Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorFerenc, Tomasz
dc.contributor.authorDymarczyk, Waldemar
dc.contributor.authorChomczyński, Piotr
dc.contributor.editorFerenc, Tomasz
dc.contributor.editorDymarczyk, Waldemar
dc.contributor.editorChomczyński, Piotr
dc.date.accessioned2020-04-27T12:09:56Z
dc.date.available2020-04-27T12:09:56Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationFerenc T., Dymarczyk W., Chomczyński P., Wstęp: wojna, obraz, propaganda, [w:] Wojna obraz propaganda. Socjologiczna analiza plakatów wojennych, Ferenc T., Dymarczyk W., Chomczyński P. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014, s. 7-12, doi: 10.18778/7969-067-1.01pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-067-1
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/31849
dc.descriptionPotęga oddziaływania plakatu, mierzona choćby stopniem rozpoznawalności przez od-biorców treści posterów, jest bezdyskusyjna.Wyrazem ich nieprzemijającej popularności (a nawet swoistej mody) są dzisiajnp. reprinty i kalendarze zawierające przedruki starych posterów, stające się częścią dekoracji przestrzeni zarówno publicznych, jaki i prywatnych. Często też dawne postery wykorzystywane są w działaniach promocyjnych i marketingowych.Ich przekaz jest prosty, zazwyczaj jednoznaczny i eksponowany w przestrzeni publicznej. Po książkę warto sięgnąć,dlategoże: pokazuje ono efektywność i przydatność analiz wizualnych w rozumieniu życia społecznego, ich użyteczność w uprawianiu, zwłaszcza współczesnej, socjologii; jest ona doskonałym kompendium wiedzy na temat propagandy wizualnej, pokazuje jej historyczne przykłady i współczesne rozwinięcia, a także to, jak bardzo ten rodzaj komunikatów przenika codzienność, jak jest on wszechobecny i to w każdym z możliwych do pomyślenia aspektów życia społecznego. Czytelnik znajdzie w niej wiele trudnych do pozyskania informacji na temat ikonicznych przedstawień wojny obecnych w zachodniej kulturze wizualnej, słabo dotąd rozpoznane przykłady kampanii propagandowych z przeszłości, a także wiele niezwykle trafnych interpretacji współczesnych przekazów perswazyjnych.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofFerenc T., Dymarczyk W., Chomczyński P. (red.), Wojna obraz propaganda. Socjologiczna analiza plakatów wojennych, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectplakatpl_PL
dc.subjectkomunikacjapl_PL
dc.subjectpropagandapl_PL
dc.subjectpropaganda wojennapl_PL
dc.subjectobrazpl_PL
dc.subjectplakat wojennypl_PL
dc.subjectposterpl_PL
dc.subjectsymbolepl_PL
dc.titleWstęp: wojna, obraz, propagandapl_PL
dc.typeOtherpl_PL
dc.page.number7-12pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Instytut Socjologii, Katedra Socjologii Sztukipl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Instytut Socjologii, Katedra Socjologii Organizacji i Zarządzaniapl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Instytut Socjologii, Katedra Socjologii Organizacji i Zarządzaniapl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-203-3
dc.identifier.doi10.18778/7969-067-1.01


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe