Show simple item record

dc.contributor.authorŻakieta, Katarzyna
dc.contributor.editorFiołek-Lubczyńska, Bogumiła
dc.contributor.editorBarczyk, Agnieszka
dc.contributor.editorNolbrzak, Renata
dc.date.accessioned2020-04-21T10:28:15Z
dc.date.available2020-04-21T10:28:15Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationŻakieta K., Kierunki rozwoju współczesnego filmu grozy, [w:] Spotkania z gatunkami filmowymi. Horror, Fiołek-Lubczyńska B., Barczyk A., Nolbrzak R. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014, s. 51-61, doi: 10.18778/7969-102-9.06pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-102-9
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/31825
dc.description.abstractThe paper is focused on a map of a modern horror. It presents main tendencies of a horror movies consisting hybrid horrors, which are parodying genre conventions and nostalgic horrors – using literary and folklore references. It has a major impact on a popularization Ibero-American and Asian films, as well as gothic renaissance in Great Britain. Horror vérité issues are described in this article as innovative way, having roots in paradocumental aesthetics.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofFiołek-Lubczyńska B., Barczyk A., Nolbrzak R. (red.), Spotkania z gatunkami filmowymi, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjecthybrid horrorpl_PL
dc.subjectnostalgic horrorpl_PL
dc.subjecthorror véritépl_PL
dc.subjectmockumentary horrorpl_PL
dc.subjectmodern horrorpl_PL
dc.titleKierunki rozwoju współczesnego filmu grozypl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number51-61pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzkipl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-735-9
dc.contributor.authorBiographicalnoteKatarzyna Żakieta – absolwentka filologii polskiej oraz kulturoznawstwa na Uniwersytecie Łódzkim. Obecnie doktorantka w Katedrze Mediów i Kultury Audiowizualnej UŁ, gdzie przygotowuje dysertację dotyczącą zabiegów odrealniających we współczesnym kinie głównego nurtu. Zajmuje się szeroko rozumianą kulturą popularną, przede wszystkim kinem gatunków, reklamą, fantastyką, a także realizmem magicznym. Z pasją przygląda się wszelkim przejawom postmodernizmu i estetyce kampu.pl_PL
dc.referencesCaillois R., Od baśni do science-fiction, przeł. J. Lisowski, [w:] tenże, Odpowiedzialność i styl, Warszawa 1967.pl_PL
dc.referencesCarroll N., Filozofia horroru, przeł. M. Przylipiak, Gdańsk 2004.pl_PL
dc.referencesGonerski K., Strach ma skośne oczy. Azjatyckie kino grozy, Skarżysko-Kamienna 2010.pl_PL
dc.referencesHas-Tokarz A., Horror w literaturze współczesnej i filmie, Lublin 2011.pl_PL
dc.referencesJameson F., Postmodernizm i społeczeństwo konsumpcyjne, przeł. P. Czapliński, [w:] Postmodernizm. Antologia przekładów, red. R. Nycz, Kraków 1996.pl_PL
dc.referencesPindel T., Zjawy, szaleństwo, śmierć. Fantastyka i realizm magiczny w literaturze hispanoamerykańskiej, Kraków 2004.pl_PL
dc.referencesAtak na dzielnicę, reż. J. Cornisch, 2011.pl_PL
dc.referencesBlair Witch Project, reż. D. Myrick, E. Sanchez, 1999.pl_PL
dc.referencesCannibal Holocaust, reż. R. Deodato, 1980.pl_PL
dc.referencesDark Water, reż. H. Nakata, 2002.pl_PL
dc.referencesDeadheads, reż. B. Pierce, D. T. Pierce, 2011.pl_PL
dc.referencesDemony, reż. W. B. Bell, M. Paterman, 2012.pl_PL
dc.referencesDoghouse, reż. J. West, 2011.pl_PL
dc.referencesInni, reż. A. Amenabar, 2001.pl_PL
dc.referencesKlątwa Ju-on, cz. 1, 2, reż. T. Shimizu, 2002, 2003.pl_PL
dc.referencesKobieta w czerni, reż. J. Watkins, 2011.pl_PL
dc.referencesKręgosłup diabła, reż. G. del Toro, 2001.pl_PL
dc.referencesLabirynt fauna, reż. G. del Toro, 2006.pl_PL
dc.referencesLesbian Vampire Killers, reż. P. Claydon, 2009.pl_PL
dc.referencesMartwe zło, cz. 1, 2, 3, reż. S. Raimi, 1981, 1987, 1992.pl_PL
dc.referencesNie bój się ciemności, reż. T. Nixey, 2010.pl_PL
dc.referencesNieodebrane połączenie, reż. T. Miike, 2003.pl_PL
dc.referencesNieustraszeni pogromcy wampirów, reż. R. Polański, 1967.pl_PL
dc.referencesNo-Do. Wezwani, reż. E. Quirog, 2009.pl_PL
dc.referencesObcy – ósmy pasażer Nostromo, reż. R. Scott, 1979.pl_PL
dc.referencesOko, reż. O. P. Chun, D. Pang, 2002.pl_PL
dc.referencesOstatni egzorcyzm, reż. D. Stamm, 2010.pl_PL
dc.referencesParanormal activity, reż. O. Peli, 2007.pl_PL
dc.referencesPorąbani, reż. E. Craig, 2010.pl_PL
dc.references[REC], reż. J. Balaguero, P. Plaza, 2007.pl_PL
dc.referencesResident Evil, reż. P. W. S. Anderson, 2002.pl_PL
dc.referencesShutter: Widmo, reż. B. Pisanthanakun, P. Wongpoom, 2004.pl_PL
dc.referencesSierociniec, reż. J. A. Bayona, 2007.pl_PL
dc.referencesStraszny film, cz. 1, 2, reż. K. Wayans, 2000, 2001.pl_PL
dc.referencesStraszny film, cz. 3, 4, reż. D. Zucker, 2003, 2006.pl_PL
dc.referencesStraszny film, cz. 5, reż. M. D. Lee, 2013.pl_PL
dc.referencesSzepty, reż. J. Johnson, 2011.pl_PL
dc.referencesTelefon, reż. Byeong-ki Ahn, 2002.pl_PL
dc.referencesThe Ring: Krąg, reż. H. Nakata, 1998.pl_PL
dc.referencesWiecznie żywy, reż. J. Levine, 2013.pl_PL
dc.referencesWilkołak, reż. N. Murphy, 2010.pl_PL
dc.referencesWrota do piekieł, reż. S. Raimi, 2004.pl_PL
dc.referencesWyspa zaginionych, reż. G. Ibáñez, 2009.pl_PL
dc.referencesWysyp żywych trupów, reż. E. Wright, 2004.pl_PL
dc.referencesZarżnięci żywcem, reż. P. A. Williams, 2008.pl_PL
dc.referencesZombie SS, reż. T. Wirkola, 2009.pl_PL
dc.referencesZombieland, reż. R. Fleischer, 2009.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7969-102-9.06


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe