Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorWłostowska, Joanna
dc.contributor.editorFiołek-Lubczyńska, Bogumiła
dc.contributor.editorBarczyk, Agnieszka
dc.contributor.editorNolbrzak, Renata
dc.date.accessioned2020-04-21T14:29:51Z
dc.date.available2020-04-21T14:29:51Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationWłostowska J., Zombie (anty)rasistowski? Ideologia rasy w Nocy żywych trupów George’a Andrew Romero, [w:] Spotkania z gatunkami filmowymi. Horror, Fiołek-Lubczyńska B., Barczyk A., Nolbrzak R. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014, s. 113-122, doi: 10.18778/7969-102-9.12pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-102-9
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/31831
dc.description.abstractThe article refers to a few important matters. Firstly, it presents the zombie figure in relation to the cinematic achievements of one of the most important and unappreciated reformers of American horror cinema – George Andrew Romero. Secondly, it relates to the Night of the Living Dead (1986) in order to analyse the movie and to show the way Romero uses his creatures to break the convention regarding race or otherness.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofFiołek-Lubczyńska B., Barczyk A., Nolbrzak R. (red.), Spotkania z gatunkami filmowymi, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectzombiepl_PL
dc.subjectracepl_PL
dc.subjectAmerican cinemapl_PL
dc.subjectkino amerykańskiepl_PL
dc.subjectothernesspl_PL
dc.titleZombie (anty)rasistowski? Ideologia rasy w Nocy żywych trupów George’a Andrew Romeropl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number113-122pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationSzkoła Wyższa Psychologii Społecznej w Warszawiepl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-735-9
dc.contributor.authorBiographicalnoteJoanna Włostowska – w 2004 r. ukończyła studia magisterskie na Wydziale Filologii Uniwersytetu w Białymstoku. Obecnie kończy studia doktoranckie na Wydziale Kulturoznawstwa i Filologii Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie. Autorka artykułów dotyczących zagadnień amerykańskiego kina grozy. Obecnie wykłada w Instytucie Społeczno-Humanistycznym Państwowej Wyższej Szkoły Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży. Miłośniczka amerykańskiego kina grozy, a w szczególności twórców takich jak George Andrew Romero.pl_PL
dc.referencesBauman Z., Razem, osobno, przeł. T Kunz, Kraków 2003.pl_PL
dc.referencesCrane J. L., Terror and Everyday Life: Singular Moments in the History of the Horror Film, Thousand Oaks CA 1994.pl_PL
dc.referencesEbert R., Just Another Horror Movie – Or Is It?, London 1969.pl_PL
dc.referencesHeffernan K., Ghouls, Gimmicks, and Gold: Horror Films and the American Movie Business, 1953–1968, Durham 2004.pl_PL
dc.referencesHutchings P., The Horror Film, Harlow 2004.pl_PL
dc.referencesKristeva J., Powers of Horror: An Essay on Abjection, transl. L. S. Roudiez, New York 1982.pl_PL
dc.referencesMcCarty J., The Modern Horror Film: 50 Contemporary Classics from “The Curse of Frankenstein” to “The Lair of the White Worm”, New York 1990.pl_PL
dc.referencesNewman K., The BFI Companion to Horror. Film Studies Series, London 1996.pl_PL
dc.referencesSpainhower M., Wizard of Gore, San Francisco 1986.pl_PL
dc.referencesWilliams T., The Cinema of George A. Romero: Knight of the Living Dead. Directors, London 2003.pl_PL
dc.referencesBiałe zombie (White Zombie), reż. V. Halperin, 1932.pl_PL
dc.referencesNoc żywych trupów (Night of the Living Dead), reż. G. A. Romero, 1968.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7969-102-9.12


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe