Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.editorKonecki, Krzysztof
dc.contributor.editorPawłowska, Beata
dc.contributor.editorByczkowska-Owczarek, Dominika
dc.date.accessioned2020-03-06T09:16:09Z
dc.date.available2020-03-06T09:16:09Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationKonecki K., Pawłowska B., Byczkowska-Owczarek D. (red.), Narzędzia i procedury zarządzania zasobami ludzkimi. Analiza socjologiczna, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014, doi: 10.18778/7969-206-4pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-206-4
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/31607
dc.descriptionW książce przedstawiono wnioski z badań prowadzonych w czterech firmach działających na rynku polskim. W badaniach wykorzystano zarówno jakościowe, jak i ilościowe techniki badawcze, co pozwoliło na pokazanie procesów zachodzących w firmach, zilustrowanych wypowiedziami pracowników, a także ogólne, ilościowe zestawienie wykorzystywanych narzędzi ZZL. Poddano analizie m.in. wykorzystywane przez firmy narzędzia odnoszące się do rekrutacji i selekcji pracowników, szkoleń pracowniczych, coachingu, mentoringu, ocen pracowniczych, wynagradzania, motywowania, projektowania karier. Nie ograniczono się do teoretycznych wniosków. W publikacji przedstawiono cztery studia przypadków firm działających na polskim rynku, które są ciekawą ilustracją zmian zachodzących w tych organizacjach pod wpływem zdarzeń i procesów wewnętrznych oraz zewnętrznych. Pokazany z perspektywy socjologii zarządzania obraz społeczno-kulturowych uwarunkowań ZZL obejmuje takie zagadnienia, jak podstawowe założenia polityki personalnej, kultura i władza organizacyjna oraz proceduralizacja i wdrażanie narzędzi ZZL. Książkę polecamy osobom zajmujących się teoretycznymi aspektami polityki personalnej przedsiębiorstw, nauczycielom, którzy wykorzystują w swojej pracy analizę przypadków, a także do praktykom, szukającym nowych narzędzi i pomysłów oraz niekonwencjonalnego spojrzenia na narzędzia ZZL i procedury stosowane w ich organizacjach.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectzarządzanie zasobami ludzkimipl_PL
dc.subjectbudowanie markipl_PL
dc.subjectkreowanie wizerunkupl_PL
dc.subjectdziałalność społeczna i charytatywnapl_PL
dc.subjectpolityka personalnapl_PL
dc.subjectprocedury i instrukcje w firmiepl_PL
dc.titleNarzędzia i procedury zarządzania zasobami ludzkimi. Analiza socjologicznapl_PL
dc.typeBookpl_PL
dc.page.number200pl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-725-0
dc.referencesAlvehus Johan, Spicer Andre (2012), Financialization as a strategy of workplace control in professional service firms, „Critical Perspectives on Accounting”, 23: 497–510.pl_PL
dc.referencesArmstrong Michael (2000; 2002; 2005), Zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.pl_PL
dc.referencesBauman Zygmunt (2000), Globalizacja i co z tego dla ludzi wynika, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBeck Ulrich (2002), Społeczeństwo ryzyka. W drodze do innej rzeczywistości, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBorkowska Stanisława (2007), Zarządzanie zasobami ludzkimi w Polsce. Przeszłość, teraźniejszość i przyszłość, Wolters Kluwer, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBrilman Jean (2002), Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, tłum. Krystyna Bolesta-Kukuła, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBukowski Marek (2005), Zintegrowane zarządzanie rozwojem kompetencji pracowniczych, „Zarządzanie Zasobami Ludzkimi”, 3–4.pl_PL
dc.referencesBusinessbals (2009), Conscious Competence Learning Model (internet) http://businessbals.com/consciouscompetencelearningmodel.htp (dostęp: 31.10.2011).pl_PL
dc.referencesCarrero Virginia, Peiro Jose M., Salanova Marisa (2000), Studying radical organizational innovation through grounded theory, „European Journal of Work and Organizational Psychology”, 9 (4): 489–514.pl_PL
dc.referencesCharmaz Kathy (2006), Constructing Grounded Theory, Sage, London.pl_PL
dc.referencesChomczyński Piotr (2004), Silna kultura organizacyjna przedsiębiorstwa a reprodukcja dominujących postaw i wartości kierownictwa, [w:] Sławomir Partycki (red.), Człowiek a rynek, Towarzystwo Naukowe KUL, Lublin.pl_PL
dc.referencesChomczyński Piotr, Czapla Aneta (2007), Silna kultura organizacyjna a zakres stosowania procedur zarządzania zasobami ludzkimi, [w:] Krzysztof Konecki, Piotr Chomczyński (red.), Zarządzanie organizacjami. Kulturowe uwarunkowania zarządzania zasobami ludzkimi, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesCzarnecki Jerzy S. (2011), Architektura korporacji. Analiza teoretyczna i metodologiczna, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesCzerska Małgorzata, Szpitter Agnieszka (2010), Wstęp, [w:] Małgorzata Czerska, Agnieszka Szpitter (red.), Koncepcje zarządzania, Wyd. C.H. Beck, Warszawa: 5–6.pl_PL
dc.referencesDejnaka Agnieszka (2003), Zasoby ludzkie. Planowanie i zarządzanie, Wydawnictwo HELION, Gliwice.pl_PL
dc.referencesDołhasz Magdalena, Fudaliński Janusz, Kosala Małgorzata, Smutek Halina (2009), Podstawy zarządzania. Koncepcje – strategie – zastosowania, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesDrucker Peter F. (2004), Zawód menadżer, Wydawnictwo MT Biznes Sp. z o.o., Konstancin-Jeziorna.pl_PL
dc.referencesFindlay Patricia, Newton Tim (1998), Re-framing Foucault: The case of Performance Appraisal, [w:] Alan McKinlay, Ken Starke (eds.), Foucault, Management and Organization Theory, Sage, London.pl_PL
dc.referencesGagliardi Pasquale (1990), Artifacts as Pathways and Remains of Organizational Life, [w:] Pasquale Gagliardi (ed.), Symbols and Artifacts: Views of the Corporate Landscape, Walter de Gruyter, Berlin.pl_PL
dc.referencesGiddens Anthony (2001), Nowoczesność i tożsamość. „Ja” i społeczeństwo w epoce późnej nowoczesności, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGlaser Barney (1978), Theoretical Sensitivity, The Sociology Press, San Francisco.pl_PL
dc.referencesGlaser Barney, Strauss Anselm L. (1967), Discovery of Grounded Theory: Strategies for Qualitative Research, Aldine, Chicago.pl_PL
dc.referencesGrajewski Piotr (2010a), Elastyczność i procesowość, [w:] Małgorzata Czerska, Agnieszka A. Szpitter (red.), Koncepcje zarządzania, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa: 128–136.pl_PL
dc.referencesGrajewski Piotr (2010b), Uwarunkowania i paradygmaty jako kategorie opisu rzeczywistości, [w:] Małgorzata Czerska, Agnieszka A. Szpitter (red.), Koncepcje zarządzania, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa: 115–127.pl_PL
dc.referencesGreil Arthur L., Robbins Thomas (eds.), (1994), Between the Sacred and the Secular, Conn.: JAI., Greenwich.pl_PL
dc.referencesGreil Arthur L., Rudy David (1984), Social cocoons: encapsulation and identity transformation organizations, „Sociological Inquiry”, 54: 260–278.pl_PL
dc.referencesGriffin Ricky W. (1996), Podstawy zarządzania organizacjami, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGriffin Ricky W. (2005), Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesHałas Elżbieta (1990), Biografia a orientacja symbolicznego interakcjonizmu, [w:] Jan Włodarek, Marek Ziółkowski (red.), Metoda biograficzna w socjologii, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa–Poznań.pl_PL
dc.referencesHampden-Turner Charles, Trompenaars Alfons (1993/1998), Siedem kultur kapitalizmu – USA, Japonia, Niemcy, Francja, Wielka Brytania, Szwecja, Holandia, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa.pl_PL
dc.referencesHatch Mary Jo (1995), Organization Theory, Oxford Press, London.pl_PL
dc.referencesHatch Mary Jo (2002), Teoria organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesHirschfeld Rachel, Smith J., Trower P., Griffin C. (2005), What do psychotic experiences mean for young men? A qualitative investigation, „Psychology and Psychotherapy: Theory, Research and Practice”, 78: 249–270.pl_PL
dc.referencesHofstede Geert (1980a), Cultures Consequences: International Differences in Work Related Values, Sage, Beverly Hills.pl_PL
dc.referencesHofstede Geert (1980b), Motivation, leadership and organization: Do American theories apply abroad?, „Organizational Dynamics”, 10 (Summer): 42–63.pl_PL
dc.referencesHofstede Geert (1997), Cultures and Organizations. Software of Mind, McGraw-Hill, New York.pl_PL
dc.referencesHofstede Geert (2000), Kultury i organizacje. Zaprogramowanie umysłu, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesIacocca Lee (2007), Iacocca – autobiografia, Książka i Wiedza, Warszawa.pl_PL
dc.referencesJanowska Zdzisława (2010), Zarządzanie zasobami ludzkimi, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesJanuszek Henryk, Sikora Jan (1998), Socjologia pracy, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.pl_PL
dc.referencesJaques Elliott (1952), The Changing Culture of a Factory, Dryden Press, New York.pl_PL
dc.referencesJończak Magdalena, Woźny Aneta (2011), Trendy HRM w Polsce. Raport Deloitte Polska.pl_PL
dc.referencesJurkowski Ryszard (2000), Zarządzanie personelem. Proces kadrowy i jego prawne aspekty, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKaźmierczak Artur, Sowińska-Bonder Katarzyna (2007), ZZL Trends in Poland: Current State and Development Plans of the ZZL Function in Poland, „Zarządzanie Zasobami Ludzkimi”, 1: 115–126.pl_PL
dc.referencesKonecki Krzysztof (1994), Kultura organizacyjna japońskich przedsiębiorstw przemysłowych. Studium socjologiczne, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesKonecki Krzysztof (2000), Pozyskiwanie pracowników o strategicznych kompetencjach, [w:] Antoni Ludwiczyński (red.), Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkim, Polska Fundacja Promocji Kadr, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKonecki Krzysztof (2002a), Tożsamość organizacyjna, [w:] Krzysztof Konecki, Piotr Tobera (red.), Szkice z socjologii organizacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesKonecki Krzysztof (2002b), Wstęp, [w:] Krzysztof Konecki, Piotr Tobera (red.), Szkice z socjologii organizacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź: 7–12.pl_PL
dc.referencesKonecki Krzysztof (2006a), Procesualne ujęcie organizacji. Interpretatywna socjologia organizacji i zarządzania, [w:] Krzysztof T. Konecki, Beata Glinka (red.), Współczesne problemy socjologii organizacji i zarządzania. Wybrane zagadnienia, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesKonecki Krzysztof (2006b), ’Reproduction of Organizational Culture. What Does Organizational Culture Recreate’, „Problems and Perspectives in Management”, 4, 4: 26–41.pl_PL
dc.referencesKonecki Krzysztof (2007), Procesualne ujęcie organizacji. Organizacje, struktury, procesy i tożsamość, [w:] Konecki Krzysztof, Piotr Chomczyński (red.), Zarządzanie organizacjami. Organizacja jako proces, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesKonecki Krzysztof (2008), Economic Sociology as a Sociology of Economic Action, [w:] Alojzy Nowak, Beata Glinka, Management: Qualitative And Quantitative Research, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKonecki Krzysztof, Chomczyński Piotr (2007), Zarządzanie organizacjami, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesKonecki Krzysztof, Tobera Piotr (red.), (2002), Szkice z socjologii organizacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesKorporowicz Leszek (red.), (1997), Ewaluacja w edukacji, Oficyna Naukowa, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKostera Monika (2012), Etnografia organizacji, [w:] Krzysztof Konecki, Piotr Chomczyński (red.), Słownik socjologii jakościowej, Difin, Warszawa: 73–77.pl_PL
dc.referencesKostera Monika, Kownacki Stanisław, Szumski Adrian (1998), Zachowania organizacyjne: motywacja, przywództwo, kultura organizacyjna, [w:] Andrzej K. Koźmiński, Włodzimierz Piotrowski (red.), Zarządzanie. Teoria i praktyka, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKoźmiński Andrzej, Piotrowski Włodzimierz (red.), (1998), Zarządzanie. Teoria i praktyka, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKoźmiński Andrzej, Piotrowski Włodzimierz (red.), (2000), Zarządzanie. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKrupińska Grażyna, Stobińska Katarzyna (1997), Konfucjański dynamizm, czyli zarządzanie kulturą w korporacji ponadnarodowej, „Personel”, 3: 32–34.pl_PL
dc.referencesKubczak Anna (2007), Wpływ zewnętrznych zmiennych strukturalnych na zakres stosowania procedur zarządzania zasobami ludzkimi, [w:] Krzysztof Konecki, Piotr Chomczyński (red.), Zarządzanie organizacjami. Kulturowe uwarunkowania zarządzania zasobami ludzkimi, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesŁazicki Artur i in. (2011), Systemy zarządzania przedsiębiorstwem: techniki Lean Management i Kaizen, Wiedza i Praktyka, Warszawa.pl_PL
dc.referencesLichtarski Jan (1997), Podstawy nauki o przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. O. Langego, Wrocław.pl_PL
dc.referencesLiker Jeffrey K. (2005), Droga Toyoty. 14 zasad wiodącej firmy produkcyjnej świata, Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa.pl_PL
dc.referencesListwan Tadeusz (1999), Zarządzanie kadrami w okresie transformacji gospodarczej w Polsce, „Zarządzanie Zasobami Ludzkimi”, 1–2: 33–50.pl_PL
dc.referencesListwan Tadeusz (red.), (2006), Zarządzanie kadrami, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMakowski Jarosław (2012), Innego końca świata nie będzie. Wywiad z Zygmuntem Baumanem, „Tygodnik Powszechny”, 51 (16 grudnia).pl_PL
dc.referencesMarciniak Jarosław (2006), Standaryzacja procesów zarządzania personelem, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.pl_PL
dc.referencesMaslow Abraham (2009), Motywacja i osobowość, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMasłyk-Musiał Ewa (1999), Społeczeństwo i organizacje. Socjologia organizacji i zarządzania, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin.pl_PL
dc.referencesMasłyk-Musiał Ewa (2000), Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMasłyk-Musiał Ewa (2001), Społeczeństwo i organizacje, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin.pl_PL
dc.referencesMasłyk-Musiał Ewa (2011), Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMączyński Jerzy (1996), Partycypacja w podejmowaniu decyzji, Wydawnictwo Instytutu Filozofii i Socjologii PAN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMcKenna Eugene, Beech Nic (2004), Zarządzanie zasobami ludzkimi, Gebethner & S-ka, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMerton Robert K. (1982), Teoria socjologiczna i struktura społeczna, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMorgan Gareth (1997), Obrazy organizacji, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMorgan Gareth (2001), Wyobraźnia organizacyjna, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa.pl_PL
dc.referencesNogalski Bogdan (2010), Lean Management, [w:] Małgorzata Czerska, Agnieszka A. Szpitter (red.), Koncepcje zarządzania, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa: 300–320.pl_PL
dc.referencesNonaka Ikujiro, Takeuchi Hirotaka (2000), Kreowanie wiedzy w organizacji, Poltext, Warszawa.pl_PL
dc.referencesOrtner Sherry B. (1973), On key symbols, „American Anthropologist”, No 75.pl_PL
dc.referencesParsons Talcot (1951), Toward a General Theory of Action, Harper and Row, New York.pl_PL
dc.referencesPawłowska Beata (2002), Wartości i normy jako elementy kultury organizacyjnej na przykładzie firmy Amway Corporation, „Przegląd Socjologiczny” [Łódzkie Towarzystwo Naukowe, Łódź], t. LI/2pl_PL
dc.referencesPawłowska Beata (2004), Typy kultury organizacyjnej na przykładzie firmy marketingu bezpośredniego, „Humanizacja Pracy” [Szkoła Wyższa im. Pawła Włodkowica w Płocku, Płock], 6 (222), (XXXVII).pl_PL
dc.referencesPawłowska Beata (2007), Wpływ wewnętrznych zmiennych strukturalnych na zakres stosowania procedur zarządzania zasobami ludzkimi, [w:] Krzysztof Konecki, Piotr Chomczyński (red.), Zarządzanie organizacjami. Kulturowe uwarunkowania zarządzania zasobami ludzkimi, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesPawłowska Beata (2011), Network marketing. Kulturowe i osobowościowe wyznaczniki uczestnictwa w Amway, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesPeters Waterman (1982), In Search of Excellence. Lessons from American’s Best-Run Companies, Harper and Row, New York.pl_PL
dc.referencesPiotrkowski Kazimierz (2006), Organizacja i zarządzanie, ALMAMER, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPocztowski Andrzej, Buchelt Beata (2008), Trendy i problemy występujące w zarządzaniu zasobami ludzkimi w polskich przedsiębiorstwach, „Zarządzanie Zasobami Ludzkimi”, 1.pl_PL
dc.referencesPocztowski Andrzej, Urbaniak Bogusława (2006), Trends in human resource management – Poland, „Zarządzanie Zasobami Ludzkimi”, 6: 105–113.pl_PL
dc.referencesPolanyi Michael (1958), Personal Knowledge. Towards a Post-Critical Philosophy, Routledge & Kegan Paul Ltd., London.pl_PL
dc.referencesPrus Robert (1994), Doing Everyday Life: Ethnography as Human Lived Experience (Co-edited collection, with Mary Lorenz Dietz and William Shaffir), Copp Clark Longman, Toronto, Ontario.pl_PL
dc.referencesPrus Robert (1996), Symbolic Interaction and Ethnographic Research: Intersubjectivity and the Study of Human Lived Experience, State University of New York Press. Albany, New York.pl_PL
dc.referencesPrus Robert (1999), Beyond the Power Mystique. Power as Intersubjective Accomplishment, State University of New York Press, New York.pl_PL
dc.referencesPrus Robert, Dawson Lorne (1993), Interactionist ethnography and postmodernist discourse: affinities and disjunctures in approaching human lived experience, „Studies in Symbolic Interaction”, 15: 147–177.pl_PL
dc.referencesRancew-Sikora Dorota (2013), Dyskurs i interakcja – problem trafnego wyboru kontekstu do interpretacji rozmów, „Przegląd Socjologii Jakościowej”, 9, 1: 12–31 [dostęp10.04.2013] Dostępny w Internecie: http://www.qualitativesociologyreview.org/PL/Volume21/PSJ_9_1_Rancew-Sikora.pdf.pl_PL
dc.referencesRobbins Stephen P. (2001), Zasady zachowania w organizacji, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań.pl_PL
dc.referencesRutkowski Janusz (1999), Kultura organizacyjna przedsiębiorstwa a marketing, [w:] Tożsamość niedoceniona wartość przedsiębiorstwa, materiały z Ogólnopolskiej Konferencji w Międzyzdrojach, Centrum Rozwoju Biznesu, Szczecin.pl_PL
dc.referencesSchein Edgar (1984), Coming to a new awareness of organizational culture, „Sloan Management Review”, 25, 2 (Winter): 3–16.pl_PL
dc.referencesSchein Edgar (1985), Organizational Culture and Leadership, Jossey-Bass, San Francisco–London.pl_PL
dc.referencesSchein Edgar (1990), Organizational Culture, „American Psychologist”, 45, 2: 109–119.pl_PL
dc.referencesSiehl Caren, Martin Joanne (1984), The Role of Symbolic Management: How Can managers Effectively Transmit Organizational Culture?, [w:] James G. Hunt, Dian-Marie Hosking, Chester A. Schriesheim, Rosemary Steward (ed.), Leaders and Managers: International Perspectives on Managerial Behavior and Leadership, Pergamon, New York: 227–239.pl_PL
dc.referencesSikorski Czesław (1998), Ludzie nowej organizacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesSikorski Czesław (1999), Zachowania ludzi w organizacji, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSmircich Linda (1983), Concept of culture and organizational analysis, „Administrative Science Quarterly”, 3.pl_PL
dc.referencesStake Robert E. (1980), The Case Study Method in Social Inquiry, [w:] Helen Simons (ed.), Towards a Science of the Singular: Essays about Case Study in Educational Research and Evaluation, University of East Anglia, Norwich.pl_PL
dc.referencesStrauss Anselm L., Corbin Juliet (1990), Basics of Qualitative Research. Grounded Theory. Procedures and Techniques, SAGE Publications, California.pl_PL
dc.referencesStrumiłło Jędrzej (2010), Koncepcja TQM, [w:] Małgorzata Czerska, Agnieszka A. Szpitter (red.), Koncepcje zarządzania, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa: 148–159.pl_PL
dc.referencesStrużyna Janusz (2005), Poza normatywem zarządzania zasobami ludzkimi, Wyższa Szkoła Biznesu, Dąbrowa Górnicza.pl_PL
dc.referencesStrużyna Janusz (2008), Rozwój zarządzania zasobami ludzkimi, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego, Katowice.pl_PL
dc.referencesStrużyna Janusz, Dyduch Wojciech (2002), Zarys budowania kapitału całkowitego firmy, „Zarządzanie Zasobami Ludzkimi”, 5: 11–26.pl_PL
dc.referencesStrużyna Janusz, Ingram Tomasz, Majowska Magdalena (2009), Relacje pomiędzy klientami, pracownikami i departamentem ZZL: podejście ewolucyjne, „Zarządzanie Zasobami Ludzkimi” 2: 65–83.pl_PL
dc.referencesSzałkowski Adam (2005), Podejście sytuacyjne w zarządzaniu personelem, „Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa”, 4.pl_PL
dc.referencesSzczepańska Katarzyna (1998), Kompleksowe zarządzanie jakością TQM, Alfa-Wero Sp. z o.o., Warszawa.pl_PL
dc.referencesSzpitter Agnieszka A. (2010), Szkoła klasyczna (mechanistyczna), [w:] Małgorzata Czerska, Agnieszka A. Szpitter (red.), Koncepcje zarządzania, Wyd. C.H. Beck, Warszawa: 30–74.pl_PL
dc.referencesTownley Barbara (1994), Reframing Human Resource Management. Power, Ethics and the Subject at Work, Sage, London.pl_PL
dc.referencesTownley Barbara (1998), Beyond Good and Evil: Depth and Division in the Management of Human Resources, [w:] Alan McKinlay, Ken Starkey (eds.), Foucault, Management and Organization Theory, Sage, London.pl_PL
dc.referencesWarnecke Hans-Jurgen (1999), Rewolucja kultury przedsiębiorstwa. Przedsiębiorstwo fraktalne, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWojnarowska Małgorzata (2010), Zarządzanie wiedzą w organizacji, [w:] Małgorzata Czerska, Agnieszka A. Szpitter (red.), Koncepcje zarządzania, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa.pl_PL
dc.referencesYin Robert K. (1993), Applications of Case Study Research, Sage, Thousand Oaks, CA.pl_PL
dc.referencesZbiegień-Maciąg Lidia (1999), Kultura w organizacjach. Identyfikacja kultur znanych firm, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa.pl_PL
dc.referencesZbiegień-Maciąg Lidia (2008), Kultura w organizacji. Identyfikacja kultury znanych firm, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7969-206-4


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe