dc.contributor.author | Michałkiewicz, Anna | |
dc.date.accessioned | 2020-01-24T16:25:20Z | |
dc.date.available | 2020-01-24T16:25:20Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Michałkiewicz A., Nauczyciele akademiccy wobec systemu oceniania okresowego pracowników, WUŁ, Łódź 2019, doi: 10.18778/8142-625-1. | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-8142-625-1 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/31285 | |
dc.description.abstract | W monografii poruszono ważną z punktu widzenia funkcjonowania szkoły wyższej kwestię okresowych ocen pracowniczych. Podjęto próbę zidentyfikowania czynników związanych z prezentowanymi przez nauczycieli akademickich postawami wobec oceniania, dokonano analizy problemów występujących w systemach oceniania, a także przedstawiono rekomendacje w zakresie budowania, wdrażania i wykorzystania systemów oceniania okresowego na uczelniach.
W dobie zmian, jakim obecnie podlega szkolnictwo wyższe, publikacja może być szczególnie interesująca dla pracowników uczelni, a zwłaszcza osób odpowiedzialnych za wprowadzenie systemów oceniania okresowego nauczycieli akademickich. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | nauczyciele akademiccy | pl_PL |
dc.subject | ocena okresowa pracowników | pl_PL |
dc.subject | zarządzanie zasobami ludzkimi | pl_PL |
dc.subject | SOOP | pl_PL |
dc.title | Nauczyciele akademiccy wobec systemu oceniania okresowego pracowników | pl_PL |
dc.type | Book | pl_PL |
dc.page.number | 288 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Zarządzania Zasobami Ludzkimi | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-8142-626-8 | |
dc.references | Abu-Doleh, J., Weir, D. (2007), Dimensions of performance appraisal systems in Jordanian private and public organizations, International Journal of Human Resource Management, 18: 1, 75–84. | pl_PL |
dc.references | Adamiec, M., Kożusznik, B. (2000), Zarządzanie zasobami ludzkimi, AKADE, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Ajzen, I. (1991), The theory of planned behavior, Organizational Behavior and Human Decision Processes, 50, 179–211. DOI: 10.1016/0749-5978(91)90020-T | pl_PL |
dc.references | Ajzen, I., Fishbein, M. (1980), Understanding Attitudes and Predicting Social Behavior. Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall. | pl_PL |
dc.references | Andrzejczak, A. (1998), Zarządzanie zasobami ludzkimi, Wielkopolska Szkoła Biznesu, Poznań. | pl_PL |
dc.references | Apanowicz, J. (2002), Metodologia ogólna, Wydawnictwo Diecezji Pelplińskiej Bernardinum, Gdynia. | pl_PL |
dc.references | Aronson, E., Wilson, T.D., Akert, R.M. (1997), Psychologia społeczna. Serce i umysł, Zysk i S-ka Wydawnictwo, Poznań. | pl_PL |
dc.references | Arthur, D. (2008), Performance Appraisals: Strategies for Success, American Management Association, New York. | pl_PL |
dc.references | Asmuß, B. (2008), Performance appraisal interview, Preference Organization in Assessment Sequences, Journal of Business Communication, 45: 4, 408–429. DOI: 10.1177/0021943608319382 | pl_PL |
dc.references | Babbie, E. (2008), Podstawy badań społecznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Balzer, W.K., Sulsky, L.M. (1990), Performance appraisal effectiveness and productivity, [w:] K. Murphy, F. Saal (eds), Psychology in Organizations: Integrating Science and Practice, Hillsdale, NJ: Erlbaum. | pl_PL |
dc.references | Bem, D.J. (1972), Self-perception theory, [w:] L. Berkowitz (ed.), Advances in Experimental Social Psychology. Academic Press., New York, 1–62. | pl_PL |
dc.references | Bernardin, H.J., Villanova, P. (1986), Performance appraisal, [w:] E.A. Locke (ed.), Generalizing from Laboratory to Field Settings, D.C. Heath and Company/Lexington Books, Lexington, MA, 43–62. | pl_PL |
dc.references | Bhatnagar, D. (2013), Perceived fairness of employees in Performance Appraisal System: with reference to Indian Public and Private Sector Banks, Globsyn Management Journal, VII: 1 i 2, 67–81. | pl_PL |
dc.references | Bies, R.J., Moag, J.S. (1986), Interactional justice: communication criteria of fairness, [w:] R.J. Lewicki, H.S. Blair, M. Bazerman (eds), Research on Negotiation in Organization, JAI Press, Greenwich, CT., 43–55. | pl_PL |
dc.references | Błędowski, P., Tomczak-Tomaszewski, P., Wysocka, M., Mackiewicz, M. (2014), Efektywne zarządzanie kadrami na uczelni, Instytut Nauk Społeczno-Ekonomicznych sp. z o.o. – sp.k., Łódź. | pl_PL |
dc.references | Boerger, M. (1979), Leitlinien zur Beobachtung und Bervertungs-phase, Personal, 6, za: Organizacja i Kierownictwo, 1980, 3. | pl_PL |
dc.references | Borkowska, S. (2001), Strategie wynagrodzeń, Oficyna Ekonomiczna, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Boswell, W.R., Boudreau, J.W. (2000), Employee satisfaction with performance appraisals and appraisers: The role of perceived appraisal use, Human Resource Development Quarterly, 11: 3, 283–299. DOI: 10.1002/1532- 1096(200023)11:3%3C283::AID-HRDQ6%3E3.0.CO;2-3 | pl_PL |
dc.references | Boxall, P., Purcell, J. (2011), Strategy and Human Resource Management (3rd ed.), Palgrave Macmillan, New York. | pl_PL |
dc.references | Brehm, S.S., Brehm, J.W. (1981), Psychological Reactance: A Theory of Freedom and Control, Academic Press, New York. | pl_PL |
dc.references | Brown, M., Hyatt, D., Benson, J. (2010), Consequences of the performance apprai- sal experience, Personnel Review, 39, 375–396. | pl_PL |
dc.references | Brown, T.C., Warren, A.M. (2011), Performance management in unionized settings, Human Resource Management Review, 21: 2, 96–106. | pl_PL |
dc.references | Bukłaha, E. (2010), System ocen pracowniczych z uwzględnieniem zespołów projektowych, [w:] R. Bartkowiak, J. Ostaszewski (red. nauk.), Nauki ekonomiczne w świetle nowych wyzwań gospodarczych, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa, 451–465. | pl_PL |
dc.references | Burke, R.J., Weitzel, W., Weir, T. (1978), Characteristics of employee performance review and development interviews: Replication and extension, Personnel Psychology, 31, 903–919. | pl_PL |
dc.references | Carroll, S.J., C.E. Schneier (1982), Performance and Review Systems: The Identification, Measurement, Development of Performance in Organizations, Scott, Foresman and Company, Dallas. | pl_PL |
dc.references | Cawley, B.D., Keeping, L.M., Levy, P.E. (1998), Participation in the performance appraisal process and employee reactions: A Meta-analytic review of field investigations, Journal of Applied Psychology, 83: 4, 615–633. | pl_PL |
dc.references | Cederblom, D. (1982), The performance appraisal interview: A review, implications, and suggestions, Academy of Management Review, 7, 219–227. | pl_PL |
dc.references | Cewińska, J. (2013), Zarządzanie zasobami ludzkimi w klubach sportowych non-profit w Polsce, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Chaiken, S. (1980), Heuristic versus systematic information processing and the use of source versus message cues in persuasion, Journal of Personality and Social Psychology, 39, 752–766. | pl_PL |
dc.references | Chaiken, S., Stangor, C. (1987), Attitudes and attitude change, Annual Review of Psychology, 38, 575–630. | pl_PL |
dc.references | Cleveland, J.N., Murphy, K.R., Williams, R.E. (1989), Multiple uses of performance appraisal: Prevalence and correlates, Journal of Applied Psychology, 74, 130–135. | pl_PL |
dc.references | Czubasiewicz, H. (2005), Okresowe ocenianie pracowników. Konfiguracja i projektowanie systemu, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk. | pl_PL |
dc.references | DeNisi, A.S. (2011), Managing performance to change behaviour, Journal of Organizational Behavior Management, 31, 262–276. DOI: 10.1080/01608 061.2011.619414 | pl_PL |
dc.references | DeNisi, A.S., Pritchard, R.D. (2006), Performance appraisal, performance management and improving individual performance: A motivational framework, Management and Organization Review, 2: 2, 253–277. | pl_PL |
dc.references | Denzin, N.K. (1970), The Research Act: Theoretical Introduction to Sociological Methods, Aldine Publishing Co., Chicago. | pl_PL |
dc.references | Dhiman, A., Maheshwari, S.K. (2013), Performance appraisal politics from appraise perspective: A study of antecedents in the indian context, The International Journal of Human Resource Management, 24: 6, 1202–1235. | pl_PL |
dc.references | Dipboye, R.L., de Pontbriand, R. (1981), Correlates of employee reactions to performance appraisals and appraisal systems, Journal of Applied Psychology, 66: 2, 248–251. DOI: 10.1037/0021-9010.66.2.248 | pl_PL |
dc.references | Doob, L.W. (1947), The behavior of attitudes, Psychological Review, 54(3), 135–156. | pl_PL |
dc.references | Droba, D. (1933), The nature of attitudes, Journal of Social Psychology, 4, 444–463. | pl_PL |
dc.references | Dyduch, W. (2015), Ilościowe badanie i operacjonalizacja zjawisk w naukach o zarządzaniu, [w:] W. Czakon (red.), Podstawy metodologii badań w naukach o zarządzaniu, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa, 306–331. | pl_PL |
dc.references | Dzieńdziora, J. (2008), Ocenianie pracowników. Ujęcie teoretyczne i praktyczne, Oficyna Wydawnicza „Humanitas”, Sosnowiec. | pl_PL |
dc.references | Eagly, A.H., Chen, S., Chaiken, S., Shaw-Barnes, K. (1999), The impact of attitudes on memory: An affair to remember, Psychological Bulletin, 125: 1, 64–89. DOI: 10.1037/0033-2909.125.1.64 | pl_PL |
dc.references | Eagly, A.H., Kulesa, P., Chen, S., Chaiken, S. (2001), Do attitudes affect memory? Tests of the congeniality hypothesis, Current Directions in Psychological Science, 10: 1, 5–9. DOI: 10.1111/1467-8721.00102 | pl_PL |
dc.references | Eberhardt, B.J., Pooyan, A. (1988), The effects of appraisal system redesign on perceptions of and satisfaction with performance appraisal: A Quasi-experiment, Journal of Business and Psychology, 3: 2, 230–241. DOI: 10.1007/BF01014491 | pl_PL |
dc.references | Edwards, K., Smith, E.E. (1996), A disconfirmation bias in the evaluation of arguments, Journal of Personality and Social Psychology, 71, 5–24. | pl_PL |
dc.references | Eisenhardt, K.M., Graebner, M.E. (2007), Theory building from cases. Opportunities and challenges, The Academy of Management Review, 50: 1, 25–32. | pl_PL |
dc.references | Espinilla, M., de Andres, R., Martinez, F.J., Martinez, L. (2013), A 360-degree performance appraisal model dealing with heterogeneous information and dependent criteria, Information Sciences, 222, 459–471. | pl_PL |
dc.references | Falkowski, A., Tyszka, T. (2006), Psychologia zachowań konsumenckich, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk. | pl_PL |
dc.references | Farndale, E., Kelliher, C. (2013), Implementing performance appraisal: Exploring the employee experience, Human Resource Management, 52: 6, 879–897. DOI: 10.1002/hrm.21575 | pl_PL |
dc.references | Fazio, R.H. (1986), How do attitudes guide behaviour?, [w:] R.M. Sorrentino, E.T. Higgins (eds), Handbook of Motivation and Cognition: Foundations of Social Behaviour, Guilford Press, New York, 204–243. | pl_PL |
dc.references | Fazio, R.H., Towles-Schwen, T. (1999), The MODE Model of Attitude-Behaviour Processes, [w:] S. Chaiken, Y. Trope (eds), Dual-process Theories in Social Psychology, The Guilford Press, New York–London, 97–116. | pl_PL |
dc.references | Festinger, L. (2007), Teoria dysonansu poznawczego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Fishbein, M., Ajzen, I. (1975), Belief, Attitude, Intention, and Behaviour: An Introduction to Theory and Research, Addison-Wesley, Reading, MA. | pl_PL |
dc.references | Flyvbjerg, B. (2006), Five misunderstandings about case-study research, Qualitative Inquiry, 12: 2, 219–245. | pl_PL |
dc.references | Folger, R. (1977), Distributive and procedural justice: Combined impact of voice and improvement on experienced inequity, Journal of Personality and Social Psychology, 45, 108–119. | pl_PL |
dc.references | Folger, R., Cropanzano, R. (1998), Organizational Justice and Human Resource Management, Sage, California. | pl_PL |
dc.references | Fuson, W.M. (1943), Attitudes: a note on the concept and its research context, American Sociological Review, 7. | pl_PL |
dc.references | Gavronski, B., Bodenhausen, G. (2007), Unravelling the processes underlying evaluation: attitudes from the perspective of the APE Model, Social Cognition, 25: 5, 687–717. | pl_PL |
dc.references | Ghauri, E., Neck, P.A. (2014), Performance appraisal and employees’ perceptions, International Journal of Contemporary Management, 13(2), 8–22. | pl_PL |
dc.references | Good, D., Coombe, D. (2009), Giving multisource feedback a facelift, Journal of Change Management, 9: 1, 109–126. DOI: 10.1080/14697010902727278 | pl_PL |
dc.references | Gosselin, A., Werner, J.M., Halle, N. (1997), Ratee preferences concerning performance management and appraisal, Human Resource Development Quarterly, 8: 4, 315–333. | pl_PL |
dc.references | Görün, M., Kayar, I., Varol, B. (2018), 360-Degree performance appraisal and feed- back system: A study with heads of departments in Ҫanakkale Onsekiz Mart University, Gaziantep University Journal of Social Sciences, 17: 4, 1425–1437. | pl_PL |
dc.references | Gravina, N.E., Siers, B.P. (2011), Square pegs and round holes: Ruminations on the relationship between performance appraisal and performance management, Journal of Organizational Behavior Management, 277, 277–287. DOI: 10.1080/01608061.2011.619418 | pl_PL |
dc.references | Greenberg, J. (1986), Determinants of Perceived Fairness of Performance Evaluations, Journal of Applied Psychology, 3: 2, 340–342. DOI: 10.1037/0021-9010.71.2.340 | pl_PL |
dc.references | Greenwald, A.G. (1968), Cognitive learning, cognitive responses to persuasion, and attitude change, [w:] A.G. Greenwald, T.C. Brock, T.M. Ostrom (eds), Psychological Foundations of Attitudes, CA: Academic Press, San Diego, 147–170. | pl_PL |
dc.references | Greenwald, A.G., Banajii, M.R. (1995), Implicit social cognition: Attitudes, self-esteem, and stereotypes, Psychological Review, 102: 1, 4–27. DOI: 10.1037/0033- 295X.102.1.4 | pl_PL |
dc.references | Gruszczyńska-Malec, G., Rutkowska, M. (2012), Kształtowanie postaw pracowników z wykorzystaniem programowania neurolingwistycznego, Współczesne Zarządzanie, 3, 86–96. | pl_PL |
dc.references | Gudkova, S. (2012), Wywiady w badaniach jakościowych, [w:] D. Jemielniak (red.), Badania jakościowe. Metody i narzędzia, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Harari, M.B., Rudolph, C.W., Laginess, A.J. (2015), Does rater personality matter? A meta-analysis of rater Big Five-performance rating relationships, Journal of Occupational and Organizational Psychology, 88, 387–414. | pl_PL |
dc.references | Harrington, J.R., Lee, J.H. (2015), What drives perceived fairness of performance appraisal? exploring the effects of psychological contract fulfilment on employees’ perceived fairness of performance appraisal in U.S. Federal Agencies, Public Personnel Management, 44(2), 214–238. | pl_PL |
dc.references | Harris, C. (1988), A comparison of employee attitudes towards two performance appraisal systems, Public Personnel Management, 17: 4, 443–456. DOI: 10.1177/009102608801700408 | pl_PL |
dc.references | Heider, F. (1958), The Psychology of Interpersonal Relations, Lawrence Erlbraum Associates, Inc., New York. | pl_PL |
dc.references | Hendrich, A. (2016), Czy „punktoza” rzeczywiście atakuje?, Gazeta Uczelniana Uniwersytetu Medycznego im. Piastów Śląskich we Wrocławiu, 11(226), 15–17. | pl_PL |
dc.references | Heszen-Niejodek, I. (2005), Teoria stresu psychologicznego i radzenia sobie, [w:] J. Strelau (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki. Jednostka w społeczeństwie i elementy psychologii stosowanej, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk, 465–492. | pl_PL |
dc.references | Janowska, Z. (2010), Zarządzanie zasobami ludzkimi, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Jasiński, Z., Chomątowska, B. (2004), Kształtowanie podmiotowego charakteru ocen pracowniczych, [w:] Z. Wiśniewski i A. Pocztowski (red.), Zarządzanie zasobami ludzkimi w warunkach nowej gospodarki, Oficyna Ekonomiczna, Kraków, 310–320. | pl_PL |
dc.references | Jawahar, I.M. (2007), The influence of perceptions of fairness on performance appraisal reactions, Journal of Labour Research, 28, 735–754. DOI: 10.1007/ s12122-007-9014-1 | pl_PL |
dc.references | Juchnowicz, M., Sienkiewicz, Ł. (2006), Jak oceniać pracę? Wartość stanowisk i kompetencji, Difin, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Juchnowicz, M., Smyk, E. (2000), Ocena pracy i pracowników, [w:] A. Sajkiewicz (red.), Zasoby ludzkie w firmie, Organizacja. Kierowanie. Ekonomika, Poltext, Warszawa, 221–248. | pl_PL |
dc.references | Juchnowicz, M. (red.) (2014), Zarządzanie kapitałem ludzkim. Procesy – narzędzia – aplikacje, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Jurkowski, R. (1998), Zarządzanie personelem. Proces kadrowy i jego prawne aspekty, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Kim, J. (2016), Impact of performance appraisal justice on the effectiveness of pay-for-performance systems after civil service reform, Public Personnel Management, 45(2), 148–170. DOI: 10.1177/0091026016644625 | pl_PL |
dc.references | Kim, S.E., Rubianty, D. (2011), Perceived fairness of performance appraisals in the federal government: Does it matter?, Review of Public Personnel Administration, 31, 329–348. | pl_PL |
dc.references | King, B.T., Janis, I.L. (1956), Comparison of effectiveness of improvised versus non-improvised role-playing in producing opinion changes, Human Relations, 9, 177–186. | pl_PL |
dc.references | Kociatkiewicz J., Kostera M. (2014), Zaangażowane badania jakościowe, Problemy Zarządzania, 12: 1(45), 9–17. | pl_PL |
dc.references | Konecki, K. (2000), Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Kostera, M. (2003), Antropologia organizacji. Metodologia badań terenowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Kostera, M. (2010), Zarządzanie personelem, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Kowalska, I. (2011), Doświadczenie praktyczne nauczycieli akademickich – wyznacznik wizerunku wyższej uczelni, [w:] J. Dworak, J. Jaworski (red.), Zarządzanie szkołą wyższą. Dylematy i wyzwania, Wyższa Szkoła Bankowa w Gdańsku, CeDEWu Sp. z o.o., Warszawa, 121–138. | pl_PL |
dc.references | Kozica, A., Brandl, J. (2015), Handling paradoxical tensions through conventions: The case of performance appraisal, Zeitschrift für Personalforschung, 29: 1, 49–68. | pl_PL |
dc.references | Krats, P., Brown, T.C. (2013), Unionised employee’s reactions to the introduction of a goal-based performance appraisal system, Human Resource Management Journal, 23: 4, 396–412. | pl_PL |
dc.references | Krech, D., Crutchfield, R.S. (1948), Theory and Problems of Social Psychology, McGraw-Hill, New York. | pl_PL |
dc.references | Krech, D., Crutchfield, R.S., Ballachey, E.L. (1963), Individual in Society, McGraw-Hill, New York. | pl_PL |
dc.references | Krzemiński, M. (2012), Analiza efektywności systemu oceniania pracowników (na przykładzie TP S.A.), Promotor, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Kubik, K. (2014), Kryteria oceny pracowników współczesnych organizacji, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach. Seria: Administracja i Zarządzanie, 103, 87–97. | pl_PL |
dc.references | Kuc, B.R. (2015), Metodologia badań własnych. Z warsztatu prakseologa, Ementon, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Kuvaas, B. (2006), Performance appraisal satisfacfion and employee outcomes: Mediating and moderating roles of work motivation, The International Journal of Human Resource Management, 17: 3, 504–522. | pl_PL |
dc.references | Kvale, S. (2010), Prowadzenie wywiadów, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Latham, G.P., Wexley, K.N. (1981), Increasing Productivity Through Performance Appraisal, Addison-Wesley. Reading, Mass. | pl_PL |
dc.references | Lawler, E.E. (1967), The mulfitrait-multirater approach to measuring managerial job performance, Journal of Applied Psychology, 51: 5, 369–381. | pl_PL |
dc.references | Lazarus, R.S., Folkman, S. (1984), Stress, Appraisal, and Coping, Springer-Verlag, New York. | pl_PL |
dc.references | Levy, P.E., Williams, J.R. (1998), The role of perceived system knowledge in predicting appraisal reactions, job satisfaction, and organizational commitment, Journal of Organizational Behavior, 19, 53–65. | pl_PL |
dc.references | Lewicka, M. (2005), Procesy atrybucji, [w:] J. Strelau (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki. Jednostka w społeczeństwie i elementy psychologii stosowanej, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk, 45–67. | pl_PL |
dc.references | Li, A., Butler, A.B. (2004), The effects of participation in goal setting and goal rationales on goal commitment: An exploration of justice mediators, Journal of Business & Psychology, 19: 1, 37–52. | pl_PL |
dc.references | Lipowska, J. (2013), Rozmowa oceniająca – studia nad współczesnymi wytycznymi, Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, 5, 100–111. | pl_PL |
dc.references | Listwan, T. (red.) (1999), Zarządzanie kadrami. Podstawy teoretyczne i ćwiczenia, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław. | pl_PL |
dc.references | Lott, A.J., Lott, B.E. (1968), A learning theory approach to interpersonal attitudes, [w:] A.G. Greenwald, T.C. Brock, T.M. Ostrom (eds), Psychological Foundations of Attitudes, Academic Press, New York, 67–88. | pl_PL |
dc.references | Ludwiczyński, A. (1996), Rozwój planowany, Personel, 2. | pl_PL |
dc.references | Lutyński, J. (1994), Metody badań społecznych. Wybrane zagadnienia, Łódzkie Towarzystwo Naukowe, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Łobocki, M. (2010), Metody i techniki badań pedagogicznych, Impuls, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Maliszewski, N. (2011), Dynamiczna teoria postaw. O relacji postaw jawnych i utajonych, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Manasa, K.V.L., Reddy, N. (2009), Role of training in improving performance, Journal of Soft Skills, 3: 3/4, 72–80. | pl_PL |
dc.references | Markowska, E. (1994), System oceny pracy instrumentem wspomagającym procesy restrukturyzacji przedsiębiorstwa, Przegląd Organizacji, 5, 15–17. | pl_PL |
dc.references | Marody, M. (1976), Sens teoretyczny a sens empiryczny pojęcia postawy. Analiza metodologiczna zasad doboru wskaźników w badaniach nad postawami, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Martin-Raugh, M., Tannenbaum, R.J., Tocci, C.M., Reese, C. (2016), Behaviorally anchored rating scales: An application for evaluating teaching practice, Teaching and Teacher Education, 59, 414–419. | pl_PL |
dc.references | Matejun, M. (2011), Metoda studium przypadku w pracach badawczych młodych naukowców z zakresu nauk o zarządzaniu, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 666 – Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu, 19, 203–213. | pl_PL |
dc.references | Maurer, T.J., Tarulli, B.A. (1996), Acceptance of peer/upward performance apprai- sal systems: Role of work context factors and beliefs about managers’ development capability, Human Resource Management, 35: 2, 217–241. DOI: 10.1002/(SICI)1099-050X(199622)35:2%3C217::AID-HRM5%3E3.0.CO;2-0 | pl_PL |
dc.references | Mądrzycki, T. (1977), Psychologiczne prawidłowości kształtowania się postaw, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Meyer, H.H., Kay, E., French, J.R.P. (1965), Split roles in performance appraisal, Harvard Business Review, 43(1), 123–129. | pl_PL |
dc.references | Michałkiewicz, A. (2009), Teoria niesprawiedliwości J.S. Adamsa, Acta Universitatis Lodziensis. Folia Psychologica, 13, 3–16. | pl_PL |
dc.references | Michałkiewicz, A. (2013), Czynniki kształtujące postawy wobec rozmowy oceniającej – wybrane problemy, Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, 288: 5, 325–334. | pl_PL |
dc.references | Michałkiewicz, A. (2014), Wiedza o systemie oceniania okresowego jako jeden z czynników jego akceptacji przez pracowników, Humanizacja Pracy, 3, 171–183. | pl_PL |
dc.references | Mika, S. (1984), Psychologia społeczna, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Milkovich, G.T., Newman, J.M. (2005), Compensation Management, 8th ed., New York. | pl_PL |
dc.references | Moczydłowska, J. (2010), Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji. Podręcznik akademicki, Difin, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Monis, H., Sreedhara, T.N. (2010), Correlates of employee satisfaction with performance appraisal system in foreign MNC BPOs Operating in India, Annals of University of Petrosani, Economics, 10(4), 215–224. | pl_PL |
dc.references | Mozrzymas, J.W. (2016), „Punktoza” – przez nas samych – kontrolowana, Gazeta Uczelniana Uniwersytetu Medycznego im. Piastów Śląskich we Wrocławiu, 11(226), 13–15. | pl_PL |
dc.references | Murphy, K.R., Cleveland, J.N. (1995), Understanding Performance Appraisal. Social, Organizational and Goal-Based Perspectives, Sage Publications Thousand Oaks, London, New Delhi. | pl_PL |
dc.references | Murray, H.A., Morgan, C.D. (1945), A clinical study of sentiments, Genetic Psychology Monographs, 32, 3–149. | pl_PL |
dc.references | Nathan B.R., Mohrman, A.M. JR., Milliman, J. (1991), Interpersonal relations as a context for the effects of appraisal interviews on performance and satisfaction: A longitudinal study, Academy of Management Journal, 34: 2, 352–369. | pl_PL |
dc.references | Nemeroff, W.F., Cosentino, J. (1979), Utilising feedback and goal setting to in- crease performance appraisal interviewer skills of managers, Academy of Management Journal, 22: 3, 566–576. | pl_PL |
dc.references | Nowak, S. (1970), Metodologia badań socjologicznych, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Nowak, S. (1973), Pojęcie postawy w teoriach i stosowanych badaniach społecznych, [w:] S. Nowak (red.), Teorie postaw, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Obisi, C. (2011), Employee performance appraisal and its implication for individual and organizational growth, Australia Journal of Business and Management Research, 1: 9, 92–97. | pl_PL |
dc.references | Oleksyn, T. (2001), Praca i płaca w zarządzaniu, Międzynarodowa Szkoła Menedżerów, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Osgood, C.E., Suci, G.J., Tannenbaum, P.H. (1957), The Measurement of Meaning. University of Illinois Press, Urbana. | pl_PL |
dc.references | Ostroff, C, (1993), Rater perceptions, satisfaction and performance ratings, Journal of Occupational and Organizational Psvchology, 66, 345–356. | pl_PL |
dc.references | Ozkana, C., Keskinb, G.A., Omurca, S.I. (2014), A variant perspective to performance appraisal system: Fuzzy C – Means Algorithm, International Journal of Industrial Engineering, 21: 3, 168–178. | pl_PL |
dc.references | Paluchowski, W.J. (2012), Model mieszanych metod, czyli o przyczynach i skutkach pewnej metodologicznej rewolucji, Przegląd Psychologiczny, 55: 2, 113–128. | pl_PL |
dc.references | Park, S. (2014), Motivation of public managers as raters in performance appraisal: Developing a model of rater motivation, Public Personnel Management, 43(4), 387–414. | pl_PL |
dc.references | Pasikowski, S. (2014), Opór indywidualny. Teorie, klasyfikacje i diagnozowanie w ujęciu psychologicznym, Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja, 68(4), 39–62. | pl_PL |
dc.references | Paszkowski, J. (2006), Kluczowe etapy procesu kadrowego w szkolnictwie wyższym, [w:] G. Nowaczyk, P. Lisiecki (red.), Marketingowe zarządzanie szkołą wyższą, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań, 253–266. | pl_PL |
dc.references | Penc, J. (2007), Nowoczesne kierowanie ludźmi. Wywieranie wpływu i współdziałanie w organizacji, Difin, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Petty, R.E., Brinol, P., DeMarree, K.G. (2007), The Meta-cognitive Model (MCM) of Attitudes: Implications for attitude measurement, change, and strength, Social Cognition, 25: 5, 657–686. DOI: 10.1521/soco.2007.25.5.657 | pl_PL |
dc.references | Petty, R.R., Cacioppo, J.T. (1986), The elaboration likelihood model of persuasion, Advances in Experimental Social Psychology, 19, 123–205. | pl_PL |
dc.references | Petty, R.E., Ostrom, T.M., Brock, T.C. (ed.) (1981), Cognitive Responses in Persuasion, N.J.: Erlbaum, Hillsdale. | pl_PL |
dc.references | Pocztowski, A. (1998), Zarządzanie zasobami ludzkimi. Zarys problematyki i metod, Antykwa, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Pocztowski, A. (2003), Zarządzanie zasobami ludzkimi, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Pocztowski, A. (2008), Zarządzanie zasobami ludzkimi. Strategie – procesy – metody, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Pyrek, R. (2004), System ocen pracowników – cele, procedura i instrumentarium, Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie, 6, 109–126. | pl_PL |
dc.references | Randell, G.A., Shaw, R., Packard, P., Slater, J. (1972), Staff Appraisal, Institute of Personel Management, London. | pl_PL |
dc.references | Rapacka, M., Mrzygłód, J., Rostkowski, T. (2004), System ocen okresowych pracowników, [w:] T. Rostkowski (red.), Nowoczesne metody zarządzania zasobami ludzkimi, Difin, Warszawa, 117–136. | pl_PL |
dc.references | Reykowski, J. (1973), Postawy a osobowość, [w:] S. Nowak (red.), Teorie postaw, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Roberts, G.E. (1994), Maximizing performance appraisal system acceptance: Perspectives from municipal government personnel administrators, Public Personnel Management, 23: 4, 525–548. DOI: 10.1177/00910260940230040 | pl_PL |
dc.references | Roberts, G.E. (2003), Employee performance appraisal system participation: A technique that works, Public Personnel Management, 32: 1, 89–98. | pl_PL |
dc.references | Rogers, E., Rogers, C., Metlay, W. (2002), Improving the Payoff from 360-Degree Feedback, Human Resource Planning, 25, issue 3, 44–55. | pl_PL |
dc.references | Rosenberg, M.J. (1956), Cognitive structure and attitudinal affect, The Journal of Abnormal and Social Psychology, 53(3), 367–372. | pl_PL |
dc.references | Rostkowski, T. (2016), Ocena kompetencji, [w:] M. Juchnowicz (red. nauk.), Elastyczne zarządzanie kapitałem ludzkim z perspektywy interesariuszy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 259–268. | pl_PL |
dc.references | Rostkowski, T., Sienkiewicz, Ł. (2003), Ocena okresowa pracowników, [w:] M. Juchnowicz (red.), Narzędzia i praktyka zarządzania zasobami ludzkimi, Poltext, Warszawa, 141–160. | pl_PL |
dc.references | Sajkiewicz, A. (1999), Zasoby ludzkie w firmie, Poltext, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Sajkiewicz, A. (2002), Metody doskonalenia jakości personelu, [w:] A. Sajkiewicz (red.), Jakość zasobów pracy. Kultura, kompetencje, konkurencyjność, Poltext, Warszawa, 29–52. | pl_PL |
dc.references | Samuel, O.W., Omisore, M.O., Atajeromavwo, E.J. (2014), Online fuzzy based decision support system for human resource performance appraisal, Measurement, 55, 452–461. | pl_PL |
dc.references | Scott, W.A. (1959), Attitude change by response reinforcement replication and extension, Sociometry, 22, 328–335. | pl_PL |
dc.references | Shrivastava, A., Purang, P. (2011), Employee perceptions of performance appraisals: A comparative study on Indian Banks, The International Journal of Human Resource Management, 22, 3, 632–647. DOI: 10.1080/09585192.2011.543639 | pl_PL |
dc.references | Sidor-Rządkowska, M. (2000), Kształtowanie nowoczesnych systemów ocen pracowników, Oficyna Ekonomiczna, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Sidor-Rządkowska, M. (2006), Kompetencyjne systemy ocen pracowników. Przygotowanie, wdrażanie i integrowanie z innymi systemami ZZL, Wolters Kluwer Polska Oficyna Ekonomiczna, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Siggelkow, N. (2007), Persuasion with case studies, The Academy of Management Journal, 50: 1, 20–24. | pl_PL |
dc.references | Smith, M.B. (1947), The personal setting of public opinions: a study of attitudes toward Russia, Public Opinion Quarterly, 11, 507–523. | pl_PL |
dc.references | Sołtys, A. (1998), Analiza przypadku wdrażania i ocean funkcjonowania system ocen okresowych w Urzędzie Miasta Gorlice, [w:] Zarządzanie kadrami jako czynnik konkurencyjności przedsiębiorstw. Materiały konferencyjne, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, 120–130. | pl_PL |
dc.references | Stake, R.E. (2009), Jakościowe stadium przypadku, tłum. M. Sałkowska, [w:] N.K. Denzin, Y.S. Lincoln (eds), Metody badań jakościowych, t. 1, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 623–654. | pl_PL |
dc.references | Stańczyk, S. (2015), Triangulacja – łączenie metod badawczych i urzetelnianie badań, [w:] W. Czakon (red.), Podstawy metodologii badań w naukach o zarządzaniu, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa, 243–265. | pl_PL |
dc.references | Steensma, H., Otto, L. (2000), Perception of performance appraisal by employees and supervisors: self-serving bias and procedural justice, Journal of Collective Negotiations in the Public Sector, 29: 4, 307–319. | pl_PL |
dc.references | Steinmann, H., Schreyogg, G. (2001), Zarządzanie. Podstawy kierowania przedsiębiorstwem, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław. | pl_PL |
dc.references | Steward, D.M. (2002), Praktyka kierowania, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Strumińska-Kutra, M., Koładkiewicz, I. (2012), Studium przypadku, [w:] D. Jemielniak (red.), Badania jakościowe. Metody i narzędzia, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 1–40. | pl_PL |
dc.references | Suchodolski, A. (2010), Ocenianie pracowników, [w:] T. Listwan (red. nauk.), Zarządzanie kadrami. Wydanie czwarte, zmienione, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa, 283–304. | pl_PL |
dc.references | Sułkowski, Ł. (2016), Zarządzanie kapitałem ludzkim w polskich uczelniach, [w:] M. Stor, T. Listwan (red.), Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 429. Sukces w zarządzaniu kadrami. Dylematy zarządzania kadrami w organizacjach krajowych i międzynarodowych. Problemy zarządczo-ekonomiczne, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław, 269–279. DOI: 10.15611/pn.2016.429.24 | pl_PL |
dc.references | Sumelius, J., Bjorkman, I., Ehrnrooth, M., Makela, K. i Smale, A. (2014), What determines employee perceptions of HRM Process Features? The Case of performance appraisal in MNC Subsidiaries, Human Resource Management, 53: 4, 569–592. DOI: 10.1002/hrm.21604 | pl_PL |
dc.references | Szałkowski, A. (red.) (2000), Wprowadzenie do zarządzanie personelem, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Szczupaczyński, J. (1996), Rozmowa oceniająca – cele, formuły i kryteria, Personel, 12(33), 19–21. | pl_PL |
dc.references | Szewczuk, W. (1990), Psychologia, Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Taneja, S., Srivastava, R., Ravichandran, N. (2015), Consequences of performance appraisal justice perception: A study of Indian Banks, The IUP Journal of Organizational Behavior, XIV: 3, 33–57. | pl_PL |
dc.references | Tang, T.L., Sarsfield-Baldwin, L.J. (1996), Distributive and procedural justice as related to satisfaction and commitment, SAM Advanced Management Journal, 61: 3, 25–31. | pl_PL |
dc.references | Thurstone, L.L., Chave, E.J. (1929), The Measurement of Attitudes, Chicago Univ. Press, Chicago. | pl_PL |
dc.references | Thurston, P.W. Jr. (2001), Clarifying the Structure of Justice Using Fairness Perceptions of Performance Appraisal Practices, unpublished Ph.D. dissertation, Albany, New York. | pl_PL |
dc.references | Thurston, P.W. Jr., McNall, L. (2010), Justice perceptions of performance appraisal practices, Journal of Managerial Psychology, 25: 3, 201–228. DOI: 10.1108/02683941011023712 | pl_PL |
dc.references | Toegel, G., Conger, J. (2003), 360-Degree Assessment: Time for reinvention, Acade- my of Management Learning and Education, 2: 3, 297–311. DOI: 10.5465/amle.2003.10932156 | pl_PL |
dc.references | Tomaszewski, T. (1982), Człowiek i otoczenie, [w:] T. Tomaszewski (red.), Psychologia, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa, 13–36. | pl_PL |
dc.references | Tsai, C., Wang, W. (2013), Exploring the factors associated with employees’ perceived appraisal accuracy: A study of Chinese State-owned Enterprises, The International Journal of Human Resource Management, 24: 11, 2197–2220. | pl_PL |
dc.references | Tyler, T.R., Blader, S.L. (2000), Cooperation in Groups: Procedural Justice, Social Identity, and Behavioural Engagement, Psychology Press, Philadelphia, PA. | pl_PL |
dc.references | Tyler, T.R., Lind, A.E. (1992), A relational model of authority in groups, [w:] M.P. Zanna (ed.), Advances in Experimental Social Psychology, 25, 115–191. | pl_PL |
dc.references | Tziner, A., Murphy, K., Cleveland, J.N., Yavo, A., Hayoon, E. (2008), A new old question: Do contextual factors relate to rating behavior: An investigation with peer evaluations, International Journal of Selection and Assessment, 16: 1, 59–66. | pl_PL |
dc.references | Vinson, M.N. (1996), The Pros and Cons of 360-Degree Feedback: Making it work, Training and Development, April, 11–12. | pl_PL |
dc.references | Wajda, A. (2003), Organizacja i zarządzanie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Ward, P. (2005), Ocena pracownicza 360 stopni. Metoda sprzężenia zwrotnego, Oficyna Ekonomiczna, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Williams, J.R., Levy, P.E. (2000), Investigating some neglected criteria: The in- fluence of organizational level and perceived system knowledge on appraisal reactions, Journal of Business and Psychology, 14: 3, 501–513. | pl_PL |
dc.references | Wojciszke, B. (2002), Człowiek wśród ludzi. Zarys psychologii społecznej, Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Wojciszke, B. (2005), Postawy i ich zmiana, [w:] J. Strelau (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki. Jednostka w społeczeństwie i element psychologii stosowanej, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk, 79–106. | pl_PL |
dc.references | Wojciszke, B. (2012), Psychologia społeczna, Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Wyżycki, M. (1998), Analiza pracy i ocena stanowisk, Personel, 12. | pl_PL |
dc.references | Zimbardo, P.G., Leippe, M.R. (2004), Psychologia zmiany postaw i wpływu społecznego, Zysk i S-ka, Poznań. | pl_PL |
dc.references | Czachorowski, S. (2014), Grywalizacja a sprawa uniwersyteckiej punktozy, http://czachorowski.blox.pl/2014/10/Grywalizacja-a-sprawa-uniwersyteckiej-punktozy.html (dostęp 8.04.2017). | pl_PL |
dc.references | Jackowski, M. (2015), Wieloletni prof. KUL: Ankiety studentów to anonimowe donosy na wykładowców, http://lublin.wyborcza.pl/lublin/1,48724,18292766,Wieloletni_ prof__KUL__Ankiety_studentow_to_anonimowe.html?disableRedirects=true (dostęp 20.04.2019). | pl_PL |
dc.references | Kulczycki, E. (2016), Ile czasu pożera naukowcom praca administracyjna?, http://ekulczycki.pl/teoria_komunikacji/ile-czasu-pozera-naukowcom-praca-administracyjna/ (dostęp 20.04.2019). | pl_PL |
dc.references | Mischke, J.M., O problemie oceny nauczyciela akademickiego – kilka spostrzeżeń, galaxy.uci.agh.edu.pl/~mischke/upload/File/artykoly/o_problemie_oceny_nauczyciela_ akademickiego.pdf (dostęp 8.04.2017). | pl_PL |
dc.references | Protokół oceny okresowej, http://www.uwb.edu.pl/inne-druki (dostęp 8.04.2017). | pl_PL |
dc.references | Przewodnik po ocenie nauczycieli akademickich – informacja jak uzupełnić formularz, www.dso.uj.edu.pl (dostęp 8.04.2017). | pl_PL |
dc.references | Ranking Szkół Wyższych Perspektywy 2016, http://www.perspektywy.pl/RSW2016/ranking-uczelni-akademickich?strona=0 (dostęp 3.03.2017). | pl_PL |
dc.references | Rykiel, Z. (2014), Szaleństwo czy metoda? Modernizacja przez biurokrację i prekaryzację, Przestrzeń Społeczna (Social Space), 2(8), 1–54, www.socialspacejournal.eu (dostęp 8.04.2017). | pl_PL |
dc.references | Ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. 2018, poz. 1668). | pl_PL |
dc.references | Ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz.U. 2005, nr 164, poz. 1365 z późn. zm.). | pl_PL |
dc.references | Statut Uniwersytetu Jagiellońskiego, www.dn.uj.edu.pl (dostęp 8.04.2017). | pl_PL |
dc.references | Statut Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, www.bis.us.edu.pl (dostęp 5.05.2017). | pl_PL |
dc.references | Statut Uniwersytetu w Białymstoku uchwalony na posiedzeniu Senatu Uniwersytetu w Białymstoku w dniu 4 kwietnia 2012 r., www.uwb.edu.pl (dostęp 8.04.2017). | pl_PL |
dc.references | Statut Uniwersytetu Warszawskiego (Obwieszczenie nr 7 Rektora Uniwersytetu Warszawskiego z dnia 7 lipca 2015 r. w sprawie ogłoszenia tekstu jednolitego Statutu Uniwersytetu Warszawskiego), http://monitor.uw.edu.pl (dostęp 8.04.2017). | pl_PL |
dc.references | Załącznik do Uchwały nr 1822 Senatu UwB z dnia 27 stycznia 2016 r. Arkusz oceny okresowej nauczyciela akademickiego, http://docs.uwb.edu.pl/pliki/2016-1822-1.pdf (dostęp 8.04.2017). | pl_PL |
dc.references | Załącznik do zarządzenia nr 57 Rektora Uniwersytetu Warszawskiego z dnia 15 grudnia 2011 r. w sprawie zmiany zarządzenia nr 2 Rektora Uniwersytetu Warszawskiego z dnia 7 stycznia 2010 r. w sprawie określenia szczegółowych zasad prac komisji oceniających i trybu dokonywania przez nie ocen okresowych nauczycieli akademickich Wzór Arkusz Oceny Okresowej Nauczyciela akademickiego, http://monitor.uw.edu.pl (dostęp 8.04.2017). | pl_PL |
dc.references | Załącznik do zarządzenia nr 135 Rektora Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach z dnia 30 września 2013 r. Karta oceny pracy nauczyciela akademickiego, www.bis.us.edu.pl (dostęp 8.04.2017). | pl_PL |
dc.references | Załącznik nr 1 i 2 do zarządzenia nr 57 Rektora UJ z 6 lipca 2016 r. Formularz dla profesorów, profesorów UJ, docentów, doktorów habilitowanych, www.bip.uj.edu.pl (dostęp 8.04.2017). | pl_PL |
dc.references | Załącznik nr 2 do Statutu Uniwersytetu w Białymstoku Regulamin okresowego oceniania nauczycieli akademickich, www.uwb.edu.pl (dostęp 8.04.2017). | pl_PL |
dc.references | Załącznik nr 3 do zarządzenia nr 57 Rektora UJ z 6 lipca 2016 r. Formularz dla adiunktów, asystentów, www.bip.uj.edu.pl (dostęp 8.04.2017). | pl_PL |
dc.references | Załącznik nr 4 do zarządzenia nr 57 Rektora UJ z 6 lipca 2016 r. Formularz dla starszych wykładowców, wykładowców, lektorów, instruktorów, www.bip.uj.edu.pl (dostęp 8.04.2017). | pl_PL |
dc.references | Zarządzenie nr 55 Rektora Uniwersytetu Jagiellońskiego z 6 lipca 2016 roku w sprawie: okresowych ocen nauczycieli akademickich Uniwersytetu Jagiellońskiego w roku 2016, www.bip.uj.edu.pl (dostęp 8.04.2017). | pl_PL |
dc.references | Zarządzenie nr 144 Rektora Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach z dnia 30 października 2013 r. w sprawie określenia szczegółowego trybu wnoszenia i rozpatrywania odwołania nauczyciela akademickiego od oceny komisji oceniającej, www.bis.us.edu.pl (dostęp 8.04.2017). | pl_PL |
dc.references | Zarządzenie nr 2 Rektora Uniwersytetu Warszawskiego z dnia 7 stycznia 2010 r. w sprawie określenia szczegółowych zasad prac komisji oceniających i trybu dokonywania przez nie ocen okresowych nauczycieli akademickich, http://poprzedni.monitor.uw.edu.pl (dostęp 8.04.2017). | pl_PL |
dc.references | Zarządzenie nr 57 Rektora Uniwersytetu Warszawskiego z dnia 15 grudnia 2011 r. w sprawie zmiany zarządzenia nr 2 Rektora Uniwersytetu Warszawskiego z dnia 7 stycznia 2010 r. w sprawie określenia szczegółowych zasad prac komisji oceniających i trybu dokonywania przez nie ocen okresowych nauczycieli akademickich, http://monitor.uw.edu.pl (dostęp 8.04.2017). | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/8142-625-1 | |