Show simple item record

dc.contributor.authorJakubowska, Małgorzata
dc.contributor.authorŻyto, Kamila
dc.contributor.editorKluszczyński, Ryszard W.
dc.contributor.editorKłys, Tomasz
dc.contributor.editorKorczarowska-Różycka, Natasza
dc.date.accessioned2020-07-28T06:05:30Z
dc.date.available2020-07-28T06:05:30Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationJakubowska M., Żyto K., Labirynt i kłącze – paradygmaty współczesnej narracji filmowej, [w:] Paradygmaty współczesnego kina, Kluszczyński R. W., Kłys T., Korczarowska-Różycka N. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015, s. 11-21, doi: 10.18778/7969-538-6.02pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-538-6
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/32173
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofKluszczyński R. W., Kłys T., Korczarowska-Różycka N. (red.), Paradygmaty współczesnego kina, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleLabirynt i kłącze – paradygmaty współczesnej narracji filmowejpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number11-21pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzkipl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-539-3
dc.contributor.authorBiographicalnoteMałgorzata Jakubowska – doktor nauk humanistycznych, filmoznawczyni, adiunkt w Katedrze Mediów i Kultury Audiowizualnej Uniwersytetu Łódzkiego. Wykłada także w Państwowej Wyższej Szkole Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi. W swojej pracy łączy wykształcenie kulturoznawcze i filozoficzne. Jej pasją jest film i jego analiza. Zajmuje się teorią i filozofią kina. Bada narrację i dramaturgię filmową oraz różne metody analizy filmu. Opublikowała książki: Teoria kina Gillesa Deleuze’a (Kraków 2003), Żeglowanie po filmie (Kraków 2006), Laboratorium czasu. „Sanatorium pod Klepsydrą” Wojciecha Jerzego Hasa (Łódź 2010), Kryształy czasu. Kino Wojciecha Jerzego Hasa (Łódź 2013). Współredagowała tom poświęcony problemom analizy i interpretacji Między słowem a obrazem (Kraków 2005) oraz Filmowe ogrody Wojciecha J. Hasa (Łódź 2011).pl_PL
dc.contributor.authorBiographicalnoteKamila Żyto – doktor nauk humanistycznych, filmoznawczyni, adiunktka w Katedrze Mediów i Kultury Audiowizualnej Uniwersytetu Łódzkiego. Współpracuje z Młodzieżową Akademią Filmową w Łodzi, Polskim Instytutem Sztuki Filmowej (przy projektach „Filmoteka Szkolna”, „Akademia Filmu Polskiego”), DKF PWSFTViT. Wykłada także w Akademii Muzycznej w Łodzi. W 2010 roku opublikowała książkę Strategie labiryntowe w filmie fikcji (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego). Współredagowała tomy: Filmowe ogrody Wojciecha Jerzego Hasa; Billy Wilder. Mistrz kina z Suchej Beskidzkiej oraz Od Cervantesa do Perez-Reverte’a. Adaptacje literatury hiszpańskiej i iberoamerykańskiej. W kręgu jej zainteresowań naukowych znajduje się kino polskie (ze szczególnym uwzględnieniem wątków związanych z wizerunkami Żydów i relacjami polsko-żydowskimi), kino amerykańskie (kino noir, zarówno klasyczne, hollywoodzkie z lat czterdziestych i pięćdziesiątych, jak i współczesne filmy neo-noir) oraz kino świata hiszpańskojęzycznego (głównie twórczość Carlosa Saury okresu późnego frankizmu i transformacji).pl_PL
dc.referencesBanasiak B., Filozofia Gillesa Deleuze’a – fragmenty, [w:] Foucault, Deleuze, Derrida, red. B. Banasiak, K. M. Jaksender, A. Kucner, Toruń 2011.pl_PL
dc.referencesDeleuze G., Guattari F., Kłącze, przeł. B. Banasiak, „Colloquia Communia” 1988, nr 1–3.pl_PL
dc.referencesEco U., Dopiski na marginesie „Imienia róży”, [w:] idem, Imię róży, przeł. A. Szymanowski, Warszawa 1996.pl_PL
dc.referencesGłowiński M., Labirynt. Przestrzeń obcości, [w:] idem, Mity przebrane, Kraków 1990.pl_PL
dc.referencesJakubowska M., Teoria kina Gillesa Deleuze’a, Kraków 2003.pl_PL
dc.referencesJakubowska M., Żeglowanie po filmie, Kraków 2006.pl_PL
dc.referencesOlejarczyk A., „Labirynt absurdu, absurd labiryntu”, „Acta Universitatis Wratislaviensis” 1998, nr XXXIII.pl_PL
dc.referencesReed Doob P., The Idea of the Labyrinth from Classical Antiquity throught the Middle Ages, Cornell, New York–London 1993.pl_PL
dc.referencesRybicka E., Formy labiryntu w prozie polskiej XX wieku, Kraków 2000.pl_PL
dc.referencesSantarcangeli P., Księga labiryntu, przeł. I. Bukowski, Warszawa 1982.pl_PL
dc.referencesSenn W., The Labyrinth as a Structural Principle in Narrative Texts, [w:] The Structure of the Text, ed. F. Udo, Tübingen 1987.pl_PL
dc.referencesŻyto K., Strategie labiryntowe w filmie fikcji, Łódź 2010.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7969-538-6.02


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe