Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorZając, Bartosz
dc.contributor.editorKluszczyński, Ryszard W.
dc.contributor.editorKłys, Tomasz
dc.contributor.editorKorczarowska-Różycka, Natasza
dc.date.accessioned2020-07-29T08:11:23Z
dc.date.available2020-07-29T08:11:23Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationZając B., Esej audiowizualny – w stronę historii, [w:] Paradygmaty współczesnego kina, Kluszczyński R. W., Kłys T., Korczarowska-Różycka N. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015, s. 99-112, doi: 10.18778/7969-538-6.07pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-538-6
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/32180
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofKluszczyński R. W., Kłys T., Korczarowska-Różycka N. (red.), Paradygmaty współczesnego kina, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleEsej audiowizualny – w stronę historiipl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number99-112pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzkipl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-539-3
dc.contributor.authorBiographicalnoteBartosz Zając – filmoznawca; asystent w Zakładzie Historii i Teorii Filmu Katedry Mediów i Kultury Audiowizualnej Uniwersytetu Łódzkiego. Kurator retrospektyw filmowych – m.in. Chantal Akerman i Haruna Farockiego w Muzeum Sztuki w Łodzi. Od wielu lat współpracuje z gdańskim periodykiem „Panoptikum”. W kręgu jego zainteresowań badawczych znajdują się historia i teoria filmu, kino niefikcjonalne, kino polityczne. Obecnie kończy pracę nad rozprawą doktorską poświęconą historii eseju filmowego.pl_PL
dc.referencesAlter M. N., Marcel Ophuls’ “November Days”: German Reunification as ‘Musical Comedy’, “Film Quarterly” 1997, Vol. 51, No. 2.pl_PL
dc.referencesAlter M. N., The Political In/visible in the Essay Film: Farocki’s “Images of the World and Inscriptions of War”, [w:] H. Farocki, Working on the Sight-Lines, ed. Th. Elsaesser, Amsterdam University Press, Amsterdam 2004.pl_PL
dc.referencesAlter M. N., Projecting History: Non-fiction German Cinema: 1967–2000, University of Michigan, Ann Arbor 2002.pl_PL
dc.referencesAlter M. N., Translating the Essay into Film and Installation, “Journal of Visual Culture” 2007, Vol. 6, No. 1.pl_PL
dc.referencesArthur P., Essay Questions: From Alain Resnais to Michael Moore, “Film Comment” 2003, Vol. 39, No. 1.pl_PL
dc.referencesAstruc A., Narodziny nowej awangardy: kamera-pióro, przeł. T. Lubelski, [w:] Europejskie manifesty kina. Od Matuszewskiego do Dogmy. Antologia, wyb., wstęp i oprac. A. Gwóźdź, Wiedza Powszechna, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesBazin A., Marker’s “Lettere de Sibérie”, [w:] idem, French Cinema from the Liberation to the New Wave, 1945–1958, ed. and transl. B. Cardullo, University of New Orleans Press, New Orleans 2012.pl_PL
dc.referencesBobowski S., O eseju filmowym. Na przykładzie „Iluminacji” Krzysztofa Zanussiego, „Studia Filmoznawcze” 1991, vol. X.pl_PL
dc.referencesCahiers du Cinéma. The 1950s: Neo-Realism, Hollywood, New Wave, ed. J. Hillier, Harvard University Press, Cambridge, MA 1985.pl_PL
dc.referencesCorrigan T., The Essay Film: From Montaigne, After Marker, Oxford University Press, Oxford– New York 2011.pl_PL
dc.referencesDer Essay Film: Äethetik und Aktuaität, red. S. Kramer, Th. Tode, UVK Verlag Konstanz University Press, Konstanz 2011.pl_PL
dc.referencesElsaesser Th., The Museum and the Moving Image: A Marriage Made at documenta?, [w:] Between Stillness and Motion: Film, Photography, Algorithms, ed. E. Rossaak, Amsterdam University Press, Amsterdam 2011.pl_PL
dc.referencesElsaesser Th., Nowa historia filmu jako archeologia mediów, przeł. G. Nadgrodkiewicz, „Kwartalnik Filmowy” 2009, nr 67–68.pl_PL
dc.referencesJennings M., Agriculture, Industry, and the Birth of the Photo-Essay in the Late Weimar Republic, “October” 2000, Vol. 93.pl_PL
dc.referencesKessler F., The Cinema of Attractions as Dispositif, [w:] Cinema of Attractions Reloaded, ed. W. Strauven, Amsterdam University Press, Amsterdam 2006.pl_PL
dc.referencesKłys T., Film fikcji i jego dominanty, Wydawnictwo Naukowe „Semper”, Warszawa 1999.pl_PL
dc.referencesLiguziński S., Wideoesej. Zapiski na marginesach, „Ekrany” 2012, nr 6 (10).pl_PL
dc.referencesMinh-ha T. T., Framer Framed, Routledge, New York 1992.pl_PL
dc.referencesMontero D., Thinking Images: The Essay Film as a Dialogic Form in European Cinema, Peter Lang, Oxford–New York 2012.pl_PL
dc.referencesNichols B., Ideology and the Image: Social Representations in the Cinema and Other Media, Indiana University Press, Bloomington 1981.pl_PL
dc.referencesNowicka M., ‘Urządzenie’, ‘zastosowanie’, ‘układ’... – kategoria dispositif u Michela Foucaulta, jej tłumaczenia i ich implikacje dla postfoucaultowskich analiz władzy, „Przegląd Socjologii Jakościowej” 2011, vol. 7, nr 2.pl_PL
dc.referencesPost-theory: Reconstructing Film Studies, eds. D. Bordwell, N. Carroll, University of Wisconsin Press, Madison 1996.pl_PL
dc.referencesPrzylipiak M., Poetyka kina dokumentalnego, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk– Słupsk 2004.pl_PL
dc.referencesRascaroli L., The Personal Camera: Subjective Cinema and the “Essay Film”, Wallflower Press, London–New York 2009.pl_PL
dc.referencesRichter H., Der Film Essay: Eine neue Form des Dokumentarfilms, [w:] Schreiben Bilder Sprechen: Texte zum essayistischen Film, red. Ch. Blumlinger, C. Wulff, Sonderzahl, Wien 1992.pl_PL
dc.referencesStuff It: The Video Essay in the Digital Age, ed. U. Biemann, Springer, Zürich–New York 2003.pl_PL
dc.referencesTheorizing documentary, ed. M. Renov, Psychology Press, Minneapolis 1993.pl_PL
dc.referencesWhite H., Zdarzenie modernistyczne, przeł. M. Nowak, [w:] idem, Proza historyczna, red. E. Domańska, Universitas, Kraków 2009.pl_PL
dc.referencesZając B., Rewolucji w telewizji nie będzie. Subwersywny potencjał eseju wizualnego a rzeczywistość „zimnego medium, „Panoptikum” 2011, nr 10.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7969-538-6.07


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe