Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKaczmarek, Stella
dc.contributor.editorGlinkowska-Krauze, Beata
dc.date.accessioned2020-02-03T08:53:45Z
dc.date.available2020-02-03T08:53:45Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationKaczmarek S., Sektor kultury w Polsce – ujęcie międzynarodowe, [w:] B. Glinkowska-Krauze (red.), WUŁ, Łódź 2019, http://dx.doi.org/10.18778/8142-603-9.09.pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8142-603-9
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/31397
dc.description.abstractW niniejszym artykule omówione zostaną tradycyjne formy finansowania kultury w wybranych krajach europejskich na przykładzie pięciu najbardziej popularnych modeli, przykłady dobrych praktyk połączenia kultury i biznesu oraz nowoczesne formy wsparcia w sektorze kultury. Ważnym elementem opracowania jest omówienie głównych kierunków eksportu i importu dzieł/usług kultury w Polsce, a także problemów internacjonalizacji sektora kultury. Przyszłość sektora kultury oraz sektora przemysłów kreatywnych także zostanie omówiona z uwzględnieniem nowych pomysłów na poprawę ich sytuacji oraz zmianę zasad ich finansowania. 1pl_PL
dc.description.abstractThis article will discuss traditional forms of financing culture in selected European countries on the example of the five most popular models, examples of good practices for combining culture and business, and modern forms of support in the cultural sector. An important element of the study is to discuss the main directions of export and import of cultural works / services in Poland, as well as problems of internationalization of the cultural sector. The future of the cultural sector and the creative industries sector will also be discussed taking into account new ideas for improving their situation and changing the rules of their financing.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofInternacjonalizacja polskich i ukraińskich organizacji. Aspekty ekonomiczno-społeczne;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectsektor kulturypl_PL
dc.subjectinternacjonalizacjapl_PL
dc.subjectfinansowanie kulturypl_PL
dc.titleSektor kultury w Polsce – ujęcie międzynarodowepl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number93-108pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationAkademia Muzyczna im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi, Wydział Kompozycji, Teorii Muzyki, Dyrygentury, Rytmiki i Edukacji Muzycznejpl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8142-604-6
dc.referencesBorowiecki R. (red.), Perspektywy rozwoju sektora kultury w Polsce, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005.pl_PL
dc.referencesCieślik J., Internacjonalizacja młodych, innowacyjnych firm, PARP, Warszawa 2011.pl_PL
dc.referencesESSnet-Culture, ESSnet-Culture European Statistical Network on Culture, Final Report 2012.pl_PL
dc.referencesFatyga B. (red.), Raport o stanie kultury, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesHausner J., Karwińska A., Purchla J. (red.), Kultura a rozwój, Narodowe Centrum Kultury, Warszawa 2013.pl_PL
dc.referencesIlczuk D., Ekonomika kultury, WPN, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesIlczuk D., Reforma sektora kultury w Polsce, Centrum badań nad Gospodarką Kreatywną, Uniwersytet SWPS, Warszawa 2017.pl_PL
dc.referencesIlczuk D., Sektor nonprofit w kulturze, Instytut Kultury, Warszawa 1995.pl_PL
dc.referencesIlczuk D., Wsparcie dla twórców i artystów. Perspektywa międzynarodowa, Uniwersytet SWPS, Warszawa 2017.pl_PL
dc.referencesIlczuk D. (red.), Rynek pracy artystów i twórców w Polsce. Raport z badań, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Bydgoszcz–Warszawa 2013.pl_PL
dc.referencesKarwińska A., Kultura, [w:] J. Hausner, A. Karwińska, J. Purchla (red.), Kultura a rozwój, Narodowe Centrum Kultury, Warszawa 2013, s. 57–80.pl_PL
dc.referencesKukołowicz T. (red.), Statystyka kultury w Polsce i Europie. Aktualne zagadnienia, Narodowe Centrum Kultury, Warszawa 2015.pl_PL
dc.referencesLewandowska K., Problematyka gromadzenia danych statystycznych w sferze współpracy kultury i biznesu, [w:] T. Kukołowicz (red.), Statystyka kultury w Polsce i Europie. Aktualne zagadnienia, NCK, Warszawa 2015, s. 43–53.pl_PL
dc.referencesLewandowski P., Ponichter M., Przemysły kreatywne a polska gospodarka, „Miesięcznik Znak” 2011, nr 673.pl_PL
dc.referencesRaport Głównego Urzędu Statystycznego „Kultura w 2015 roku”, Warszawa 2016.pl_PL
dc.referencesRaport z badań oceniających model finansowania kultury w Polsce oraz wspierania twórców poprzez platformy crowdfundingowe, ZIPSEE – Cyfrowa Polska, Warszawa 2017.pl_PL
dc.referencesSzultka S. (red.), Kreatywny łańcuch. Powiązanie sektora kultury i kreatywnego w Polsce, Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową, Gdańsk 2014.pl_PL
dc.referencesThrosby D., Thompson B., Whiters G., Measuring Community Benefits from the Arts Research Paper 261, Masquarie University, Sydney 1983.pl_PL
dc.referencesThrosby D., Ekonomia i kultura, Narodowe Centrum Kultury, Warszawa 2010.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8142-603-9.09


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe