Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorJajko, Krzysztof
dc.contributor.editorKluszczyński, Ryszard W.
dc.contributor.editorKłys, Tomasz
dc.contributor.editorKorczarowska-Różycka, Natasza
dc.date.accessioned2020-07-29T08:04:51Z
dc.date.available2020-07-29T08:04:51Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationJajko K., Nadmiar na sprzedaż. Wstęp do opisu paradygmatu kina blockbusterowego, [w:] Paradygmaty współczesnego kina, Kluszczyński R. W., Kłys T., Korczarowska-Różycka N. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015, s. 23-39, doi: 10.18778/7969-538-6.03pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-538-6
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/32175
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofKluszczyński R. W., Kłys T., Korczarowska-Różycka N. (red.), Paradygmaty współczesnego kina, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleNadmiar na sprzedaż. Wstęp do opisu paradygmatu kina blockbusterowegopl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number23-39pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzkipl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-539-3
dc.contributor.authorBiographicalnoteKrzysztof Jajko – doktorant w Instytucie Kultury Współczesnej Uniwersytetu Łódzkiego. Specjalizuje się w historii kina hollywoodzkiego. Obecnie kończy pracę nad monografią poświęconą zjawisku blockbustera.pl_PL
dc.referencesAdamczak M., Globalne Hollywood, filmowa Europa i polskie kino po roku 1989, Gdańsk 2010.pl_PL
dc.referencesAltman R., Dickens, Griffith, and Film Theory Today, [w:] Classical Hollywood Narrative. The Paradigm Wars, ed. Jane Gaines, Durham, NC 1992.pl_PL
dc.referencesBordwell D., Narration in the Fiction Film, Madison 1985.pl_PL
dc.referencesBordwell D., The Way Hollywood Tells It. Story and Style in Modern Movies, Berkeley–Los Angeles– London 2006.pl_PL
dc.referencesCarroll N., Filozofia horroru, przeł.Mirosław Przylipiak, Gdańsk 2004.pl_PL
dc.referencesDe Vany A., Hollywood Economics: How Extreme Uncertainty Shapes the Film Industry, London– New York 2004.pl_PL
dc.referencesElsaesser Th., Discipline through Diegesis: The Rube Film Between “Atraction” and “Narrative Integration”, [w:] Wanda Strauven, The Cinema of Attractions Reloaded, Amsterdam 2006.pl_PL
dc.referencesGledhill Ch., Rethinking Genre, [w:] Linda Williams, Christine Gledhill, Reinventing Film Studies, London 2000.pl_PL
dc.referencesHall Sh., Neale S., Epics, Spectacles and Blockbusters, Detroit 2010.pl_PL
dc.referencesJajko K., Jeżeli ginąć to tylko w grupie. Problem narracyjnego sfunkcjonalizowania motywu śmierci w blockbusterach wykorzystujących schemat bohatera zbiorowego, [w:] Śmierć w zwierciadle humanistyki, red. Dominika Gapska, Poznań 2013.pl_PL
dc.referencesKing G., New Hollywood Cinema. An Introduction, New York 2002.pl_PL
dc.referencesKłys T., Film fikcji i jego dominanty, Warszawa 1999.pl_PL
dc.referencesLangford B., Film Genre Hollywood and Beyond, Edinburgh 2005.pl_PL
dc.referencesMacAloon J. J., Igrzyska Olimpijskie a teoria widowisk w społeczeństwach współczesnych, [w:] Rytuał, dramat, święto, spektakl. Wstęp do teorii widowiska kulturowego, red. J. J. MacAloon, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesMurray Smith, Zaangażowanie widza w postać, przeł. Jolanta Mach, [w:] Kognitywna teoria filmu: antologia przekładów, red. Jacek Ostaszewski, Kraków 1999.pl_PL
dc.referencesNeal S., Krutnik F., Popular Film and Television Comedy, London–New York 1990.pl_PL
dc.referencesOstaszewski J., Film i poznanie. Wprowadzenie do kognitywnej teorii filmu, Kraków 1999.pl_PL
dc.referencesOstrowska E., Przestrzeń filmowa, Kraków 2000.pl_PL
dc.referencesShatz Th., The Studio System and Conglomerate Hollywood, [w:] The Contemporary Hollywood Film Industry, eds. Paul McDonald, Janet Wasko, Hoboken, NJ 2008.pl_PL
dc.referencesSitarski P., Teoria autorska a nowe sposoby istnienia dzieła filmowego, [w:] Kino po kinie, red. Andrzej Gwóźdź, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesThompson K., The Concept of Cinematic Excess, “Ciné-Tracts” 1977, No. 2.pl_PL
dc.referencesThompson K., Storytelling in the New Hollywood. Understanding Classical Narrative Technique, Cambridge, MA 1999.pl_PL
dc.referencesTrinks J., Seryjność jako podstawowy problem estetyki telewizji, [w:] Piękno w sieci. Estetyka a nowe media, red. Krystyna Wilkoszewska, Kraków 1999.pl_PL
dc.referencesWyatt J., High Concept. Movies and Marketing in Hollywood, Austin 1994.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7969-538-6.03


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe