Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 24
O autorstwie tekstów audialnych w teatrze radiowym
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
The article discusses the problem of authorship in radio dramas. It focuses on reviewing previous research on this issue and, at the same time, offers suggestions for approaching a dilemma: who is more the author of a given ...
Zestawienie jako narzędzie dziennikarskiej perswazji
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
The article aims to demonstrate the way in which juxtaposition-comparison (as defined by Andrzej Kudra as a basic mental figure) is used by journalists for persuasive purposes. An analysis of selected examples reveals that ...
Łódzka Orkiestra Symfoniczna czasów Wielkiej Wojny w recenzjach Feliksa Halperna
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
The Symphonic Orchestra i n Lodz was established i n 1915 and was t he most i mportant music-related undertaking in Lodz during the First World War. This team of musicians consisted of both professional musicians and ...
Na straży zasad dziennikarstwa okresu międzywojennego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
The regaining of independence enabled the development of press publishing and social and political life. The Polish press quickly made up for losses incurred during the period of Partition. However, the rapid growth and ...
Uwagi o zrozumiałości dziennikarskich tekstów prawniczych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
The article represents an attempt at identifying linguistic phenomena typically pre-sent in journalists’ texts concerning problems of law and aimed at non-professionals. Its objective is to evaluate the influence of these ...
Стиль музыкального медиадискурса / Stil’ muzykal’nogo mediadiskursa
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
Autorka rozpatruje dziennikarstwo jako dwufazową działalność: odzwierciedlającą rzeczywistość i wpływającą nań (stymulowanie aktywności społecznej). Przedstawia typologię informacyjnych gatunków prasowych (odnoszące się ...
Dziennikarskie sposoby wywierania wpływu na odbiorcę w telewizyjnych serwisach informacyjnych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
Agnieszka Rutkowska’s “Journalistic methods of influence on viewer in television news programmes” is an authorial analysis of major news broadcasts on what are the most popular TV stations according to viewership data. The ...
Misja publiczna w telewizji polskiej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
The author explains the sense of mission in relation to public television; first, he defines the concept of the public mission in the media, and then explains how Polish Television complies with the obligations imposed on it.
Specyfika pracy reportera w telewizji newsowej na przykładzie TVN24
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
The author describes the specifics of work in a large TV newsroom and the job of a TV reporter, based on his own experience. He also emphasizes the role of speed and the reliability of news editing, and explains how to ...
W poszukiwaniu telewizyjnego newsa
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
The author is a reporter on local television; he describes the nature of his work based on his own experience. He proposes a definition of news, describes its informational role, and explains both how to search for information ...