Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorMotylewicz, Lucyna
dc.contributor.editorGrotowska-Leder, Jolanta
dc.contributor.editorRokicka, Ewa
dc.date.accessioned2020-08-19T10:10:18Z
dc.date.available2020-08-19T10:10:18Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationMotylewicz L., Studenci łódzkich uczelni o emocjach towarzyszących przejściu z systemu edukacji na rynek pracy, [w:] Przemiany społeczne we współczesnej Polsce i ich konsekwencje. Perspektywa socjologiczna, Grotowska-Leder J., Rokicka E. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015, s. 111-126, doi: 10.18778/7969-481-5.07pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-481-5
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/32205
dc.descriptionW artykule omówiono doświadczenie emocji młodych ludzi wchodzących na rynek zawodowy w powiązaniu z posiadanym poziomem kapitału ludzkiego. Istotne miejsce w tekście zajmuje część empiryczna, opisująca emocje ujawniane przez respondentów w wywiadach swobodnych. Tranzycja jednostki ze szkoły na rynek pracy wyzwala emocje, które w powiązaniu z poziomem kapitału ludzkiego jednostki, są ważną zmienną, decydującą, o jakości wejścia jednostki na rynek zawodowy. Źródłem analizy jest zbiór wypowiedzi badanych osób, z wyszczególnieniem fragmentów nacechowanych emocjonalnie w kontekście przejścia ze szkoły wyższej na rynek pracy. Zastosowanie analizy dyskursu pozwoliło wyodrębnić te wypowiedzi respondentów, które były szczególnie nacechowane emocjami, jakie młodzi ludzie przeżywają w związku z wejściem na rynek pracy i uwypukliła emocje jak złość, optymizm, lęk, determinacja.pl_PL
dc.description.abstractFollowing article discusses the experience of emotions of young people entering the labor market in conjunction with established level of human capital. Important place in the text occupies part of the empirical, describing the emotion revealed by respondents in interviews free. Transitions from school to the labor market triggers emotions, which in conjunction with the level of human capital units are an important variable, decisive, the quality of the input units to the labor market. The source of the analysis is a set of statements detailing the subjects emotionally fragments in the context of the transition from high school to the labor market. The use of discourse analysis allowed to extract these statements respondents who were particularly marked by emotions that young people are experiencing as a result of entering the labor market and highlighted the emotions like angry, optimism, anxiety, determination.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofGrotowska-Leder J., Rokicka E. (red.), Przemiany społeczne we współczesnej Polsce i ich konsekwencje. Perspektywa socjologiczna, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectemocjepl_PL
dc.subjectrynek zawodowypl_PL
dc.subjectkapitał ludzkipl_PL
dc.subjecttranzycjapl_PL
dc.subjectanaliza dyskursupl_PL
dc.titleStudenci łódzkich uczelni o emocjach towarzyszących przejściu z systemu edukacji na rynek pracypl_PL
dc.title.alternativeLodz university students about emotions accompanying transition from education to the labour marketpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number111-126pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzkipl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-482-2
dc.contributor.authorBiographicalnoteLucyna Motylewicz jest doktorantką w Katedrze Socjologii Ogólnej Instytutu Socjologii, na Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym Uniwersytetu Łódzkiego. Jej zainteresowania badawcze dotyczą problematyki kapitału ludzkiego i społecznego oraz tranzycji ze szkoły na rynek pracy. W swojej pracy badawczej posługuje się metodą analizy dyskursu z zastosowaniem wywiadu swobodnego.pl_PL
dc.referencesDomański H. (2007), Struktura społeczna, Wydawnictwo Naukowe „Scholar”, Warszawapl_PL
dc.referencesGiddens A. (2006), Socjologia, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGoffman E. (2008), Człowiek w teatrze życia codziennego, Wydawnictwo Aletheia, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGoffman E. (2008), Zachowanie w miejscach publicznych. O społecznej organizacji zgromadzeń, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGoffman E. (2010), Spotkania, Zakład Wydawniczy NOMOS, Kraków.pl_PL
dc.referencesCzyżewski M., Kowalski S., Piotrowski A. (red.) (1997), Rytualny chaos. Studium dyskursu publicznego, Aureus, Krakówpl_PL
dc.referencesHammersley M., Atkinson P. (2000), Metody badań terenowych, Zysk i S-ka, Poznań.pl_PL
dc.referencesHorolets A. (red.) (2008), Analiza dyskursu w socjologii i dla socjologii, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruńpl_PL
dc.referencesRapley T. (2013), Analiza konwersacji, dyskursu i dokumentów, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawapl_PL
dc.referencesRogozińska- Pawełczyk A., Majewski D. (red.) (2011), Absolwent na rynku pracy, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódźpl_PL
dc.referencesRokicka E. (2012), Kapitał ludzki – sens teoretyczny, [w:] P. Starosta (red.), Zróżnicowanie zasobów kapitału ludzkiego i społecznego w regionie łódzkim, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesRokicka E. (2013), Pracownicy lokalnych instytucji kultury o wykluczonych i wykluczeniu z uczestnictwa w kulturze, [w:] E. Rokicka, P. Kruczkowska (red.), Oblicza ekskluzji. Praktyka działania instytucji kultury a przełamywanie barier dostępu, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesRożnowski B. (2009), Przechodzenie młodzieży z systemu edukacji na rynek pracy w Polsce. Analiza kluczowych pojęć dotyczących rynku pracy u młodzieży, Wydawnictwo Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, Lublinpl_PL
dc.referencesSilverman D. (2009), Interpretacja danych jakościowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSzacki J. (2006, Historia myśli socjologicznej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSztumski J. (2010), Wstęp do metod i technik badań społecznych, Śląsk Wydawnictwo Naukowe, Katowice.pl_PL
dc.referencesTurner J.H. (2009, Socjologia emocji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWodak R., Krzyżanowski M. (2011), Jakościowa analiza dyskursu w naukach społecznych, Oficyna Wydawnicza Łośgraf, Warszawapl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7969-481-5.07


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe