Bezrobocie w transporcie drogowym towarów w kontekście zmian przepisów unijnych o delegowaniu pracowników
Streszczenie
W opracowaniu poruszono tematykę rozwoju transportu drogowego w kontekście zapotrzebowania na pracowników, które na terenie Unii Europejskiej rozkłada się nierównomiernie. Celem przeprowadzonych badań było określenie wpływu zmiany przepisów unijnych dotyczących delegowania pracowników na bezrobocie w wybranych krajach UE. W artykule przedstawiono charakterystykę bezrobocia w największych gospodarkach Unii Europejskiej. Wprowadzenie nowej dyrektywy unijnej ma służyć wyrównaniu płac w transporcie drogowym we wszystkich krajach unijnych, co ma spowodować utratę przewagi konkurencyjnej firm z Europy Środkowo-Wschodniej. Metody badawcze wykorzystane w artykule to analiza literatury i danych Głównego Urzędu Statystycznego oraz Eurostatu.1 The paper discusses the development of road transport in the context of the demand for workers, which is unevenly distributed across the European Union. The aim of the study was to determine the impact of the amendment of EU legislation on posting of workers on unemployment in selected EU countries. The article presents the characteristics
of unemployment in the largest economies of the European Union. The introduction of
the new EU directive is aimed at equalizing road transport salaries in all EU countries,
which is expected to result in the loss of competitive advantage of companies from Central and Eastern Europe. The research methods used in the article are the analysis of literature and data of the Central Statistical Office and Eurostat.
Collections
Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne: