Show simple item record

dc.contributor.authorNiemiec, Andrzej
dc.contributor.editorDuraj, Natasza
dc.contributor.editorPieloch-Babiarz, Aleksandra
dc.date.accessioned2021-05-27T12:50:14Z
dc.date.available2021-05-27T12:50:14Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationNiemiec A., Nowoczesne rozumienie benchmarkingu w przedsiębiorstwie, [w:] Przedsiębiorczość, strategie i metody zarządzania przedsiębiorstwem, Duraj N., Pieloch-Babiarz A. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014, s. 113-127, DOI: 10.18778/7969-097-8.08pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-097-8
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/35943
dc.description.abstractThe term „benchmarking” have disappeared for long from the set of interests, both in Poland and abroad. Today, the term may be used in: comparative analysis of the economic potential, corporate excellence rankings, and as a benchmark for key performance indicators. While the first understanding of benchmarking can be described even by the definition proposed by G. H. Watson, two others require a different definition. It can be understood as an activity involving search for the benchmarks.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofDuraj N., Pieloch-Babiarz A. (red.), Przedsiębiorczość, strategie i metody zarządzania przedsiębiorstwem, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectbenchmarkingpl_PL
dc.subjectperformance managementpl_PL
dc.subjectkey performance indicatorspl_PL
dc.titleNowoczesne rozumienie benchmarkingu w przedsiębiorstwiepl_PL
dc.title.alternativeModern understanding of benchmarking in the enterprisepl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number113-127pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Szczeciński, Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, Instytut Ekonomiipl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-730-4
dc.referencesAmerican Productivity & Quality Center: Basics of Benchmarking, APQC, Houston 1993, Texas.pl_PL
dc.referencesBauer K., KPIs – The Metrics That Drive Performance Measurement, „DM Review”, September 2004.pl_PL
dc.referencesBendell T., Boulter L., Benchmarking: jak uzyskać przewagę nad konkurencją, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Warszawa 2000.pl_PL
dc.referencesBernat T., Bartkowiak P., Indicators of sustainable development of enterprises: A case study, „Actual Problems of Economics” 2012, vol. 2, no. 7.pl_PL
dc.referencesCamp R. C., Business Process Benchmarking: Finding and Implementing Best Practices (1995), „ASQC Quality Press” 1995, USA.pl_PL
dc.referencesEckerson W. W., Creating Effective KPIs, „DM Rewiev”, June 2006.pl_PL
dc.referencesFagerhaug T., Randmæl S., Andersen B., Final Report from the Benchmarking Activity, „SMArTMAN SME Document” 1998, Trondheim, Norway.pl_PL
dc.referencesGabrusewicz W., Analiza finansowa przedsiębiorstwa. Teoria i zastosowanie, PWE, Warszawa 2014.pl_PL
dc.referencesGorzeń W., Piernicki K., Pniewski K., Formułowanie i komunikacja strategii wzrostu wartości, [w]: A. Szablewski, K. Pniewski, B. Bartoszewicz (red.), Value Based Management, koncepcje, narzędzia, przykłady, Poltex, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesKaplan R. S., Norton D. P., Mapy strategii w biznesie. Jak przełożyć wartość na mierzalne wyniki, GWP, Gdańsk 2011.pl_PL
dc.referencesKaplan R. S., Norton D. P., Strategiczna karta wyników. Balanced Scorecard. Praktyka, CIM, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesKaplan R. S., Norton D. P., Strategiczna karta wyników. Jak przełożyć strategię na działanie, Artur Andersen, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesMarr B., http://www.ap-institute.com [dostęp: listopad 2013].pl_PL
dc.referencesMarr B., Strategic Performance Management. Leveraging and measuring your intangible value drivers, Butterworth-Heinemann, Oxford 2006.pl_PL
dc.referencesMłokosiewicz M., Interesariusze jako podmioty w relacji tworzącej kapitał społeczny, [w]: P. Bartkowiak, T. Bernat (red.), Prace Studentów i Młodych Pracowników Nauki. Zeszyt IV. Teoria i praktyka zarządzania przedsiębiorstwem. Wybrane zagadnienia, SPRINT, Poznań 2012.pl_PL
dc.referencesNiemiec A., Kluczowe indykatory osiągnięć w realizacji strategii przedsiębiorstwa, [w:] S. Wrzosek (red.), Współczesne problemy analizy ekonomicznej przedsiębiorstwa, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu” 2008, nr 9.pl_PL
dc.referencesNiemiec A., Przegląd i ocena metod tworzenia systemu kluczowych indykatorów osiągnięć, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 520” 2008, nt. Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia, nr 14.pl_PL
dc.referencesNiemiec A., Zmiany w kształcie wiązki celów przedsiębiorstw zrównoważonego rozwoju, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego” (w druku).pl_PL
dc.referencesNiemiec A., Znaczenie benchmarkingu w zarządzaniu osiągnięciami (Performance Management), [w:] E. Urbańczyk, A. Gąsior, E. Mioduchowska-Jaroszewicz, M. Romanowska (red.), [Tyt. nr 56] Metodologiczne aspekty zarządzania wartością przedsiębiorstwa, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 737” 2012, nt. Finanse, Rynki finansowe, Ubezpieczenia, nr 56.pl_PL
dc.referencesSkoczylas W., Niemiec A., Przedsiębiorstwo społecznie odpowiedzialne w świetle badań nad pomiarem dokonań, [w]: A. N. Duraj, M. Papiernik-Wojdera (red.), Paradygmaty i instrumenty kreowania wartości przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013.pl_PL
dc.referencesWatson G. H., The Benchmarking Management Guide, „Productivity Press” 1993, USA.pl_PL
dc.referenceswikipedia.plpl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7969-097-8.08
dc.disciplinenauki o zarządzaniu i jakościpl_PL


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe