDroziński Tomasz (2020), Wprowadzenie do badań nad dyskursem strategicznym. Rozważania wstępne, „Przegląd Rusycystyczny”, nr 1 (169), s. 14–22.pl_PL
dc.referencesDuszak Anna (1998), Tekst, dyskurs, komunikacja międzykulturowa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesDuszak Anna, Fairclough Norman (2008), Krytyczna analiza dyskursu – nowy obszar badawczy dla lingwistyki i nauk społecznych, Universitas, Kraków.pl_PL
dc.referencesDyskurs artystyczny (2018), red. G. Habrajska, Primum Verbum, Łódź.pl_PL
dc.referencesDyskurs i jego odmiany (2016), red. B. Witosz, K. Sujkowska-Sobisz, E. Ficek, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice.pl_PL
dc.referencesFleischer Michael (2007), Ogólna teoria komunikacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław.pl_PL
dc.referencesFleischer Michael (2008), Konstrukcja rzeczywistości 2, Oficyna Wydawnicza Atut, Wrocław.pl_PL
dc.referencesFleischer Michael (2010), Communication design, czyli projektowanie komunikacji (lub odwrotnie), Primum Verbum, Łódź.pl_PL
dc.referencesFleischer Michael (2012), Typologia komunikacji, Primum Verbum, Łódź.pl_PL
dc.referencesFleischer Michael (2017), Wpływ wieku na wizerunek osoby i jej postrzeganie, [w:] tegoż, Konstrukcja rzeczywistości 3, Libron, Kraków, s. 275–314.pl_PL
dc.referencesFleischer Michael (2019), Wizerunek osoby z Photoshopa i nie tylko, [w:] Badanie komunikacji 2, red. A. Siemes, M. Grech, M. Wszołek, Libron, Wrocław, s. 203–240.pl_PL
dc.referencesGaze Mateusz (2013), Komizm językowy w felietonach Tomasza Olbratowskiego, czyli o tekstach nie dla wszystkich, „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców”, nr 20, s. 239–248.pl_PL
dc.referencesGibbs Graham (2011), Analizowanie danych jakościowych, przeł. M. Brzozowska-Brywczyńska, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGierło-Klimaszewska Katarzyna, Gajda Joanna (2019), The image of Prime Ministers Ewa Kopacz, Beata Szydło and Donald Tusk in the Czech Portal iDnes, „Państwo i Społeczeństwo”, nr 2 (XIX), s. 129–149.pl_PL
dc.referencesGliniecka Martyna (2017), Wizerunek produktu na podstawie opakowania – badanie pilotażowe wizerunku opakowania perfum Odeur 53 marki Comme des 365, [w:] Badanie i projektowanie komunikacji 6. Tom dedykowany, red. M. Wszołek, A. Siemes, M. Grech, Libron, Wrocław, s. 193–222.pl_PL
dc.referencesGrech Michał (2011), Wyniki badania wizerunku Uniwersytetu Wrocławskiego wśród jego studentów, Vol. 1, http://www.cd-magazine.uni.wroc.pl/artykul/wyniki_badania_wizerunku_uniwersytetu_wroclawskiego_wsrod_jego_studentow/ [dostęp: 15.04.2020].pl_PL
dc.referencesGrech Michał (2013), Obraz „uniwersytetu” w opinii mieszkańców Polski, Libron, Kraków.pl_PL
dc.referencesGrech Michał (2014), Obraz pracowników uniwersytetów w opinii mieszkańców Polski, [w:] Badanie i projektowanie komunikacji 3, red. M. Wszołek, Libron, Wrocław, s. 129–138.pl_PL
dc.referencesGrobelna Aneta (2012), Wpływ obuwia na całościowy wizerunek człowieka. Wyniki badań empirycznych wśród studentów, [w:] Badanie wizerunku: ludzie, marki, branże, red. M. Grech, Primum Verbum, Łódź, s. 79–110.pl_PL
dc.referencesGrobelna Aneta (2013), Wpływ oprawek okularów na całościowy wizerunek człowieka, „Communication Design Magazine”, Vol. 5–6, http://www.cd-magazine.uni. wroc.pl/artykul/wplyw_oprawek_okularow_na_wizerunek_czlowieka/ [dostęp: 15.04.2020].pl_PL
dc.referencesHajduk Grzegorz (2017), Specyfika kryzysów wizerunkowych w mediach społecznościowych, „Studia Medioznawcze”, nr 3 (70), s. 101–113.pl_PL
dc.referencesHaławin Arkadiusz (2016), Wpływ imienia i nazwiska na kognitywny wizerunek tekstu publicystycznego i autora, [w:] Teorie komunikacji i mediów, t. 9: Konstrukcje komunikacji i mediów, red. M. Graszewicz, M. Wszołek, Wrocław, s. 201–227.pl_PL
dc.referencesJanicka Agnieszka (2012), Wpływ zmiany opakowania produktu na wizerunek jego marki, [w:] Badanie wizerunku: ludzie, marki, branże, red. M. Grech, Primum Verbum, Łódź, s. 171–206.pl_PL
dc.referencesJeżewska Monika (2013), Wizerunki wybranych samochodów: Mini Cooper, Fiat 500, Volkswagen Beetle, „Communication Design Magazine”, Vol. 5–6, http://www.cd-magazine.uni.wroc.pl/artykul/wizerunki_mini_fiat_beetle/ [dostęp: 15.04.2020].pl_PL
dc.referencesKiklewicz Aleksander (2018), Teoria dyskursu a stylistyka, „LingVaria”, R. XIII, nr 2 (26), s. 243–257.pl_PL
dc.referencesKiklewicz Aleksander (2019), Informacja semantyczna w dyskursie wizerunkowym, [w:] Porządek słów. Gramatyka. Tekst. Styl. Dyskurs, red. T. Kananowicz, A. Klimkiewicz, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk, s. 213–226.pl_PL
dc.referencesKosman Marcin (2019), Kto jest kim w kondominium? Chwyty perswazyjne i narzędzia retoryczne Grzegorza Brauna, „Społeczeństwo. Edukacja. Język”, nr 9, s. 47–52.pl_PL
dc.referencesKowal Agnieszka (2011), Język pop-teologiczny Szymona Hołowni, [w:] Język w komunikacji, t. 1, red. G. Majkowski, Wydawnictwo im. Stanisława Podobińskiego Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie, Częstochowa, s. 75–83.pl_PL
dc.referencesKowal Agnieszka (2012), Czy niebo to wieczny orgazm? Prowokacja jako swoistość języka religijnego Szymona Hołowni, „Kwartalnik Językoznawczy”, nr 4, s. 18–32.pl_PL
dc.referencesKrawczyński Łukasz (2016), Medialny obraz osób z zaburzeniami psychicznymi na przykładzie wybranych dzienników, „Studia Medioznawcze”, nr 4 (67), s. 61–73.pl_PL
dc.referencesKudra Andrzej (2011), Idiolektostylem w mur, czyli o idiolekcie, idiostylu i krytycznej analizie dyskursu – na przykładzie felietonów Krzysztofa Skiby w tygodniku „Wprost”, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica”, t. 14 (1), s. 27–34.pl_PL
dc.referencesKulczycki Emanuel (2012), Źródła transmisyjnego ujęcia procesu komunikacji, „Studia Humanistyczne AGH”, t. 11 (1), s. 21–36.pl_PL
dc.referencesKurek Olga (2010), Wizerunek niepublicznych szkół wyższych w Rzeszowie w opinii maturzystów – raport z badań, [w:] Public relations w procesie kształtowania relacji z otoczeniem, red. D. Tworzydło, Z. Chmielewski, Konsorcjum Akademickie, Kraków– Rzeszów–Zamość, s. 121–133.pl_PL
dc.referencesLenartowicz-Skrzypczak Jolanta (2015), Starość w zwierciadle mediów, „Zeszyty Prasoznawcze”, t. 58, nr 2 (222), s. 365–386.pl_PL
dc.referencesLeszczyńska Anna, Mikołajczyk Kamila, Miszczak Natalia (2011), Rekonstrukcja wizerunku studentów dziennikarstwa i komunikacji społecznej wśród studentów informatyki, Vol. 2, http://www.cd-magazine.uni.wroc.pl/artykul/wizerunek_studentow_ dziennikarstwa_wsrod_studentow_informatyki/ [dostęp: 15.04.2020].pl_PL
dc.referencesLeśniczak Rafał (2018), Wizerunek Festiwalu „Łódź Czterech Kultur” w łódzkich dziennikach w perspektywie framing analysis, „Studia Medioznawcze”, nr 4 (75), s. 61–70.pl_PL
dc.referencesLeśniczak Rafał (2019), Wizerunek zgromadzeń zakonnych w prasie polskiej (2013–2016), Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Warszawa.pl_PL
dc.referencesLisowska-Magdziarz Małgorzata (2004), Analiza zawartości mediów: przewodnik dla studentów: wersja 1.1, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.pl_PL
dc.referencesLisowska-Magdziarz Małgorzata (2007), Analiza tekstu w dyskursie medialnym, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.pl_PL
dc.referencesLuhmann Niklas (2007), Systemy społeczne: zarys ogólnej teorii, tłum. Michał Kaczmarczyk, Nomos, Kraków.pl_PL
dc.referencesŁopuch Marta (2012), Wpływ wybranych marek samochodowych na wizerunek człowieka, [w:] Badanie wizerunku: ludzie, marki, branże, red. M. Grech, Primum Verbum, Łódź, s. 60–78.pl_PL
dc.referencesŁysoń Justyna (2012), Wpływ ceny na wizerunek marki produktów FMCG oraz produktów długotrwałego użytku w momencie ich prezentacji, [w:] Badanie wizerunku: ludzie, marki, branże, red. M. Grech, Primum Verbum, Łódź, s. 207–236.pl_PL
dc.referencesMajchrzak Katarzyna, Dąbrowski Tomasz (2016), Tożsamość i wizerunek wymiaru sprawiedliwości – perspektywa komunikacyjna, „Handel Wewnętrzny”, nr 2 (361), s. 302–316.pl_PL
dc.referencesMazur Jan (2002), Metody badania rozumienia przekazów w komunikacji marketingowej, [w:] Marketing – metody i techniki badawcze, Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej, red. Z. Kędzior, Dąbrowa Górnicza, s. 99–111.pl_PL
dc.referencesMazur Jan, Kozieja Wioletta (2007), Elementy humoru i karnawalizacji w felietonach mówionych Tomasza Olbratowskiego, [w:] Humor i karnawalizacja we współczesnej komunikacji językowej, red. J. Mazur, M. Rumińska, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin, s. 61–67.pl_PL
dc.referencesMazurkiewicz Barbara Maria (2008), Wizerunek Leonida Kuczmy na łamach tygodnika „Wprost”, w latach 1994–2004, „Studia Medioznawcze”, nr 3 (34), s. 11–44.pl_PL
dc.referencesMetody badania wizerunku w mediach (2009), red. T. Gackowski, M. Łączyński, CeDe- Wu, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMłynarczuk Renata (2010), Wizerunek miasta – od pomysłu do realizacji, [w:] Public relations w procesie kształtowania relacji z otoczeniem, red. D. Tworzydło, Z. Chmielewski, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, Kraków–Rzeszów–Zamość, s. 467–472.pl_PL
dc.referencesObraz Polski i Polaków w Europie (2003), red. L. Kolarska-Bobińska, Instytut Spraw Publicznych, Warszawa.pl_PL
dc.referencesOlender Kamil (2017), Obraz uchodźców w dyskursie wybranych polskich partii politycznych, [w:] Badanie i projektowanie komunikacji 6. Tom dedykowany, red. M. Wszołek, A. Siemes, M. Grech, Libron, Wrocław, s. 265–277.pl_PL
dc.referencesOlender Kamil (2018), Obraz Polski w dyskursie partii KORWiN w okresie okołowyborczym w social mediach, [w:] Badanie komunikacji 1, red. M. Wszołek, M. Grech, A. Siemes, Libron, Wrocław, s. 177–189.pl_PL
dc.referencesOlkowska Monika (2013), Frazeologiczne innowacje wymieniające w felietonistyce Agaty Passent, „Kwartalnik Językoznawczy”, nr 1, s. 49–65.pl_PL
dc.referencesParoń Katarzyna (2011), Rzeczywistość to metafora – próba kognitywnej analizy metafor w felietonach Jerzego Urbana, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica”, t. 14 (1), s. 43–53.pl_PL
dc.referencesPawelec Przemysław (2019), Krytyka autorytetów medialnych w mediach społecznościowych. Studium przypadku, „Studia Medioznawcze”, t. 20 (3), s. 225–236.pl_PL
dc.referencesPawelec Radosław (1990), Sposoby oceniania w pismach publicystycznych Norwida oraz w publicystyce „Czasu” i „Wiadomości Polskich”, [w:] Język Cypriana Norwida. Materiały zorganizowane przez Pracownię Słownika Języka Norwida w dniach 4–6 listopada 1985 roku, red. K. Kopczyński, J. Puzynina, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa, s. 71–86.pl_PL
dc.referencesPiasny Katarzyna (2013), Wizerunek marek herbat. Profile osobowe marek herbat, „Communication Design Magazine”, Vol. 5–6, http://www.cd-magazine.uni.wroc.pl/artykul/profile_osobowe_marek_herbat [dostęp: 15.04.2020].pl_PL
dc.referencesPielużek Marcin (2018), Wizerunek imigrantów w komunikacji brytyjskiej skrajnej prawicy na przykładzie publikacji Britain First i Brytyjskiej Partii Narodowej, [w:] Badanie komunikacji 1, red. M. Wszołek, M. Grech, A. Siemes, Libron, Wrocław, s. 95–120.pl_PL
dc.referencesPietrzak Alicja (2012), Wizerunek studiów prawniczych na Uniwersytecie Opolskim. Wyniki badań wśród władz wydziału, pracowników naukowych oraz studentów, [w:] Badanie wizerunku: ludzie, marki, branże, red. M. Grech, Primum Verbum, Łódź, s. 259–286.pl_PL
dc.referencesPietrzak Magdalena (2013), Obraz nadawcy w recenzjach Henryka Sienkiewicza, „Folia Linguistica”, t. 47, s. 46–58.pl_PL
dc.referencesPisarek Walery (2007), Jak zmierzyć zrozumiałość tekstu, [w:] tegoż, O mediach i języku, Universitas, Kraków, s. 245–262.pl_PL
dc.referencesPugacewicz Iwona (2018), Zwierciadło niedoskonałe. O wizerunku polskiej diaspory z Nord-Pas- de-Calais na łamach „Echo de la Polonia” 1998–2018, „Studia Medioznawcze”, t. 19 (4), s. 47–59.pl_PL
dc.referencesRabenda-Derman Małgorzata (2017), Kolor, marka, kultura. Tworzenie wizerunku instytucji na podstawie palety kolorów – badanie empiryczne, [w:] Badanie i projektowanie komunikacji 6. Tom dedykowany, red. M. Wszołek, A. Siemes, M. Grech, Libron, Wrocław, s. 193–222.pl_PL
dc.referencesRosińska Klaudia (2019), Wizerunek Donalda Trumpa na polskojęzycznych profilach Twittera w dniu zwycięstwa w wyborach prezydenckich w USA, „Studia Medioznawcze”, nr 1 (76), s. 68–82.pl_PL
dc.referencesSarna Paweł (2019), W trosce o nieprzedstawienie – wizerunek Józefa Stalina na łamach czasopism społeczno-kulturalnych okresu stalinizmu w Polsce, „Res Rethorica”, nr 6 (2), s. 32–47.pl_PL
dc.referencesSecler Bartłomiej (2013), Ksiądz Józef Tischner jako osobowość medialna, „Studia Medioznawcze”, nr 4 (55), s. 113–130.pl_PL
dc.referencesSierakowska Justyna (2012), Porównanie wizerunków facebook i nasza klasa wśród ich użytkowników, [w:] Badanie wizerunku: ludzie, marki, branże, red. M. Grech, Primum Verbum, Łódź, s. 237–258.pl_PL
dc.referencesSilverman David (2009), Prowadzenie badań jakościowych, przeł. J. Ostrowska, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSkawińska Mirosława (2007), Zmiana wizerunku służby zdrowia w Polsce – konieczność i potrzeba społeczna, [w:] Public Relations – narzędzia przyszłości, red. T. Soliński, D. Tworzydło, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, Rzeszów, s. 271–281.pl_PL
dc.referencesSławkowa Ewa (2000), Style współczesnego felietonu (Z zagadnień stylistyki gatunku), [w:] Gatunki mowy i ich ewolucja, t. I: Mowy piękno wielorakie, red. D. Ostaszewska, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice, s. 305–315.pl_PL
dc.referencesSmoleń-Wawrzusiszyn Magdalena (2018), Polskie dyskursy marketingu. Perspektywa lingwistyczna, Wydawnictwo Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, Lublin.pl_PL
dc.referencesSmółka-Dolecka Agnieszka (2012), Wpływ marki na wizerunek użytkownika na przykładzie portali społecznościowych, [w:] Badanie wizerunku: ludzie, marki, branże, red. M. Grech, Primum Verbum, Łódź, s. 136–167.pl_PL
dc.referencesSmyczyńska Aleksandra (2007), Niedyskretny urok grupy. Grupy studenckie a kształtowanie wizerunku uczelni wyższej na przykładzie Wyższej Szkoły Zarządzania i Bankowości w Krakowie, [w:] Public Relations – narzędzia przyszłości, red. T. Soliński, D. Tworzydło, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, Rzeszów, s. 283–293.pl_PL
dc.referencesSokół-Klein Anna (2017), Teksty ezoteryczne w mediach w świetle krytycznej analizy dyskursu, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesStasiołek Ilona (2012), Językowy obraz zmagań pisarskich Teodora Parnickiego na podstawie „Dzienników z lat osiemdziesiątych”, „Język w Komunikacji”, nr 2, s. 111–117.pl_PL
dc.referencesStasiuk-Krajewska Karina (2011), Budowanie wizerunku wyższych uczelni w kontekście media relations (na przykładzie Wyższej Szkoły Kultury Społecznej i Medialnej w Toruniu), [w:] Public Relations – doświadczenia, badania, wątpliwości, red. K. Stasiuk-Krajewska, D. Tworzydło, Z. Chmielewski, Newsline, Rzeszów, s. 259–282.pl_PL
dc.referencesStyle współczesnej polszczyzny. Przewodnik po stylistyce polskiej (2013), red. E. Malinowska, J. Nocoń, U. Żydek-Bednarczuk, Universitas, Kraków.pl_PL
dc.referencesSzafraniec Justyna (2004), Sytuacja kryzysowa w lokalnym banku – studium przypadku, [w:] Public relations – wyzwania współczesności, red. D. Tworzydło, T. Soliński, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, Rzeszów, s. 243–250.pl_PL
dc.referencesSzafraniec Justyna (2007), Duży sukces małej Ani, czyli reklamowa kampania wizerunkowa na usługach PR, [w:] Public Relations – narzędzia przyszłości, red. T. Soliński, D. Tworzydło, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, Rzeszów, s. 295–309.pl_PL
dc.referencesSzymańska Agnieszka (2003), Planowanie strategiczne w kreowaniu wizerunku szkoły wyższej, [w:] Public Relations, red. J. Świda, D. Tworzydło, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, Rzeszów, s. 379–396.pl_PL
dc.referencesSzymański Adam (2013), Wizerunek Steve’a Jobsa, „Communication Design Magazine”, Vol. 5–6, http://www.cd-magazine.uni.wroc.pl/artykul/wizerunek_steve_jobs/ [dostęp: 15.04.2020].pl_PL
dc.referencesTrzciałkowska Magdalena (2016), Społeczne konstruowanie wizerunku wegetarianizmu na podstawie triangulacji metodologicznej, [w:] Teorie komunikacji i mediów, t. 9: Konstrukcje komunikacji i mediów, red. M. Graszewicz, M. Wszołek, Libron, Kraków, s. 243–277.pl_PL
dc.referencesTurek Piotr (2013), Wizerunek Państwowego Muzeum Auschwitz-Birkenau wśród Polaków, którzy rozpoczęli naukę szkolną po 1989 roku, „Communication Design Magazine”, Vol. 5–6, http://www.cd-magazine.uni.wroc.pl/artykul/wizerunek_muzeum_auschwitz_birkenau_wsrod_polakow/ [dostęp: 15.04.2020].pl_PL
dc.referencesTworzydło Dariusz (2019a), Zarządzanie w kryzysie wizerunkowym. Metody, procedury, reagowanie, Difin, Warszawa.pl_PL
dc.referencesTworzydło Dariusz (2019b), Skuteczne zarządzanie w kryzysie wizerunkowym na przykładzie marki Tiger, „Studia Medioznawcze”, t. 19, nr 1 (76), s. 1–14.pl_PL
dc.referencesVashkecich Inna (2018), The image of a Soviet woman-politician in the Belarusian magazine „Rabotnitsa i syalyanka” (1946–1991), „Czasopismo Naukowe Instytutu Studiów Kobiecych”, nr 2 (5), s. 99–111.pl_PL
dc.referencesWaszkiewicz Alicja (2010), Diagnoza wizerunku uczelni wyższej w Polsce a wizerunkowe Public Relations instytucji pożytku publicznego, [w:] PR w RP, czyli dwadzieścia lat polskiej branży Public Relations, red. T. Gackowski, A. Gackowska, J. Dziedzic, Koło Naukowe Obserwacji Polskich Mediów im. Stefana Kisielewskiego, Warszawa, s. 133–144.pl_PL
dc.referencesWaszkiewicz Alicja (2011), Wielowymiarowy wizerunek uczelni wyższej w Polsce – refleksje badawcze, [w:] Public Relations – doświadczenia, badania, wątpliwości, red. K. Stasiuk- Krajewska, D. Tworzydło, Z. Chmielewski, Newsline, Rzeszów, s. 239–257.pl_PL
dc.referencesWęgrowska Katarzyna (2010), Językowy wizerunek międzywojennego świata wileńskiej kultury utrwalony w „Almanachu Literackim” z 1926 roku, „Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Linguistica”, V, s. 261–276.pl_PL
dc.referencesWojcik Krystyna (2009), Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Podręcznik dla teoretyków. Poradnik dla praktyków, Placet, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWojtak Maria (2002), O doskonałości wypowiedzi publicystycznej na przykładzie felietonów J. Szczepkowskiej, [w:] O doskonałości, cz. 1, red. A. Maliszewska, Archidiecezialne Wydawnictwo Łódzkie, Łódź, s. 377–392.pl_PL
dc.referencesWojtak Maria (2004), Felieton – informacja zakamuflowana, [w:] tejże, Gatunki prasowe, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin, s. 202–237.pl_PL
dc.referencesWszołek Mariusz (2013), Kognitywny wizerunek wrocławskiej Galerii Wnętrz, „Communication Design Magazine”, Vol. 5–6, http://www.cd-magazine.uni.wroc.pl/artykul/kognitywny_wizerunek_galerii_wnetrz/ [dostęp: 15.04.2020].pl_PL
dc.referencesWszołek Mariusz, Moszczyński Krzysztof, Mackiewicz Paweł (2017), Wpływ barwy i etykiety opakowań na postrzeganie produktu – wyniki badań empirycznych, [w:] Badanie i projektowanie komunikacji 6. Tom dedykowany, red. M. Wszołek, A. Siemes, M. Grech, Libron, Wrocław, s. 77–122.pl_PL
dc.referencesZemanek Emilia (2017), Badanie wizerunku uczelni w zakresie tzw. komunikacji wizualnej (case study), [w:] Badanie i projektowanie komunikacji 6. Tom dedykowany, red. M. Wszołek, A. Siemes, M. Grech, Libron, Wrocław, s. 355–394.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8220-429-2.14


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe