Show simple item record

dc.contributor.authorBrzozowska, Blanka
dc.contributor.editorKluszczyński, Ryszard W.
dc.contributor.editorKłys, Tomasz
dc.contributor.editorKorczarowska-Różycka, Natasza
dc.date.accessioned2020-07-29T08:09:08Z
dc.date.available2020-07-29T08:09:08Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationBrzozowska B., Crowdfunding – nowy model finansowania kina?, [w:] Paradygmaty współczesnego kina, Kluszczyński R. W., Kłys T., Korczarowska-Różycka N. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015, s. 87-98, doi: 10.18778/7969-538-6.06pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-538-6
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/32178
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofKluszczyński R. W., Kłys T., Korczarowska-Różycka N. (red.), Paradygmaty współczesnego kina, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleCrowdfunding – nowy model finansowania kina?pl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number87-98pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzkipl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-539-3
dc.contributor.authorBiographicalnoteBlanka Brzozowska – doktor nauk humanistycznych, kulturoznawca, adiunkt w Zakładzie Teorii Kultury w Katedrze Mediów i Kultury Audiowizualnej Uniwersytetu Łódzkiego. Autorka książek Gen X – pokolenie konsumentów (2005) i Spadkobiercy flâneura. Spacer jako twórczość kulturowa – współczesne reprezentacje (2009) oraz artykułów w tomach zbiorowych i czasopismach (m.in. „Kultura Współczesna”, „Sztuka i Filozofia”, „Przegląd Kulturoznawczy”, „Tematy z Szewskiej”, „Kwartalnik Filmowy”). Interesują ją głównie zagadnienia kultury konsumpcyjnej oraz kulturowe studia miejskie. Obecnie bierze udział w grancie badawczym Produkcja partnerska dóbr kultury w modelu finansowania społecznościowego.pl_PL
dc.referencesBelleflamme P., Lambert T., Schwienbacher, A., Crowdfunding: Tapping the Right Crowd Crowdfunding: Tapping the Right Crowd, Rochester, NY 2013.pl_PL
dc.referencesBrzozowska B., Crowdfunding – nowe perspektywy dla produkcji i promocji filmowej, „Kwartalnik Filmowy” 2014, nr 85.pl_PL
dc.referencesCalao J. J., Breaking Down The JOBS Act: Inside The Bill That Would Transform American Business, http://www.forbes.com/sites/jjcolao/2012/03/21/jobs-act/.pl_PL
dc.referencesCharman-Anderson S., Kickstarter: Dream Maker Or Promise Breaker?, http://www.forbes.com/sites/suwcharmananderson/2012/11/30/kickstarter-dream-maker-or-promise-breaker/.pl_PL
dc.referencesErickson T., Geocentric Crowdsourcing and Smarter Cities: Enabling Urban Intelligence in Cities and Regions, a position paper for the 1st International workshop on ubiquitous crowdsourcing, UbiComp’10, September 26–29, 2010, Copenhagen, Denmark, http://www.crowdsourcing.org/document/geocentric-crowdsourcing-and-smarter-cities/5678.pl_PL
dc.referencesFriendly D. T., „Little Miss Sunshine” Producer: What They Don’t Tell You About Crowdfunding (Guest Column), http://www.hollywoodreporter.com/news/little-miss-sunshine-producer-what-653251.pl_PL
dc.referencesGaluszka P., Bystrov V., The rise of fanvestors: A study of a crowdfunding community, “First Monday” 2014, Vol. 19, No. 5.pl_PL
dc.referencesHilzenrath D. S., Jobs Act could remove investor protections, SEC chair Mary Schapiro warns, “The Washington Post” 2012, http://www.washingtonpost.com/business/economy/jobs-actcould-open-a-door-to-investment-fraud-sec-chief-says/2012/03/14/gIQA1vx1BS_story.html.pl_PL
dc.referencesHowe J., The Rise of Crowdsourcing, “Wired”, 14.06.2006, http://archive.wired.com/wired/archive/14.06/crowds.htmlpl_PL
dc.referencesJenkins H., Ford S. et al., Spreadable Media: Creating Value and Meaning in a Networked Culture, New York University Press, New York 2013.pl_PL
dc.referencesJenkins H., Kultura konwergencji: zderzenie starych i nowych mediów, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesLomas N., “There Are Things That Are More Important Than Money,” Says Kickstarter CEO, http://techcrunch.com/2014/05/05/yancey-strickler-disrupt-ny/.pl_PL
dc.referencesMalone N., The False Promise of Kickstarter, http://www.newrepublic.com/article/politics/magazine/110225/the-false-promise-kickstarter.pl_PL
dc.referencesMollick E., The dynamics of crowdfunding: An exploratory study, “Journal of Business Venturing” 2014, Vol. 29, No. 1.pl_PL
dc.referencesNewman B., Posts I Like: “Disrupted: Indie Filmmakers”, http://networkedblogs.com/yeA6l.pl_PL
dc.referencesOrdanini A., Miceli L. et al., Crowd-funding: transforming customers into investors through innovative service platforms, “Journal of Service Management” 2011, Vol. 22, No. 4.pl_PL
dc.referencesPopiel K., The gogofactor & How to Get Featured on Our Homepage, https://blog.indiegogo.com/2011/08/the-magic-gogofactor.html.pl_PL
dc.referencesVoynar K., Digital Distribution Revolution, “Movie City News”, http://moviecitynews.com/2012/05/digital-distribution-revolution/.pl_PL
dc.referencesWalkin D. J., Rockers Playing for Beer: Fair Play?, http://artsbeat.blogs.nytimes.com/2012/09/12/rockers-playing-for-beer-fair-play/.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7969-538-6.06


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe