Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKluszczyński, Ryszard
dc.contributor.editorKluszczyński, Ryszard W.
dc.contributor.editorKłys, Tomasz
dc.contributor.editorKorczarowska-Różycka, Natasza
dc.date.accessioned2020-07-29T08:08:07Z
dc.date.available2020-07-29T08:08:07Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationKluszczyński R. W., Kino interaktywne – porządkowanie pola, [w:] Paradygmaty współczesnego kina, Kluszczyński R. W., Kłys T., Korczarowska-Różycka N. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015, s. 41-74, doi: 10.18778/7969-538-6.04pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-538-6
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/32177
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofKluszczyński R. W., Kłys T., Korczarowska-Różycka N. (red.), Paradygmaty współczesnego kina, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleKino interaktywne – porządkowanie polapl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number41-74pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzkipl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-539-3
dc.contributor.authorBiographicalnoteRyszard W. Kluszczyński – profesor dr hab. nauk humanistycznych. Na Uniwersytecie Łódzkim kieruje Katedrą Mediów i Kultury Audiowizualnej, a w niej także Zakładem Mediów Elektronicznych. Profesor w Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. Zajmuje się problematyką sztuki nowych mediów, awangardowym filmem i sztuką wideo, teorią sztuki i jej najnowszymi tendencjami, a także zagadnieniami cyberkultury oraz społeczeństwa informacyjnego i sieciowego. Uprawia też krytykę artystyczną. W latach 1990–2001 kurator filmu, wideo i sztuk multimedialnych w Centrum Sztuki Współczesnej w Warszawie, autor wielu międzynarodowych wystaw i projektów artystycznych. W roku 2010 kurator Międzynarodowego Biennale Sztuki Współczesnej „Mediations” w Poznaniu. Od 2011 roku dyrektor artystyczny międzynarodowego projektu Art & Science Meeting w Centrum Sztuki Współczesnej – Łaźnia, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesAcland Ch., Screen Traffic: Movies, Multiplexes, and Global Culture, Duke University Press, Durkham, N.C. 2003.pl_PL
dc.referencesAdams E. W., The Challenge Of The Interactive Movie, 1995 Computer Game Developers’ Conference, www.designersnotebook.com/Lectures/Challenge/challenge.htm.pl_PL
dc.referencesCinema Futures: Cain, Abel or Cable?, eds. T. Elsaesser, K. Hoffmann, Amsterdam University Press, Amsterdam 1998.pl_PL
dc.referencesConomos, J., Mutant Media. Essays on Cinema, Video Art and New Media, “Art Space/Power Publications”, Sydney 2007.pl_PL
dc.referencesDatabase Aesthetics: Art in the Age of Information Overflow, ed. V. Vesna, University of Minnesota Press, Minneapolis 2007.pl_PL
dc.referencesDavenport G., Interactive Cinema Group, MIT Media Lab, [w:] Future Cinema, the Cinematic Imaginary After Film, eds. J. Shaw, P. Weibel, The MIT Press, Cambridge, MA – London, England 2003, s. 272–279.pl_PL
dc.referencesDuguet A.-M., Jeffrey Shaw: From expanded cinema to virtual reality, [w:] Jeffrey Shaw – A User’s Manual, ed. Heinrich Klotz, ZKM, Karlsruhe / Cantz Verlag, Ostfildern 1997, s. 21–23.pl_PL
dc.referencesEbert R., Dim Future for Interactive Cinema, www.rogerebert.com/rogers-journal/dim-future-for-interactive-film (1994).pl_PL
dc.referencesEbert R., Video Games Can Never Be Art, www.rogerebert.com/rogers-journal/video-games-cannever-be-art (2010).pl_PL
dc.referencesFiliciak M., Media, wersja beta. Film i telewizja w czasach gier komputerowych i internetu, Wydawnictwo Naukowe Katedra, Gdańsk 2013.pl_PL
dc.referencesFirst Person. New Media as Story, Performance, and Game, eds. N. Wardrip-Fruin, P. Harrigan, The MIT Press, Cambridge, MA – London, England 2004.pl_PL
dc.referencesFisher S. S., Anderson S. et al., Experiments in interactive panoramic cinema, www.technohistory.net/wp-content/uploads/2009/06/panoramiccinema.pdf.pl_PL
dc.referencesFuture Cinema: The Cinematic Imaginary After Film, eds. J. Shaw, P. Weibel, The MIT Press, Cambridge, MA – London, England 2003.pl_PL
dc.referencesHales Ch., Audience Interaction in the Cinema: An Evolving Experience, [w:] Conference Proceedings of ‘Transforming Culture in the Digital Age, University of Tartu, Tartu 2010, s. 378–386.pl_PL
dc.referencesHales Ch., ‘Cause and Effect’: an experimental interactive cinema performance, “Art Inquiry” 2003, Vol. V: Cyberarts, Cybercultures, Cybersocieties, ed. R. W. Kluszczyński, s. 243–250.pl_PL
dc.referencesHales Ch., Cinematic Interaction: from Kinoautomat to Cause and Effect, „Digital Creativity” 2005, Vol. 16, No. 1, s. 54–64.pl_PL
dc.referencesHales Ch., Rethinking the Interactive Movie: A practical investigation demonstrating original and engaging ways of creating and combining ‘live action’ video segments under audience and/or computer control, niepublikowana praca doktorska, University of East London 2006.pl_PL
dc.referencesHassapopoulou M., Interactive Cinema from Vending Machine to Database Narrative: The Case of Kinoautomat, “Screening the Past” 2013, No. 10, www.screeningthepast. com/ 2013/10/interactive- cinema-from-vending-machine-to-database-the-case-of-kinoauto mat/.pl_PL
dc.referencesHorbal A., Movie Review: Mystery At Mansfield Manor, http://blogcritics.org/movie-review-mystery-at-mansfield-manor/.pl_PL
dc.referencesHuhtamo E., Seeking Deeper Contact. Interactive Art as Metacommentary, “Convergence” 1995, Vol. 1, No. 2, s. 81–104.pl_PL
dc.referencesJeffrey Shaw – A User’s Manual, ed. H. Klotz, ZKM, Karlsruhe / Cantz Verlag, Ostfildern 1997.pl_PL
dc.referencesJenkins H., Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów, przeł. M. Bernatowicz, M. Filiciak, WAiP, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesKac E., Telepresence & Bio Art. Networking Humans, Rabbits, & Robots, The University of Michigan Press, Ann Arbor 2005.pl_PL
dc.referencesKluszczyński R. W., Film – wideo – multimedia. Sztuka ruchomego obrazu w erze elektronicznej, Instytut Kultury, Warszawa 1999.pl_PL
dc.referencesKluszczyński R. W., Obrazy na wolności. Studia z historii sztuk medialnych w Polsce, Instytut Kultury, Warszawa 1998.pl_PL
dc.referencesKluszczyński R. W., Paradygmat sztuk nowych mediów, „Kwartalnik Filmowy”, wiosna 2014, Vol. XXXVI, nr 85, s. 194–205.pl_PL
dc.referencesKluszczyński R. W., Sztuka interaktywna. Od dzieła-instrumentu do interaktywnego spektaklu, WAiP, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesLew M., Live Cinema: Designing an Instrument for Cinema Editing as a Live Performance, [w:] Proceedings of the 2004 Conference on New Interfaces for Musical Expression (NIME04), Hamamatsu, Japan, alumni.media.mit.edu/~lew/research/live cinema/Live%20Cinema%20 NIME%202004.pdf.pl_PL
dc.referencesMakela M., The Practice of Live Cinema, “Media Space Journal” 2008, No. 1, Issue 1.pl_PL
dc.referencesMcKernan B., Digital Cinema. The Revolution in Cinematography, Postproduction, and Distribution, McGraw-Hill, New York 2005.pl_PL
dc.referencesNew Screen Media: Cinema / Art / Narrative, eds. M. Reiser, A. Zapp; British Film Institute, London 2008.pl_PL
dc.referencesParente A., De Carvalho V., Cinema as dispositif: Between Cinema and Contemporary Art, “Cinémas: Journal of Film Studies” 2008, Vol. 19, No. 1, s. 37–55.pl_PL
dc.referencesPearce C., Toward a Game Theory of Game, [w:] First Person. New Media as Story, Performance, and Game, eds. N. Wardrip-Fruin, P. Harrigan, The MIT Press, Cambridge, MA. – London, England 2004, s. 143–153.pl_PL
dc.referencesPerron B., From Gamers to Players and Gameplayers: The Example of Interactive Movies, [w:] The Video Game Theory Reader, eds. B. Perron, M. J. P. Wolf, Routledge, New York 2003, s. 143–153.pl_PL
dc.referencesPitrus A., Kontrolowanie iluzji, iluzja kontroli, [w:] Prędkość i przyjemność. Kino i telewizja w dobie symulacji elektronicznej, red. A. Gwóźdź, Wydawnictwo Szumacher, Kielce 1994, s. 170–177.pl_PL
dc.referencesQuart A., Networked, “Film Comment”, July/August 2005, No. 4.pl_PL
dc.referencesRombes N., Cinema in the Digital Age, Wallflower Press, London–New York 2009.pl_PL
dc.referencesRombes N., Incompleteness, “Digital Poetics”, March 2006.pl_PL
dc.referencesRose F., The Art of Immersion. How the digital generation is remaking Hollywood, Madison Avenue, and the way we tell stories, W. W. Norton, New York–London 2011.pl_PL
dc.referencesRuoff J., Introduction. The Filmic Fourth Dimension: Cinema as Audiovisual Vehicle, [w:] Virtual Voyages, Cinema and Travel, ed. J. Ruoff, Duke University Press, Durham–London 2006.pl_PL
dc.referencesSchuch Brunet K., Fiorelli M., GPS Film Nine Lives: experimenting with new forms of narrative and moving pictures, An interview with Scott Hessels, http://www.doc.ubi.pt/ 05/entrevista05. pdf.pl_PL
dc.referencesShaul Ben N., Hyper-narrative Interactive Cinema. Problems and Solutions, Rodopi, Amsterdam–New York 2008pl_PL
dc.referencesTryon Ch., On-Demand Culture: Digital Delivery and the Future of Movies, Rutgers University Press, New Brunswick–New Jersey–London 2013.pl_PL
dc.referencesTryon Ch., Reinventing Cinema. Movies in the Age of Media Convergence, Rutgers University Press, New Brunswick–New Jersey–London 2009.pl_PL
dc.referencesVeale K., “Interactive Cinema” Is an Oxymoron, but May Not Always Be, “Game Studies. The International Journal of Computer Game Research”, September 2012, Vol. 12, Issue 1.pl_PL
dc.referencesVirtual Voyages, Cinema and Travel, ed. J. Ruoff, Duke University Press, Durham–London 2006.pl_PL
dc.referencesWeinbren G., Mastery (Sonic c’est moi), [w:] New Screen Media: Cinema / Art / Narrative, eds. M. Reiser, A. Zapp; British Film Institute, London 2008.pl_PL
dc.referencesWeinbren G., Navigating the Ocean of Streams of Story, [w:] Future Cinema: The Cinematic Imaginary After Film, eds. J. Shaw, P. Weibel, The MIT Press, Cambridge, MA – London, England 2003.pl_PL
dc.referencesWeinbren G., Ocean, Database, Recut, [w:] Database Aesthetics: Art in the Age of Information Overflow, ed. V. Vesna, University of Minnesota Press, Minneapolis 2007.pl_PL
dc.referencesWeinbren G., Random Access Rules, [w:] Cinema Futures: Cain, Abel or Cable?, eds. T. Elsaesser, K. Hoffmann, Amsterdam University Press, Amsterdam 1998.pl_PL
dc.referencesWillis H., Real Time Live: Cinema as Performance, “Afterimage”, July/August 2009, Vol. 37, No 1, 11.pl_PL
dc.referencesWittgenstein L., Dociekania filozoficzne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesYoungblood G., Expanded Cinema, P. Dutton, New York 1970.pl_PL
dc.referencesZimmerman, E., Narrative, Interactivity, Play, and Games: Four Naughty Concepts in Need of Discipline, [w:] First Person. New Media as Story, Performance, and Game, eds. N. Wardrip-Fruin, P. Harrigan, The MIT Press, Cambridge, MA – London, England 2004.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7969-538-6.04


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe