Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorChawrilska, Irena
dc.contributor.editorGärdenfors, Peter
dc.contributor.editorPowers, William
dc.contributor.editorPłuciennik, Jarosław
dc.contributor.editorWróblewski, Michał
dc.date.accessioned2020-12-17T13:52:11Z
dc.date.available2020-12-17T13:52:11Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationChawrilska I., How Does the Hybrid Work of Art Exist?, [w:] On-line/Off-line - Between Text and Experience. Writing as a Lifestyle, Gärdenfors P., Powers W., Płuciennik J., Wróblewski M. (red.), Łódź University Press, Jagiellonian University Press, Łódź-Kraków 2015, s. 237-254, doi: 10.18778/7969-821-9.14pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-821-9
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/32950
dc.description.abstractThe aim of this article is to analyze the relation between hybrid works of art in the background of philosophical texts by Luigi Pareyson, Jurij Łotman, Wolfgang Welsch. The questions which are taken into consist of – What is the definition of a hybrid work of art? What is the impact of contemporary culture on the way of being a hybrid work of art? Do the hybrid works of art reflect the experience of contemporary reality? My considerations are based on concrete poetry, book works, book objects and liberature.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherŁódź University Press, Jagiellonian University Presspl_PL
dc.relation.ispartofGärdenfors P., Powers W., Płuciennik J., Wróblewski M. (red.), On-line/Off-line - Between Text and Experience. Writing as a Lifestyle, Łódź University Press, Jagiellonian University Press, Łódź-Kraków 2015;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjecthybrid work of artpl_PL
dc.subjecttheory of formativitypl_PL
dc.subjectliberaturepl_PL
dc.subjectconcrete poetrypl_PL
dc.subjectartistic bookpl_PL
dc.subjectcontemporary culturepl_PL
dc.titleHow Does the Hybrid Work of Art Exist?pl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number237-254pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniversity of Gdańskpl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-822-6
dc.referencesAristotle 1927, Problemata IV, [in:] The Works of Aristotle, ed. W. D. Ross, vol. VII Problemata, ed. E. S. Foster, Oxford: Clarendon Press 1927.pl_PL
dc.referencesAristotle 1994a, On the Generation of Animals, trans. A. Platt, [in:] The Works of Aristotle, vol. II, Great Books of the Western World, ed. M. J. Adler, Chicago: Encyclopaedia Britannica, INC.pl_PL
dc.referencesAristotle 1994b, On Poetics, trans. I. Bywater, [in:] The Works of Aristotle, Volume II, Great Books of the Western World, ed. M. J. Adler, Chicago: Encyclopaedia Britannica, INC.pl_PL
dc.referencesAristotle (1994c), Physics, [in:] The Works of Aristotle, Volume I, trans. R. P. Hardie and R. K. Gaye, Great Books of the Western World, ed. M. J. Adler, Chicago: Encyclopaedia Britannica, INC.pl_PL
dc.referencesBeech Dave 2009, Turning the Whole Thing Around: Text Art Today, [in:] Art and Text, ed. D. Beech, Ch. Harrison, W. Hill, London: Black Dog Publishing Limited.pl_PL
dc.referencesBrogowski Leszek 2010, Éditer l’art. Le livre d’artiste et l’histoire du livre, Rennes: Éditions Incertain Sens.pl_PL
dc.referencesDawidek-Gryglicka Małgorzata 2005, Konstrukcja przez redukcję. Porządki przestrzenne w poezji konkretnej, [in:] Tekst-tura Wokół nowych form tekstu literackiego i tekstu jako dzieła sztuki, ed. M. Dawidek-Gryglicka, Cracow: Ha!art.pl_PL
dc.referencesEichenbaum Boris 1986, Teoria metody formalnej, [in:] Teoria badań literackich za granicą. Antologia, ed. S. Skwarczyńska, vol. 2: Od przełomu antypozytywistycznego do roku 1945, part 3: Od formalizmu do strukturalizmu, Cracow: Wydawnictwo Literackie.pl_PL
dc.referencesFajfer Zenon 2010, Liberatura – 496 słów podsumowania, [in:] Liberatura czyli literatura totalna. Teksty zebrane z lat 1999–2009, ed. K. Bazarnik, Cracow: Ha!art.pl_PL
dc.referencesFajfer Zenon 2010, Nie(o)pisanie liberatury, [in:] Liberatura czyli literatura totalna. Teksty zebrane z lat 1999–2009, ed. K. Bazarnik, Cracow: Ha!art.pl_PL
dc.referencesFajfer Zenon 2010, Jak liberatura redefiniuje książkę artystyczną. Uwagi na marginesie projektu „Kolekcja POLSKA KSIĄŻKA ARTYSTYCZNA Z PRZEŁOMU XX I XXI WIEKU”, [in:] Liberatura czyli literatura totalna. Teksty zebrane z lat 1999–2009, ed. K. Bazarnik, Cracow: Ha!art.pl_PL
dc.referencesGeertz Clifford 1980, Blurred Genres, The Refiguration of Social Thought, http://hypergeertz. jku.at/GeertzTexts/Blurred_Genres.htmlpl_PL
dc.referencesGrochowski Grzegorz 2000, Tekstowe hybrydy. Literackość i jej pogranicza, Wroclaw: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego.pl_PL
dc.referencesHejmej Andrzej 2010, Intermedialność i literatura intermedialna, [in:] Kulturowe wizualizacje doświadczenia, eds. W. Bolecki, A. Dziadek, Warsaw: Instytut Badań Literackich PAN.pl_PL
dc.referencesHiggins Dick 2001, „Intermedia”, Leonardo, vol. 34, no. 1.pl_PL
dc.referencesKalaga Wojciech 2010, Liberatura: słowo, ikona, przestrzeń, [in:] Liberatura czyli literatura totalna. Teksty zebrane z lat 1999-2009, ed. K. Bazarnik, Cracow: Ha!art.pl_PL
dc.referencesKalaga Wojciech 2010, Tekst hybrydyczny. Polifonie i aporie doświadczenia wizualnego, [in:] Kulturowe wizualizacje doświadczenia, eds. W. Bolecki, A. Dziadek, Warsaw: Instytut Badań Literackich PAN.pl_PL
dc.referencesLessing Gotthold Efraim 1962, Laokoon czyli o granicach malarstwa i poezji, Wroclaw: Wydawnictwo PAN.pl_PL
dc.referencesŁotman Jurij 1984, „O semiosfere”, Trudy po znakovym sistemam XVII.pl_PL
dc.referencesMitchell William J. T. 1995, Picture Theory. Essays on Verbal and Visual Representation, Chicago– London: University of Chicago Press.pl_PL
dc.referencesMolinet Emmanuel 2006, L’hybridation: un processus décisif dans le champ des artes plastiques, http://leportique.revues.org/index851.htmlpl_PL
dc.referencesPareyson Luigi 2009, Estetyka. Teoria formatywności, trans. K. Kasia, Cracow: Universitas.pl_PL
dc.referencesRypson Piotr 2000, Książki i strony. Polska książka awangardowa i artystyczna w XX wieku, Warsaw: Wydawnictwo Centrum Sztuki Współczesnej.pl_PL
dc.referencesWelsch 1998, Rozum Transwersalny, [in:] Nasza postmodernistyczna moderna, Warsaw: Oficyna Naukowa.pl_PL
dc.referencesŻyłko Bogusław 1998, „Uwagi o Łotmanowskiej koncepcji kultury”, Przegląd humanistyczny, No. 4.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7969-821-9.14


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe