| dc.contributor.author | Jajko, Krzysztof | |
| dc.contributor.editor | Kluszczyński, Ryszard W. | |
| dc.contributor.editor | Kłys, Tomasz | |
| dc.contributor.editor | Korczarowska-Różycka, Natasza | |
| dc.date.accessioned | 2020-07-29T08:04:51Z | |
| dc.date.available | 2020-07-29T08:04:51Z | |
| dc.date.issued | 2015 | |
| dc.identifier.citation | Jajko K., Nadmiar na sprzedaż. Wstęp do opisu paradygmatu kina blockbusterowego, [w:] Paradygmaty współczesnego kina, Kluszczyński R. W., Kłys T., Korczarowska-Różycka N. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015, s. 23-39, doi: 10.18778/7969-538-6.03 | pl_PL |
| dc.identifier.isbn | 978-83-7969-538-6 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/32175 | |
| dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. | pl_PL |
| dc.language.iso | pl | pl_PL |
| dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
| dc.relation.ispartof | Kluszczyński R. W., Kłys T., Korczarowska-Różycka N. (red.), Paradygmaty współczesnego kina, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015; | |
| dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
| dc.title | Nadmiar na sprzedaż. Wstęp do opisu paradygmatu kina blockbusterowego | pl_PL |
| dc.type | Book chapter | pl_PL |
| dc.page.number | 23-39 | pl_PL |
| dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki | pl_PL |
| dc.identifier.eisbn | 978-83-7969-539-3 | |
| dc.contributor.authorBiographicalnote | Krzysztof Jajko – doktorant w Instytucie Kultury Współczesnej Uniwersytetu Łódzkiego. Specjalizuje się w historii kina hollywoodzkiego. Obecnie kończy pracę nad monografią poświęconą zjawisku blockbustera. | pl_PL |
| dc.references | Adamczak M., Globalne Hollywood, filmowa Europa i polskie kino po roku 1989, Gdańsk 2010. | pl_PL |
| dc.references | Altman R., Dickens, Griffith, and Film Theory Today, [w:] Classical Hollywood Narrative. The Paradigm Wars, ed. Jane Gaines, Durham, NC 1992. | pl_PL |
| dc.references | Bordwell D., Narration in the Fiction Film, Madison 1985. | pl_PL |
| dc.references | Bordwell D., The Way Hollywood Tells It. Story and Style in Modern Movies, Berkeley–Los Angeles– London 2006. | pl_PL |
| dc.references | Carroll N., Filozofia horroru, przeł.Mirosław Przylipiak, Gdańsk 2004. | pl_PL |
| dc.references | De Vany A., Hollywood Economics: How Extreme Uncertainty Shapes the Film Industry, London– New York 2004. | pl_PL |
| dc.references | Elsaesser Th., Discipline through Diegesis: The Rube Film Between “Atraction” and “Narrative Integration”, [w:] Wanda Strauven, The Cinema of Attractions Reloaded, Amsterdam 2006. | pl_PL |
| dc.references | Gledhill Ch., Rethinking Genre, [w:] Linda Williams, Christine Gledhill, Reinventing Film Studies, London 2000. | pl_PL |
| dc.references | Hall Sh., Neale S., Epics, Spectacles and Blockbusters, Detroit 2010. | pl_PL |
| dc.references | Jajko K., Jeżeli ginąć to tylko w grupie. Problem narracyjnego sfunkcjonalizowania motywu śmierci w blockbusterach wykorzystujących schemat bohatera zbiorowego, [w:] Śmierć w zwierciadle humanistyki, red. Dominika Gapska, Poznań 2013. | pl_PL |
| dc.references | King G., New Hollywood Cinema. An Introduction, New York 2002. | pl_PL |
| dc.references | Kłys T., Film fikcji i jego dominanty, Warszawa 1999. | pl_PL |
| dc.references | Langford B., Film Genre Hollywood and Beyond, Edinburgh 2005. | pl_PL |
| dc.references | MacAloon J. J., Igrzyska Olimpijskie a teoria widowisk w społeczeństwach współczesnych, [w:] Rytuał, dramat, święto, spektakl. Wstęp do teorii widowiska kulturowego, red. J. J. MacAloon, Warszawa 2009. | pl_PL |
| dc.references | Murray Smith, Zaangażowanie widza w postać, przeł. Jolanta Mach, [w:] Kognitywna teoria filmu: antologia przekładów, red. Jacek Ostaszewski, Kraków 1999. | pl_PL |
| dc.references | Neal S., Krutnik F., Popular Film and Television Comedy, London–New York 1990. | pl_PL |
| dc.references | Ostaszewski J., Film i poznanie. Wprowadzenie do kognitywnej teorii filmu, Kraków 1999. | pl_PL |
| dc.references | Ostrowska E., Przestrzeń filmowa, Kraków 2000. | pl_PL |
| dc.references | Shatz Th., The Studio System and Conglomerate Hollywood, [w:] The Contemporary Hollywood Film Industry, eds. Paul McDonald, Janet Wasko, Hoboken, NJ 2008. | pl_PL |
| dc.references | Sitarski P., Teoria autorska a nowe sposoby istnienia dzieła filmowego, [w:] Kino po kinie, red. Andrzej Gwóźdź, Warszawa 2010. | pl_PL |
| dc.references | Thompson K., The Concept of Cinematic Excess, “Ciné-Tracts” 1977, No. 2. | pl_PL |
| dc.references | Thompson K., Storytelling in the New Hollywood. Understanding Classical Narrative Technique, Cambridge, MA 1999. | pl_PL |
| dc.references | Trinks J., Seryjność jako podstawowy problem estetyki telewizji, [w:] Piękno w sieci. Estetyka a nowe media, red. Krystyna Wilkoszewska, Kraków 1999. | pl_PL |
| dc.references | Wyatt J., High Concept. Movies and Marketing in Hollywood, Austin 1994. | pl_PL |
| dc.identifier.doi | 10.18778/7969-538-6.03 | |