| dc.contributor.author | Chawrilska, Irena | |
| dc.contributor.editor | Gärdenfors, Peter | |
| dc.contributor.editor | Powers, William | |
| dc.contributor.editor | Płuciennik, Jarosław | |
| dc.contributor.editor | Wróblewski, Michał | |
| dc.date.accessioned | 2020-12-17T13:52:11Z | |
| dc.date.available | 2020-12-17T13:52:11Z | |
| dc.date.issued | 2015 | |
| dc.identifier.citation | Chawrilska I., How Does the Hybrid Work of Art Exist?, [w:] On-line/Off-line - Between Text and Experience. Writing as a Lifestyle, Gärdenfors P., Powers W., Płuciennik J., Wróblewski M. (red.), Łódź University Press, Jagiellonian University Press, Łódź-Kraków 2015, s. 237-254, doi: 10.18778/7969-821-9.14 | pl_PL |
| dc.identifier.isbn | 978-83-7969-821-9 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/32950 | |
| dc.description.abstract | The aim of this article is to analyze the relation between hybrid works of art in the background of philosophical texts by Luigi Pareyson, Jurij Łotman, Wolfgang Welsch. The questions which are taken into consist of – What is the definition of a hybrid work of art? What is the impact of contemporary culture on the way of being a hybrid work of art? Do the hybrid works of art reflect the experience of contemporary reality? My considerations are based on concrete poetry, book works, book objects and liberature. | pl_PL |
| dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. | pl_PL |
| dc.language.iso | en | pl_PL |
| dc.publisher | Łódź University Press, Jagiellonian University Press | pl_PL |
| dc.relation.ispartof | Gärdenfors P., Powers W., Płuciennik J., Wróblewski M. (red.), On-line/Off-line - Between Text and Experience. Writing as a Lifestyle, Łódź University Press, Jagiellonian University Press, Łódź-Kraków 2015; | |
| dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
| dc.subject | hybrid work of art | pl_PL |
| dc.subject | theory of formativity | pl_PL |
| dc.subject | liberature | pl_PL |
| dc.subject | concrete poetry | pl_PL |
| dc.subject | artistic book | pl_PL |
| dc.subject | contemporary culture | pl_PL |
| dc.title | How Does the Hybrid Work of Art Exist? | pl_PL |
| dc.type | Book chapter | pl_PL |
| dc.page.number | 237-254 | pl_PL |
| dc.contributor.authorAffiliation | University of Gdańsk | pl_PL |
| dc.identifier.eisbn | 978-83-7969-822-6 | |
| dc.references | Aristotle 1927, Problemata IV, [in:] The Works of Aristotle, ed. W. D. Ross, vol. VII Problemata, ed. E. S. Foster, Oxford: Clarendon Press 1927. | pl_PL |
| dc.references | Aristotle 1994a, On the Generation of Animals, trans. A. Platt, [in:] The Works of Aristotle, vol. II, Great Books of the Western World, ed. M. J. Adler, Chicago: Encyclopaedia Britannica, INC. | pl_PL |
| dc.references | Aristotle 1994b, On Poetics, trans. I. Bywater, [in:] The Works of Aristotle, Volume II, Great Books of the Western World, ed. M. J. Adler, Chicago: Encyclopaedia Britannica, INC. | pl_PL |
| dc.references | Aristotle (1994c), Physics, [in:] The Works of Aristotle, Volume I, trans. R. P. Hardie and R. K. Gaye, Great Books of the Western World, ed. M. J. Adler, Chicago: Encyclopaedia Britannica, INC. | pl_PL |
| dc.references | Beech Dave 2009, Turning the Whole Thing Around: Text Art Today, [in:] Art and Text, ed. D. Beech, Ch. Harrison, W. Hill, London: Black Dog Publishing Limited. | pl_PL |
| dc.references | Brogowski Leszek 2010, Éditer l’art. Le livre d’artiste et l’histoire du livre, Rennes: Éditions Incertain Sens. | pl_PL |
| dc.references | Dawidek-Gryglicka Małgorzata 2005, Konstrukcja przez redukcję. Porządki przestrzenne w poezji konkretnej, [in:] Tekst-tura Wokół nowych form tekstu literackiego i tekstu jako dzieła sztuki, ed. M. Dawidek-Gryglicka, Cracow: Ha!art. | pl_PL |
| dc.references | Eichenbaum Boris 1986, Teoria metody formalnej, [in:] Teoria badań literackich za granicą. Antologia, ed. S. Skwarczyńska, vol. 2: Od przełomu antypozytywistycznego do roku 1945, part 3: Od formalizmu do strukturalizmu, Cracow: Wydawnictwo Literackie. | pl_PL |
| dc.references | Fajfer Zenon 2010, Liberatura – 496 słów podsumowania, [in:] Liberatura czyli literatura totalna. Teksty zebrane z lat 1999–2009, ed. K. Bazarnik, Cracow: Ha!art. | pl_PL |
| dc.references | Fajfer Zenon 2010, Nie(o)pisanie liberatury, [in:] Liberatura czyli literatura totalna. Teksty zebrane z lat 1999–2009, ed. K. Bazarnik, Cracow: Ha!art. | pl_PL |
| dc.references | Fajfer Zenon 2010, Jak liberatura redefiniuje książkę artystyczną. Uwagi na marginesie projektu „Kolekcja POLSKA KSIĄŻKA ARTYSTYCZNA Z PRZEŁOMU XX I XXI WIEKU”, [in:] Liberatura czyli literatura totalna. Teksty zebrane z lat 1999–2009, ed. K. Bazarnik, Cracow: Ha!art. | pl_PL |
| dc.references | Geertz Clifford 1980, Blurred Genres, The Refiguration of Social Thought, http://hypergeertz. jku.at/GeertzTexts/Blurred_Genres.html | pl_PL |
| dc.references | Grochowski Grzegorz 2000, Tekstowe hybrydy. Literackość i jej pogranicza, Wroclaw: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego. | pl_PL |
| dc.references | Hejmej Andrzej 2010, Intermedialność i literatura intermedialna, [in:] Kulturowe wizualizacje doświadczenia, eds. W. Bolecki, A. Dziadek, Warsaw: Instytut Badań Literackich PAN. | pl_PL |
| dc.references | Higgins Dick 2001, „Intermedia”, Leonardo, vol. 34, no. 1. | pl_PL |
| dc.references | Kalaga Wojciech 2010, Liberatura: słowo, ikona, przestrzeń, [in:] Liberatura czyli literatura totalna. Teksty zebrane z lat 1999-2009, ed. K. Bazarnik, Cracow: Ha!art. | pl_PL |
| dc.references | Kalaga Wojciech 2010, Tekst hybrydyczny. Polifonie i aporie doświadczenia wizualnego, [in:] Kulturowe wizualizacje doświadczenia, eds. W. Bolecki, A. Dziadek, Warsaw: Instytut Badań Literackich PAN. | pl_PL |
| dc.references | Lessing Gotthold Efraim 1962, Laokoon czyli o granicach malarstwa i poezji, Wroclaw: Wydawnictwo PAN. | pl_PL |
| dc.references | Łotman Jurij 1984, „O semiosfere”, Trudy po znakovym sistemam XVII. | pl_PL |
| dc.references | Mitchell William J. T. 1995, Picture Theory. Essays on Verbal and Visual Representation, Chicago– London: University of Chicago Press. | pl_PL |
| dc.references | Molinet Emmanuel 2006, L’hybridation: un processus décisif dans le champ des artes plastiques, http://leportique.revues.org/index851.html | pl_PL |
| dc.references | Pareyson Luigi 2009, Estetyka. Teoria formatywności, trans. K. Kasia, Cracow: Universitas. | pl_PL |
| dc.references | Rypson Piotr 2000, Książki i strony. Polska książka awangardowa i artystyczna w XX wieku, Warsaw: Wydawnictwo Centrum Sztuki Współczesnej. | pl_PL |
| dc.references | Welsch 1998, Rozum Transwersalny, [in:] Nasza postmodernistyczna moderna, Warsaw: Oficyna Naukowa. | pl_PL |
| dc.references | Żyłko Bogusław 1998, „Uwagi o Łotmanowskiej koncepcji kultury”, Przegląd humanistyczny, No. 4. | pl_PL |
| dc.identifier.doi | 10.18778/7969-821-9.14 | |