Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorPabiś-Orzeszyna, Michał
dc.contributor.editorKluszczyński, Ryszard W.
dc.contributor.editorKłys, Tomasz
dc.contributor.editorKorczarowska-Różycka, Natasza
dc.date.accessioned2020-07-29T08:10:38Z
dc.date.available2020-07-29T08:10:38Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationPabiś-Orzeszyna M., Historia na naszych oczach? Kino 3D i retoryka rewolucji, [w:] Paradygmaty współczesnego kina, Kluszczyński R. W., Kłys T., Korczarowska-Różycka N. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015, s. 113-131, doi: 10.18778/7969-538-6.08pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-538-6
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/32179
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofKluszczyński R. W., Kłys T., Korczarowska-Różycka N. (red.), Paradygmaty współczesnego kina, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleHistoria na naszych oczach? Kino 3D i retoryka rewolucjipl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number113-131pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzkipl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-539-3
dc.contributor.authorBiographicalnoteMichał Pabiś-Orzeszyna – doktor nauk humanistycznych, asystent w Katedrze Mediów i Kultury Audiowizualnej Uniwersytetu Łódzkiego. Przygotowuje do publikacji książkę o tym, jak na Nową Historię Kina, Nową Historię Filmu i archeologię mediów wpłynęły badania nad wczesnym kinem. W ramach pracy naukowej zajmuje się też polską kulturą popularną do 1945 roku oraz badaniem alternatywnych sposobów użytkowania nowych mediów w późnym PRL. Publikuje w „EKRANach” i „Kulturze Popularnej”.pl_PL
dc.referencesAdamczak M., Globalne Hollywood, filmowa Europa i polskie kino po 1989 roku, Słowo/Obraz/ Terytoria, Gdańsk 2009.pl_PL
dc.referencesAndrysek A., Między kalkulacją a kreacją. Status współczesnego kina 3zD, „Kwartalnik Filmowy” 2014, nr 85.pl_PL
dc.referencesBarrett B., These 2D Glasses Make 3D Movies Watchable Again, http://gizmodo.com/5793752/ these-2d-glasses-make-3d-movies-watchable-again [dostęp: 1.08.2014].pl_PL
dc.referencesBarrn A., Pasztor A., Google Invests in Satellites to Spread Internet Access, http://online.wsj.com/ articles/google-invests-in-satellites-to-spread-internet-access-1401666287 [dostęp: 8.08.2014].pl_PL
dc.referencesBelton J., Glorious Technicolor, Breathtaking CinemaScope and Stereophonic Sound, [w:] The Classical Hollywood Reader, ed. S. Neale, Routledge, London 2012.pl_PL
dc.referencesBing J., Will gizmos give biz new juice?, http://variety.com/2005/film/news/will-gizmos-give-biznew-juice-1117919810/ [dostęp: 21.08.2014].pl_PL
dc.referencesBordwell D., It’s good to be the King of the World, http://www.davidbordwell.net/blog/2012/04/22/its-good-to-be-the-king-of-the-world/ [dostęp: 21.08.2014].pl_PL
dc.referencesBottomore S., The Panicking Audience?: Early cinema and the ‘train effect’, “Historical Journal of Film, Radio and Television” 1999, Vol. 19, Issue 2.pl_PL
dc.referencesBrzeski P., China’s Wanda Group Commits to Building 120 Imax Screens by 2021, http://www.hollywoodreporter. com/news/chinas-wanda-group-commits-building-666536 [dostęp: 22.08.2014].pl_PL
dc.referencesBrzeski P., China’s Wanda Plans Theme Park to Compete With Shanghai Disneyland, http://www. hollywood reporter.com/news/chinas-wanda-plans-theme-park-636431 [dostęp: 22.08.2014].pl_PL
dc.referencesBuczyńska-Garewicz H., James, Państwowe Wydawnictwo Wiedza Powszechna, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesColdewey D., A rebuttal of Roger Ebert’s diatribe against 3D cinema, http://techcrunch.com/2010/ 04/30/a-rebuttal-of-roger-eberts-diatribe-against-3d-cinema/ [dostęp: 29.07.2014].pl_PL
dc.referencesCzartoryski B., Odkrycie, które już było, „Kino” 2011, nr 9.pl_PL
dc.referencesDiGiTalk. Ideas, Experiences and Figures on Digital Cinema from DigiTraining Plus 2013, ed. P. Bosma, MEDIA Salles, Milano 2013.pl_PL
dc.referencesEbert R., Why 3d Doesn’t Work And Never Will. Case Closed, http://www.rogerebert.com/rogers- journal/why-3d-doesnt-work-and-never-will-case-closed [dostęp: 3.08.2014].pl_PL
dc.referencesEbert R., Why I Hate 3-D (And You Should Too), “Newsweek”.pl_PL
dc.referencesElsaesser Th., James Cameron’s “Avatar”: access for all, “New Review of Film and Television Studies” 2011, Vol. 9, Issue 3.pl_PL
dc.referencesElsaesser Th., The “Return” of 3D: On Some of the Logics and Genealogies of the Image in the Twenty First Century, “Critical Inquiry”, Winter 2013.pl_PL
dc.referencesFernandez J. A., Michael Bay Reveals James Cameron’s Secret Role in the Making of ‘Transformers’, http://www.hollywoodreporter.com/news/michael-bay-reveals-james-camerons-191774 [dostęp: 4.08.2014].pl_PL
dc.referencesFiliciak M., Media, wersja beta. Film i telewizja w czasach gier komputerowych i internetu, Wydawnictwo Naukowe Katedra, Gdańsk 2013.pl_PL
dc.referencesGunning T., An Aesthetic of Astonishment: Early Film and the (In)Credulus Spectator, [w:] Film Theory and Criticism: Introductory Readings, eds. L. Braudy, M. Cohen, Oxford 2009.pl_PL
dc.referencesHall Sh., Ozoners, Roadshows And Blitz Exhibitionism: Postwar Development In Distribution And Exhbition, [w:] The Classical Hollywood Reader, ed. S. Neale, Routledge, London 2012.pl_PL
dc.referencesHandy B., Jeffrey Katzenberg on 3-D: Depth Becomes Him, “Vanity Fair”, 29.03.2009, http://www. vanityfair.com/online/oscars/2009/03/jeffrey-katzenberg-on-3d-depth-becomes-him [dostęp: 1.08.2014].pl_PL
dc.referencesHow They Make Movies Leap At You, “Popular Science” 1953, No. 4.pl_PL
dc.referenceshttp://realorfake3d.com/ [dostęp: 8.08.2014].pl_PL
dc.referencesIdziak: 3D cofnęło nas do samych początków kina, http://www.portalfilmowy.pl/wydarzenia, 6,2515,1,1, Idziak-3D-cofnelo-nas-do-samych-poczatkow-kina.html [dostęp: 3.08.2014].pl_PL
dc.referencesInman M., Why 3-D Movies Need To Die, dostępne przez http://theoatmeal.com/blog/3d_movies [dostęp: 5.08.2014].pl_PL
dc.referencesIt’s Official: China’s Wanda Group to Buy AMC Entertainment, http://www.hollywoodreporter. com/news/ amc-theaters-wanda-group-327076 [dostęp: 22.08.2014].pl_PL
dc.referencesKin T., Sławomir Idziak: pasja patrzenia, http://kobieta.onet.pl/slawomir-idziak-pasja-patrzenia/ fw0g8 [dostęp: 4.08.2014].pl_PL
dc.referencesKłopotowski K., Najwspanialsze widowisko świata, „Film” 1995, nr 6.pl_PL
dc.referencesKotkin J., The U.S. Middle Class Is Turning Proletarian, http://www.forbes.com/sites/joelkotkin/ 2014/02/16/ the-u-s-middle-class-is-turning-proletarian/ [dostęp: 22.08.2014].pl_PL
dc.referencesLawrence W., Producer Jeffrey Katzenberg on the groundbreaking animation Monsters vs Aliens, http://www.telegraph.co.uk/culture/film/starsandstories/5021815/Producer-Jeffrey-Katzenburg- on-the-groundbreaking-animation-Monsters-vs-Aliens.html [dostęp: 2.08.2014].pl_PL
dc.referencesLoiperdinger M., Lumière’s Arrival of the Train: Cinema’s Founding Myth, “The Moving Image” 2004, Vol. 4, No. 1.pl_PL
dc.referencesMannoni O., Clefs pour l’Imaginaire ou l’Autre Scène, Seuil, Paris 1969.pl_PL
dc.referencesMcLane B. A., L’Arrivée du 3-D, http://www.editorsguild.com/v2/magazine/archives/0508/columns_ cutprint2.htm [dostęp: 13.08.2014[.pl_PL
dc.referencesNeale S., Postwar Hollywood And The End Of The Studio System, 1946–1966. Introduction, [w:] The Classical Hollywood Reader, ed. S. Neale, Routledge, London 2012.pl_PL
dc.referencesPabiś-Orzeszyna M., Nowa Historia Filmu, Nowa Historia Kina. Część pierwsza: bedeker oraz pogodne wołanie o historię teorii i historię historiografii, „EKRANy” 2013, nr 6 (16).pl_PL
dc.referencesPabiś-Orzeszyna M., Stare i Nowe. Wprowadzenie do mitologii historiografii filmowej, „Kwartalnik Filmowy” 2014, nr 85.pl_PL
dc.referencesPeddie J., The History of Visual Magic in Computers: How Beautiful Images are Made in CAD, 3D, VR and AR, Springer, London 2013.pl_PL
dc.referencesPietrasik Z., Kmicic w mundurze ułana, „Polityka” 2011, nr 39.pl_PL
dc.referencesRessner J., The Traditionalist, http://www.dga.org/Craft/DGAQ/All-Articles/1202-Spring-2012/ DGA-Interview-Christopher-Nolan.aspx [dostęp: 9.08.2014].pl_PL
dc.referencesRoss M., Response to Thomas Elsaesser, “Critical Inquiry” 2013, No. 39.pl_PL
dc.referencesSitkiewicz P., 3D or not 3D. Początki animacji trójwymiarowej, „EKRANy” 2012, nr 7.pl_PL
dc.referencesSitkiewicz P., Przegrane rewolucje kina 3-D. Dlaczego film jest jaki jest, „Kultura Popularna” 2013, nr 3 (37).pl_PL
dc.referencesSobchack V., Surge and Splendor: A Phenomenology of the Hollywood Historical Epic, “Representations”, Winter 1990, Vol. 0, Issue 29.pl_PL
dc.referencesTheatrical Market Statistics 2013, http://www.mpaa.org/wp-content/uploads/2014/03/MPAA-Theatrical- Market- Statistics-2013_032514-v2.pdf [dostęp: 20.08.2014].pl_PL
dc.referencesThompson K., Has 3D Already Failed?, http://www.davidbordwell.net/blog/2009/08/28/has-3-d-already- failed/ [dostęp: 22.07.2014].pl_PL
dc.referencesWalkiewicz M., A statek płynie, http://www.filmweb.pl/reviews/A+statek+p%C5%82ynie-12675 [dostęp: 27.08.2014].pl_PL
dc.referencesWhitston G., DIY 2D Glasses Help You Avoid the Pain of 3D Movies, http://lifehacker.com/5757835/ diy-2d-glasses-help-you-avoid-the-pain-of-3d-movies [dostęp: 15.08.2014].pl_PL
dc.referencesWitkowski M., Medium stereoskopu i doświadczenie natury w kulturze modernizmu, [w:] Rekonfiguracje modernizmu. Nowoczesność i kultura popularna, red. T. Majewski, WAiP, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesWywiad wideo: Dyskusja Sławomira Idziaka z pomysłodawcą Węży, http://www.filmweb.pl/ video/wywiad+ wideo/Dyskusja+S%C5%82awomira+Idziaka+z+pomys%C5%82odawc% C4%85+W%C4%99%C5%BCy-28021 [dostęp: 29.07.2014].pl_PL
dc.referencesZone R., 3-D Filmmakers. Conversations With Creators of Stereoscopic Motion Pictures, Scarecrow Press, Lanham 2005.pl_PL
dc.referencesZone R., Stereoscopic Cinema and the Origins of 3-D Film,1838–1952, The University Press of Kentucky, Kentucky 2007.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7969-538-6.08


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe