Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorMelnyk, Magdalena
dc.contributor.editorFerenc, Tomasz
dc.contributor.editorDymarczyk, Waldemar
dc.contributor.editorChomczyński, Piotr
dc.date.accessioned2021-05-19T19:26:04Z
dc.date.available2021-05-19T19:26:04Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationMelnyk M., Obraz hiszpańskiej wojny domowej na plakatach, [w:] Socjologia wizualna w praktyce. Plakat jako narzędzie propagandy wojennej, Ferenc T., Dymarczyk W., Chomczyński P. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011, s. 55-84, DOI: 10.18778/7525-616-1.04pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7525-616-1
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/35544
dc.descriptionAutorka skupia się na omówieniu roli plakatu podczas hiszpańskiej wojny domowej, kiedy to plakat święcił największe triumfy, a spowodowane było to faktem, iż okazał się najbardziej efektywny, docierając do największej grupy odbiorców. Wysoki poziom analfabetyzmu spowodował, że to właśnie prosta forma graficzna, z krótkim, chwytliwym hasłem święciła o wiele większe sukcesy propagandowe niż prasa.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. Publikacja dofinansowana przez Fundację Uniwersytetu Łódzkiego.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofFerenc T., Dymarczyk W., Chomczyński P. (red.), Socjologia wizualna w praktyce. Plakat jako narzędzie propagandy wojennej, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjecthiszpańska wojna domowapl_PL
dc.subjectgenerał Francisco Francopl_PL
dc.subjectZwiązek Zawodowych Rysowników Kataloniipl_PL
dc.subjectestetyka plakatu wojennegopl_PL
dc.subjectretoryka plakatu wojennegopl_PL
dc.titleObraz hiszpańskiej wojny domowej na plakatachpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011pl_PL
dc.page.number55-84pl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-887-5
dc.referencesCarteles de la Guerra Civil Española, (1981). Madryt: Ediciones Urbión, SA.pl_PL
dc.referencesCarulla, J., Carulla, A., (2000), El color de la guerra – The color of war. Spanish civil war. 1936–1939. Barcelona: Postermil, S.L.pl_PL
dc.referencesFontseré, C., (1978), El Sindicato de Dibujantes Profesionales, [w:] Carteles de la República y de la Guerra Civil. Barcelona: Editorial La Gaya Ciencia.pl_PL
dc.referencesGrimau, C., (1979), El cartel republicano en la guerra civil. Madryt: Cuadernos Arte Cátedra.pl_PL
dc.referencesGrimau, C., (1998), Cartel político y publicidad comercial, [w:] Arte del Franquismo. Madryt: Cuadernos Arte Cátedra.pl_PL
dc.referencesGarcía, M., (2008), Carteles para una guerra, carteles para una paz, [w:] Carteles de la Guerra Civil. Madryt: Fundación Pablo Iglesias.pl_PL
dc.referencesGubern, R., (2008), Retórica y estética del cartel bélico, [w:] Carteles de la Guerra Civil. Madryt: Fundación Pablo Iglesias.pl_PL
dc.referencesGuerra, A., (2008), Arte e Historia, [w:] Carteles de la Guerra Civil. Madryt: Fundación Pablo Iglesias.pl_PL
dc.referencesJakson, G., (2008), La visión internacional de la guerra civil española, [w:] Carteles de la Guerra Civil. Madryt: Fundación Pablo Iglesias.pl_PL
dc.referencesJulián González, I., (1993), El cartel republicano en la guerra civil española. Madryt: Ministerio de Cultura.pl_PL
dc.referencesJulián González, I., (2008), Las paredes hablan, [w:] Carteles de la Guerra Civil. Madryt: Fundación Pablo Iglesias.pl_PL
dc.referencesMiravitlles, J., Termes, J., (1978), Carteles de Guerra en España, [w:] Carteles de la República y de la Guerra Civil. Barcelona: Editorial La Gaya Ciencia.pl_PL
dc.referencesRamírez, J. A., (1998), Imágenes para un pueblo, [w:] Arte del Franquismo. Madryt: Cuadernos Arte Cátedra.pl_PL
dc.referencesRenau, J., (1937), Función social del cartel publicitario. Valencia: Nueva Cultura.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7525-616-1.04
dc.disciplinehistoriapl_PL
dc.disciplinenauki socjologicznepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe