Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorNowak, Dariusz Wojciech
dc.contributor.editorDuraj, Natasza
dc.date.accessioned2020-04-23T15:59:10Z
dc.date.available2020-04-23T15:59:10Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationNowak D., Relacje kooperencyjne w układach biznesowych. Studium przypadku, [w:] Wartość rynkowa, struktura kapitału i efektywność przedsiębiorstwa, Duraj N. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014, s. 83-97, doi: 10.18778/7969-096-1.07pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-096-1
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/31840
dc.description.abstractIn recent years nature of the relations between enterprises moves in the direction of simultaneous cooperation and competition. It is indicated that only such an arrangement will ensure the maximization of the benefits flowing from the joint realization of objectives. Cooperation contributes to the development of partnerships and care about each other position, the competition is a pro-growth force striving to innovation, introducing new methods of production, new products, entering new markets and expansion. It should be noted, however, that the coopetition relations are not uniform and monolithic set, within them, depending on the accepted criteria there can be identified different types of dependencies. This paper presents the maincoopetition relations existing on the market on the basis of the company operating on material and technical market.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofDuraj N. (red.), Wartość rynkowa, struktura kapitału i efektywność przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectcoopetitionpl_PL
dc.subjectcooperationpl_PL
dc.subjectcompetitionpl_PL
dc.subjectnetworkpl_PL
dc.subjectrelationspl_PL
dc.titleRelacje kooperencyjne w układach biznesowych. Studium przypadkupl_PL
dc.title.alternativeCoopetition relations in business system – case studypl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number83-97pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Katedra Zarządzania i Analizy Zasobów Przedsiębiorstwapl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-713-7
dc.referencesBengtsson M., Kock M., „Coopetition” in Business Networks – to Cooperate and Compete Simultaneously, „Industrial Marketing Management” 2000, vol. 14, no. 29.pl_PL
dc.referencesBengtsson M., Kock S., Tension in Co-opetition, Paper presented at the Academy of Marketing Science Annual Conference Washington, DC, 2003, May 28−31, [za:] K. Walley, Coopetition: An introduction to the subject and an agenda for research, „International Studies of Management & Organization” 2007, vol. 37, no. 2.pl_PL
dc.referencesBrandenburger A. M., Nalebuff B. J., Co-opetition, Doubleday Currency, New York 1996.pl_PL
dc.referencesBrilman J., Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesChin Kwai-Sang, Chan Boris L., Lam Ping Kit, Identifying and prioritizing critical success factors for coopetition strategy, „Industrial Management & Data Systems” 2008, vol. 108, no. 4.pl_PL
dc.referencesCiesielski M., Relacje między dostawcami i odbiorcami, „Gospodarka Materiałowa i Logistyka” 2004, nr 7.pl_PL
dc.referencesCiesielski M., Zimniewicz S., Partnerstwo i dominacja, „Gospodarka Materiałowa i Logistyka” 2005, nr 4.pl_PL
dc.referencesCygler J., Kooperencja przedsiębiorstw. Czynniki sektorowe i korporacyjne, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesDagnino G. B., Le Roy F., Yami S., Czakon W., Strategie koopetycji – nowa forma dynamiki międzyorganizacyjnej, „Przegląd Organizacji” 2008, nr 6.pl_PL
dc.referencesDagnino G. B., Padula G., Coopetition strategy: A new kind of inter-firm dynamics for value creation, Paper presented at the Second EURAM Annual Conference, Stockholm, 2002, May 9−11, [za:] E. Bonel, E. Rocco, Coopeting to survive; Surviving to coopetition, „International Studies of Management & Organization” 2007, vol. 37, no. 2.pl_PL
dc.referencesHass R. W., Industrial Marketing Management, Third Edition, PWS Kent Publishing Company, Boston Massachusetts, A. Division of Wadsworth, Inc 1986.pl_PL
dc.referencesLevy M., Loebbecke C., Powell P., SMEs, co-opetition and knowledge sharing: The role of information system, „European Journal of Information System” 2003, no. 12.pl_PL
dc.referencesLuo Y., A coopetition perspective of global competition, „Journal of Word Business” 2007, no. 42.pl_PL
dc.referencesLuo Y., A coopetition perspective of MNC-host government relations, „Journal of International Management” 2004, no. 10.pl_PL
dc.referencesOliver C., Strategic response to institutional processes, „Academy of Management Review” 1991, vol. 16.pl_PL
dc.referencesTsai W., Social Structure of „Coopetiotion” Within a Multiunit Organization: Coordination, Competition, and Intraorganizational Knowledge Sparing, „Organization Science” 2002, vol. 13.pl_PL
dc.referencesZineldin M., Co-opetition the organization of the future, „Marketing Intelligence & Planning” 2004, vol. 22, no. 6/7.pl_PL
dc.referencesZineldin M., Towards an ecological collaborative relationship management, „European Journal of Marketing” 1998, vol. 32, no. 11/12.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7969-096-1.07


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe