dc.contributor.editor | Piekarski, Jacek | |
dc.contributor.editor | Cyrańska, Ewa | |
dc.contributor.editor | Cyrański, Bohdan | |
dc.date.accessioned | 2020-03-11T07:11:37Z | |
dc.date.available | 2020-03-11T07:11:37Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.citation | Piekarski J., Cyrańska E., Cyrański B. (red.), Praktyki pedagogiczne w szkole. Projekt i porady metodyczne, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014, doi: 10.18778/7969-103-6 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-7969-103-6 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/31668 | |
dc.description | Książka zawiera rozważania na temat pedagogicznego znaczenia praktyk, sposobu pojmowania wiedzy, procesu kształcenia w trakcie praktyk oraz zasad budowania programu, który traktować można jako proces przyczyniający się do konstruowania wiedzy. Kształcenie to polega na tworzeniu warunków, w których doświadczenia wszystkich uczestników mogą być wykorzystane jako podstawa do kreowania nowej jakości wiedzy i jej twórczego konstruowania. Sposób, w jaki wiedza odnoszona jest do doświadczenia, ma też uzasadnienie w procesie kształcenia osób dorosłych. Uczenie staje się używaniem wiedzy (praktykowaniem) – ugruntowanym w całokształcie doświadczenia. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | praktyki pedagogiczne | pl_PL |
dc.subject | praktyki studenckie | pl_PL |
dc.subject | kreowanie wiedzy | pl_PL |
dc.subject | twórcze konstruowanie wiedzy | pl_PL |
dc.subject | proces kształcenia | pl_PL |
dc.subject | programy nauczania | pl_PL |
dc.subject | doświadczenie pedagogiczne | pl_PL |
dc.title | Praktyki pedagogiczne w szkole. Projekt i porady metodyczne | pl_PL |
dc.type | Book | pl_PL |
dc.page.number | 248 | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-7969-607-9 | |
dc.references | Adamkiewicz M. (2009), Wartość pracy w polskiej tradycji moralnej, WAT, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Angrosino M. V. (2009), Obserwacja w nowym kontekście. Etnografia, pedagogika i rozwój problematyki społecznej, [w:] N. K. Denzin, Y. S. Lincoln (red.), Metody badań jakościowych, t. 2, PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Arends R. (1995), Uczymy się nauczać, WSiP, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Badora S., Czeredrecka B., Marzec D. (2001), Rodzina i formy jej wspomagania, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Bauman Z. (2006), Praca, konsumpcjonizm i nowi ubodzy, Wydawnictwo WAM, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Bereźnicki F. (2001), Zarys dydaktyki szkolnej, Wyższa Szkoła Humanistyczna TWP w Szczecinie, Szczecin. | pl_PL |
dc.references | Bielawska D., Bielawski M., Jachimowicz A. (2007), (red.), Partnerstwo w praktyce. System współpracy samorządów lokalnych z organizacjami pozarządowymi, ESWIP, Elbląg. | pl_PL |
dc.references | Bochno E. (2010), Relacje rówieśnicze w doświadczeniu pierwszego rocznika reformy edukacji, [w:] J. Surzykiewicz, M. Kulesza (red.), Ciągłość i zmiana w edukacji szkolnej. Społeczne i wychowawcze obszary napięć, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Boden M. A. (2004), The creative mind: Mith and mechanism, Routledge, London–New York. | pl_PL |
dc.references | Bono de E. (1996), Sześć kapeluszy, czyli sześć sposobów myślenia, Medium, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Bowkett S. (2005), 100 ideas for teaching creativity, Cintinuum, London–New York. | pl_PL |
dc.references | Brett D. (2006), Bajki, które leczą, GWP, Gdańsk. | pl_PL |
dc.references | Cameron J. (2013), Droga Artysty. Jak wyzwolić w sobie twórcę, Wydawnictwo Szafa, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Carnegie D. (2013), Jak unikać błędów, oddalać zmartwienie i przezwyciężać stres, Emka, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Chałas K. (2000), Metoda projektów i jej egzemplifikacja w praktyce, Wydawnictwo Nowa Era, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Chmielińska A., Modrzejewska-Świgulska M. (2013), Psychologia pozytywna a współczesne kształcenie – od teorii do praktyki, [w:] J. Piekarski, L. Tomaszewska, A. Głowala, M. Kamińska (red.), Nowa jakość w edukacji?, Wydawnictwo PWSZ w Płocku, Płock. | pl_PL |
dc.references | Chmielińska A., Modrzejewska-Świgulska M. (w druku), Psychologia pozytywna – nowy sposób ujmowania natury człowieka jako inspiracja dla praktyki edukacyjnej, [w:] D. Radzikowska, A. Buła, J. Bonar (red.), Poznać – zrozumieć – doświadczyć. Praktyka pedagogiczna w kontekście doświadczeń nauczycieli i studentów wczesnej edukacji, Oficyna Wydawnicza Impuls. | pl_PL |
dc.references | Cyrańska E. (2012), Konteksty przygotowania i organizowania praktyk pedagogicznych, [w:] E. Cyrańska, D. Urbaniak-Zając, J. Piekarski (red.), Studenckie praktyki pedagogiczne w szkole, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Cyrańska E., Urbaniak-Zając D., Piekarski J. (2012), (red.), Studenckie praktyki pedagogiczne w szkole, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Cyrański B. (2010), Studenci o praktykach – analiza fragmentu dyskusji grupowej z wykorzystaniem hermeneutycznej analizy tekstu. Druga odsłona, [w:] J. Piekarski, D. Urbaniak-Zając (red.), Innowacje w edukacji akademickiej. Szkolnictwo wyższe w procesie zmiany, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Cyrański B. (2012), Aksjologiczne podstawy pedagogiki społecznej Heleny Radlińskiej. Przykład zastosowania interpretacji hermeneutycznej, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Czaja-Chudyba I. (2006), Pedagogika zabawy w osobowym i profesjonalnym przygotowaniu do zawodu nauczyciela, Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Czerepaniak-Walczak M. (1999), Szkolny? Program? Wychowania?, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze”, 7. | pl_PL |
dc.references | Davis G. A. (2004), Personal Creative Thinking Techniques, [in:] D. J. Treffinger (ed.), Creativity and Giftedness, Corwin Press, Thousand Oaks. | pl_PL |
dc.references | Dennison P., Dennison G. (2003), Kinezjologia Edukacyjna dla dzieci. Podstawowy podręcznik Kinezjologii Edukacyjnej dla rodziców i nauczycieli dzieci w każdym wieku, Swietłana Masgutowa i Międzynarodowy Instytut NeuroKinezjologii, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Deptuła M. (2006), (red.), Diagnostyka i profilaktyka w teorii i praktyce pedagogicznej, Bydgoszcz. | pl_PL |
dc.references | Deptuła M. (2004), (red.), Diagnostyka pedagogiczna i profilaktyka w szkole i środowisku lokalnym, Wydawnictwo Akademii Bydgoskiej, Bydgoszcz. | pl_PL |
dc.references | Deptuła M. (2005), (red.), Diagnostyka, profilaktyka, socjoterapia w teorii i praktyce pedagogicznej, Bydgoszcz. | pl_PL |
dc.references | Dilts R. (2006), Od przewodnika do inspiratora. Coaching przed duże „C”, Wydawnictwo PINLP, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Dudzikowa M. (2001), Mit o szkole jako miejscu wszechstronnego rozwoju ucznia. Eseje etnopedagogiczne, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Dudzikowa M. (2010) wraz z zespołem: E. Bochno, S. Jaskulska, M. Marciniak, R. Wawrzyniak-Beszterda, Szkoła w doświadczeniach studentów I roku UAM (2005/2006) – pierwszego rocznika reformy edukacji. Zarys koncepcji badań i fragmenty wyników, [w:] J. Surzykiewicz, M. Kulesza (red.), Ciągłość i zmiana w edukacji szkolnej – społeczne i wychowawcze obszary napięć, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Duraj-Nowakowa K. (1979), Praktyki zawodowe w kształceniu studentów na kierunkach pedagogicznych: przewodnik dla studentów, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice. | pl_PL |
dc.references | Dylak S. (2009), Koniec „nauczania” czy nowy paradygmat dydaktyczny, [w:] L. Hurmo, D. Klus-Stańska, M. Łojko (red.), Paradygmaty współczesnej dydaktyki, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Dzionek E., Gmosińska M., Kościelniak A., Szwajkajzer M. (2012), Kinezjologia edukacyjna, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Dżygóra W. (2009), Środowisko – człowiek – zdrowie: wybrane problemy ekologiczne i ekologiczno-zdrowotne, Kolegium Karkonoskie, Jelenia Góra. | pl_PL |
dc.references | Elementy partycypacji (2012), Fundacja Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych. | pl_PL |
dc.references | Elsner D. (1999), Doskonalenie kierowania placówką oświatową. Wokół nowych pojęć i znaczeń, Wydawnictwo Mentor, Chorzów. | pl_PL |
dc.references | Flemming I., Fritz J. (2002), Teatr – w szkole, Jedność, Kielce. | pl_PL |
dc.references | Furedi F. (2008), Gdzie się podziali wszyscy intelektualiści?, PIW, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Galewska-Kustra M. (2012), Szkoła wspierająca twórczość uczniów. Teoria i przykład praktyki, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń. | pl_PL |
dc.references | Garvin C. D. (1987), Contemporary Group Work, Second Edition Prentice-Hall, Englewood Cliffs. | pl_PL |
dc.references | Gąsiennica-Szostak A. (2003), Muzykoterapia w rehabilitacji i profilaktyce, PZWL, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Gilroy A. (2009), Arteterapia – badania i praktyka, Wydawnictwo AHE, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Gładyszewska-Cylulko J. (2011), Arteterapia w pracy pedagoga. Teoretyczne i praktyczne podstawy terapii przez sztukę, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Gołębniak B. (2002), Uczenie metodą projektów, WSiP, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Hejnicka-Bezwińska T. (1996), Kształcenie (i wykształcenie) pedagogiczne w warunkach promowania nieautorytarnych pedagogii, [w:] H. Kwiatkowska, Z. Kwieciński (red.), Demokracja a oświata, kształcenie i wychowanie. Materiały z II Ogólnopolskiego Zjazdu Pedagogicznego, Wydawnictwo „Edytor”, Toruń. | pl_PL |
dc.references | Hůdová M. (2005), Decoupage: ozdabianie przedmiotów techniką serwetkową, przeł. E. Kaczmarska, Wydawnictwo RM, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Hurmo L., Klus-Stańska D., Łojko M. (2009), (red.), Paradygmaty współczesnej dydaktyki, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Isaksen S. G., Dorval K. B., Treffinger D. J. (1994), Creative Approaches to Problem Solving, Kendall/Hunt Publishing Company, Dubuque. | pl_PL |
dc.references | Jackson N., Sinclair Ch. (2006), Enhancing students’ creativity: searching for an appropriate pedagogy, [in:] N. Jackson, M. Oliver, M. Shaw, J. Wisdom (eds.), Developing Creativity in Higher Education. An imaginative curriculum, Routledge, New York. | pl_PL |
dc.references | Jan Paweł II (2004), O pracy ludzkiej – Laborem exercens, [w:] Z. Wiatrowski, Praca w zbiorach wartości pracujących, bezrobotnych i młodzieży szkolnej, Wydawnictwo WSH-E, Włocławek. | pl_PL |
dc.references | Janeczko R. (1970), Metoda indywidualnych przypadków w diagnostyce i terapii środowiskowej, [w:] R. Wroczyński, T. Pilch (red.), Metodologia środowiskowych badań pedagogicznych. Rozprawy z pedagogiki społecznej, „Studia Pedagogiczne”, t. XIX, Wrocław–Warszawa–Kraków. | pl_PL |
dc.references | Janowski A. (1975), Poznawanie uczniów, WSiP, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Janowski A. (1998), Uczeń w teatrze życia szkolnego, WSiP, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Jarosz E. (2001), Wybrane obszary diagnozowania pedagogicznego, Wydawnictwo UŚ, Katowice. | pl_PL |
dc.references | Jarosz E., Wysocka E. (2006), Diagnoza psychopedagogiczna. Podstawowe problemy i rozwiązania, Wydawnictwo „Żak”, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Jąder M. (2010), Efektywne i atrakcyjne metody pracy z dziećmi, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Jedlewska B. (1999), Animatorzy kultury wobec wyzwań edukacyjnych, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin. | pl_PL |
dc.references | Jedlewska B. (2003), Animacja jako metoda edukacji kulturalnej w społecznościach lokalnych, [w:] J. Żebrowski (red.), Animacja kulturalna i społeczno-wychowawcza w środowiskach lokalnych, Gdańskie Towarzystwo Naukowe, Gdańsk. | pl_PL |
dc.references | Kamiński A. (1961), Zakres i podstawowe pojęcia pedagogiki społecznej Heleny Radlińskiej. Rozważania wstępne, [w:] H. Radlińska, Pedagogika społeczna, Wrocław. | pl_PL |
dc.references | Kamiński A. (1970), Metoda, technika, procedura badacza w pedagogice empirycznej, [w:] R. Wroczyński, T. Pilch (red.), Metodologia środowiskowych badań pedagogicznych. Rozprawy z pedagogiki społecznej, „Studia Pedagogiczne”, t. XIX, Wrocław–Warszawa–Kraków. | pl_PL |
dc.references | Kamiński A. (1974), Funkcje pedagogiki społecznej. Praca socjalna i kulturalna, PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Kamiński A. (1980), Funkcje pedagogiki społecznej. Praca socjalna i kulturalna, PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Karolak W. (2009), Mapping w twórczym samorozwoju i arteterapii, Wydawnictwo AHE, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Karolczak-Biernacka B. (2000), Cechy uczniów a źródła poczucia zagrożenia, [w:] Cz. Czabała (red.), Zdrowie psychiczne. Zagrożenie i promocja, Wydawnictwo Instytutu Psychiatrii i Neurologii, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Kawula S. (2003), Diagnostyka pedagogiczna środowiska, [w:] T. Pilch (red.), Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, t. 1, Wydawnictwo „Żak”, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Kędzior E. (2003), (red.), Wprowadzenie do pedagogiki zabawy: wybór tekstów drukowanych w „Kropli” w latach 1992–1994, Wydawnictwo KLANZA, Lublin. | pl_PL |
dc.references | Kędzior E. (2006), (red.), Pedagogika zabawy w edukacji kulturalnej, Wydawnictwo KLANZA, Lublin. | pl_PL |
dc.references | Kędzior-Niczyporuk E. (2010), (red.), O metodzie KLANZY. Teoria i praktyka, Wydawnictwo KLANZA, Lublin. | pl_PL |
dc.references | Kępiński A. (1989), Poznanie chorego, PZWL, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Klus-Stańska D. (2010), Ciągłość i zmiana czy bierność i niekontrolowane odruchy – w którym kierunku zmierza szkoła?, [w:] J. Surzykiewicz, M. Kulesza (red.), Ciągłość i zmiana w edukacji szkolnej – społeczne i wychowawcze obszary napięć, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Kolb D. (1985), Experiential Learning: experience as the source of learning and development, Prentice Hall, New Jersey. | pl_PL |
dc.references | Koneberg L., Forder G. (2010), Kinezjologia dla dzieci. Jak uwolnić się od blokad w uczeniu się, Harmonia, Gdańsk. | pl_PL |
dc.references | Kopczyńska M. (2006), Przyczynek do dyskusji o kształceniu animatorów, [w:] B. Jedlewska (red.), Akademickie kształcenie animatorów i menadżerów kultury w Polsce – koncepcje, doświadczenia, wyzwania, Oficyna Wydawnicza Verba, Lublin. | pl_PL |
dc.references | Kotarbiński T. (1976), Medytacje o życiu godziwym, WP, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Kotarbiński T. (1985), Medytacje o życiu godziwym, WP, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Kowalczewska-Grabowska K. (2010), Działalność profilaktyczna w szkole – rzeczywistość a wyobrażenia. Raport z badań przeprowadzonych wśród nauczycieli w Dąbrowie Górniczej, [w:] J. Surzykiewicz, M. Kulesza (red.), Ciągłość i zmiana w edukacji szkolnej – społeczne wychowawcze obszary napięć, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Krajowy program reform – Polska 2020, Aktualizacja 2013/2014, przyjęty przez Radę Ministrów 30 kwietnia 2013 r. | pl_PL |
dc.references | Krasnodębski Z. (1986), Rozumienie ludzkiego zachowania. Rozważania o filozoficznych podstawach nauk humanistycznych i społecznych, PIW, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Kretschmann R. (2003), Stres w zawodzie nauczyciela, GWP, Gdańsk. | pl_PL |
dc.references | Kreyenberg J. (2010), Coaching, czyli wspieranie rozwoju pracowników, Wydawnictwo BC Edukacja, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Królica M. (2009), Drama i happening w edukacji przedszkolnej, Impuls, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Kruszewski K. (2004a), Gry dydaktyczne, [w:] K. Kruszewski (red.), Sztuka nauczania. Czynności nauczyciela. Podręcznik akademicki, PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Kruszewski K. (2004b), Metody nauczania, [w:] K. Kruszewski (red.), Sztuka nauczania. Czynności nauczyciela. Podręcznik akademicki, PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Krzyżak J., Szczygieł A. (2003), Technologie informacyjne w kształceniu nauczycieli, [w:] S. Ośko, E. Sałata, A. Zamkowska (red.), Kształcenie praktyczne nauczycieli w szkole wyższej, Wydawnictwo Politechniki Radomskiej, Ryki–Radom. | pl_PL |
dc.references | Krzyżewska J. (2000), Aktywizujące metody i techniki w edukacji, cz. II, Wydawnictwo AU OMEGA, Suwałki. | pl_PL |
dc.references | Kubiczek B. (2007), Metody aktywizujące. Jak nauczyć uczniów uczenia się?, Wydawnictwo NOWIK Sp.j., Opole. | pl_PL |
dc.references | Kulczycka J. (2011), Zrównoważona produkcja i konsumpcja surowców mineralnych, Wydawnictwo IGSMiE PAN, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Kulesza M. (2010), Klimat szkoły i jego pomiar w kontekście problemowych zachowań uczniów, [w:] J. Surzykiewicz, M. Kulesza (red.), Ciągłość i zmiana w edukacji szkolnej – społeczne wychowawcze obszary napięć, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Kulesza M. (2011), Klimat szkoły a ocena jakości szkoły, [w:] G. Michalski (red.), Ewaluacja a jakość edukacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Kwiatkowska H. (2003), Jaka technologia na użytek kształcenia nauczycieli?, [w:] S. Ośko, E. Sałata, A. Zamkowska (red.), Kształcenie praktyczne nauczycieli w szkole wyższej, Wydawnictwo Politechniki Radomskiej, Ryki–Radom. | pl_PL |
dc.references | Kwieciński Z. (1991), Tekstualizacja nieobecności, [w:] Z. Kwieciński, L. Witkowski (red.), Nieobecne dyskursy, t. I, Wydawnictwo UMK, Toruń. | pl_PL |
dc.references | Kwieciński Z., Śliwerski B. (2006), (red.), Pedagogika – podręcznik akademicki, t. 1, PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Lalak D. (1995), Teoretyczny i praktyczny sens metody indywidualnych przypadków, [w:] T. Pilch, I. Lepalczyk (red.), Pedagogika społeczna. Człowiek w zmieniającym się świecie, Wydawnictwo „Żak”, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Laskowski A., Rejzner A. (1998), Diagnoza pedagogiczna dla potrzeb resocjalizacji, „Problemy Poradnictwa Psychologiczno-Pedagogicznego”, 2. | pl_PL |
dc.references | Lepalczyk I. (1970), Praktyki studentów pedagogiki, „Życie Szkoły Wyższej”, z. 6. | pl_PL |
dc.references | Lepalczyk I., Badura J. (1987), (red.), Elementy diagnostyki pedagogicznej, PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Limont W. (1994), Synektyka a zdolności twórcze, Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń. | pl_PL |
dc.references | Ludian M., Wójcik I. (2010), O pedagogice zabawy w wymiarze praktycznym, [w:] E. Kędzior-Niczyporuk (red.), O metodzie KLANZY. Teoria i praktyka, Wydawnictwo KLANZA, Lublin. | pl_PL |
dc.references | Łaba A. (2008), Bajki rymowane w biblioterapii, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Łobocki M. (2000), Metody i techniki badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Malewski M. (2010a), Od nauczania do uczenia się. O paradygmatycznej zmianie w andragogice, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, Wrocław. | pl_PL |
dc.references | Malewski M. (2010b), Od nauczania do uczenia się. O paradygmatycznej zmianie w edukacji dorosłych, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, Wrocław. | pl_PL |
dc.references | Marzec-Holka K. (1990), Wybrane zagadnienia diagnostyki pedagogicznej, Bydgoszcz. | pl_PL |
dc.references | Marynowicz-Hetka E. (1987), Diagnostyka pedagogiczna w pracy socjalno-wychowawczej, [w:] I. Lepalczyk, J. Badura (red.), Elementy diagnostyki pedagogicznej, PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Materne J. (1988), Opiekuńcze funkcje szkoły. Wprowadzenie do metodyki pracy opiekuńczej, PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Michalko M. (1991), Thinkertoys. A handbook of business creativity, Ten Speed Press, Berkeley–California. | pl_PL |
dc.references | Michalski M. (2005), Człowiek, praca, kultura. O kulturowym wymiarze pracy ludzkiej, Wydawnictwo Poznańskie, Poznań. | pl_PL |
dc.references | Mikina A., Zając B. (2001), Jak wdrażać metodę projektów?, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Modrzejewska-Świgulska M., Twórczość codzienna w narracjach pedagogów (w druku). | pl_PL |
dc.references | Molicka M. (2011a), Bajkoterapia, Media Rodzina, Poznań. | pl_PL |
dc.references | Molicka M. (2011b), Biblioterapia i bajkoterapia, Media Rodzina, Poznań. | pl_PL |
dc.references | Nalaskowski A. (1997), Nauczyciel z prowincji u progu reformy edukacyjnej, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń. | pl_PL |
dc.references | Nalaskowski A. (1999), Edukacja, która nie chce przeminąć, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Nalaskowski S. (2000), Metody nauczania, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń. | pl_PL |
dc.references | Narożnik M. (2008), Zabawy i gry dydaktyczne, „Wychowanie w Przedszkolu”, 7. | pl_PL |
dc.references | Nęcka E., Orzechowski J., Słabosz A., Szymura B. (2005), Trening twórczości, GWP, Gdańsk. | pl_PL |
dc.references | Niemierko B. (1994), (red.), Diagnostyka edukacyjna, Gdańsk. | pl_PL |
dc.references | Niemierko B. (2009), Diagnostyka edukacyjna: podręcznik akademicki, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Niemierko B. (2007), Kształcenie szkolne. Podręcznik skutecznej dydaktyki, Wydawnictwa Szkolne i Profesjonalne, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Nowak M. (2004), Pedagogika personalistyczna, [w:] Z. Kwieciński, B. Śliwerski (red.), Pedagogika, t. 1, PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Okoń W. (1987), Zabawa a rzeczywistość, WSiP, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Okoń W. (2003), Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, Wydawnictwo „Żak”, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Ostrowska U. (2000), Dialog w pedagogicznym badaniu jakościowym, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Ośko S., Sałata E., Zamkowska A. (2003), (red.), Kształtowanie praktyczne nauczycieli w szkole wyższej, Wydawnictwo Politechniki Radomskiej, Ryki–Radom. | pl_PL |
dc.references | Palka S. (2005), Diagnozowanie w działalności dydaktyczno-wychowawczej nauczycieli, [w:] F. Bereźnicki, K. Denek (red.), Edukacja jutra. XI Tatrzańskie seminarium naukowe, Szczecin. | pl_PL |
dc.references | Paluchowski W. J., Hornowska E. (2000), Problemy teoretyczne diagnozy psychologicznej, [w:] J. Strelau (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki, GWP, Gdańsk. | pl_PL |
dc.references | Parnes S. J. (1992), (ed.), Sourcebook for Creative Problem Solving, Creative Education Foundation Press, Buffalo, New York. | pl_PL |
dc.references | Petty G. (2010), Nowoczesne nauczanie: praktyczne wskazówki i techniki dla nauczycieli, wykładowców i szkoleniowców, GWP, Gdańsk. | pl_PL |
dc.references | Piekarski J. (1), Jakość wiedzy, jakość szkoły – podstawa programowa a rynek pracy (w druku). | pl_PL |
dc.references | Piekarski J. (2), Jakość wiedzy pod kontrolą – uwagi na temat „klątwy edukacji biurokratycznej” (w druku). | pl_PL |
dc.references | Piekarski J. (3), O kłopotliwym pytaniu o nauczyciela przyszłości (w druku). | pl_PL |
dc.references | Piekarski J. (2010), Pedagogika w zakresie rozwoju regionalnego. W kierunku koncepcji nowej specjalności pedagogicznej, [w:] M. Kulesza (red.), Edukacja. Regiony. Regionalizacja. Raport 2009, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Piekarski J., Cyrańska E., Urbaniak-Zając D. (2002), (red.), Granice autonomii teorii i praktyki edukacyjnej, Wydawnictwo WSHE, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Piekarski J., Urbaniak-Zając D. (2010), (red.), Innowacje w edukacji akademickiej. Szkolnictwo wyższe w procesie zmiany, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Pieter J. (1971), Poznawanie środowiska wychowawczego, PAN, Ossolineum, Wrocław–Kraków. | pl_PL |
dc.references | Piirto J. (2004), Understanding Creativity, Great Potential Press, Inc., Scottsdale. | pl_PL |
dc.references | Piirto J. (2011), Creativity for 21st Century Skills. How to Embed Creativity into the Curriculum, Sense Publishers, Rotterdam. | pl_PL |
dc.references | Pilch T. (1995a), Grupa rówieśnicza jako środowisko wychowawcze, [w:] T. Pilch, I. Lepalczyk (red.), Pedagogika społeczna. Człowiek w zmieniającym się świecie, Wydawnictwo „Żak”, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Pilch T. (1995b), Zasady badań pedagogicznych, Wydawnictwo „Żak”, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Pilch T. (1999), Spory o szkołę. Pomiędzy tradycją a wyzwaniami współczesności, Wydawnictwo „Żak”, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Pilch T. (2010), Społeczeństwo wobec szkoły – szkoła wobec przyszłości. Rozważania o polskiej polityce oświatowej, [w:] J. Surzykiewicz, M. Kulesza (red.), Ciągłość i zmiana w edukacji szkolnej – społeczne wychowawcze obszary napięć, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Pilch T., Bauman T. (2001), Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Wydawnictwo „Żak”, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Podgórecki A. (1962), Charakterystyka nauk praktycznych, PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Podgórska-Jachnik D. (2012), (red.), Dobre praktyki pedagogiczne szansą innowacyjnej edukacji, Wydawnictwo Naukowe WSP w Łodzi, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Półturzycki J. (1996), Dydaktyka dla nauczycieli, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń. | pl_PL |
dc.references | Półturzycki J. (1999), Dydaktyka dla nauczycieli, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń. | pl_PL |
dc.references | Prasowska-Zeidler B. (2012), Bajkowa podróż w krainę muzyki, Harmonia, Gdańsk. | pl_PL |
dc.references | Proctor T. (2002), Twórcze rozwiązywanie problemów. Podręcznik dla menedżerów, GWP, Gdańsk. | pl_PL |
dc.references | Prokosz M. (2012), Jakiego pedagoga potrzebuje współczesna szkoła?, [w:] E. Cyrańska, D. Urbaniak- Zając, J. Piekarski (red.), Studenckie praktyki pedagogiczne w szkole, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Pszczołowski T. (1976), Zasady sprawnego działania. Wstęp do prakseologii, WP, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Pudełko T. (1978), Metoda pracy grupowej, IW CRZZ, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Putkiewicz E., Siellawa-Kolbowska K. E., Wiłkomirska A., Zahorska M. (1999), Nauczyciele wobec reformy edukacji, Wydawnictwo Instytutu Spraw Publicznych, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Pyryt M. C. (1999), Effectiveness of Training Children’s Divergent Thinking: A Meta-Analytic Review, [in:] A. S. Fishkin, B. Cramond, P. Olszewski-Kubilius (eds.), Investigating Creativity in Youth. Research and Methods, Hampton Press, Inc., Cresskill, New Jersey. | pl_PL |
dc.references | Pytka L. (1991), Pedagogika resocjalizacyjna. Wybrane zagadnienia teoretyczne i metodologiczne, Wydawnictwo APS, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Pytka L. (2001), Pedagogika resocjalizacyjna. Wybrane zagadnienia teoretyczne, diagnostyczne i metodyczne, Wydawnictwo APS, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Pytka L. (1986), Teoretyczne problemy diagnozy w wychowaniu resocjalizującym, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Raczkowska J. (2000), W sprawie opiekuńczo-wychowawczej funkcji szkoły, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze”, 7. | pl_PL |
dc.references | Radlińska H. (1961), Pedagogika społeczna, Wrocław. | pl_PL |
dc.references | Rogers B. (2005), Uczniowie w szkole. Rzecz o zachowaniu, Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Rogers C. R. (1991), Terapia nastawiona na klienta. Grupy spotkaniowe, Thesaurus-Press, Wrocław. | pl_PL |
dc.references | Rogers J. (2010), Coaching, GWP, Gdańsk. | pl_PL |
dc.references | Różycka E. (2003), Gry dydaktyczne, [w:] T. Pilch (red.), Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, t. II, Wydawnictwo „Żak”, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Sawyer K. (2013), Zig Zag. The Suprising Path to Greater Creativity, Jossey-Bass, San Francisco. | pl_PL |
dc.references | Seeling T. (2012), In Genius. A Crash Course on Creativity, HarperCollins, New York. | pl_PL |
dc.references | Sellers H. (2008), The practice of creative writing. A guide for students, Bedford/St. Martin’s, Boston–New York. | pl_PL |
dc.references | Sennett R. (2012), Szacunek w świecie nierówności, przeł. J. Dzierzgowski, Warszawskie Wydawnictwo literackie MUZA S.A., Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Sikora D. (2002), Funkcje opiekuńczo-wychowawcze szkoły – podstawowe założenia i rzeczywistość, „Opieka – Wychowanie – Terapia”, 1. | pl_PL |
dc.references | Silberman M. (2005), Uczymy się uczyć, GWP, Gdańsk. | pl_PL |
dc.references | Skałbania B. (2011), Diagnostyka pedagogiczna: wybrane obszary badawcze i rozwiązania praktyczne, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Smółka P. (2009), (red.), Coaching. Inspiracje z perspektywy nauki, praktyki i klientów, Wydawnictwo Helion/OnePress, Gliwice. | pl_PL |
dc.references | Stańko-Kaczmarek M. (2013), Arteterapia i warsztaty edukacji twórczej, Difin, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Starr J. (2005), Coaching, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Strumińska-Kutra M., Koładkiewicz I. (2012), Studium przypadku, [w:] D. Jemielniak (red.), Badania jakościowe. Metody i narzędzia, t. 2, PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Surdyk A. (2007), (red.), Kulturotwórcza funkcja gier. Gra jako medium, tekst i rytuał, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań. | pl_PL |
dc.references | Surzykiewicz J., Kulesza M. (2010), (red.), Ciągłość i zmiana w edukacji szkolnej – społeczne i wychowawcze obszary napięć, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Szczepański J. (1999), Społeczne skutki reformy edukacji – szanse edukacyjne społeczeństwa, „Polityka Społeczna”, 3. | pl_PL |
dc.references | Szczepański J. (2000), Reformy, rewolucje, transformacje, Wydawnictwo IFiS PAN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Szmagalski J. (1995), Metoda grupowa w pracy socjalnej, [w:] T. Pilch, I. Lepalczyk (red.), Pedagogika społeczna. Człowiek w zmieniającym się świecie, Wydawnictwo „Żak”, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Szmidt K. J. (2001), Szkice do pedagogiki twórczości, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Szmidt K. J. (2005), (red.), Trening twórczości w szkole wyższej, Wydawnictwo WSHE, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Szmidt K. J. (2008, wyd. II – 2013), Trening kreatywności. Podręcznik dla pedagogów, psychologów i trenerów grupowych, Wydawnictwo Helion, Gliwice. | pl_PL |
dc.references | Szmidt K. J. (2013), Pedagogika twórczości, wyd. 2 poszerzone, GWP, Sopot. | pl_PL |
dc.references | Sztompka P. (1996), Zaufanie: warunek podmiotowości społeczeństwa, [w:] K. Gorlach, Z. Seręga (red.), Oblicza społeczeństwa, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Szulc W. (2001), Sztuka w służbie medycyny. Od antyku do postmodernizmu, Wydawnictwo Akademii Medycznej w Poznaniu, Poznań. | pl_PL |
dc.references | Szymański M. (2000), O metodzie projektów, Wydawnictwo „Żak”, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Śliwerski B. (2001), Edukacja pod prąd, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Śliwerski B. (2010), Pedagogika zabawy w obszarze nurtów współczesnej myśli pedagogicznej, [w:] E. Kędzior-Niczyporuk (red.), O metodzie KLANZY. Teoria i praktyka, Wydawnictwo KLANZA, Lublin. | pl_PL |
dc.references | Telm H. (1996), Aspekty uczenia się całościowego, [w:] M. Thanhoffer, R. Reichel, R. Rabenstein, Nauczanie kreatywne, cz. 1: Podstawy i metody nauczania całościowego, Wydawnictwo KLANZA, Lublin. | pl_PL |
dc.references | Thanhoffer M., Reichel R., Rabenstein R. (1997), Nauczanie kreatywne, Wydawnictwo KLANZA, Lublin. | pl_PL |
dc.references | Thorpe S., Clifford J. (2007), Podręcznik coachingu, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań. | pl_PL |
dc.references | Tischner J. (1991), Spór o istotę pracy. Praca towarem czy wartością?, [w:] F. Adamski (red.), Spór o wartości w kulturze i wychowaniu, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 1991. | pl_PL |
dc.references | Tischner J. (2008), Wykład X-Mistrz i uczeń, [w:] J. Tischner, Dzieła zebrane. Etyka a historia. Wykłady, oprac. D. Kot, Instytut Myśli Józefa Tischnera, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Torrance E. P. (1995), Why Fly? A Philosophy of Creativity, Ablex Publishing, Corporation, Norwood, New Jersey. | pl_PL |
dc.references | Treffinger D. J., Schoonover P. F., Selby E. C. (2013), Educating for Creativity & Innovation, Prufrock Press, Inc. Waco. | pl_PL |
dc.references | Tuohy D. (2002), Dusza szkoły. O tym, co sprzyja zmianie i rozwojowi, PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Tyszkowa M. (1981), (red.), Diagnoza psychologiczna dla celów wychowawczych, Poznań. | pl_PL |
dc.references | Urbaniak-Zając D. (2010), przy współpracy J. Piekarskiego, B. Adamczyk, E. Kos, M. Kosiady-Król, M. Modrzejewskiej-Świgulskiej, Studenci o praktykach – analiza fragmentu dyskusji grupowej z wykorzystaniem metody obiektywnej hermeneutyki, [w:] J. Piekarski, D. Urbaniak-Zając (red.), Innowacje w edukacji akademickiej. Szkolnictwo wyższe w procesie zmiany, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Wawrzyniak-Beszterda R. (2010), Lekcja w doświadczeniach pierwszego rocznika reformy edukacji, [w:] J. Surzykiewicz, M. Kulesza (red.), Ciągłość i zmiana w edukacji szkolnej. Społeczne i wychowawcze obszary napięć, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Weissbrot-Koziarska A. (2005), Szkoła jako środowisko opiekuńczo-wychowawcze, [w:] J. Brągiel, S. Badora (red.), Formy opieki, wychowania i wsparcia w zreformowanym systemie pomocy społecznej, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole. | pl_PL |
dc.references | Wesołowska E. (2008), Zrozumieć gry – instytucje wychowania pośredniego, „Auxilium Sociale Novum”, nr 4. | pl_PL |
dc.references | Wiatrowski Z. (2004), Praca w zbiorach wartości pracujących, bezrobotnych i młodzieży szkolnej, Wydawnictwo WSH-E, Włocławek. | pl_PL |
dc.references | Wiłkomirska A. (2005), Ocena kształcenia nauczycieli w Polsce, Wydawnictwo Instytutu Spraw Publicznych, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Wimmer T. (2010), Jak uczymy się poprzez zabawę, [w:] E. Kędzior-Niczyporuk (red.), O metodzie KLANZY. Teoria i praktyka, Wydawnictwo KLANZA, Lublin. | pl_PL |
dc.references | Wiśniewska E., Karwowski M. (2007), Efektywność treningów twórczości – podejście metaanalityczne, „Ruch Pedagogiczny”, 3–4. | pl_PL |
dc.references | Włoch S., Włoch A. (2009), Diagnoza całościowa w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej: wybrane problemy i rozwiązania, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Wodzyńska A. (2013), Szkoła wspierająca twórczość. Studium przypadku Priory School w Wielkiej Brytanii, [w:] K. J. Szmidt, M. Modrzejewska-Świgulska (red.), Zasoby twórcze człowieka. Wprowadzenie do pedagogiki pozytywnej, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Wojnarska A. (2011), (red.), Diagnostyka resocjalizacyjna: wybrane zagadnienia, Lublin. | pl_PL |
dc.references | Wojtczuk-Turek A. (2010), Rozwijanie kompetencji twórczych, SGH, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Wroczyński R. (1985), Pedagogika społeczna, PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Wysocka E. (2007), Człowiek a środowisko życia. Podstawy teoretyczno-metodologiczne diagnozy, Wydawnictwo „Żak”, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Wysocka E. (2009), Diagnoza w resocjalizacji. Obszary problemowe i modele rozwiązań w ujęciu psychopedagogicznym, PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Zaorska Z. (2003), Pedagogika zabawy – metodyka pracy z grupą, [w:] E. Kędzior (red.), Wprowadzenie do pedagogiki zabawy: wybór tekstów drukowanych w „Kropli” w latach 1992–1994, Wydawnictwo KLANZA, Lublin. | pl_PL |
dc.references | Zaorski T. (1997), (red.), Pedagogika zabawy: metodyka pracy z grupą, Polskie Stowarzyszenie Pedagogów Zabawy KLANZA, Lublin. | pl_PL |
dc.references | Zieja Z. (2003), Poradnik metodyczny dla wychowawców, Kolegium Karkonoskie, Jelenia Góra. | pl_PL |
dc.references | Ziemski S. (1973), Problemy dobrej diagnozy, WP, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Znaniecki F. (2001), Socjologia wychowania, t. 1–2, PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Zwoleńska J. (2004), (red.), Twórcza kinezjologia w praktyce – propozycje dla każdego, Kined, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Żebrowski J. (2003), Społeczeństwo – kultura – wychowanie: studia i szkice z pedagogiki, Wyd. Novum, Płock–Iława | pl_PL |
dc.references | Żegnałek K. (2005), Dydaktyka ogólna. Wybrane zagadnienia, Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Garstka T., Leśniewska K. (2008), (oprac. na zlecenie MEN w ramach Rządowego programu „Bezpieczna i przyjazna szkoła” CMPPP), Jak tworzyć program wychowawczy szkoły – opis modelu. Poradnik dla szkół, Warszawa – Ośrodek Rozwoju Edukacji, www.ore.edu.pl [dostęp: 20.11.2013]. | pl_PL |
dc.references | Metodyka konstruowania programów wychowawczych – www.kuratorium.waw.pl/files/f-1514-2-metodyka_konstruowania_programow_wychowawczych.pdf [dostęp: 19.12.2013]. | pl_PL |
dc.references | Projekt POKL – najlepsze programy praktyk kluczem do profesjonalnego kształcenia nauczycieli – www.wsh.pl/strona/231/projekt-praktyk-pedagogicznych [dostęp: 2.12.2013]. | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/7969-103-6 | |