| dc.contributor.author | Brzozowska, Blanka | |
| dc.contributor.editor | Kluszczyński, Ryszard W. | |
| dc.contributor.editor | Kłys, Tomasz | |
| dc.contributor.editor | Korczarowska-Różycka, Natasza | |
| dc.date.accessioned | 2020-07-29T08:09:08Z | |
| dc.date.available | 2020-07-29T08:09:08Z | |
| dc.date.issued | 2015 | |
| dc.identifier.citation | Brzozowska B., Crowdfunding – nowy model finansowania kina?, [w:] Paradygmaty współczesnego kina, Kluszczyński R. W., Kłys T., Korczarowska-Różycka N. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015, s. 87-98, doi: 10.18778/7969-538-6.06 | pl_PL |
| dc.identifier.isbn | 978-83-7969-538-6 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/32178 | |
| dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. | pl_PL |
| dc.language.iso | pl | pl_PL |
| dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
| dc.relation.ispartof | Kluszczyński R. W., Kłys T., Korczarowska-Różycka N. (red.), Paradygmaty współczesnego kina, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015; | |
| dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
| dc.title | Crowdfunding – nowy model finansowania kina? | pl_PL |
| dc.type | Book chapter | pl_PL |
| dc.page.number | 87-98 | pl_PL |
| dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki | pl_PL |
| dc.identifier.eisbn | 978-83-7969-539-3 | |
| dc.contributor.authorBiographicalnote | Blanka Brzozowska – doktor nauk humanistycznych, kulturoznawca, adiunkt w Zakładzie
Teorii Kultury w Katedrze Mediów i Kultury Audiowizualnej Uniwersytetu Łódzkiego. Autorka
książek Gen X – pokolenie konsumentów (2005) i Spadkobiercy flâneura. Spacer jako twórczość
kulturowa – współczesne reprezentacje (2009) oraz artykułów w tomach zbiorowych i czasopismach
(m.in. „Kultura Współczesna”, „Sztuka i Filozofia”, „Przegląd Kulturoznawczy”, „Tematy z Szewskiej”,
„Kwartalnik Filmowy”). Interesują ją głównie zagadnienia kultury konsumpcyjnej oraz kulturowe
studia miejskie. Obecnie bierze udział w grancie badawczym Produkcja partnerska dóbr
kultury w modelu finansowania społecznościowego. | pl_PL |
| dc.references | Belleflamme P., Lambert T., Schwienbacher, A., Crowdfunding: Tapping the Right Crowd Crowdfunding: Tapping the Right Crowd, Rochester, NY 2013. | pl_PL |
| dc.references | Brzozowska B., Crowdfunding – nowe perspektywy dla produkcji i promocji filmowej, „Kwartalnik Filmowy” 2014, nr 85. | pl_PL |
| dc.references | Calao J. J., Breaking Down The JOBS Act: Inside The Bill That Would Transform American Business, http://www.forbes.com/sites/jjcolao/2012/03/21/jobs-act/. | pl_PL |
| dc.references | Charman-Anderson S., Kickstarter: Dream Maker Or Promise Breaker?, http://www.forbes.com/sites/suwcharmananderson/2012/11/30/kickstarter-dream-maker-or-promise-breaker/. | pl_PL |
| dc.references | Erickson T., Geocentric Crowdsourcing and Smarter Cities: Enabling Urban Intelligence in Cities and Regions, a position paper for the 1st International workshop on ubiquitous crowdsourcing, UbiComp’10, September 26–29, 2010, Copenhagen, Denmark, http://www.crowdsourcing.org/document/geocentric-crowdsourcing-and-smarter-cities/5678. | pl_PL |
| dc.references | Friendly D. T., „Little Miss Sunshine” Producer: What They Don’t Tell You About Crowdfunding (Guest Column), http://www.hollywoodreporter.com/news/little-miss-sunshine-producer-what-653251. | pl_PL |
| dc.references | Galuszka P., Bystrov V., The rise of fanvestors: A study of a crowdfunding community, “First Monday” 2014, Vol. 19, No. 5. | pl_PL |
| dc.references | Hilzenrath D. S., Jobs Act could remove investor protections, SEC chair Mary Schapiro warns, “The Washington Post” 2012, http://www.washingtonpost.com/business/economy/jobs-actcould-open-a-door-to-investment-fraud-sec-chief-says/2012/03/14/gIQA1vx1BS_story.html. | pl_PL |
| dc.references | Howe J., The Rise of Crowdsourcing, “Wired”, 14.06.2006, http://archive.wired.com/wired/archive/14.06/crowds.html | pl_PL |
| dc.references | Jenkins H., Ford S. et al., Spreadable Media: Creating Value and Meaning in a Networked Culture, New York University Press, New York 2013. | pl_PL |
| dc.references | Jenkins H., Kultura konwergencji: zderzenie starych i nowych mediów, Warszawa 2010. | pl_PL |
| dc.references | Lomas N., “There Are Things That Are More Important Than Money,” Says Kickstarter CEO, http://techcrunch.com/2014/05/05/yancey-strickler-disrupt-ny/. | pl_PL |
| dc.references | Malone N., The False Promise of Kickstarter, http://www.newrepublic.com/article/politics/magazine/110225/the-false-promise-kickstarter. | pl_PL |
| dc.references | Mollick E., The dynamics of crowdfunding: An exploratory study, “Journal of Business Venturing” 2014, Vol. 29, No. 1. | pl_PL |
| dc.references | Newman B., Posts I Like: “Disrupted: Indie Filmmakers”, http://networkedblogs.com/yeA6l. | pl_PL |
| dc.references | Ordanini A., Miceli L. et al., Crowd-funding: transforming customers into investors through innovative service platforms, “Journal of Service Management” 2011, Vol. 22, No. 4. | pl_PL |
| dc.references | Popiel K., The gogofactor & How to Get Featured on Our Homepage, https://blog.indiegogo.com/2011/08/the-magic-gogofactor.html. | pl_PL |
| dc.references | Voynar K., Digital Distribution Revolution, “Movie City News”, http://moviecitynews.com/2012/05/digital-distribution-revolution/. | pl_PL |
| dc.references | Walkin D. J., Rockers Playing for Beer: Fair Play?, http://artsbeat.blogs.nytimes.com/2012/09/12/rockers-playing-for-beer-fair-play/. | pl_PL |
| dc.identifier.doi | 10.18778/7969-538-6.06 | |