| dc.contributor.author | Kluszczyński, Ryszard | |
| dc.contributor.author | Kłys, Tomasz | |
| dc.contributor.editor | Kluszczyński, Ryszard W. | |
| dc.contributor.editor | Kłys, Tomasz | |
| dc.contributor.editor | Korczarowska-Różycka, Natasza | |
| dc.date.accessioned | 2020-07-28T06:04:31Z | |
| dc.date.available | 2020-07-28T06:04:31Z | |
| dc.date.issued | 2015 | |
| dc.identifier.citation | Kluszczyński R. W., Kłys T., Wprowadzenie, [w:] Paradygmaty współczesnego kina, Kluszczyński R. W., Kłys T., Korczarowska-Różycka N. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015, s. 7-9, doi: 10.18778/7969-538-6.01 | pl_PL |
| dc.identifier.isbn | 978-83-7969-538-6 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/32172 | |
| dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. | pl_PL |
| dc.language.iso | pl | pl_PL |
| dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
| dc.relation.ispartof | Kluszczyński R. W., Kłys T., Korczarowska-Różycka N. (red.), Paradygmaty współczesnego kina, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015; | |
| dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
| dc.title | Wprowadzenie | pl_PL |
| dc.type | Other | pl_PL |
| dc.page.number | 7-9 | pl_PL |
| dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Katedra Mediów i Kultury Audiowizualnej | pl_PL |
| dc.identifier.eisbn | 978-83-7969-539-3 | |
| dc.contributor.authorBiographicalnote | Tomasz Kłys – doktor habilitowany nauk humanistycznych, filmoznawca, absolwent kulturoznawstwa
na Uniwersytecie Łódzkim, obecnie profesor UŁ i kierownik Zakładu Historii i Teorii Filmu w Katedrze Mediów i Kultury Audiowizualnej tej uczelni. W obszarze jego zainteresowań badawczych znajdują się m.in. filmowa narratologia, teoria diegezy oraz kino niemieckie z okresu Republiki Weimarskiej i Trzeciej Rzeszy. Autor książek: Film fikcji i jego dominanty (Warszawa 1999), Dekada doktora Mabuse (Łódź 2006), Kino bez tajemnic [współautor] (Warszawa 2009), Od Mabusego do Goebbelsa (Łódź 2013). | pl_PL |
| dc.contributor.authorBiographicalnote | Ryszard W. Kluszczyński – profesor dr hab. nauk humanistycznych. Na Uniwersytecie Łódzkim
kieruje Katedrą Mediów i Kultury Audiowizualnej, a w niej także Zakładem Mediów Elektronicznych.
Profesor w Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. Zajmuje się problematyką sztuki nowych mediów, awangardowym filmem i sztuką wideo, teorią sztuki i jej najnowszymi tendencjami, a także zagadnieniami cyberkultury oraz społeczeństwa informacyjnego i sieciowego. Uprawia też krytykę artystyczną. W latach 1990–2001 kurator filmu, wideo i sztuk multimedialnych w Centrum Sztuki Współczesnej w Warszawie, autor wielu międzynarodowych wystaw i projektów artystycznych. W roku 2010 kurator Międzynarodowego Biennale Sztuki Współczesnej „Mediations” w Poznaniu. Od 2011 roku dyrektor artystyczny międzynarodowego projektu Art & Science Meeting w Centrum Sztuki Współczesnej – Łaźnia, Gdańsk. | pl_PL |
| dc.identifier.doi | 10.18778/7969-538-6.01 | |