Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorSerafin-Juszczak, Blanka
dc.contributor.editorGrotowska-Leder, Jolanta
dc.date.accessioned2021-03-29T10:02:41Z
dc.date.available2021-03-29T10:02:41Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationSerafin-Juszczak B., Kim jest polski NEET?, [w:] Więzi społeczne, sieci społeczne w perspektywie procesów inkluzji i wykluczenia społecznego, Grotowska-Leder J. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, 2014, s. 175-188, DOI: 10.18778/7969-483-9.13pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-483-9
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/34830
dc.description.abstractThe phenomenon of NEET (not in employment, education or training), which was developed in the European Union, has not been comprehensively investigated in Poland. This problem concerns the situation of young people outside the employment sphere and the sphere of education, which makes them particularly vulnerable to social exclusion. Different rates of young people in the labour market, particularly the unemployment rate, according to the European Union proved to be insufficient. In most countries the scale of NEET is not marginal and there are always variations within a given country. But there are also some additional difficulties in NEET analysis such as different legal conditions between Polish and other EU countries concerning the compulsory education or other forms of obligatory learning and heterogeneity of the age categories. This article concerns the initial characteristics of the NEET category in Poland in comparison to the European Union.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofWięzi społeczne, sieci społeczne w perspektywie procesów inkluzji i wykluczenia społecznego;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectNEETpl_PL
dc.subjectsocial exclusionpl_PL
dc.subjectlabour marketpl_PL
dc.subjectyoung people in Polandpl_PL
dc.titleKim jest polski NEET?pl_PL
dc.title.alternativePolish NEET – Who is it?pl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2014pl_PL
dc.page.number175-188pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationInstytut Socjologii, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Uniwersytet Łódzkipl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-484-6
dc.contributor.authorBiographicalnoteBlanka Serafin-Juszczak – magister psychologii i absolwentka międzynarodowych stosunków gospodarczych. Jest doktorantką w Katedrze Socjologii Stosowanej i Pracy Socjalnej na Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym Uniwersytetu Łódzkiego. Zajmuje się rynkiem pracy, doradztwem zawodowym oraz szeroko rozumianym wykluczeniem społecznym młodzieży.pl_PL
dc.referencesBazy danych Eurostat European Commission (stan na luty 2014): http://epp.eurostat.ec.europa.eu/portal/page/portal/statistics/search_database.pl_PL
dc.referencesEurofound (2012a), NEETs – Young people not in employment, education or training: characteristics, costs and policy responses in Europe, Eurofound, Dublin.pl_PL
dc.referencesEurofound (2012b), Recent policy developments related to those not in employment, education and training (NEETs), Eurofound, Dublin.pl_PL
dc.referencesEuropean Commission (2012), EU Youth Report. Commission staff working document. Status of the situation of young people in the European Union, European Commission, Brussels.pl_PL
dc.referencesFurlong A. (2007), The zone of precarity and discourses of vulnerability: NEET in the UK, „Journal of Social Sciences and Humanitiesˮ, no. 381.pl_PL
dc.referencesGeneration jobless (2013), „The Economistˮ, April 27th.pl_PL
dc.referencesGrotowska-Leder J. (2006), Rynek pracy młodych ludzi w Polsce. Szanse i zagrożenia w doradztwie zawodowym i pracy socjalnej, [w:] P. Szukalski (red.), Szansa na sukces. Recepty współczesnych Polaków, Łódzkie Towarzystwo Naukowe, Łódź.pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, Dz. U. z 2004, nr 256, poz. 2572, z późn. zm.pl_PL
dc.referencesWarzywoda-Kruszyńska W. (red.) (2012), Bieda dzieci. Zaniedbanie, wykluczenie społeczne, Wydawnictwo UŁ, Łódź.pl_PL
dc.referencesBudnikowski T. (2009), Bezrobocie wyzwaniem współczesności, Instytut Zachodni, Poznań.pl_PL
dc.referencesCzapiński J., Panek T. (2013), Diagnoza społeczna. Warunki i jakość życia Polaków – Raport, Contemporary Economic, Warszawa.pl_PL
dc.referencesRatajczak Z. (2002), Utrata pracy – kryzys czy wyzwanie. Psychologiczne mechanizmy zaradności, „Kolokwia Psychologiczneˮ, nr 10.pl_PL
dc.referencesSerafin-Juszczak B. (2014), NEET – nowa kategoria młodzieży zagrożonej wykluczeniem społecznym, Acta Universitatis Lodziensis”, Folia Sociologica 49 (przyjęty do druku).pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7969-483-9.13
dc.disciplinenauki socjologicznepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe