Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorBarańska-Szmitko, Anna
dc.date.accessioned2021-03-29T12:31:44Z
dc.date.available2021-03-29T12:31:44Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationBarańska-Szmitko A., Wpływ słowa i obrazu na wizerunek osoby publicznej, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, 2018, doi: 10.18778/8142-393-9pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8142-393-9
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/34831
dc.description.abstractCzy znajomość nazwiska determinuje image przypisywany autorowi wypowiedzi na podstawie jego tekstu? Czy i jak zdjęcie autora obok tekstu wpływa na jego wizerunek? Jaka jest różnica między wizerunkiem „z tekstu” a wizerunkiem „ze zdjęcia”? Na jakich zasadach funkcjonuje image, który tworzymy i zapamiętujemy po jakimś czasie? Te pytania stały się podstawą prezentowanej publikacji. Autorka dąży do określenia, jaki wizerunek jest możliwy do komunikowania za pomocą słowa, a jaki za pomocą obrazu, a także jak pozatekstowa wiedza o autorze wypowiedzi wpływa na jego image werbalny. Wyniki omówionych badań dotyczą wizerunków Krzysztofa Vargi, Piotra Zaremby, Magdaleny Środy i Szymona Hołowni. Ponad pół tysiąca osób czytało ich felietony, spoglądało na zdjęcia lub przywoływało skojarzenia z tymi nazwiskami, by określić tzw. image werbalny, wizualny i publiczny. Celowo zweryfikowano wizerunki osób publicznych, piszących na różne tematy i reprezentujących różne postawy światopoglądowe. Autorka bada image wieloaspektowo, więc książka może być cennym źródłem informacji dla osób pracujących nad wizerunkiem i projektujących komunikację, w tym dla publicystów, przedstawicieli public relations i reklamy, a także dla medioznawców, językoznawców czy badaczy komunikacji. Studentów dziennikarstwa i komunikacji społecznej oraz kierunków lingwistycznych wprowadza w tematykę zależności image’u od słów i obrazu.pl_PL
dc.description.sponsorshipPublikacja dofinansowana z dotacji celowej na rozwój młodych naukowców oraz uczestników studiów doktoranckich. Kod projektu: B1811300001984.02pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectwizerunek osoby publicznejpl_PL
dc.subjectkreowanie wizerunkupl_PL
dc.subjectwizerunek a tożsamośćpl_PL
dc.subjectVarga Krzysztofpl_PL
dc.subjectZaremba Piotrpl_PL
dc.subjectŚroda Magdalenapl_PL
dc.subjectHołownia Szymonpl_PL
dc.subjectwizerunek felietonistypl_PL
dc.titleWpływ słowa i obrazu na wizerunek osoby publicznejpl_PL
dc.typeBookpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Anna Barańska-Szmitko, Łódź 2018 © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2018pl_PL
dc.page.number275pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny Katedra Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej, Zakład Teorii i Praktyki Komunikacjipl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8142-394-6
dc.referencesAdamczyk K. (2016), Opinie o prezydencie Rafale Dudkiewiczu wśród wrocławian i internautów w kwietniu 2015 r., [w:] Siemes A., Grech M., Wszołek M. (red.), Badanie i projektowanie komunikacji 5, Wrocław, s. 119–145.pl_PL
dc.referencesAltkorn J. (2004), Wizerunek firmy, Dąbrowa Gornicza.pl_PL
dc.referencesAwdiejew A. (2011), Ogólna teoria komunikacji a analiza dyskursu, „Communication Design Magazine”, nr 2 [online], http://www.cd-magazine.uni.wroc.pl/artykul/teoria_komunikacji_analiza_dyskursu/ (data dostępu: 30.09.2015).pl_PL
dc.referencesAwdiejew A. (2012), Świadomość i nieświadomość w komunikacji, [w:] Steciąg M., Bugajski M. (red.), Świadomość językowa w komunikowaniu, Zielona Gora, s. 41–48.pl_PL
dc.referencesAwdiejew A. (2011), Trzy poziomy schematyzacji w procesie komunikacji międzyludzkiej, [w:] Habrajska G. (red.), Kategorialne aspekty komunikacji, „Rozmowy o Komunikacji”, nr 5, Łodź, s. 46–56.pl_PL
dc.referencesAwdiejew A., Habrajska G. (2010), Komponowanie sensu w procesie odbioru komunikatów, Łodź.pl_PL
dc.referencesAwdiejew A., Habrajska G. (2011), Obrazy ideacyjne w interpretacji tekstu, [w:] Habrajska G. (red.), Kategorialne aspekty komunikacji, „Rozmowy o Komunikacji”, nr 5, Łodź, s. 57–66.pl_PL
dc.referencesBabbie E. (2004), Badania społeczne w praktyce, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBachorz J., Kowalczykowa A. (red.) (1991), Felieton, [w:] Słownik literatury polskiej XIX wieku, Wrocław–Warszawa–Krakow, s. 260–264.pl_PL
dc.referencesBalcerzak A., Gackowski T. (2009), Analiza zawartości, [w:] Gackowski T., Łączyński M. (red.), Metody badania wizerunku w mediach, Warszawa, s. 17–32.pl_PL
dc.referencesBaranowska K. (2012), Analiza treści komunikatów zamieszczonych na stronach internetowych firm public relations w województwie dolnośląskim i małopolskim, [w:] Grech M. (red.), Badanie wizerunku: ludzie, marki, branże, Łodź, s. 332–358.pl_PL
dc.referencesBarańska-Szmitko A. (2011), Wpływ znajomości tożsamości autora na konstrukcję jego wizerunku. Badanie wizerunku Aloszy Awdiejewa jako autora felietonów „Szkice z filozofii potocznej”, [w:] Habrajska G. (red.), Poznawać. Tworzyć. Komunikować. Komunikatywizm w Polsce. Wybrane zagadnienia z teorii i praktyki, Łodź, s. 174–185.pl_PL
dc.referencesBarańska-Szmitko A. (2012), Wpływ zmiany zdjęcia autora felietonu na jego wizerunek, [w:] Grech M., Siemes A. (red.), Communication design. Projektowanie komunikacji 1, Wrocław, s. 157–170.pl_PL
dc.referencesBarańska-Szmitko A. (2013), Wizerunek Krzysztofa Vargi komunikowany słowem. Reprezentacja językowa cech przypisywanych autorowi tekstu, [w:] Grech M., Siemes A. (red.), Badanie i projektowanie komunikacji 2, Wrocław, s. 155–177.pl_PL
dc.referencesBarańska-Szmitko A. (2014a), Image from Words. What do Authors of Columns Communicate about Themselves to their Readers?, „Humanities & Social Sciences Review”, t. 3, nr 4, s. 67–74.pl_PL
dc.referencesBarańska-Szmitko A. (2014b), Komunikowanie (nie)obiektywności na poziomie werbalnym, [w:] Graszewicz M. (red.), Teorie komunikacji i mediów 7, Wrocław, s. 197–213.pl_PL
dc.referencesBarańska-Szmitko A. (2014c), Możliwości i ograniczenia felietonu jako narzędzia kreowania wizerunku jego autora, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica”, nr 1 (23), s. 211–227.pl_PL
dc.referencesBarańska-Szmitko A. (2014d), Wizerunek Szymona Hołowni komunikowany w jego felietonach, [w:] Wszołek M. (red.), Badanie i projektowanie komunikacji 3, Wrocław, s. 173–197.pl_PL
dc.referencesBarańska-Szmitko A. (2016a), Cechy wypowiedzi ironisty. Werbalne sposoby komunikowania „ironiczności”, [w:] Siemes A., Grech M., Wszołek M. (red.), Badanie i projektowanie komunikacji 5, Wrocław, s. 147–163.pl_PL
dc.referencesBarańska-Szmitko A. (2016b), Co oprócz tematu wypowiedzi wpływa na wizerunek nadawcy komunikatu?, [w:] Odelski M., Knapik A., Chruszczewski P., Chłopicki W. (red.), Niedosłowność w języku, „Język a Komunikacja”, t. 37, Krakow, s. 269–278.pl_PL
dc.referencesBarańska-Szmitko A. (2016c), Jak komunikować poczucie humoru? Badanie empiryczne na materiale felietonów, [w:] Habrajska G. (red.), Komunikatywizm – przyszłość nauki XXI wieku, Łodź, s. 260–278.pl_PL
dc.referencesBarańska-Szmitko A. (2016d), Kreowanie wizerunku osoby kompetentnej w zakresie „znajomości tematu”. Empiryczne badanie wizerunku na materiale felietonów, [w:] Graszewicz M., Wszołek M. (red.), Teorie komunikacji i mediów 9. Konstrukcje komunikacji i mediów, Wrocław, s. 119–134.pl_PL
dc.referencesBarańska-Szmitko A. (2016e), Means of Communicating an Image of Being “Engaged” and “A Realist” in Newspaper Columns: Results of Empirical Research, „Humanities and Social Sciences Review”, t. 6, nr 1, s. 127–136.pl_PL
dc.referencesBarańska-Szmitko A. (2016f), The Capacities and Limitations of the Newspaper Column as a Tool for Creating the Image of Its Author, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica”, nr 5 (35), s. 115–129.pl_PL
dc.referencesBarańska-Szmitko A. (2016g), Wpływ użytej w wypowiedzi leksyki potocznej na wizerunek felietonisty, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica”, nr 2 (32), s. 107–117.pl_PL
dc.referencesBarańska-Szmitko A. (2017a), Proste treści w komunikacji ze współczesnym interpretatorem – nawiązania do tekstów kultury oraz ich efekt dla wizerunku autora wypowiedzi, „Media i Społeczeństwo”, nr 7, s. 99–109.pl_PL
dc.referencesBarańska-Szmitko A. (2017b), Różnorodność stylistyczna i jej możliwości komunikacyjne w wypowiedzi felietonowej, [w:] Knapik A., Misior-Mroczkowska A., Chruszczewski P., Chłopicki W. (red.), Style komunikacyjne, „Język a Komunikacja”, t. 39, Krakow, s. 85–96.pl_PL
dc.referencesBarańska-Szmitko A. (2017c), Wolność ekspresji siebie a granice wizerunku na przykładzie image’u Magdaleny Środy, [w:] Kozioł K. (red.), Wolność człowieka i jej granice, Lublin, s. 56–69.pl_PL
dc.referencesBarańska-Szmitko A. (2017d), Werbalne sposoby komunikowania „dociekliwości” przez felietonistów (Piotra Zarembę, Magdalenę Środę i Szymona Hołownię). Wyniki badań empirycznych, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica”, nr 4 (41), s. 221–234.pl_PL
dc.referencesBarańska-Szmitko A. (2017e), The application of generalising judgements and their influence on the images of selected Polish columnists (a constructivism-focussed quantitative and qualitative approach, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica”, nr 5 (43), s. 185–198.pl_PL
dc.referencesBarańska-Szmitko A. (2018), Wizerunek felietonisty i sposoby jego werbalnego komunikowania, Łodź.pl_PL
dc.referencesBartmiński J. (1990), Kolekcja w strukturze tematycznej tekstu ustnego, [w:] Dobrzyńska T. (red.), Tekst w kontekście. Zbiór studiów, Wrocław–Warszawa–Krakow, s. 155–174.pl_PL
dc.referencesBartmiński J. (1998), Tekst jako przedmiot tekstologii lingwistycznej, [w:] Bartmiński J., Boniecka B. (red.), Tekst. Problemy teoretyczne, Lublin, s. 9–25.pl_PL
dc.referencesBartmiński J. (red.) (2006), Język. Wartości. Polityka. Zmiany rozumienia nazw wartości w okresie transformacji ustrojowej w Polsce. Raport z badań empirycznych, Lublin.pl_PL
dc.referencesBartmiński J., Niebrzegowska-Bartmińska (2009), Tekstologia, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBiałopiotrowicz G. (2009), Kreowanie wizerunku w biznesie i polityce, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBobrowska A., Garska M. (2012), Elementy kreacji wizerunku podmiotu politycznego w rzeczywistości wyborczej, „Colloquium Wydziału Nauk Humanistycznych i Społecznych”, nr 2 (6), s. 147–164.pl_PL
dc.referencesBogołebska B. (2016), Przenikanie się dyskursów dziennikarskich i medialnych, [w:] Witosz B., Sujkowska-Sobisz K., Ficek E. (red.), Dyskurs i jego odmiany, Katowice, s. 244–253.pl_PL
dc.referencesBogołębska B., Worsowicz M. (red.) (2010), Styl – dyskurs – media, Łodź.pl_PL
dc.referencesBojakowski W. (2014), Kobieta i mężczyzna w reklamie. Analiza komunikacji koncernów samochodowych, [w:] Wszołek M. (red.), Badanie i projektowanie komunikacji 3, Wrocław, s. 289–298.pl_PL
dc.referencesBolanowski J. (2013), Wizerunek Szymona Hołowni w ramach działalności medialnej, [w:] Waszkiewicz A. (red.), Obszary badań wizerunku, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBorkowski I. (2011), Rzecznictwo prasowe a kształtowanie wizerunku polskich zgromadzeń zakonnych. Teoria – praktyka – case study, [w:] Borkowski I., Stasiuk-Krajewska K. (red.), Kształtowanie wizerunku jako narzędzie Public Relations, Wrocław, s. 57–80.pl_PL
dc.referencesBorkowski I., Stasiuk-Krajewska K. (red.) (2011), Kształtowanie wizerunku jako narzędzie Public Relations, Wrocław.pl_PL
dc.referencesBorkowski I., Stasiuk-Krajewska K. (2011), Wstęp – Wizerunek, opis świata, konstrukcja komunikacji, [w:] tychże (red.), Kształtowanie wizerunku jako narzędzie Public Relations, Wrocław, s. 11–15.pl_PL
dc.referencesBralczyk J., Majkowska G. (2000), Język mediów – perspektywa aksjologiczna, [w:] Bralczyk J., Mosiołek-Kłosińska K. (red.), Język w mediach masowych, Warszawa, s. 43–50.pl_PL
dc.referencesBralczyk J., Wasilewski J. (2008), Język w mediach. Medialność w języku, [w:] Bauer Z., Chudziński E. (red.), Dziennikarstwo i świat mediów, wyd. IV, Krakow, s. 379–401.pl_PL
dc.referencesBudzyński W. (2002), Wizerunek firmy. Kreowanie, zarządzanie, efekty, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBudzyński W. (2008), Wizerunek równoległy. Nowa szansa promocji firmy i marki, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBurska J. (2013), Kognitywny wizerunek „inteligentnego domu”, t. 5–6 [online], http://www.cd-magazine.uni.wroc.pl/artykul/kognitywny_wizerunek_inteligentnego_domu/ (data dostępu: 21.03.2016).pl_PL
dc.referencesBurska J. (2013), Kognitywny wizerunek „inteligentnego domu”, [w:] Wszołek M. (red.), Komunikacje w rozmowie 2, Wrocław, s. 181–223.pl_PL
dc.referencesCesielska M. (brw), Komunikacja wizualna w działaniu, [w:] Wszołek M. (red.), Komunikacje w rozmowie 2, Wrocław, s. 103–121.pl_PL
dc.referencesChachołek S. (2011), Efektywność a efektowność wizerunku jednostek samorządu terytorialnego, [w:] Stasiuk-Krajewska K., Tworzydło D., Chmielewski Z. (red.), Public Relations – doświadczenia, badania, wątpliwości, Rzeszow, s. 125–144.pl_PL
dc.referencesCharmaz K. (2009), Teoria ugruntowana. Praktyczny przewodnik po analizie jakościowej, Warszawa.pl_PL
dc.referencesChmielewski Z. (2010), Aspekty realizacji procesu badawczego, [w:] Tworzydło D., Chmielewski Z. (red.), Badania i pomiar efektów w Public Relations, Rzeszow, s. 95–106.pl_PL
dc.referencesChoma K. (2012), Obraz własnej osoby w oczach różnych obserwatorów, [w:] Grech M. (red.), Badanie wizerunku: ludzie, marki, branże, Łodź, s. 29–59.pl_PL
dc.referencesChudziński E. (2008), Felieton. Geneza i ewolucja gatunku, [w:] Bauer Z., Chudziński E. (red.), Dziennikarstwo i świat mediów, Krakow, s. 345–360.pl_PL
dc.referencesChycki J. (2013), Konstruktywny wizerunek buddyzmu, „Communication Design Magazine”, t. 5–6 [online], http://www.cd-magazine.uni.wroc.pl/artykul/konstruktywny_wizerunek_buddyzmu/ (data dostępu: 21.03.2016).pl_PL
dc.referencesCreswell J.W. (2013), Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane, Krakow.pl_PL
dc.referencesCross-Muller C. (2006), Jak wypaść przekonująco. Mowa ciała i autoprezentacja dla kobiet, przeł. P. Gawlik, Białystok.pl_PL
dc.referencesCychański J. (2013), Badanie wizerunku policji – metodologia i cele badań, [w:] Graszewicz M. (red.), Teorie komunikacji i mediów 6. Poprawność i stosowność w komunikacji, Wrocław, s. 425–434.pl_PL
dc.referencesCychański J. (2014), Wizerunek zewnętrzny i wewnętrzny policjanta. Jaki jest typowy policjant – wyniki i analiza badań empirycznych, [w:] Stasiuk-Krajewska K., Graszewicz M. (red.), Teorie komunikacji i mediów 7. Od teorii do empirii, Wrocław, s. 311–327.pl_PL
dc.referencesDaszkiewicz M., Waniowski P. (2007), Symbole i wyróżniki w procesie kreowania wizerunku kraju, [w:] Soliński T., Tworzydło D. (red.), Public Relations – narzędzia przyszłości, Rzeszow, s. 25–37.pl_PL
dc.referencesDawidziak-Kładoczna M. (2002), Autokreacja w wywiadach prasowych udzielanych przez Józefa Piłsudskiego, [w:] Michalewski K. (red.), Tekst w mediach, Łodź, s. 198–209.pl_PL
dc.referencesDąbrowska A. (2008), Zmiany obszarów podlegających tabu we współczesnej kulturze, [w:] tejże (red.), Tom jubileuszowy, „Język a Kultura”, t. 20, Wrocław, s. 173–196.pl_PL
dc.referencesDąbrowska-Cendrowska O. (2011), Krystyna Kofta jako reprezentantka felietonistów „Twojego Stylu” w latach 1990–2009, [w:] Wolny-Zmorzyński K., Furman W., Snopek J. (red.), Mistrzowie literatury czy dziennikarstwa?, Warszawa, s. 61–73.pl_PL
dc.referencesDąbrowski T.J. (2010), Reputacja przedsiębiorstwa. Tworzenie kapitału zaufania, Krakow.pl_PL
dc.referencesDembowska-Wosik I. (2014), Pojęcie wizerunku i jego związki z glottodydaktyką. Na przykładzie wizerunku Łodzi w chicagowskim „Dzienniku Związkowym”, „Acta Univesitas Lodzensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców”, nr 21, s. 289–298.pl_PL
dc.referencesDembowska-Wosik I. (2017), Obraz Polski i Polaków w chicagowskim „Dzienniku Związkowym”, Łodź.pl_PL
dc.referencesDobrzyńska T. (2003), Tekst – styl – poetyka. Zbiór studiów, Krakow.pl_PL
dc.referencesDunning T. (2012), Natural Experiments in the Social Sciences. A Design-Based Approach, Cambridge.pl_PL
dc.referencesDuszak A. (1998), Tekst, dyskurs, komunikacja międzykulturowa, Warszawa.pl_PL
dc.referencesFigiel A. (2013), Reputacja w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Ujęcie marketingowe, Krakow.pl_PL
dc.referencesFleischer M. (2000), Obraz świata. Ujęcie z punktu widzenia teorii systemów i konstruktywizmu, [w:] Dąbrowska A., Anusiewicz J. (red.), Językowy obraz świata i kultura, „Język a Kultura”, t. 13, Wrocław, s. 45–71.pl_PL
dc.referencesFleischer M. (2003), Stabilność polskiej symboliki kolektywnej, [w:] Bartmiński J. (red.), Język w kręgu wartości. Studia semantyczne, Lublin, s. 107–143.pl_PL
dc.referencesFleischer M. (2003a), Corporate identity i public relations, Wrocław.pl_PL
dc.referencesFleischer M. (2003b), Wpływ rodzaju pisma na konstrukcję wizerunku firmy, „2K – Komunikacja i Kultura”, nr 1, s. 28–36.pl_PL
dc.referencesFleischer M. (2004), Konstruktywny charakter image’u osobowości, „2K – Komunikacja i Kultura”, nr 2/04, s. 143–152.pl_PL
dc.referencesFleischer M. (2006), Obszar tabu w systemie polskiej kultury, [w:] Graszewicz M., Stasiuk K. (red.), Literatura, kultura, komunikacja. Księga Pamiątkowa ku czci Profesora Jerzego Jastrzębskiego w 60. rocznicę urodzin, Wrocław, s. 283–300.pl_PL
dc.referencesFleischer M. (2007), Ogólna teoria komunikacji, Wrocław.pl_PL
dc.referencesFleischer M. (2008a), Konstrukcja rzeczywistości 2, Wrocław.pl_PL
dc.referencesFleischer M. (2008b), Koncepty – elementy sterujące komunikacji, Wrocław.pl_PL
dc.referencesFleischer M. (2011), Wypowiedź a komunikacja, [w:] Habrajska G. (red.), Kategorialne aspekty komunikacji, „Rozmowy o Komunikacji”, nr 5, Łodź, s. 13–25.pl_PL
dc.referencesFleischer M. (2012), Typologia komunikacji, Łodź.pl_PL
dc.referencesFleischer M. (brw), Komunikacja – jak to jest. Konstruktywistyczne ujęcie komunikacji, [w:] Wszołek M. (red.), Komunikacje w rozmowie 1, Wrocław, s. 9–15.pl_PL
dc.referencesFlick U. (2010), Projektowanie badania jakościowego, Warszawa.pl_PL
dc.referencesFlick U. (2011), Jakość w badaniach jakościowych, Warszawa.pl_PL
dc.referencesFras J. (1999 [2005]), Dziennikarski warsztat językowy, Wrocław.pl_PL
dc.referencesFras J. (2013), O pojmowaniu infotainmentu i nadmiernej rozrywkowości mediów masowych we współczesnym medioznawstwie, „Środkowoeuropejskie Studia Polityczne”, nr 1, s. 7–31.pl_PL
dc.referencesFrąckowiak-Sochańska M. (2009), Pozainstytucjonalny wymiar życia politycznego – postawy kobiet wobec ruchu feministycznego, [w:] tejże, Preferencje ładów normatywnych w postawach kobiet wobec wartości w Polsce na przełomie XX i XXI wieku, Poznań, s. 203–207.pl_PL
dc.referencesFrąckowiak-Sochańska M. (2011), Postawy polskich kobiet wobec feminizmu. O samoograniczającej się świadomości feministycznej kobiet, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Sociologica”, nr 39, s. 149–170.pl_PL
dc.referencesGackowski T., Łączyński M. (red.) (2009), Metody badania wizerunku w mediach, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGackowski T., Łączyński M. (2009a), Analiza wizerunku – od teorii do praktyki, [w:] Gackowski T., Łączyński M. (red.), Metody badania wizerunku w mediach, Warszawa, s. 105–115.pl_PL
dc.referencesGackowski T., Łączyński M. (2009b), Badanie wizerunku Ryszarda Krauzego – raport, [w:] Gackowski T., Łączyński M. (red.), Metody badania wizerunku w mediach, Warszawa, s. 139–272.pl_PL
dc.referencesGackowski T., Gackowska A., Dziedzic J. (red.) (2010), PR w RP, czyli dwadzieścia lat polskiej branży Public Relations, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGałązka W. (2010), Czego Jaś się nie nauczy, tego Jan nie będzie umiał. O szkoleniach wizerunkowych polskich polityków, [w:] Tworzydło D., Chmielewski Z. (red.), Public relations w procesie kształtowania relacji z otoczeniem, Krakow–Rzeszow–Zamość, s. 441–452.pl_PL
dc.referencesGarncarek E. (2009), Kobieta bez dziecka vs. mężczyzna bez dziecka w świetle wypowiedzi autorów postów internetowych, „Acta Universitas Lodzensis. Folia Sociologica”, nr 34, s. 127–141.pl_PL
dc.referencesGibbs G. (2011), Analizowanie danych jakościowych, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGliniecka M. (2017), Wizerunek produktu na podstawie opakowania – badanie pilotażowe wizerunku opakowania perfum Odeur 53 marki Comme des Garçons, [w:] Badanie i projektowanie komunikacji 6. Tom dedykowany, Wrocław, s. 323–338.pl_PL
dc.referencesGlińska E. (2011), Sposoby badania wizerunku miejsca, „Samorząd Terytorialny”, nr 11, s. 33–44.pl_PL
dc.referencesGoban-Klas T. (1997), Public Relations czyli promocja reputacji. Pojęcia, definicje, uwarunkowania, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGoffman E. (1981), Człowiek w teatrze życia codziennego, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGrala M. (2011), Wizerunek zakładów pogrzebowych w Polsce, [w:] Borkowski I., Stasiuk-Krajewska K. (red.), Kształtowanie wizerunku jako narzędzie Public Relations, Wrocław, s. 99–105.pl_PL
dc.referencesGraszewicz M., Ulidis M. (2011), Style życia. Zarys systemowej teorii i koncepcji badawczej, [w:] Borkowski I., Stasiuk-Krajewska K. (red.), Kształtowanie wizerunku jako narzędzie Public Relations, Wrocław, s. 19–30.pl_PL
dc.referencesGrech M. (2010), Komunikacja i wizerunek uczelni niepublicznych. Metodologia i wyniki badań empirycznych, Łodź.pl_PL
dc.referencesGrech M. (2011), Wyniki badania wizerunku Uniwersytetu Wrocławskiego wśród jego studentów, t. 1 [online], http://www.cd-magazine.uni.wroc.pl/artykul/wyniki_badania_wizerunku_uniwersytetu_wroclawskiego_wsrod_jego_studentow/ (data dostępu: 21.03.2016).pl_PL
dc.referencesGrech M. (2012), Badanie wizerunku – metody ankietowe. Metodologia badań, [w:] Grech M. (red.), Badanie wizerunku: ludzie, marki, branże, Łodź, s. 11–26.pl_PL
dc.referencesGrech M. (2013), Obraz „uniwersytetu” w opinii mieszkańców Polski, Wrocław.pl_PL
dc.referencesGrech M. (2014), Obraz pracowników uniwersytetów w opinii mieszkańców Polski, [w:] Wszołek M. (red.), Badanie i projektowanie komunikacji 3, Wrocław.pl_PL
dc.referencesGrobelna A. (2012), Wpływ obuwia na całościowy wizerunek człowieka. Wyniki badań empirycznych wśród studentów, [w:] Grech M. (red.), Badanie wizerunku: ludzie, marki, branże, Łodź, s. 79–110.pl_PL
dc.referencesGrobelna A. (2013) Wpływ oprawek okularów na całościowy wizerunek człowieka, „Communication Design Magazine”, t. 5–6 [online], http://www.cd-magazine.uni.wroc.pl/artykul/wplyw_oprawek_okularow_na_wizerunek_czlowieka/ (data dostępu: 21.03.2016).pl_PL
dc.referencesHabrajska G. (2000), Metody ankietowe i analiza tekstów w badaniach językowego obrazu świata, [w:] Dąbrowska A., Anusiewicza J. (red.), Językowy obraz świata i kultura, „Język a Kultura”, t. 13, Wrocław, s. 73–84.pl_PL
dc.referencesHabrajska G. (2002), Semantyka i pragmatyka informacji prasowej (sens, interpretacja i rozumienie informacji prasowej, [w:] Michalewski K. (red.), Tekst w mediach, Łodź, s. 239–250.pl_PL
dc.referencesHabrajska G. (2006), Poprawność polityczna, [w:] Habrajska G. (red.), Poprawność polityczna, „Rozmowy o Komunikacji”, nr 1, Łask, s. 17–27.pl_PL
dc.referencesHabrajska G. (2012), Wybrane zagadnienia wprowadzające do nauki o komunikowaniu, Łodź.pl_PL
dc.referencesHabrajska G. (2013), Co może komunikacja werbalna, a co wizualna (badania pilotażowe), [w:] Wszołek M. (red.), Badanie i projektowanie komunikacji 3, Wrocław, s. 17–28.pl_PL
dc.referencesHajduk G. (2004), Kreowanie wizerunku w działaniach promocyjnych przedsiębiorstwa, [w:] Tworzydło D., Soliński T. (red.), Public Relations – wyzwania współczesności, Rzeszow, s. 319–329.pl_PL
dc.referencesHałafin A. (2016), Wpływ imienia i nazwiska na kognitywny wizerunek tekstu publicystycznego i autora, [w:] Graszewicz M., Wszołek M. (red.), Teorie komunikacji i mediów 9. Konstrukcje komunikacji i mediów, Wrocław, s. 201–227.pl_PL
dc.referencesHawryszczuk K. (2012), Pisarz o muzyce – kompozytor o literaturze. Związki muzyki i literatury w felietonach Stefana Kisielewskiego, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica”, nr 2 (16), s. 173–181.pl_PL
dc.referencesImiołek A., Suchecka A., Szostak J. (2013), Rola biblioteki w kreowaniu wizerunku uczelni na przykładzie Wyższej Szkoły Humanistycznej w Sosnowcu, [w:] Kaczmarczyk M., Widera Z. (red.), Public Relations i marketing w nowoczesnym społeczeństwie, Sosnowiec–Warszawa, s. 159–170.pl_PL
dc.referencesIwańczyk P. (2014), Felietonowe gry z konwencjami gatunkowymi w „Rzucie z autu” Waldemara Lodzińskiego, „Językoznawstwo”, nr 1 (8), s. 30–38.pl_PL
dc.referencesJanicka A. (2012), Wpływ zmiany opakowania produktu na wizerunek jego marki, [w:] Grech M. (red.), Badanie wizerunku: ludzie, marki, branże, Łodź, s. 171–206.pl_PL
dc.referencesJedliński R. (1984), Gatunki publicystyczne w szkole średniej, Warszawa.pl_PL
dc.referencesJeżewska M. (2013), Wizerunki wybranych samochodów: Mini Cooper, Fiat 500, Volkswagen Beetle, „Communication Design Magazine”, t. 5–6 [online], http://www.cd-magazine.uni.wroc.pl/artykul/wizerunki_mini_fiat_beetle/ (data dostępu: 21.03.2016).pl_PL
dc.referencesKaczmarczyk M. (2013), Modele public relations – od publicity do współdziałania, [w:] Kaczmarczyk M., Widera Z. (red.), Public Relations i marketing w nowoczesnym społeczeństwie, Sosnowiec–Warszawa, s. 9–29.pl_PL
dc.referencesKaczmarczyk M., Widera Z. (red.) (2013), Public Relations i marketing w nowoczesnym społeczeństwie, Sosnowiec–Warszawa.pl_PL
dc.referencesKadragic A., Czarnowski P. (1997), Public Relations czyli promocja reputacji. Praktyka działania, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKamińska-Szmaj I. (2001), Słowa na wolności. Język polityki po 1989 roku, Wrocław.pl_PL
dc.referencesKaye E.A. (2007), Jak się wypromować w każdej sytuacji?, przeł. P. Głuchowska, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKil A. (2011), Teoria ugruntowana w skrzynce z narzędziami badacza/badaczki wizerunku dziennikarstwa obywatelskiego, [w:] Borkowski I., Stasiuk-Krajewska K. (red.), Kształtowanie wizerunku jako narzędzie Public Relations, Wrocław, s. 31–40.pl_PL
dc.referencesKita M. (2013), Dyskurs prasowy, [w:] Malinowska E., Nocoń J., Żydek-Bednarczuk U. (red.), Style współczesnej polszczyzny. Przewodnik po stylistyce polskiej, Krakow, s. 199–288.pl_PL
dc.referencesKlein T. (1983), Felieton – niektóre historyczne i teoretyczne aspekty gatunku, „Polonistyka”, nr 4.pl_PL
dc.referencesKochanek P. (2018), Wizerunek kobiet w reklamach sportowych, [w:] Wszołek M., Grech M., Siemes A. (red.), Badanie komunikacji 1, Wrocław, s. 313–330.pl_PL
dc.referencesKocoń P., Lubieniecka-Kocoń K. (2007), Wizerunek mafii w literaturze Mario Puzo, [w:] Soliński T., Tworzydło D. (red.), Public Relations – narzędzia przyszłości, Rzeszow, s. 109–115.pl_PL
dc.referencesKolarska-Bobińska L. (red.) (2003), Obraz Polski i Polaków w Europie, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKolbus B. (2011), Marka: miasto. Kreowanie wizerunku miasta, [w:] Stasiuk-Krajewska K., Tworzydło D., Chmielewski Z. (red.), Public Relations – doświadczenia, badania, wątpliwości, Rzeszow, s. 145–161.pl_PL
dc.referencesKotliński A., Urban A. (2010), Gromadzenie i obróbka danych, [w:] Tworzydło D., Chmielewski Z. (red.), Badania i pomiar efektów w Public Relations, Rzeszow, s. 107–116.pl_PL
dc.referencesKowal A. (2011), Język pop-teologiczny Szymona Hołowni, [w:] Majkowski G. (red.), Język w komunikacji, t. 1, Częstochowa, s. 75–83.pl_PL
dc.referencesKowal A. (2012), Czy niebo to wieczny orgazm? Prowokacja jako swoistość języka religijnego Szymona Hołowni, „Kwartalnik Językoznawczy”, nr 4, s. 18–32.pl_PL
dc.referencesKrawiec F. (2009), Kreowanie i zarządzanie reputacją firmy, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKrolik G. (2012), Autoprezentacja, czyli jak się sprzedać pracodawcy, Katowice.pl_PL
dc.referencesKupisz P. (2001), Strategia promocji wizerunku miasta na przykładzie Radomia, [w:] Ślusarczyk S., Świda J., Tworzydło D. (red.), Public Relations w kształtowaniu pozycji konkurencyjnej organizacji, Rzeszow, s. 263–273.pl_PL
dc.referencesKurek O. (2010), Wizerunek niepublicznych szkół wyższych w Rzeszowie w opinii maturzystów – raport z badań, [w:] Tworzydło D., Chmielewski Z. (red.), Public relations w procesie kształtowania relacji z otoczeniem, Krakow–Rzeszow–Zamość, s. 121–133.pl_PL
dc.referencesKwiecień A. (2010), Zarządzanie reputacją przedsiębiorstwa, Katowice.pl_PL
dc.referencesKysztymowa I. (2013), Kreacja wizerunku osobowego. Podstawy psychosemiotyki image’u, Poznań–Gniezno.pl_PL
dc.referencesLabocha J. (2008), Tekst, wypowiedź, dyskurs w procesie komunikacji językowej, Krakow.pl_PL
dc.referencesLaermer R., Prichinello M. (red.) (2004), Public Relations, przeł. E. Jusiewicz-Kalter, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesLeszczuk-Fiedziukiewicz A. (2011), Internet jako narzędzie kreowania wizerunku polityka, „Nowe Media. Studia i Rozprawy”, nr 2, s. 31–54.pl_PL
dc.referencesLeszczyńska A., Mikołajczyk K., Miszczak N. (2011), Rekonstrukcja wizerunku studentów dziennikarstwa i komunikacji społecznej wśród studentów informatyki, t. 2 [online], http://www.cd-magazine.uni.wroc.pl/artykul/wizerunek_studentow_dziennikarstwa_wsrod_studentow_informatyki/ (data dostępu: 21.03.2016).pl_PL
dc.referencesLipski A. (2012), Metody badań społecznych, Katowice.pl_PL
dc.referencesLisowska-Magdziarz M. (2006), Analiza tekstu w dyskursie medialnym, Krakow.pl_PL
dc.referencesLuhmann N. (1990), Das Erkenntnisprogramm des Konstruktivismus und die unbekannt bleibende Realität, [w:] tegoż, Soziologische Aufklärung, t. V: Konstruktivistische Perspektiven, Oladen, s. 31–58.pl_PL
dc.referencesLuhmann N. (1994 [1981]), Teoria polityczna państwa bezpieczeństwa socjalnego, przeł. G. Skąpska, Warszawa.pl_PL
dc.referencesLuhmann N. (2007 [1984]), Systemy społeczne. Zarys ogólnej teorii, przeł. M. Kaczmarczyk, wyd. 2, Krakow.pl_PL
dc.referencesŁączyński M. (2010), Komputerowe badanie tekstów w ewaluacji działań PR – prezentacja narzędzia badawczego, [w:] Gackowski T., Gackowska A., Dziedzic J. (red.), PR w RP, czyli dwadzieścia lat polskiej branży Public Relations, Warszawa, s. 145–153.pl_PL
dc.referencesŁopuch M. (2012), Wpływ wybranych marek samochodowych na wizerunek człowieka, [w:] Grech M. (red.), Badanie wizerunku: ludzie, marki, branże, Łodź, s. 60–78.pl_PL
dc.referencesŁysoń J. (2012), Wpływ ceny na wizerunek marki produktów FMCG oraz produktów długotrwałego użytku w momencie ich prezentacji, [w:] Grech M. (red.), Badanie wizerunku: ludzie, marki, branże, Łodź, s. 207–236.pl_PL
dc.referencesMaison D., Noga-Bogomilski A. (red.) (2007), Badania marketingowe. Od teorii do praktyki, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesMakowska M. (2013), Jakim językiem mówią tekst i obraz? O relacji tekst–obraz na przykładzie demotywatorów, „Tekst i Dyskurs”, nr 6, s. 169–184.pl_PL
dc.referencesMakuchowska M. (2013), Styl religijny, [w:] Malinowska E., Nocoń J., Żydek-Bednarczuk U. (red.), Style współczesnej polszczyzny. Przewodnik po stylistyce polskiej, Krakow, s. 487–528.pl_PL
dc.referencesMandal E., Banot A. E. (2007), Kobiecość i męskość a stereotyp feministki, [w:] Mandal E. (red.), W kręgu gender, Katowice, s. 58–78.pl_PL
dc.referencesMandal E., Kofta M. (2009), Wykluczanie społeczne feministek jako przejaw usprawiedliwiania patriarchalnego systemu społecznego, [w:] Cisłak A., Henne K., Skarżyńska K. (red.), Przekonania w życiu jednostek, grup, społeczności, Warszawa, s. 153–170.pl_PL
dc.referencesMaziarski J. (1976), Felieton, [w:] Maślanka J. (red.), Encyklopedia wiedzy o prasie, Wrocław.pl_PL
dc.referencesMazur J. (2002), Metody badania rozumienia przekazów w komunikacji marketingowej, [w:] Kędzior Z. (red.), Marketing – metody i techniki badawcze, Dąbrowa Gornicza, s. 99–111.pl_PL
dc.referencesMazurkiewicz B.M. (2008), Wizerunek Leonida Kuczmy na łamach tygodnika „Wprost”, w latach 1994–2004, „Studia Medioznawcze”, nr 3 (34), s. 11–44.pl_PL
dc.referencesMiotk A. (2010), Badania w procesie oceny działań komunikacyjnych, [w:] Tworzydło D., Chmielewski Z. (red.), Badania i pomiar efektów w Public Relations, Rzeszow, s. 25–67.pl_PL
dc.referencesMłynarczuk R. (2010), Wizerunek miasta – od pomysłu do realizacji, [w:] Tworzydło D., Chmielewski Z. (red.), Public relations w procesie kształtowania relacji z otoczeniem, Krakow–Rzeszow–Zamość, s. 467–472.pl_PL
dc.referencesNavarro Maillo F. (2011), Historia opowiedziana za pomocą słów i obrazów – od Kapuścińskiego do fotoreportażu, [w:] Borkowski I., Stasiuk-Krajewska K. (red.), Kształtowanie wizerunku jako narzędzie Public Relations, Wrocław, s. 205–215.pl_PL
dc.referencesNiczyperowicz A. (1996), Przepis na felieton, [w:] tegoż (red.), Abecadło dziennikarza, Poznań, s. 45–57.pl_PL
dc.referencesNiczyperowicz A. (2001), Felieton. Piękny pasożyt, [w:] tegoż (red.), Dziennikarstwo od kuchni, Poznań, s. 81–94.pl_PL
dc.referencesNieremberg B. (2009), Felieton, [w:] Chudziński E. (red.), Słownik wiedzy o mediach, Bielsko-Biała, s. 291–295.pl_PL
dc.referencesNikodemska-Wołowik A.M. (1999), Jakościowe badania marketingowe, Warszawa.pl_PL
dc.referencesNikodemska-Wołowik A.M. (2008), Komunikowanie tożsamości rynkowej w otoczeniu międzynarodowym, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesNykiel T. (2010), Macierz celów wizerunkowych jako metoda pomiaru sytuacji wizerunkowej podmiotu, [w:] Tworzydło D., Chmielewski Z. (red.), Public relations w procesie kształtowania relacji z otoczeniem, Krakow–Rzeszow–Zamość, s. 195–212.pl_PL
dc.referencesOlender K. (2017), Obraz uchodźców w dyskursie wybranych polskich partii politycznych, [w:] Badanie i projektowanie komunikacji 6. Tom dedykowany, Wrocław, s. 265–277.pl_PL
dc.referencesOlędzki J., Tworzydło D. (red.) (2009), Leksykon Public Relations, Rzeszow, s. 16–22, 24–25, 27, 43, 72, 149–150, 174–176 (hasła: analiza jakościowa i ilościowa przekazow medialnych, analiza połowa, analiza rezonansu medialnego (s. 17–18), analiza sieci komunikacyjnych (s. 18), analiza zawartości (s. 19), ankieta CATI (s. 19–20), audyt komunikacyjny (s. 21), audyt medialny (s. 21–22), audyt społeczny, autoprezentacja (s. 22), badania ad hoc, badania ilościowe, badania jakościowe (s. 24), badania marketingowe (s. 24–25), badania mediow, badania rynku, nadania trackingowe (s. 25), bilans wizerunkowy (s. 27), corporate identity, corporate image (s. 43), reputacja (s. 149–150), wizerunek (174), wizerunek branży (174–175), wizerunek firmy (s. 175), wizerunek kraju (s. 175–176), image, image branży, image kraju (s. 74)).pl_PL
dc.referencesOttl Ch., Halter G. (2009), Autopromocja, czyli jak wykorzystać swoje atuty, Warszawa.pl_PL
dc.referencesOżog K. (2007 [2001]), Ekspansywna potoczność, [w:] tegoż, Polszczyzna przełomu XX i XXI wieku, wyd. III, Rzeszow, s. 52–76.pl_PL
dc.referencesOżog K. (2007 [2001]), Wartościowanie w polskich kampaniach wyborczych, [w:] tegoż, Polszczyzna przełomu XX i XXI wieku, wyd. III, Rzeszow, s. 158–179.pl_PL
dc.referencesPawlak J. (2009), Autokreacja. Psychologiczna analiza zjawiska i jego znaczenie dla rozwoju człowieka, Krakow.pl_PL
dc.referencesPiasny K. (2013), Wizerunek marek herbat. Profile osobowe marek herbat, „Communication Design Magazine”, t. 5–6 [online], http://www.cd-magazine.uni.wroc.pl/artykul/profile_osobowe_marek_herbat/ (data dostępu: 21.03.2016).pl_PL
dc.referencesPiątek P. (2011), Publicysta w sporach dzienników opinii w Polsce. Analiza felietonów Rafała Ziemkiewicza w „Rzeczpospolitej”, „Refleksje”, nr 3, s. 83–97.pl_PL
dc.referencesPielużek M. (2018), Wizerunek imigrantów w komunikacji brytyjskiej skrajnej prawicy na przykładzie publikacji Britain First i Brytyjskiej Partii Narodowej, [w:] Wszołek M., Grech M., Siemes A. (red.), Badanie komunikacji, t. 1, Wrocław, s. 95–120.pl_PL
dc.referencesPietrzak A. (2012), Wizerunek studiów prawniczych na Uniwersytecie Opolskim. Wyniki badań wśród władz wydziału, pracowników naukowych oraz studentów, [w:] Grech M. (red.), Badanie wizerunku: ludzie, marki, branże, Łodź, s. 259–286.pl_PL
dc.referencesPietrzak M. (2013), Obraz nadawcy w recenzjach Henryka Sienkiewicza, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Linguistica”, nr 47, s. 46–58.pl_PL
dc.referencesPilch J. (2010), Felieton, [w:] Skworz A., Niziołek A. (red.), Biblia dziennikarstwa, Krakow, s. 632–639.pl_PL
dc.referencesPisarek W. (1983), Analiza treści przekazów. Procedura badawcza, [w:] Malikowski M., Niezgoda M. (red.), Badania empiryczne w socjologii, t. II, Tyczyn, s. 321–362.pl_PL
dc.referencesPisarek W. (1983), Analiza zawartości prasy, Krakow.pl_PL
dc.referencesPisarek W. (red.) (2006), Felieton, [w:] Słownik terminologii medialnej, Krakow, s. 57.pl_PL
dc.referencesPisarek W. (2007), Jak zmierzyć zrozumiałość tekstu, [w:] tegoż, O mediach i języku, Krakow, s. 245–262.pl_PL
dc.referencesPisarek W. (2011), Nowa retoryka dziennikarska, Krakow.pl_PL
dc.referencesPolacy o tematach tabu [online] http://www.tabupolska.pl/survey/summary/ (data dostępu: 02.12.2015).pl_PL
dc.referencesRabenda-Derman M. (2017), Kolor marka, kultura. Tworzenie wizerunku instytucji na podstawie palety kolorów – badanie empiryczne, [w:] Badanie i projektowanie komunikacji 6. Tom dedykowany, Wrocław, s. 193–222.pl_PL
dc.referencesRadion E. (2004), Kreowanie wizerunku poety w mediach, [w:] Tworzydło D., Soliński T. (red.), Public Relations – wyzwania współczesności, Rzeszow, s. 211–222.pl_PL
dc.referencesRetter H. (2005), Komunikacja codzienna w pedagogice, przeł. M. Wojdak-Piątkowska, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesRomańczukiewicz K. (2012), Kognitywny wizerunek designu i wzornictwa w Polsce, [w:] Wszołek M. (red.), Komunikacje w rozmowie 1, Wrocław, s. 129–141.pl_PL
dc.referencesRopa A. (1976), W poszukiwaniu istoty felietonu, „Zeszyty Prasoznawcze”, nr 2 (68), r. XVII, s. 85–89.pl_PL
dc.referencesRozmus A. (2010), Problem kształtowania wizerunku – ujęcie interdyscyplinarne, [w:] Tworzydło D., Chmielewski Z. (red.), Public relations w procesie kształtowania relacji z otoczeniem, Krakow–Rzeszow–Zamość, s. 299–312.pl_PL
dc.referencesRozwadowska B. (2002), Public Relations. Teoria. Praktyka. Perspektywy, Warszawa.pl_PL
dc.referencesRudy-Muża M. (2011), Internetowe lustro autoprezentacji, Toruń.pl_PL
dc.referencesRzemieniak M. (2011), Wizerunkowy aspekt shockvertisingu, [w:] Stasiuk-Krajewska K., Tworzydło D., Chmielewski Z. (red.), Public Relations – doświadczenia, badania, wątpliwości, Rzeszow, s. 71–87.pl_PL
dc.referencesSajewicz M. (2010), Badania w public relations, [w:] Tworzydło D., Chmielewski Z. (red.), Badania i pomiar efektów w Public Relations, Rzeszow, s. 13–24.pl_PL
dc.referencesSampson E. (2004), Zbuduj własną markę, Gliwice.pl_PL
dc.referencesSecler B. (2013), Ksiądz Józef Tischner jako osobowość medialna, „Studia Medioznawcze”, nr 4 (55), s. 113–130.pl_PL
dc.referencesSiemes A. (2011), Jak badać komunikację?, „Communication Design Magazine” t. 2 [online], http://www.cd-magazine.uni.wroc.pl/artykul/jak_badac_komunikacje/ (data dostępu: 06.01.2014).pl_PL
dc.referencesSiemes A. (2011), Semantyka globalnych marek i firm, „Communication Design Magazine” t. 1 [online], http://www.cd-magazine.uni.wroc.pl/artykul/semantyka_globalnych_marek_i_firm/ (data dostępu: 30.09.2015).pl_PL
dc.referencesSierakowska J. (2012), Porównanie wizerunków portali Facebook i Nasza-Klasa wśród ich użytkowników, [w:] Grech M. (red.), Badanie wizerunku: ludzie, marki, branże, Łodź, s. 237–258.pl_PL
dc.referencesSilverman D. (2009a), Interpretacja danych jakościowych. Metody analizy rozmowy, tekstu i interakcji, przeł. M. Głowacka-Grajper, J. Ostrowska, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSilverman D. (2009b), Prowadzenie badań jakościowych, przeł. J. Ostrowska, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSkawińska M. (2007), Zmiana wizerunku służby zdrowia w Polsce – konieczność i potrzeba społeczna, [w:] Soliński T., Tworzydło D. (red.), Public Relations – narzędzia przyszłości, Rzeszow, s. 271–281.pl_PL
dc.referencesSkąpska G. (2007), Niklas Luhmann i teoria systemów społecznych. Wstęp do wydania polskiego, [w:] Luhmann N., Systemy społeczne. Zarys ogólnej teorii, przeł. M. Kaczmarczyk, Krakow, s. VII–XVIII.pl_PL
dc.referencesSkrzypczak A. (2009), Łączenie źródeł i triangulacja jako strategie poprawy jakości badań empirycznych, [w:] Bąk A., Kubisz-Muła Ł. (red.), Metody, techniki i praktyka badań społecznych, Bielsko-Biała, s. 93–101.pl_PL
dc.referencesSławkowa E. (2000), Style współczesnego felietonu (Z zagadnień stylistyki gatunku), [w:] Ostaszewska D. (red.), Gatunki mowy i ich ewolucja, t. I: Mowy piękno wielorakie, Katowice, s. 305–315.pl_PL
dc.referencesSłobodianiuk E. (2005), Wizerunek osobisty. Tworzenie wizerunku narzędziami PR [online], www.proto.pl/PR/Pdf/Wizerunek_osobisty.pdf (data dostępu: 05.111.2015).pl_PL
dc.referencesSmołka-Dolecka A. (2012), Wpływ marki na wizerunek użytkownika na przykładzie portali społecznościowych, [w:] Grech M. (red.), Badanie wizerunku: ludzie, marki, branże, Łodź, s. 136–167.pl_PL
dc.referencesSmyczyńska A. (2007), Niedyskretny urok grupy. Grupy studenckie a kształtowanie wizerunku uczelni wyższej na przykładzie Wyższej szkoły Zarządzania i Bankowości w Krakowie, [w:] Soliński T., Tworzydło D. (red.), Public Relations – narzędzia przyszłości, Rzeszow, s. 283–293.pl_PL
dc.referencesSocha J., Kotula Z. (2004), Znaczenie wizerunku Polski w kontekście członkostwa w Unii Europejskiej, [w:] Tworzydło D., Soliński T. (red.), Public Relations – wyzwania współczesności, Rzeszow, s. 343–354.pl_PL
dc.referencesSoliński T., Tworzydło D. (red.) (2007), Public Relations – narzędzia przyszłości, Rzeszow.pl_PL
dc.referencesStasiński P. (1982), Poetyka i pragmatyka felietonu, Warszawa.pl_PL
dc.referencesStasiołek I. (2012), Językowy obraz zmagań pisarskich Teodora Parnickiego na podstawie „Dzienników z lat osiemdziesiątych”, „Język w Komunikacji”, nr 2, s. 111–117.pl_PL
dc.referencesStasiuk-Krajewska K. (2011), Budowanie wizerunku wyższych uczelni w kontekście media relations (na przykładzie Wyższej Szkoły Kultury Społecznej i Medialnej w Toruniu), [w:] Stasiuk-Krajewska K., Tworzydło D., Chmielewski Z. (red.), Public Relations – doświadczenia, badania, wątpliwości, Rzeszow, s. 259–282.pl_PL
dc.referencesStasiuk-Krajewska K. (2011), Funkcje i struktura dziennikarskiego samoopisu – przypadek „Naszego Dziennika”, [w:] Borkowski I., Stasiuk-Krajewska K. (red.), Kształtowanie wizerunku jako narzędzie Public Relations, Wrocław, s. 41–55.pl_PL
dc.referencesStasiuk-Krajewska K., Tworzydło D., Chmielewski Z. (red.) (2011), Public Relations – doświadczenia, badania, wątpliwości, Rzeszow.pl_PL
dc.referencesSteciąg M. (2006), Informacja, wywiad, felieton. Sposób istnienia tradycyjnych gatunków w radiu komercyjnym, Zielona Gora.pl_PL
dc.referencesStojanowska E. (1998), Opisywanie siebie w warunkach autoprezentacji oraz prywatnie. Style autoprezentacji, Warszawa.pl_PL
dc.referencesStojanowska E. (red.) (2010), Autoprezentacja dzieci i dorosłych. Temperamentalne, tożsamościowe oraz środowiskowe uwarunkowania, Warszawa.pl_PL
dc.referencesStomma L. (2010), Swego rodzaju szlachectwo, [w:] Skworz A., Niziołek A. (red.), Biblia dziennikarstwa, Krakow, s. 640–645.pl_PL
dc.referencesSzacki J. (2012), Historia myśli socjologicznej, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSzafraniec J. (2007), Duży sukces małej Ani, czyli reklamowa kampania wizerunkowa na usługach PR, [w:] Soliński T., Tworzydło D. (red.), Public Relations – narzędzia przyszłości, Rzeszow, s. 295–309.pl_PL
dc.referencesSzczepaniak J. (2007), Wartościowanie w tekście prasowym na przykładzie niemieckiej gazety „Bild-Zeitung”, [w:] Oskiera A. (red.), Antynomie wartości. Problematyka aksjologiczna w językoznawstwie, Łodź, s. 29–38.pl_PL
dc.referencesSzczepańska K. (2002), Ogłoszenia prasowe „dam pracę” jako identyfikator popytu na rynku pracy (w świetle analizy zawartości ogłoszeń w „Gazecie Wyborczej”), [w:] Kędzior Z. (red.), Marketing – metody i techniki badawcze, Dąbrowa Gornicza, s. 137–145.pl_PL
dc.referencesSzmajke A. (1996), Samoutrudnianie jako sposób autoprezentacji: czy rzucanie kłód pod własne nogi jest skuteczną metodą wywierania korzystnego wrażenia na innych?, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSzmajke A. (1999), Maski, pozy, miny, Olsztyn.pl_PL
dc.referencesSzwichtenberg Z. (2003), Możliwości wykorzystania Public Relations w kreowaniu wizerunku Koszalina przez administrację samorządową, [w:] Świda J., Tworzydło D. (red.), Public Relations, Rzeszow, s. 279–289.pl_PL
dc.referencesSzydłowska J. (2004), Besserwisser za katedrą, czyli o funkcjach prowokacji w poetyce felietonu, [w:] Napis, seria X, Warszawa, s. 271–279.pl_PL
dc.referencesSzymanek K. (2005), Sztuka argumentacji. Słownik terminologiczny, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSzymańska A. (2003), Planowanie strategiczne w kreowaniu wizerunku szkoły wyższej, [w:] Świda J., Tworzydło D. (red.), Public Relations, Rzeszow, s. 379–396.pl_PL
dc.referencesSzymański A. (2013), Wizerunek Steve’a Jobsa, „Communication Design Magazine”, t. 5–6 [online], http://www.cd-magazine.uni.wroc.pl/artykul/wizerunek_steve_jobs/ (data dostępu: 21.03.2016).pl_PL
dc.referencesSzymczak R. (2006), Mierzenie efektywności w PR, [w:] Sztuka Public Relations. Z doświadczeń polskich praktyków, publikacja zbiorowa, Warszawa, s. 265–282.pl_PL
dc.referencesŚlusarczyk S., Świda J., Tworzydło D. (red.) (2001), Public Relations w kształtowaniu pozycji konkurencyjnej organizacji, Rzeszow.pl_PL
dc.referencesŚmigiel Ł. (2011), Strona www – elektroniczna wizytówka pisarza, [w:] Borkowski I., Stasiuk-Krajewska K. (red.), Kształtowanie wizerunku jako narzędzie Public Relations, Wrocław, s. 81–97.pl_PL
dc.referencesŚroda M. (2009), Kobiety i władza, Warszawa.pl_PL
dc.referencesŚwida J., Tworzydło D. (red.) (2003), Public Relations, Rzeszow.pl_PL
dc.referencesTarczydło B. (2007), Marketingowa koncepcja kształtowania wizerunku przedsiębiorstwa, [w:] Soliński T., Tworzydło D. (red.), Public Relations – narzędzia przyszłości, Rzeszow, s. 325–336.pl_PL
dc.referencesTarczydło B. (2011), Metody pomiaru rezultatów działań Public Relations, [w:] Stasiuk-Krajewska K., Tworzydło D., Chmielewski Z. (red.), Public Relations – doświadczenia, badania, wątpliwości, Rzeszow, s. 89–108.pl_PL
dc.referencesTracy B., Arden R. (2013), Potęga uroku osobistego. Jak zjednywać sobie ludzi, przeł. K. Dumińska, Warszawa.pl_PL
dc.referencesTrzciałkowska M. (2016), Społeczne konstruowanie wizerunku wegetarianizmu na podstawie triangulacji metodologicznej, [w:] Graszewicz M., Wszołek M. (red.), Teorie komunikacji i mediów 9. Konstrukcje komunikacji i mediów, Wrocław, s. 243–277.pl_PL
dc.referencesTrzmielak D. (2001), Badanie wizerunku firm na podstawie badań wybranych marek samochodów, [w:] Ślusarczyk S., Świda J., Tworzydło D. (red.), Public Relations w kształtowaniu pozycji konkurencyjnej organizacji, Rzeszow, s. 65–74.pl_PL
dc.referencesTurek P. (2013), Wizerunek Państwowego Muzeum Auschwitz-Birkenau wśród Polaków, którzy rozpoczęli naukę szkolną po 1989 roku, „Communication Design Magazine”, t. 5–6 [online], http://www.cd-magazine.uni.wroc.pl/artykul/wizerunek_muzeum_auschwitz_birkenau_wsrod_polakow/ (data dostępu: 21.03.2016).pl_PL
dc.referencesTworzydło D. (2007), Wykorzystanie macierzy celów wizerunkowych w analizie i ocenie sytuacji wyjściowej firmy, [w:] Soliński T., Tworzydło D. (red.), Public Relations – narzędzia przyszłości, Rzeszow, s. 337–344.pl_PL
dc.referencesTworzydło D. (2008), Macierz celów wizerunkowych w procesie oceny efektów public relations, Rzeszow.pl_PL
dc.referencesTworzydło D. (2010), Tworzenie narzędzi badawczych, [w:] Tworzydło D., Chmielewski Z. (red.), Badania i pomiar efektów w Public Relations, Rzeszow, s. 87–94.pl_PL
dc.referencesTworzydło D., Chmielewski Z. (red.) (2010), Badania i pomiar efektów w Public Relations, Rzeszow.pl_PL
dc.referencesTworzydło D., Chmielewski Z. (red.) (2010), Public relations w procesie kształtowania relacji z otoczeniem, Krakow–Rzeszow–Zamość.pl_PL
dc.referencesTworzydło D., Rymarz W., Gorska D. (2004), Wpływ systemu zarządzania jakością na wizerunek firmy Zeto-Rzeszów Sp. z o.o., [w:] Tworzydło D., Soliński T. (red.), Public Relations – wyzwania współczesności, Rzeszow, s. 223–231.pl_PL
dc.referencesTworzydło D., Soliński T. (red.) (2004), Public Relations – wyzwania współczesności, Rzeszow.pl_PL
dc.referencesWaszkiewicz A. (2010), Diagnoza wizerunku uczelni wyższej w Polsce a wizerunkowe Public Relations instytucji pożytku publicznego, [w:] Gackowski T., Gackowska A., Dziedzic J. (red.), PR w RP, czyli dwadzieścia lat polskiej branży Public Relations, Warszawa, s. 133–144.pl_PL
dc.referencesWaszkiewicz A. (2011), Wielowymiarowy wizerunek uczelni wyższej w Polsce – refleksje badawcze, [w:] Stasiuk-Krajewska K., Tworzydło D., Chmielewski Z. (red.), Public Relations – doświadczenia, badania, wątpliwości, Rzeszow, s. 239–257.pl_PL
dc.referencesWaszkiewicz A. (2013), Metodologie badania wizerunku organizacji pożytku publicznego na przykładzie szkoły wyższej, [w:] Kaczmarczyk M., Widera Z. (red.), Public Relations i marketing w nowoczesnym społeczeństwie, Sosnowiec–Warszawa, s. 123–140.pl_PL
dc.referencesWieczorek K. (2007), Kultura w felietonach Daniela Passenta, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica”, nr 9, s. 428–445.pl_PL
dc.referencesWielgus A., Żukowska M. (2012), Wizerunek palenia i osób palących w wybranych grupach na przykładzie maturzystów i studentów, [w:] Grech M. (red.), Badanie wizerunku: ludzie, marki, branże, Łodź, s. 111–135.pl_PL
dc.referencesWojcik K. (2009), Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Podręcznik dla teoretyków. Poradnik dla praktyków, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWojtak M. (2002b), O doskonałości wypowiedzi publicystycznej na przykładzie felietonów J. Szczepkowskiej, [w:] Maliszewska A. (red.), O doskonałości, cz. 1, Łodź, s. 377–392.pl_PL
dc.referencesWojtak M. (2004), Felieton – informacja zakamuflowana, [w:] tejże, Gatunki prasowe, Lublin, s. 202–237.pl_PL
dc.referencesWojtak M. (2007), Rozrywka w prasie codziennej – wybrane aspekty, [w:] Mazur J., Rumińska M. (red.), Humor i karnawalizacja we współczesnej komunikacji językowej, Lublin, s. 39–49.pl_PL
dc.referencesWojtak M. (2010a), Pisać felietonowo to koniecznie pisać felietony?, [w:] tejże, Analiza gatunków prasowych, Lublin, s. 109–121.pl_PL
dc.referencesWojtak M. (2010b), Głosy indywidualistów, [w:] Głosy z teraźniejszości. O języku współczesnej polskiej prasy, Lublin, s.143–158.pl_PL
dc.referencesWojtak M. (2010c), Styl dziennikarstwa prasowego w perspektywie dyskursywnej, [w:] Bogołębska B., Worsowicz M. (red.), Styl – dyskurs – media, Łodź, s. 81–91.pl_PL
dc.referencesWojtak M. (2011), O relacjach dyskursu, stylu, gatunku i tekstu, „Tekst i Dyskurs”, nr 4, s. 69–78.pl_PL
dc.referencesWojtak M. (2015a), Językoznawca na medialnym polu badawczym, [w:] tejże, Rozłożone gazety. Studia z zakresu prasowego dyskursu, języka i stylu, Lublin, s. 15–29.pl_PL
dc.referencesWojtak M. (2015b), Stylistyczne ukształtowanie gatunków prasowych, [w:] tejże, Rozłożone gazety. Studia z zakresu prasowego dyskursu, języka i stylu, Lublin, s. 45–61.pl_PL
dc.referencesWojtak M. (2015e), Komizm we współczesnej polskiej prasie, [w:] tejże, Rozłożone gazety. Studia z zakresu prasowego dyskursu, języka i stylu, Lublin, s. 151–170.pl_PL
dc.referencesWojtak M. (2015g), Współczesnej publicystki prasowej oblicza różne, [w:] tejże, Rozłożone gazety. Studia z zakresu prasowego dyskursu, języka i stylu, Lublin, s. 203–217.pl_PL
dc.referencesWojtak M. (2015h), Przejawy mody w sposobie kształtowania informacyjnych gatunków prasowych, [w:] tejże, Rozłożone gazety. Studia z zakresu prasowego dyskursu, języka i stylu, Lublin, s. 63–80.pl_PL
dc.referencesWojtak M. (2015i), Kolaże tekstowe jako forma komunikacji publicystycznej, [w:] tejże, Rozłożone gazety. Studia z zakresu prasowego dyskursu, języka i stylu, Lublin, s. 171–187.pl_PL
dc.referencesWolny-Zmorzyński K., Kaliszewski A., Furman W. (2006), Gatunki dziennikarskie. Teoria, praktyka, język, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWorsowicz M. (2002), Faits divers – inforozrywka w prasie, „Acta Universitatis Lodzensis. Folia Litteraria Polonica”, nr 5, s. 253–259.pl_PL
dc.referencesWojcik P. (2007), Eksperyment w badaniach marketingowych, [w:] Maison D., Noga-Bogomilski A. (red.), Badania marketingowe. Od teorii do praktyki, Gdańsk, s. 135–152.pl_PL
dc.referencesWojtowicz-Dawid A. (2011), Wizerunek – wybrane zagadnienia, [w:] Stasiuk-Krajewska K., Tworzydło D., Chmielewski Z. (red.), Public Relations – doświadczenia, badania, wątpliwości, Rzeszow, s. 47–70.pl_PL
dc.referencesWszołek M. (2010), Mity i kity komunikacji, mediów i reklamy, [w:] Gackowski T., Gackowska A., Dziedzic J. (red.), PR w RP, czyli dwadzieścia lat polskiej branży Public Relations, Warszawa, s. 154–162.pl_PL
dc.referencesWszołek M. (2013), Kognitywny wizerunek wrocławskiej Galerii Wnętrz, „Communication Design Magazine”, t. 5–6 [online], http://www.cd-magazine.uni.wroc.pl/artykul/kognitywny_wizerunek_galerii_wnetrz/ (data dostępu: 21.03.2016).pl_PL
dc.referencesWszołek M. (2013), Scenariusze autoprezentacyjne w kulturze polskiej, [w:] Grech M., Siemes A. (red.), Badanie i projektowanie komunikacji 2, Wrocław, s. 143–154.pl_PL
dc.referencesWszołek M. (2015), Reklama. Operacjonalizacja pojęcia, Krakow.pl_PL
dc.referencesWszołek M., Moszczyński K., Mackiewicz P. (2017), Wpływ barwy i etykiety opakowań na postrzeganie produktu – wyniki badań empirycznych, [w:] Badanie i projektowanie komunikacji 6. Tom dedykowany, Wrocław, s. 77–122.pl_PL
dc.referencesWydrzyńska M. (2010), Procedura realizacji badań, [w:] Tworzydło D., Chmielewski Z. (red.), Badania i pomiar efektów w Public Relations, Rzeszow, s. 69–85.pl_PL
dc.referencesZemanek E. (2017), Badanie wizerunku uczelni w zakresie tzw. komunikacji wizualnej (case study), [w:] Badanie i projektowanie komunikacji 6. Tom dedykowany, Wrocław, s. 355–394.pl_PL
dc.referenceshttp://natemat.pl/58399,szymon-holownia-bedzie-pisal-w-rzeczpospolitej (data dostępu: 12.04.2016).pl_PL
dc.referenceshttp://polska.newsweek.pl/---newsweek-odpowiada--polemika-z-szymonem-holownia,94588,1,1.html (data dostępu: 12.04.2016).pl_PL
dc.referenceshttp://wiadomosci.onet.pl/kraj/szymon-holownia-odchodzi-z-wprost/gje9g (data dostępu: 12.04.2016).pl_PL
dc.referenceshttp://www.gazetaprawna.pl/galerie/694136,duze-zdjecie,1,holownia-odchodzi-z-wprost-z-powodu-in-vitro-mainstream-relegowal-mnie-ze-swych-szeregow.html (data dostępu: 12.04.2016).pl_PL
dc.referenceshttp://www.internetpr.pl/pr_wiedza/z_mediow/art3006,szymon-holownia-bedzie-pisal-do-rzeczpospolitej.html (data dostępu: 12.04.2016).pl_PL
dc.referenceshttp://www.rmf24.pl/news-holownia-odchodzi-z-wprost,nId,950766 (data dostępu: 12.04.2016).pl_PL
dc.referenceshttp://www.wiadomosci24.pl/artykul/holownia_odchodzi_z_wprost_poszlo_o_poglady_265669.html (data dostępu: 12.04.2016).pl_PL
dc.referenceshttp://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ikonowicz-zarzeczny-kot-i-urbanski-w-uwazam-rze (data dostępu: 21.03.2016).pl_PL
dc.referenceshttp://www.wirtualnemedia.pl/artykul/szymon-holownia-odchodzi-z-newsweeka# (data dostępu: 12.04.2016).pl_PL
dc.referenceshttp://www.wirtualnemedia.pl/artykul/szymon-holownia-odchodzi-z-newsweeka# (data dostępu: 12.04.2016).pl_PL
dc.referenceshttp://wyborcza.pl/1,76842,12950426,_Uwazam_Rze__i__w_Sieci___czyli_konflikty_medialnej.html (data dostępu: 21.03.2016).pl_PL
dc.referenceshttp://wyborcza.pl/1,76842,14388168,Wraca__W_Sieci___Bracia_Karnowscy_wygrali_w_sadzie.html (data dostępu: 12.04.2016).pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8142-393-9
dc.disciplinenauki o komunikacji społecznej i mediachpl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe