Show simple item record

dc.contributor.authorMichałkiewicz, Anna
dc.date.accessioned2020-01-24T16:25:20Z
dc.date.available2020-01-24T16:25:20Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationMichałkiewicz A., Nauczyciele akademiccy wobec systemu oceniania okresowego pracowników, WUŁ, Łódź 2019, doi: 10.18778/8142-625-1.pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8142-625-1
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/31285
dc.description.abstractW monografii poruszono ważną z punktu widzenia funkcjonowania szkoły wyższej kwestię okresowych ocen pracowniczych. Podjęto próbę zidentyfikowania czynników związanych z prezentowanymi przez nauczycieli akademickich postawami wobec oceniania, dokonano analizy problemów występujących w systemach oceniania, a także przedstawiono rekomendacje w zakresie budowania, wdrażania i wykorzystania systemów oceniania okresowego na uczelniach. W dobie zmian, jakim obecnie podlega szkolnictwo wyższe, publikacja może być szczególnie interesująca dla pracowników uczelni, a zwłaszcza osób odpowiedzialnych za wprowadzenie systemów oceniania okresowego nauczycieli akademickich.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectnauczyciele akademiccypl_PL
dc.subjectocena okresowa pracownikówpl_PL
dc.subjectzarządzanie zasobami ludzkimipl_PL
dc.subjectSOOPpl_PL
dc.titleNauczyciele akademiccy wobec systemu oceniania okresowego pracownikówpl_PL
dc.typeBookpl_PL
dc.page.number288pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Zarządzania Zasobami Ludzkimipl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8142-626-8
dc.referencesAbu-Doleh, J., Weir, D. (2007), Dimensions of performance appraisal systems in Jordanian private and public organizations, International Journal of Human Resource Management, 18: 1, 75–84.pl_PL
dc.referencesAdamiec, M., Kożusznik, B. (2000), Zarządzanie zasobami ludzkimi, AKADE, Kraków.pl_PL
dc.referencesAjzen, I. (1991), The theory of planned behavior, Organizational Behavior and Human Decision Processes, 50, 179–211. DOI: 10.1016/0749-5978(91)90020-Tpl_PL
dc.referencesAjzen, I., Fishbein, M. (1980), Understanding Attitudes and Predicting Social Behavior. Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall.pl_PL
dc.referencesAndrzejczak, A. (1998), Zarządzanie zasobami ludzkimi, Wielkopolska Szkoła Biznesu, Poznań.pl_PL
dc.referencesApanowicz, J. (2002), Metodologia ogólna, Wydawnictwo Diecezji Pelplińskiej Bernardinum, Gdynia.pl_PL
dc.referencesAronson, E., Wilson, T.D., Akert, R.M. (1997), Psychologia społeczna. Serce i umysł, Zysk i S-ka Wydawnictwo, Poznań.pl_PL
dc.referencesArthur, D. (2008), Performance Appraisals: Strategies for Success, American Management Association, New York.pl_PL
dc.referencesAsmuß, B. (2008), Performance appraisal interview, Preference Organization in Assessment Sequences, Journal of Business Communication, 45: 4, 408–429. DOI: 10.1177/0021943608319382pl_PL
dc.referencesBabbie, E. (2008), Podstawy badań społecznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBalzer, W.K., Sulsky, L.M. (1990), Performance appraisal effectiveness and productivity, [w:] K. Murphy, F. Saal (eds), Psychology in Organizations: Integrating Science and Practice, Hillsdale, NJ: Erlbaum.pl_PL
dc.referencesBem, D.J. (1972), Self-perception theory, [w:] L. Berkowitz (ed.), Advances in Experimental Social Psychology. Academic Press., New York, 1–62.pl_PL
dc.referencesBernardin, H.J., Villanova, P. (1986), Performance appraisal, [w:] E.A. Locke (ed.), Generalizing from Laboratory to Field Settings, D.C. Heath and Company/Lexington Books, Lexington, MA, 43–62.pl_PL
dc.referencesBhatnagar, D. (2013), Perceived fairness of employees in Performance Appraisal System: with reference to Indian Public and Private Sector Banks, Globsyn Management Journal, VII: 1 i 2, 67–81.pl_PL
dc.referencesBies, R.J., Moag, J.S. (1986), Interactional justice: communication criteria of fairness, [w:] R.J. Lewicki, H.S. Blair, M. Bazerman (eds), Research on Negotiation in Organization, JAI Press, Greenwich, CT., 43–55.pl_PL
dc.referencesBłędowski, P., Tomczak-Tomaszewski, P., Wysocka, M., Mackiewicz, M. (2014), Efektywne zarządzanie kadrami na uczelni, Instytut Nauk Społeczno-Ekonomicznych sp. z o.o. – sp.k., Łódź.pl_PL
dc.referencesBoerger, M. (1979), Leitlinien zur Beobachtung und Bervertungs-phase, Personal, 6, za: Organizacja i Kierownictwo, 1980, 3.pl_PL
dc.referencesBorkowska, S. (2001), Strategie wynagrodzeń, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.pl_PL
dc.referencesBoswell, W.R., Boudreau, J.W. (2000), Employee satisfaction with performance appraisals and appraisers: The role of perceived appraisal use, Human Resource Development Quarterly, 11: 3, 283–299. DOI: 10.1002/1532- 1096(200023)11:3%3C283::AID-HRDQ6%3E3.0.CO;2-3pl_PL
dc.referencesBoxall, P., Purcell, J. (2011), Strategy and Human Resource Management (3rd ed.), Palgrave Macmillan, New York.pl_PL
dc.referencesBrehm, S.S., Brehm, J.W. (1981), Psychological Reactance: A Theory of Freedom and Control, Academic Press, New York.pl_PL
dc.referencesBrown, M., Hyatt, D., Benson, J. (2010), Consequences of the performance apprai- sal experience, Personnel Review, 39, 375–396.pl_PL
dc.referencesBrown, T.C., Warren, A.M. (2011), Performance management in unionized settings, Human Resource Management Review, 21: 2, 96–106.pl_PL
dc.referencesBukłaha, E. (2010), System ocen pracowniczych z uwzględnieniem zespołów projektowych, [w:] R. Bartkowiak, J. Ostaszewski (red. nauk.), Nauki ekonomiczne w świetle nowych wyzwań gospodarczych, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa, 451–465.pl_PL
dc.referencesBurke, R.J., Weitzel, W., Weir, T. (1978), Characteristics of employee performance review and development interviews: Replication and extension, Personnel Psychology, 31, 903–919.pl_PL
dc.referencesCarroll, S.J., C.E. Schneier (1982), Performance and Review Systems: The Identification, Measurement, Development of Performance in Organizations, Scott, Foresman and Company, Dallas.pl_PL
dc.referencesCawley, B.D., Keeping, L.M., Levy, P.E. (1998), Participation in the performance appraisal process and employee reactions: A Meta-analytic review of field investigations, Journal of Applied Psychology, 83: 4, 615–633.pl_PL
dc.referencesCederblom, D. (1982), The performance appraisal interview: A review, implications, and suggestions, Academy of Management Review, 7, 219–227.pl_PL
dc.referencesCewińska, J. (2013), Zarządzanie zasobami ludzkimi w klubach sportowych non-profit w Polsce, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesChaiken, S. (1980), Heuristic versus systematic information processing and the use of source versus message cues in persuasion, Journal of Personality and Social Psychology, 39, 752–766.pl_PL
dc.referencesChaiken, S., Stangor, C. (1987), Attitudes and attitude change, Annual Review of Psychology, 38, 575–630.pl_PL
dc.referencesCleveland, J.N., Murphy, K.R., Williams, R.E. (1989), Multiple uses of performance appraisal: Prevalence and correlates, Journal of Applied Psychology, 74, 130–135.pl_PL
dc.referencesCzubasiewicz, H. (2005), Okresowe ocenianie pracowników. Konfiguracja i projektowanie systemu, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesDeNisi, A.S. (2011), Managing performance to change behaviour, Journal of Organizational Behavior Management, 31, 262–276. DOI: 10.1080/01608 061.2011.619414pl_PL
dc.referencesDeNisi, A.S., Pritchard, R.D. (2006), Performance appraisal, performance management and improving individual performance: A motivational framework, Management and Organization Review, 2: 2, 253–277.pl_PL
dc.referencesDenzin, N.K. (1970), The Research Act: Theoretical Introduction to Sociological Methods, Aldine Publishing Co., Chicago.pl_PL
dc.referencesDhiman, A., Maheshwari, S.K. (2013), Performance appraisal politics from appraise perspective: A study of antecedents in the indian context, The International Journal of Human Resource Management, 24: 6, 1202–1235.pl_PL
dc.referencesDipboye, R.L., de Pontbriand, R. (1981), Correlates of employee reactions to performance appraisals and appraisal systems, Journal of Applied Psychology, 66: 2, 248–251. DOI: 10.1037/0021-9010.66.2.248pl_PL
dc.referencesDoob, L.W. (1947), The behavior of attitudes, Psychological Review, 54(3), 135–156.pl_PL
dc.referencesDroba, D. (1933), The nature of attitudes, Journal of Social Psychology, 4, 444–463.pl_PL
dc.referencesDyduch, W. (2015), Ilościowe badanie i operacjonalizacja zjawisk w naukach o zarządzaniu, [w:] W. Czakon (red.), Podstawy metodologii badań w naukach o zarządzaniu, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa, 306–331.pl_PL
dc.referencesDzieńdziora, J. (2008), Ocenianie pracowników. Ujęcie teoretyczne i praktyczne, Oficyna Wydawnicza „Humanitas”, Sosnowiec.pl_PL
dc.referencesEagly, A.H., Chen, S., Chaiken, S., Shaw-Barnes, K. (1999), The impact of attitudes on memory: An affair to remember, Psychological Bulletin, 125: 1, 64–89. DOI: 10.1037/0033-2909.125.1.64pl_PL
dc.referencesEagly, A.H., Kulesa, P., Chen, S., Chaiken, S. (2001), Do attitudes affect memory? Tests of the congeniality hypothesis, Current Directions in Psychological Science, 10: 1, 5–9. DOI: 10.1111/1467-8721.00102pl_PL
dc.referencesEberhardt, B.J., Pooyan, A. (1988), The effects of appraisal system redesign on perceptions of and satisfaction with performance appraisal: A Quasi-experiment, Journal of Business and Psychology, 3: 2, 230–241. DOI: 10.1007/BF01014491pl_PL
dc.referencesEdwards, K., Smith, E.E. (1996), A disconfirmation bias in the evaluation of arguments, Journal of Personality and Social Psychology, 71, 5–24.pl_PL
dc.referencesEisenhardt, K.M., Graebner, M.E. (2007), Theory building from cases. Opportunities and challenges, The Academy of Management Review, 50: 1, 25–32.pl_PL
dc.referencesEspinilla, M., de Andres, R., Martinez, F.J., Martinez, L. (2013), A 360-degree performance appraisal model dealing with heterogeneous information and dependent criteria, Information Sciences, 222, 459–471.pl_PL
dc.referencesFalkowski, A., Tyszka, T. (2006), Psychologia zachowań konsumenckich, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesFarndale, E., Kelliher, C. (2013), Implementing performance appraisal: Exploring the employee experience, Human Resource Management, 52: 6, 879–897. DOI: 10.1002/hrm.21575pl_PL
dc.referencesFazio, R.H. (1986), How do attitudes guide behaviour?, [w:] R.M. Sorrentino, E.T. Higgins (eds), Handbook of Motivation and Cognition: Foundations of Social Behaviour, Guilford Press, New York, 204–243.pl_PL
dc.referencesFazio, R.H., Towles-Schwen, T. (1999), The MODE Model of Attitude-Behaviour Processes, [w:] S. Chaiken, Y. Trope (eds), Dual-process Theories in Social Psychology, The Guilford Press, New York–London, 97–116.pl_PL
dc.referencesFestinger, L. (2007), Teoria dysonansu poznawczego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesFishbein, M., Ajzen, I. (1975), Belief, Attitude, Intention, and Behaviour: An Introduction to Theory and Research, Addison-Wesley, Reading, MA.pl_PL
dc.referencesFlyvbjerg, B. (2006), Five misunderstandings about case-study research, Qualitative Inquiry, 12: 2, 219–245.pl_PL
dc.referencesFolger, R. (1977), Distributive and procedural justice: Combined impact of voice and improvement on experienced inequity, Journal of Personality and Social Psychology, 45, 108–119.pl_PL
dc.referencesFolger, R., Cropanzano, R. (1998), Organizational Justice and Human Resource Management, Sage, California.pl_PL
dc.referencesFuson, W.M. (1943), Attitudes: a note on the concept and its research context, American Sociological Review, 7.pl_PL
dc.referencesGavronski, B., Bodenhausen, G. (2007), Unravelling the processes underlying evaluation: attitudes from the perspective of the APE Model, Social Cognition, 25: 5, 687–717.pl_PL
dc.referencesGhauri, E., Neck, P.A. (2014), Performance appraisal and employees’ perceptions, International Journal of Contemporary Management, 13(2), 8–22.pl_PL
dc.referencesGood, D., Coombe, D. (2009), Giving multisource feedback a facelift, Journal of Change Management, 9: 1, 109–126. DOI: 10.1080/14697010902727278pl_PL
dc.referencesGosselin, A., Werner, J.M., Halle, N. (1997), Ratee preferences concerning performance management and appraisal, Human Resource Development Quarterly, 8: 4, 315–333.pl_PL
dc.referencesGörün, M., Kayar, I., Varol, B. (2018), 360-Degree performance appraisal and feed- back system: A study with heads of departments in Ҫanakkale Onsekiz Mart University, Gaziantep University Journal of Social Sciences, 17: 4, 1425–1437.pl_PL
dc.referencesGravina, N.E., Siers, B.P. (2011), Square pegs and round holes: Ruminations on the relationship between performance appraisal and performance management, Journal of Organizational Behavior Management, 277, 277–287. DOI: 10.1080/01608061.2011.619418pl_PL
dc.referencesGreenberg, J. (1986), Determinants of Perceived Fairness of Performance Evaluations, Journal of Applied Psychology, 3: 2, 340–342. DOI: 10.1037/0021-9010.71.2.340pl_PL
dc.referencesGreenwald, A.G. (1968), Cognitive learning, cognitive responses to persuasion, and attitude change, [w:] A.G. Greenwald, T.C. Brock, T.M. Ostrom (eds), Psychological Foundations of Attitudes, CA: Academic Press, San Diego, 147–170.pl_PL
dc.referencesGreenwald, A.G., Banajii, M.R. (1995), Implicit social cognition: Attitudes, self-esteem, and stereotypes, Psychological Review, 102: 1, 4–27. DOI: 10.1037/0033- 295X.102.1.4pl_PL
dc.referencesGruszczyńska-Malec, G., Rutkowska, M. (2012), Kształtowanie postaw pracowników z wykorzystaniem programowania neurolingwistycznego, Współczesne Zarządzanie, 3, 86–96.pl_PL
dc.referencesGudkova, S. (2012), Wywiady w badaniach jakościowych, [w:] D. Jemielniak (red.), Badania jakościowe. Metody i narzędzia, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesHarari, M.B., Rudolph, C.W., Laginess, A.J. (2015), Does rater personality matter? A meta-analysis of rater Big Five-performance rating relationships, Journal of Occupational and Organizational Psychology, 88, 387–414.pl_PL
dc.referencesHarrington, J.R., Lee, J.H. (2015), What drives perceived fairness of performance appraisal? exploring the effects of psychological contract fulfilment on employees’ perceived fairness of performance appraisal in U.S. Federal Agencies, Public Personnel Management, 44(2), 214–238.pl_PL
dc.referencesHarris, C. (1988), A comparison of employee attitudes towards two performance appraisal systems, Public Personnel Management, 17: 4, 443–456. DOI: 10.1177/009102608801700408pl_PL
dc.referencesHeider, F. (1958), The Psychology of Interpersonal Relations, Lawrence Erlbraum Associates, Inc., New York.pl_PL
dc.referencesHendrich, A. (2016), Czy „punktoza” rzeczywiście atakuje?, Gazeta Uczelniana Uniwersytetu Medycznego im. Piastów Śląskich we Wrocławiu, 11(226), 15–17.pl_PL
dc.referencesHeszen-Niejodek, I. (2005), Teoria stresu psychologicznego i radzenia sobie, [w:] J. Strelau (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki. Jednostka w społeczeństwie i elementy psychologii stosowanej, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk, 465–492.pl_PL
dc.referencesJanowska, Z. (2010), Zarządzanie zasobami ludzkimi, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesJasiński, Z., Chomątowska, B. (2004), Kształtowanie podmiotowego charakteru ocen pracowniczych, [w:] Z. Wiśniewski i A. Pocztowski (red.), Zarządzanie zasobami ludzkimi w warunkach nowej gospodarki, Oficyna Ekonomiczna, Kraków, 310–320.pl_PL
dc.referencesJawahar, I.M. (2007), The influence of perceptions of fairness on performance appraisal reactions, Journal of Labour Research, 28, 735–754. DOI: 10.1007/ s12122-007-9014-1pl_PL
dc.referencesJuchnowicz, M., Sienkiewicz, Ł. (2006), Jak oceniać pracę? Wartość stanowisk i kompetencji, Difin, Warszawa.pl_PL
dc.referencesJuchnowicz, M., Smyk, E. (2000), Ocena pracy i pracowników, [w:] A. Sajkiewicz (red.), Zasoby ludzkie w firmie, Organizacja. Kierowanie. Ekonomika, Poltext, Warszawa, 221–248.pl_PL
dc.referencesJuchnowicz, M. (red.) (2014), Zarządzanie kapitałem ludzkim. Procesy – narzędzia – aplikacje, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesJurkowski, R. (1998), Zarządzanie personelem. Proces kadrowy i jego prawne aspekty, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKim, J. (2016), Impact of performance appraisal justice on the effectiveness of pay-for-performance systems after civil service reform, Public Personnel Management, 45(2), 148–170. DOI: 10.1177/0091026016644625pl_PL
dc.referencesKim, S.E., Rubianty, D. (2011), Perceived fairness of performance appraisals in the federal government: Does it matter?, Review of Public Personnel Administration, 31, 329–348.pl_PL
dc.referencesKing, B.T., Janis, I.L. (1956), Comparison of effectiveness of improvised versus non-improvised role-playing in producing opinion changes, Human Relations, 9, 177–186.pl_PL
dc.referencesKociatkiewicz J., Kostera M. (2014), Zaangażowane badania jakościowe, Problemy Zarządzania, 12: 1(45), 9–17.pl_PL
dc.referencesKonecki, K. (2000), Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKostera, M. (2003), Antropologia organizacji. Metodologia badań terenowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKostera, M. (2010), Zarządzanie personelem, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKowalska, I. (2011), Doświadczenie praktyczne nauczycieli akademickich – wyznacznik wizerunku wyższej uczelni, [w:] J. Dworak, J. Jaworski (red.), Zarządzanie szkołą wyższą. Dylematy i wyzwania, Wyższa Szkoła Bankowa w Gdańsku, CeDEWu Sp. z o.o., Warszawa, 121–138.pl_PL
dc.referencesKozica, A., Brandl, J. (2015), Handling paradoxical tensions through conventions: The case of performance appraisal, Zeitschrift für Personalforschung, 29: 1, 49–68.pl_PL
dc.referencesKrats, P., Brown, T.C. (2013), Unionised employee’s reactions to the introduction of a goal-based performance appraisal system, Human Resource Management Journal, 23: 4, 396–412.pl_PL
dc.referencesKrech, D., Crutchfield, R.S. (1948), Theory and Problems of Social Psychology, McGraw-Hill, New York.pl_PL
dc.referencesKrech, D., Crutchfield, R.S., Ballachey, E.L. (1963), Individual in Society, McGraw-Hill, New York.pl_PL
dc.referencesKrzemiński, M. (2012), Analiza efektywności systemu oceniania pracowników (na przykładzie TP S.A.), Promotor, Kraków.pl_PL
dc.referencesKubik, K. (2014), Kryteria oceny pracowników współczesnych organizacji, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach. Seria: Administracja i Zarządzanie, 103, 87–97.pl_PL
dc.referencesKuc, B.R. (2015), Metodologia badań własnych. Z warsztatu prakseologa, Ementon, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKuvaas, B. (2006), Performance appraisal satisfacfion and employee outcomes: Mediating and moderating roles of work motivation, The International Journal of Human Resource Management, 17: 3, 504–522.pl_PL
dc.referencesKvale, S. (2010), Prowadzenie wywiadów, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesLatham, G.P., Wexley, K.N. (1981), Increasing Productivity Through Performance Appraisal, Addison-Wesley. Reading, Mass.pl_PL
dc.referencesLawler, E.E. (1967), The mulfitrait-multirater approach to measuring managerial job performance, Journal of Applied Psychology, 51: 5, 369–381.pl_PL
dc.referencesLazarus, R.S., Folkman, S. (1984), Stress, Appraisal, and Coping, Springer-Verlag, New York.pl_PL
dc.referencesLevy, P.E., Williams, J.R. (1998), The role of perceived system knowledge in predicting appraisal reactions, job satisfaction, and organizational commitment, Journal of Organizational Behavior, 19, 53–65.pl_PL
dc.referencesLewicka, M. (2005), Procesy atrybucji, [w:] J. Strelau (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki. Jednostka w społeczeństwie i elementy psychologii stosowanej, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk, 45–67.pl_PL
dc.referencesLi, A., Butler, A.B. (2004), The effects of participation in goal setting and goal rationales on goal commitment: An exploration of justice mediators, Journal of Business & Psychology, 19: 1, 37–52.pl_PL
dc.referencesLipowska, J. (2013), Rozmowa oceniająca – studia nad współczesnymi wytycznymi, Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, 5, 100–111.pl_PL
dc.referencesListwan, T. (red.) (1999), Zarządzanie kadrami. Podstawy teoretyczne i ćwiczenia, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław.pl_PL
dc.referencesLott, A.J., Lott, B.E. (1968), A learning theory approach to interpersonal attitudes, [w:] A.G. Greenwald, T.C. Brock, T.M. Ostrom (eds), Psychological Foundations of Attitudes, Academic Press, New York, 67–88.pl_PL
dc.referencesLudwiczyński, A. (1996), Rozwój planowany, Personel, 2.pl_PL
dc.referencesLutyński, J. (1994), Metody badań społecznych. Wybrane zagadnienia, Łódzkie Towarzystwo Naukowe, Łódź.pl_PL
dc.referencesŁobocki, M. (2010), Metody i techniki badań pedagogicznych, Impuls, Kraków.pl_PL
dc.referencesMaliszewski, N. (2011), Dynamiczna teoria postaw. O relacji postaw jawnych i utajonych, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.pl_PL
dc.referencesManasa, K.V.L., Reddy, N. (2009), Role of training in improving performance, Journal of Soft Skills, 3: 3/4, 72–80.pl_PL
dc.referencesMarkowska, E. (1994), System oceny pracy instrumentem wspomagającym procesy restrukturyzacji przedsiębiorstwa, Przegląd Organizacji, 5, 15–17.pl_PL
dc.referencesMarody, M. (1976), Sens teoretyczny a sens empiryczny pojęcia postawy. Analiza metodologiczna zasad doboru wskaźników w badaniach nad postawami, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMartin-Raugh, M., Tannenbaum, R.J., Tocci, C.M., Reese, C. (2016), Behaviorally anchored rating scales: An application for evaluating teaching practice, Teaching and Teacher Education, 59, 414–419.pl_PL
dc.referencesMatejun, M. (2011), Metoda studium przypadku w pracach badawczych młodych naukowców z zakresu nauk o zarządzaniu, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 666 – Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu, 19, 203–213.pl_PL
dc.referencesMaurer, T.J., Tarulli, B.A. (1996), Acceptance of peer/upward performance apprai- sal systems: Role of work context factors and beliefs about managers’ development capability, Human Resource Management, 35: 2, 217–241. DOI: 10.1002/(SICI)1099-050X(199622)35:2%3C217::AID-HRM5%3E3.0.CO;2-0pl_PL
dc.referencesMądrzycki, T. (1977), Psychologiczne prawidłowości kształtowania się postaw, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMeyer, H.H., Kay, E., French, J.R.P. (1965), Split roles in performance appraisal, Harvard Business Review, 43(1), 123–129.pl_PL
dc.referencesMichałkiewicz, A. (2009), Teoria niesprawiedliwości J.S. Adamsa, Acta Universitatis Lodziensis. Folia Psychologica, 13, 3–16.pl_PL
dc.referencesMichałkiewicz, A. (2013), Czynniki kształtujące postawy wobec rozmowy oceniającej – wybrane problemy, Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, 288: 5, 325–334.pl_PL
dc.referencesMichałkiewicz, A. (2014), Wiedza o systemie oceniania okresowego jako jeden z czynników jego akceptacji przez pracowników, Humanizacja Pracy, 3, 171–183.pl_PL
dc.referencesMika, S. (1984), Psychologia społeczna, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMilkovich, G.T., Newman, J.M. (2005), Compensation Management, 8th ed., New York.pl_PL
dc.referencesMoczydłowska, J. (2010), Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji. Podręcznik akademicki, Difin, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMonis, H., Sreedhara, T.N. (2010), Correlates of employee satisfaction with performance appraisal system in foreign MNC BPOs Operating in India, Annals of University of Petrosani, Economics, 10(4), 215–224.pl_PL
dc.referencesMozrzymas, J.W. (2016), „Punktoza” – przez nas samych – kontrolowana, Gazeta Uczelniana Uniwersytetu Medycznego im. Piastów Śląskich we Wrocławiu, 11(226), 13–15.pl_PL
dc.referencesMurphy, K.R., Cleveland, J.N. (1995), Understanding Performance Appraisal. Social, Organizational and Goal-Based Perspectives, Sage Publications Thousand Oaks, London, New Delhi.pl_PL
dc.referencesMurray, H.A., Morgan, C.D. (1945), A clinical study of sentiments, Genetic Psychology Monographs, 32, 3–149.pl_PL
dc.referencesNathan B.R., Mohrman, A.M. JR., Milliman, J. (1991), Interpersonal relations as a context for the effects of appraisal interviews on performance and satisfaction: A longitudinal study, Academy of Management Journal, 34: 2, 352–369.pl_PL
dc.referencesNemeroff, W.F., Cosentino, J. (1979), Utilising feedback and goal setting to in- crease performance appraisal interviewer skills of managers, Academy of Management Journal, 22: 3, 566–576.pl_PL
dc.referencesNowak, S. (1970), Metodologia badań socjologicznych, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa.pl_PL
dc.referencesNowak, S. (1973), Pojęcie postawy w teoriach i stosowanych badaniach społecznych, [w:] S. Nowak (red.), Teorie postaw, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa.pl_PL
dc.referencesObisi, C. (2011), Employee performance appraisal and its implication for individual and organizational growth, Australia Journal of Business and Management Research, 1: 9, 92–97.pl_PL
dc.referencesOleksyn, T. (2001), Praca i płaca w zarządzaniu, Międzynarodowa Szkoła Menedżerów, Warszawa.pl_PL
dc.referencesOsgood, C.E., Suci, G.J., Tannenbaum, P.H. (1957), The Measurement of Meaning. University of Illinois Press, Urbana.pl_PL
dc.referencesOstroff, C, (1993), Rater perceptions, satisfaction and performance ratings, Journal of Occupational and Organizational Psvchology, 66, 345–356.pl_PL
dc.referencesOzkana, C., Keskinb, G.A., Omurca, S.I. (2014), A variant perspective to performance appraisal system: Fuzzy C – Means Algorithm, International Journal of Industrial Engineering, 21: 3, 168–178.pl_PL
dc.referencesPaluchowski, W.J. (2012), Model mieszanych metod, czyli o przyczynach i skutkach pewnej metodologicznej rewolucji, Przegląd Psychologiczny, 55: 2, 113–128.pl_PL
dc.referencesPark, S. (2014), Motivation of public managers as raters in performance appraisal: Developing a model of rater motivation, Public Personnel Management, 43(4), 387–414.pl_PL
dc.referencesPasikowski, S. (2014), Opór indywidualny. Teorie, klasyfikacje i diagnozowanie w ujęciu psychologicznym, Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja, 68(4), 39–62.pl_PL
dc.referencesPaszkowski, J. (2006), Kluczowe etapy procesu kadrowego w szkolnictwie wyższym, [w:] G. Nowaczyk, P. Lisiecki (red.), Marketingowe zarządzanie szkołą wyższą, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań, 253–266.pl_PL
dc.referencesPenc, J. (2007), Nowoczesne kierowanie ludźmi. Wywieranie wpływu i współdziałanie w organizacji, Difin, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPetty, R.E., Brinol, P., DeMarree, K.G. (2007), The Meta-cognitive Model (MCM) of Attitudes: Implications for attitude measurement, change, and strength, Social Cognition, 25: 5, 657–686. DOI: 10.1521/soco.2007.25.5.657pl_PL
dc.referencesPetty, R.R., Cacioppo, J.T. (1986), The elaboration likelihood model of persuasion, Advances in Experimental Social Psychology, 19, 123–205.pl_PL
dc.referencesPetty, R.E., Ostrom, T.M., Brock, T.C. (ed.) (1981), Cognitive Responses in Persuasion, N.J.: Erlbaum, Hillsdale.pl_PL
dc.referencesPocztowski, A. (1998), Zarządzanie zasobami ludzkimi. Zarys problematyki i metod, Antykwa, Kraków.pl_PL
dc.referencesPocztowski, A. (2003), Zarządzanie zasobami ludzkimi, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPocztowski, A. (2008), Zarządzanie zasobami ludzkimi. Strategie – procesy – metody, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPyrek, R. (2004), System ocen pracowników – cele, procedura i instrumentarium, Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie, 6, 109–126.pl_PL
dc.referencesRandell, G.A., Shaw, R., Packard, P., Slater, J. (1972), Staff Appraisal, Institute of Personel Management, London.pl_PL
dc.referencesRapacka, M., Mrzygłód, J., Rostkowski, T. (2004), System ocen okresowych pracowników, [w:] T. Rostkowski (red.), Nowoczesne metody zarządzania zasobami ludzkimi, Difin, Warszawa, 117–136.pl_PL
dc.referencesReykowski, J. (1973), Postawy a osobowość, [w:] S. Nowak (red.), Teorie postaw, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa.pl_PL
dc.referencesRoberts, G.E. (1994), Maximizing performance appraisal system acceptance: Perspectives from municipal government personnel administrators, Public Personnel Management, 23: 4, 525–548. DOI: 10.1177/00910260940230040pl_PL
dc.referencesRoberts, G.E. (2003), Employee performance appraisal system participation: A technique that works, Public Personnel Management, 32: 1, 89–98.pl_PL
dc.referencesRogers, E., Rogers, C., Metlay, W. (2002), Improving the Payoff from 360-Degree Feedback, Human Resource Planning, 25, issue 3, 44–55.pl_PL
dc.referencesRosenberg, M.J. (1956), Cognitive structure and attitudinal affect, The Journal of Abnormal and Social Psychology, 53(3), 367–372.pl_PL
dc.referencesRostkowski, T. (2016), Ocena kompetencji, [w:] M. Juchnowicz (red. nauk.), Elastyczne zarządzanie kapitałem ludzkim z perspektywy interesariuszy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 259–268.pl_PL
dc.referencesRostkowski, T., Sienkiewicz, Ł. (2003), Ocena okresowa pracowników, [w:] M. Juchnowicz (red.), Narzędzia i praktyka zarządzania zasobami ludzkimi, Poltext, Warszawa, 141–160.pl_PL
dc.referencesSajkiewicz, A. (1999), Zasoby ludzkie w firmie, Poltext, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSajkiewicz, A. (2002), Metody doskonalenia jakości personelu, [w:] A. Sajkiewicz (red.), Jakość zasobów pracy. Kultura, kompetencje, konkurencyjność, Poltext, Warszawa, 29–52.pl_PL
dc.referencesSamuel, O.W., Omisore, M.O., Atajeromavwo, E.J. (2014), Online fuzzy based decision support system for human resource performance appraisal, Measurement, 55, 452–461.pl_PL
dc.referencesScott, W.A. (1959), Attitude change by response reinforcement replication and extension, Sociometry, 22, 328–335.pl_PL
dc.referencesShrivastava, A., Purang, P. (2011), Employee perceptions of performance appraisals: A comparative study on Indian Banks, The International Journal of Human Resource Management, 22, 3, 632–647. DOI: 10.1080/09585192.2011.543639pl_PL
dc.referencesSidor-Rządkowska, M. (2000), Kształtowanie nowoczesnych systemów ocen pracowników, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.pl_PL
dc.referencesSidor-Rządkowska, M. (2006), Kompetencyjne systemy ocen pracowników. Przygotowanie, wdrażanie i integrowanie z innymi systemami ZZL, Wolters Kluwer Polska Oficyna Ekonomiczna, Kraków.pl_PL
dc.referencesSiggelkow, N. (2007), Persuasion with case studies, The Academy of Management Journal, 50: 1, 20–24.pl_PL
dc.referencesSmith, M.B. (1947), The personal setting of public opinions: a study of attitudes toward Russia, Public Opinion Quarterly, 11, 507–523.pl_PL
dc.referencesSołtys, A. (1998), Analiza przypadku wdrażania i ocean funkcjonowania system ocen okresowych w Urzędzie Miasta Gorlice, [w:] Zarządzanie kadrami jako czynnik konkurencyjności przedsiębiorstw. Materiały konferencyjne, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, 120–130.pl_PL
dc.referencesStake, R.E. (2009), Jakościowe stadium przypadku, tłum. M. Sałkowska, [w:] N.K. Denzin, Y.S. Lincoln (eds), Metody badań jakościowych, t. 1, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 623–654.pl_PL
dc.referencesStańczyk, S. (2015), Triangulacja – łączenie metod badawczych i urzetelnianie badań, [w:] W. Czakon (red.), Podstawy metodologii badań w naukach o zarządzaniu, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa, 243–265.pl_PL
dc.referencesSteensma, H., Otto, L. (2000), Perception of performance appraisal by employees and supervisors: self-serving bias and procedural justice, Journal of Collective Negotiations in the Public Sector, 29: 4, 307–319.pl_PL
dc.referencesSteinmann, H., Schreyogg, G. (2001), Zarządzanie. Podstawy kierowania przedsiębiorstwem, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław.pl_PL
dc.referencesSteward, D.M. (2002), Praktyka kierowania, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesStrumińska-Kutra, M., Koładkiewicz, I. (2012), Studium przypadku, [w:] D. Jemielniak (red.), Badania jakościowe. Metody i narzędzia, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 1–40.pl_PL
dc.referencesSuchodolski, A. (2010), Ocenianie pracowników, [w:] T. Listwan (red. nauk.), Zarządzanie kadrami. Wydanie czwarte, zmienione, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa, 283–304.pl_PL
dc.referencesSułkowski, Ł. (2016), Zarządzanie kapitałem ludzkim w polskich uczelniach, [w:] M. Stor, T. Listwan (red.), Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 429. Sukces w zarządzaniu kadrami. Dylematy zarządzania kadrami w organizacjach krajowych i międzynarodowych. Problemy zarządczo-ekonomiczne, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław, 269–279. DOI: 10.15611/pn.2016.429.24pl_PL
dc.referencesSumelius, J., Bjorkman, I., Ehrnrooth, M., Makela, K. i Smale, A. (2014), What determines employee perceptions of HRM Process Features? The Case of performance appraisal in MNC Subsidiaries, Human Resource Management, 53: 4, 569–592. DOI: 10.1002/hrm.21604pl_PL
dc.referencesSzałkowski, A. (red.) (2000), Wprowadzenie do zarządzanie personelem, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.pl_PL
dc.referencesSzczupaczyński, J. (1996), Rozmowa oceniająca – cele, formuły i kryteria, Personel, 12(33), 19–21.pl_PL
dc.referencesSzewczuk, W. (1990), Psychologia, Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesTaneja, S., Srivastava, R., Ravichandran, N. (2015), Consequences of performance appraisal justice perception: A study of Indian Banks, The IUP Journal of Organizational Behavior, XIV: 3, 33–57.pl_PL
dc.referencesTang, T.L., Sarsfield-Baldwin, L.J. (1996), Distributive and procedural justice as related to satisfaction and commitment, SAM Advanced Management Journal, 61: 3, 25–31.pl_PL
dc.referencesThurstone, L.L., Chave, E.J. (1929), The Measurement of Attitudes, Chicago Univ. Press, Chicago.pl_PL
dc.referencesThurston, P.W. Jr. (2001), Clarifying the Structure of Justice Using Fairness Perceptions of Performance Appraisal Practices, unpublished Ph.D. dissertation, Albany, New York.pl_PL
dc.referencesThurston, P.W. Jr., McNall, L. (2010), Justice perceptions of performance appraisal practices, Journal of Managerial Psychology, 25: 3, 201–228. DOI: 10.1108/02683941011023712pl_PL
dc.referencesToegel, G., Conger, J. (2003), 360-Degree Assessment: Time for reinvention, Acade- my of Management Learning and Education, 2: 3, 297–311. DOI: 10.5465/amle.2003.10932156pl_PL
dc.referencesTomaszewski, T. (1982), Człowiek i otoczenie, [w:] T. Tomaszewski (red.), Psychologia, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa, 13–36.pl_PL
dc.referencesTsai, C., Wang, W. (2013), Exploring the factors associated with employees’ perceived appraisal accuracy: A study of Chinese State-owned Enterprises, The International Journal of Human Resource Management, 24: 11, 2197–2220.pl_PL
dc.referencesTyler, T.R., Blader, S.L. (2000), Cooperation in Groups: Procedural Justice, Social Identity, and Behavioural Engagement, Psychology Press, Philadelphia, PA.pl_PL
dc.referencesTyler, T.R., Lind, A.E. (1992), A relational model of authority in groups, [w:] M.P. Zanna (ed.), Advances in Experimental Social Psychology, 25, 115–191.pl_PL
dc.referencesTziner, A., Murphy, K., Cleveland, J.N., Yavo, A., Hayoon, E. (2008), A new old question: Do contextual factors relate to rating behavior: An investigation with peer evaluations, International Journal of Selection and Assessment, 16: 1, 59–66.pl_PL
dc.referencesVinson, M.N. (1996), The Pros and Cons of 360-Degree Feedback: Making it work, Training and Development, April, 11–12.pl_PL
dc.referencesWajda, A. (2003), Organizacja i zarządzanie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWard, P. (2005), Ocena pracownicza 360 stopni. Metoda sprzężenia zwrotnego, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.pl_PL
dc.referencesWilliams, J.R., Levy, P.E. (2000), Investigating some neglected criteria: The in- fluence of organizational level and perceived system knowledge on appraisal reactions, Journal of Business and Psychology, 14: 3, 501–513.pl_PL
dc.referencesWojciszke, B. (2002), Człowiek wśród ludzi. Zarys psychologii społecznej, Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWojciszke, B. (2005), Postawy i ich zmiana, [w:] J. Strelau (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki. Jednostka w społeczeństwie i element psychologii stosowanej, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk, 79–106.pl_PL
dc.referencesWojciszke, B. (2012), Psychologia społeczna, Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWyżycki, M. (1998), Analiza pracy i ocena stanowisk, Personel, 12.pl_PL
dc.referencesZimbardo, P.G., Leippe, M.R. (2004), Psychologia zmiany postaw i wpływu społecznego, Zysk i S-ka, Poznań.pl_PL
dc.referencesCzachorowski, S. (2014), Grywalizacja a sprawa uniwersyteckiej punktozy, http://czachorowski.blox.pl/2014/10/Grywalizacja-a-sprawa-uniwersyteckiej-punktozy.html (dostęp 8.04.2017).pl_PL
dc.referencesJackowski, M. (2015), Wieloletni prof. KUL: Ankiety studentów to anonimowe donosy na wykładowców, http://lublin.wyborcza.pl/lublin/1,48724,18292766,Wieloletni_ prof__KUL__Ankiety_studentow_to_anonimowe.html?disableRedirects=true (dostęp 20.04.2019).pl_PL
dc.referencesKulczycki, E. (2016), Ile czasu pożera naukowcom praca administracyjna?, http://ekulczycki.pl/teoria_komunikacji/ile-czasu-pozera-naukowcom-praca-administracyjna/ (dostęp 20.04.2019).pl_PL
dc.referencesMischke, J.M., O problemie oceny nauczyciela akademickiego – kilka spostrzeżeń, galaxy.uci.agh.edu.pl/~mischke/upload/File/artykoly/o_problemie_oceny_nauczyciela_ akademickiego.pdf (dostęp 8.04.2017).pl_PL
dc.referencesProtokół oceny okresowej, http://www.uwb.edu.pl/inne-druki (dostęp 8.04.2017).pl_PL
dc.referencesPrzewodnik po ocenie nauczycieli akademickich – informacja jak uzupełnić formularz, www.dso.uj.edu.pl (dostęp 8.04.2017).pl_PL
dc.referencesRanking Szkół Wyższych Perspektywy 2016, http://www.perspektywy.pl/RSW2016/ranking-uczelni-akademickich?strona=0 (dostęp 3.03.2017).pl_PL
dc.referencesRykiel, Z. (2014), Szaleństwo czy metoda? Modernizacja przez biurokrację i prekaryzację, Przestrzeń Społeczna (Social Space), 2(8), 1–54, www.socialspacejournal.eu (dostęp 8.04.2017).pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. 2018, poz. 1668).pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz.U. 2005, nr 164, poz. 1365 z późn. zm.).pl_PL
dc.referencesStatut Uniwersytetu Jagiellońskiego, www.dn.uj.edu.pl (dostęp 8.04.2017).pl_PL
dc.referencesStatut Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, www.bis.us.edu.pl (dostęp 5.05.2017).pl_PL
dc.referencesStatut Uniwersytetu w Białymstoku uchwalony na posiedzeniu Senatu Uniwersytetu w Białymstoku w dniu 4 kwietnia 2012 r., www.uwb.edu.pl (dostęp 8.04.2017).pl_PL
dc.referencesStatut Uniwersytetu Warszawskiego (Obwieszczenie nr 7 Rektora Uniwersytetu Warszawskiego z dnia 7 lipca 2015 r. w sprawie ogłoszenia tekstu jednolitego Statutu Uniwersytetu Warszawskiego), http://monitor.uw.edu.pl (dostęp 8.04.2017).pl_PL
dc.referencesZałącznik do Uchwały nr 1822 Senatu UwB z dnia 27 stycznia 2016 r. Arkusz oceny okresowej nauczyciela akademickiego, http://docs.uwb.edu.pl/pliki/2016-1822-1.pdf (dostęp 8.04.2017).pl_PL
dc.referencesZałącznik do zarządzenia nr 57 Rektora Uniwersytetu Warszawskiego z dnia 15 grudnia 2011 r. w sprawie zmiany zarządzenia nr 2 Rektora Uniwersytetu Warszawskiego z dnia 7 stycznia 2010 r. w sprawie określenia szczegółowych zasad prac komisji oceniających i trybu dokonywania przez nie ocen okresowych nauczycieli akademickich Wzór Arkusz Oceny Okresowej Nauczyciela akademickiego, http://monitor.uw.edu.pl (dostęp 8.04.2017).pl_PL
dc.referencesZałącznik do zarządzenia nr 135 Rektora Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach z dnia 30 września 2013 r. Karta oceny pracy nauczyciela akademickiego, www.bis.us.edu.pl (dostęp 8.04.2017).pl_PL
dc.referencesZałącznik nr 1 i 2 do zarządzenia nr 57 Rektora UJ z 6 lipca 2016 r. Formularz dla profesorów, profesorów UJ, docentów, doktorów habilitowanych, www.bip.uj.edu.pl (dostęp 8.04.2017).pl_PL
dc.referencesZałącznik nr 2 do Statutu Uniwersytetu w Białymstoku Regulamin okresowego oceniania nauczycieli akademickich, www.uwb.edu.pl (dostęp 8.04.2017).pl_PL
dc.referencesZałącznik nr 3 do zarządzenia nr 57 Rektora UJ z 6 lipca 2016 r. Formularz dla adiunktów, asystentów, www.bip.uj.edu.pl (dostęp 8.04.2017).pl_PL
dc.referencesZałącznik nr 4 do zarządzenia nr 57 Rektora UJ z 6 lipca 2016 r. Formularz dla starszych wykładowców, wykładowców, lektorów, instruktorów, www.bip.uj.edu.pl (dostęp 8.04.2017).pl_PL
dc.referencesZarządzenie nr 55 Rektora Uniwersytetu Jagiellońskiego z 6 lipca 2016 roku w sprawie: okresowych ocen nauczycieli akademickich Uniwersytetu Jagiellońskiego w roku 2016, www.bip.uj.edu.pl (dostęp 8.04.2017).pl_PL
dc.referencesZarządzenie nr 144 Rektora Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach z dnia 30 października 2013 r. w sprawie określenia szczegółowego trybu wnoszenia i rozpatrywania odwołania nauczyciela akademickiego od oceny komisji oceniającej, www.bis.us.edu.pl (dostęp 8.04.2017).pl_PL
dc.referencesZarządzenie nr 2 Rektora Uniwersytetu Warszawskiego z dnia 7 stycznia 2010 r. w sprawie określenia szczegółowych zasad prac komisji oceniających i trybu dokonywania przez nie ocen okresowych nauczycieli akademickich, http://poprzedni.monitor.uw.edu.pl (dostęp 8.04.2017).pl_PL
dc.referencesZarządzenie nr 57 Rektora Uniwersytetu Warszawskiego z dnia 15 grudnia 2011 r. w sprawie zmiany zarządzenia nr 2 Rektora Uniwersytetu Warszawskiego z dnia 7 stycznia 2010 r. w sprawie określenia szczegółowych zasad prac komisji oceniających i trybu dokonywania przez nie ocen okresowych nauczycieli akademickich, http://monitor.uw.edu.pl (dostęp 8.04.2017).pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8142-625-1


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe