dc.contributor.editor | Marynowicz-Hetka, Ewa | |
dc.contributor.editor | Filion, Lorraine | |
dc.contributor.editor | Wolska-Prylińska, Dorota | |
dc.date.accessioned | 2020-01-13T07:14:30Z | |
dc.date.available | 2020-01-13T07:14:30Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.citation | Marynowicz-Hetka E., Filion L., Wolska-Prylińska D. (red.), Kultura praktyki przedstawicieli profesji społecznych – podejścia mediacyjne w działaniu społecznym, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014, doi: 10.18778/7969-351-1 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-7969-351-1 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/31155 | |
dc.description.abstract | Nous présentons au lecteur un travail d’équipe étant un témoignage de la coopération polono-québécoise de longue date orientée sur la promotion des approches de médiation comme solution lors de situations difficiles, de conflits. Notre coopération en ce domaine s’est développée autour du point de vue de la pédagogie sociale sur la question de médiation, la pratique et l’utilité des approches de médiation pour l’optimisation de l’activité des pédagogues sociaux, représentants des professions sociales, envers les individus, groupes et communautés. En effet, le trait important du livre est la processualité. Il porte sur l’analyse de la mise en place, aussi bien dans le milieu académique que le milieu de la pratique des professions sociales, de la conception / théorie et de la pratique des approches de médiation. Le second élément de ce livre est sa complexité / dualité du fait d’un grand nombre des ressources, des résultats de recherche, des références théoriques, des expériences ainsi que de la culture de la pratique. Ces deux aspects se traduisent dans le contenu du livre par une vision intersubjective sur des éléments de la culture de la pratique, présente dans la médiation, et sur l’approche de médiation dans les situations difficiles, de conflit, des états de conscience et des représentations des professions sociales sur différents éléments de cette approche. | pl_PL |
dc.description.abstract | Książka stanowi kompendium wiedzy o dużych walorach dydaktycznych, które mogą być wykorzystane w kształceniu pracowników socjalnych czy mediatorów (zwłaszcza rodzinnych, również szkolnych). Niesie także wiele akcentów o charakterze teoretycznym, pogłębiających ukierunkowanie lektur i kompetencji w procesie rozwijania świadomości metodologicznej i refleksyjności praktyków w obszarze zawodów społeczno-pedagogicznych. Szczególnym walorem związanym z analizami zawartymi w książce są interdyscyplinarne odniesienia formułowanych przesłanek. Widoczna jest tu perspektywa prawna, psychospołeczna czy psychologiczna. Zawarto w niej również przykłady praktyk w prowadzeniu mediacji (zwłaszcza mediacji rodzinnej). Teksty są przygotowane przez wysokiej klasy praktyków − mediatorów kanadyjskich, francuskich, belgijskich. Ich usytuowanie w strukturze książki zostało tak skonfigurowane, aby dać możliwość powrotu do tego samego problemu, który był omawiany wcześniej przez innego autora i tym samym pokazać, jak u różnych autorów odnajduje się bardzo podobne perspektywy teoretyczne, odniesienia, które stanowią o specyficznej i już bardzo spójnej koncepcji podejść mediacyjnych.
W swoim przekroju książka stanowi istotne novum, może zarówno pełnić rolę podręcznika akademickiego, jak i stanowić aktualne odniesienie do badań i dalszych studiów. | pl |
dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Stała Konferencja Pedagogiki Społecznej;6 | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | kultura praktyki | pl_PL |
dc.subject | profesje społeczne | pl_PL |
dc.subject | działalność społeczna | pl_PL |
dc.subject | przemoc domowa | pl_PL |
dc.subject | mediacja rodzinna | pl_PL |
dc.subject | przemoc w szkole | pl_PL |
dc.title | Kultura praktyki przedstawicieli profesji społecznych – podejścia mediacyjne w działaniu społecznym | pl_PL |
dc.title.alternative | La culture de la pratique des professions sociales | pl_PL |
dc.type | Book | pl_PL |
dc.page.number | 314 | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-7969-719-9 | |
dc.references | Achim J., Cyr F., Filion L. (1997), L’implication de l’enfant en médiation familiale : de la théorie à la pratique, „Revue québécoise de la psychologie”, vol. 18, no 1. | pl_PL |
dc.references | Andrzejewski M. (1999), Prawna ochrona rodziny, Warszawa, WSiP. | pl_PL |
dc.references | Ausloos G. (1995), La compétence des familles, Genève, Erès. | pl_PL |
dc.references | Bacon B. L., McKenzie B. (2001), Best practices. In parent information and education programs after separation and divorce, „Resolve”, Summer/Fall, Kitchener. | pl_PL |
dc.references | Bacon B. L., McKenzie B. (2004), Parent Education after Separation/Divorce, Impact of the Level of Parental Conflict on Outcomes, „Family Court Review”, vol. 42. | pl_PL |
dc.references | Barbier J.-M. (2006), Działanie w kształceniu i pracy socjalnej. Analiza podejść, tłum. G. Karbowska, Katowice, Wydawnictwo Naukowe „Śląsk”. | pl_PL |
dc.references | Barbier J.-M. (2009), Ingénierie et formation : détermination ďobjectifs, élaboration de projets, évaluation d’action, évaluation de transfert, [w:] Encyclopédie de la formation, dir. J.-M. Barbier, Ė. Bourgois, G. Chapelle, J. C. Ruano-Borbolan, Paris, PUF, s. 445−479. | pl_PL |
dc.references | Barbier J.-M. (2011), Vocabulaire d’analyse des activités, PUF, Paris. | pl_PL |
dc.references | Barry S. (1990), La place de l’enfant dans les transitions familiales, „Apprentissage et Socialisation” 13 (1), s. 27−37. | pl_PL |
dc.references | Barry S., Cloutier R., Filion L., Gosselin L. (1985), La place faite à l’enfant dans des décisions relatives au divorce, „Revue québécoise de psychologie”, 6 (3), s. 86−101. | pl_PL |
dc.references | Bateson G. (1972), Steps to an Ecology of Mind, New York, Ballantine Books. | pl_PL |
dc.references | Bateson G. (1977, 1980), Vers une écologie de l’esprit, t. 1−2, Paris, Seuil. | pl_PL |
dc.references | Bateson G. (1979a), La nature et la pensée, Paris, Seuil. | pl_PL |
dc.references | Bateson G. (1979b), Mind and Nature, New York, Dutton. | pl_PL |
dc.references | Beaudoin S., Carrier G., Lépine R., Cloutire R. (1997), La judiciarisation à la protection de la jeunesse: issue ou obstacle pour les parents, „Prisme”, Spring, t. 7, no 1, s. 108−120. | pl_PL |
dc.references | Beavers W. R., Hampson R. B. (1990), Successful families: Assessment and intervention, New York, W. W. Norton & Co. | pl_PL |
dc.references | Becker H. (1985), Outsiders. Etude de sociologie de la déviance, Paris, A. M. Métailié. | pl_PL |
dc.references | Ben Mrad F. (2002), Sociologie des pratiques. Entre principe et compétence, Paris, L’Harmattan. | pl_PL |
dc.references | Berg I. K. (1996), Services axés sur la famille, Saint-Agnes, Erès. | pl_PL |
dc.references | Boltanski L. (2006), L’effet Ricoeur dans les sciences humaines. Table ronde, „Esprit”, Mars−Avril, La pensée Ricouer. | pl_PL |
dc.references | Bonafé-Schmitt J.-P. (1992), Médiation et régulation sociale, Lyon, GLYSI. | pl_PL |
dc.references | Bonafé-Schmitt J.-P. (1998), La médiation pénale en France et aux Etats Unis, Paris, LGDJ. | pl_PL |
dc.references | Bonafé-Schmitt J.-P. (2003), Justice réparatrice et médiation pénale: vers de nouveaux modèles de régulation sociale?, [w:] Justice réparatrice et justice pénale. Convergences ou divergences?, Paris, L’Harmattan. | pl_PL |
dc.references | Bonafé-Schmitt J.-P. (2006), Évaluation des processus de médiation familiale sur les médiés. Recherche FENAMEF, mpis. | pl_PL |
dc.references | Bonafé-Schmitt J.-P., Dahan J. (we współpr.) (1999), Les médiations, la médiation, Tuluza, Erès. | pl_PL |
dc.references | Braithwaite J. (1989), Crime, shame and reintegration, Cambridge University Press. | pl_PL |
dc.references | Brazelton T. B. (1982), La dynamique du nourrisson, Paris, ESF. | pl_PL |
dc.references | Brzezińska A. (2004), Społeczna psychologia rozwoju, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe „Scholar”. | pl_PL |
dc.references | Bush B., Folger J. (1994), The promise of mediation, San Francisco, Jossey-Bass Publishers. | pl_PL |
dc.references | Butrymowicz B. (1993), Środowisko i jego komponenty, [w:] Z problematyki profilaktyki alkoholowej wśród dzieci i młodzieży szkolnej, red. E. Marynowicz-Hetka, t. I, Łódź, Archidiecezjalne Wydawnictwo Łódzkie, s. 3−13. | pl_PL |
dc.references | Butrymowicz B. (2000), Stowarzyszenie społeczne jako środowisko wychowawcze, [w:] Aktywność ludzi starszych na przykładzie polskich i francuskich stowarzyszeń społecznych, red. M. Dzięgielewska, O. Czerniawska, Łódź, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej, s. 17−22. | pl_PL |
dc.references | Cario R. (2000), Victimologie. De l’effraction du lien intersubjectif à la restauration sociale, Paris, L’Harmattan. | pl_PL |
dc.references | Cayrol A., De Saint Paul J. (1984), Derrière la magie : la programmation neurolinguistique, Paris, Interéditions. | pl_PL |
dc.references | Cartuyvels Y. (2003), Comment articuler médiation et justice réparatrice?, [w:] Justice réparatrice et médiation pénale. Convergences ou divergences?, dir. M. Jaccoud, Paris, L’Harmattan. | pl_PL |
dc.references | Chevalier P., Desdevises Y., Milburn Ph. (2003), Les modes alternatifs de règlement des litiges: les voies nouvelles d’une autre justice. Mission de recherche Droit et Justice, Paris, La documentation française. | pl_PL |
dc.references | Christie N. (1997), The local governance of crime: appeals to the community and partnerships, Oxford, Clarendon Press. | pl_PL |
dc.references | Cingolani J. (1984), Social conflict perspective on work zith involontary clients, „Social Work”, vol. 29, no 5, s. 442−446. | pl_PL |
dc.references | Corchuan L. (1998), «Une thérapie» doublement contraignante, quand le patient désigné est un enfant placé dans une famille d’accueil, „Thérapie familiale”, vol. IX, no 4, s. 375−382. | pl_PL |
dc.references | Coser L. (1956), The Functions of Social Conflict, New York, The Free Press. | pl_PL |
dc.references | Crawford A. (1997), The local governance of crime: appeals to the community and partnerships, Oxford, Clarendon Press. | pl_PL |
dc.references | Czerepaniak-Walczak (2007), Od próżniaczenia do zniewolenia − w poszukiwaniu dyskursów czasu wolnego, [w:] Pedagogika społeczna. Debata. Podręcznik akademicki, t. 2, red. E. Marynowicz-Hetka, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN, s. 219−236. | pl_PL |
dc.references | Czy tylko sąd rozstrzygnie o sporze? Mediacja i sądownictwo polubowne. Informator o alternatywnych sposobach rozwiązywania sporów (2010), red. A. Rękas, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Czyżewski M. (2005), Intersubiektywność, [w:] Encyklopedia socjologiczna, Suplement, Oficyna Naukowa, Warszawa, s. 95−104. | pl_PL |
dc.references | Dahan J. (1995), Du métier ďassistante sociale à la fonction de médiateur, praca dyplomowa, DESS, Paris-1 Panthéon-Sorbonne, mpis. | pl_PL |
dc.references | Dahan J. (1999), La médiation en matière familiale, [w:] Les médiations, la médiation, dir. J. P. Bonafé-Schmitt, J. Dahan, J. Salzer, M. Souquet et al., Tuluza, Erès. | pl_PL |
dc.references | Dahan J. (2009), Introduction au dossier médiation familiale et lien social, „Empan”, no 72. | pl_PL |
dc.references | Dahan J., Schonen-Desarnauts E. (2000), Se séparer sans se déchirer, Paris, Robert Laffont, coll. Réponses. | pl_PL |
dc.references | David-Jougneau M. (1989), Le dissident et l’institution ou Alice au pays des normes, Paris, L’Harmattan. | pl_PL |
dc.references | Dąbrowski K. (1979), Dezintegracja pozytywna, Warszawa, PIW. | pl_PL |
dc.references | Dekret (2003), nr 1166, o ustanowieniu we Francji dyplomu państwowego mediatora. | pl_PL |
dc.references | Deslauries J. P. (1989), Honneur aux rebelles, „Service Social”, vol. 36, no 2−3. | pl_PL |
dc.references | Deutsch M. (1973), The Resolution of Conflict: Constructive and Destructive Processes, New Haven, Yale University Press. | pl_PL |
dc.references | Dewey J. (1968[1947]), Expérience et éducation, tr. M. A. Carroi, Paris, Librairie Armand Colin. | pl_PL |
dc.references | Dewey J. (1975[1958]), Sztuka jako doświadczenie, tłum. A. Potocki, Ossolineum, Wrocław. | pl_PL |
dc.references | Dewey J. (1988), Jak myślimy?, tłum. Z. Bastgenówna, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN. | pl_PL |
dc.references | Digneffe F., Parent C. (1997), La médiation face aux situations de violence contre les conjointes. Politiques et justice au bord du futur, Bruxelles, Bruylant. | pl_PL |
dc.references | Domżalska A. (2011), Kompetencje kuratorów sądowych w opinii podopiecznych, ,,Opieka – Wychowanie – Terapia”, nr 3−4, s. 48−56. | pl_PL |
dc.references | Donzelot J. (1977), La police des familles, Paris, Seuil. | pl_PL |
dc.references | Drapkin R., Bienefeld F. (1985), The power of including children in custody mediation, „Journal of Divorce”, no 8, s. 63−94. | pl_PL |
dc.references | Dulac G. (1999), Intervenir auprès des clientèles masculines. Théories et pratiques québecoises, Montréal, AIDRAH. | pl_PL |
dc.references | Dulac G. (2001), Aider les hommes... aussi, Montréal, VLB. | pl_PL |
dc.references | Duncan B. (1989), Paradoxal procedures in family therapy, [w:] Therapeutic paradox, ed. L. M. Ascher, New York, Guilford Press. | pl_PL |
dc.references | Emery R. (2004), The truth about Children and Divorce. Dealing with the Emotions So You and Your Children Can Thrive, New York, Viking/Penguin. | pl_PL |
dc.references | Erickson M. (1980[1954]), Special Techniques of Brief Hypnotherapy, [w:] The collected papers of Milton H. Erickson on hypnosis, Vol. 4. Innovative hypnotherapy, ed. E. L. Rossi, New York, Irvington, s. 149−173. | pl_PL |
dc.references | Evaluation des effets des processus de médiation familiale sur les médiés (2006), document FENAMEF, synthèse fait par GLYSI. | pl_PL |
dc.references | Evaluation des services de médiation familiale en gestion directe des CAF: premiers résultats de l’enquête auprès des bénéficiaires (2006), nota syntetyczna, dir. J. Minonzio, „Dossier d’Ėtude”, no 82. | pl_PL |
dc.references | Faget J. (1992), Justice et travail social. Le rhizome pénal, Tuluza, Erès. | pl_PL |
dc.references | Faget J. (1993), La médiation pénale: une dialectique de l’ordre et du désordre, „Déviance et société”, no 3, s. 221−233. | pl_PL |
dc.references | Faget J. (1996), Conflits privés, pudeurs publiques. Le traitement des plaintes pour violences conjugales, „Les cahiers de la Sécurité Intérieure”, no 28, s. 101−112. | pl_PL |
dc.references | Faget J. (1997), La médiation. Essai de politique pénale, Tuluza, Erès. | pl_PL |
dc.references | Faget J. (1999), La médiation pénale. Evaluation nationale, Fonds national de la vie associative/ CLCJ, GERICO, no 11. | pl_PL |
dc.references | Faget J. (2000), Le tensioni della mediazione penale. Valutazione delle pratiche francesi, „Dei delitti e delle pene”, no 3, s. 75−92. | pl_PL |
dc.references | Faget J. (2002), Sociologie de la délinquance et de la justice pénale, Tuluza, Erès. | pl_PL |
dc.references | Faget J.(2003), La double vie de la médiation pénale, „Médiations et sociétés”, no 4. | pl_PL |
dc.references | Filion L. (1992), La médiation familiale: Un mode d’intervention efficace pour favoriser l’implication des deux parents, 28 Congrès mondial sur la violence et la coexistence humaine, Montréal, mpis. | pl_PL |
dc.references | Filion L. (1995), La médiation familiale : Pour renouer les fils brisés de la parole et l’écoute, „PRISME”, 5 (2−3), s. 256−265. | pl_PL |
dc.references | Fisch R., Weakland J. H., Segal L. (1986), Tactiques de changement : thérapie et temps court, Paris, Seuil. | pl_PL |
dc.references | Fisher R., Ury W. (1991), Dochodząc do tak. Negocjowanie bez poddawania się, tłum. R. A. Rządca, PWE, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Folberg J., Taylor A. (1984), Mediation: A Comprehensive Guide to Resolving Conflicts without Litigation, San Francisco, Jossey Bass Publishers. | pl_PL |
dc.references | Foucault M. (1981), Histoire de la sexualité. La volonté du savoir, Paris, Gallimard-INRF. | pl_PL |
dc.references | Frączek A., Kofta M. (1982), Frustracja i stres psychologiczny, [w:] Psychologia, red. T. Tomaszewski, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN, s. 628−678. | pl_PL |
dc.references | Freud F. (1997), Wstęp do psychoanalizy, tłum. S. Kempnerówna i W. Zaniewicki, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN. | pl_PL |
dc.references | Fustier P. (1998), Działanie socjalne – znaczenie daru, [w:] Pedagogika społeczna jako dyscyplina akademicka. Stan i perspektywy, red. E. Marynowicz-Hetka, J. Piekarski, E. Cyrańska, tłum. A. Członowska, Łódź−Warszawa, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, ŁTN, WSP ZNP, s. 195−204. | pl_PL |
dc.references | Fustier P. (2000), Le lien d’accompagnant. Entre don et contrat salarial, Paris, Dunod. | pl_PL |
dc.references | Gajek K. (2006), Siły ludzkie jako punkt wyjścia z trudnej sytuacji młodych dorosłych, [w:] Możliwości włączania społecznego młodych dorosłych znajdujących się w sytuacji trudnej, red. H. Kubicka, E. Marynowicz-Hetka, Łódź, s. 61−67. | pl_PL |
dc.references | Gajek K. (2011), Siły ludzkie w kształtowaniu się przebiegu życia byłych podopiecznych kuratora sądowego, [w:] Dzieci ulicy. Procesy marginalizacji i automarginalizacji nieletnich, red. K. Frysztacki, M. Nóżka, M. Smagacz-Poziemska, Kraków, Instytut Socjologii Uniwersytetu Jagiellońskiego, s. 205−218. | pl_PL |
dc.references | Garwood F. (1989), Involving children in conciliation, „Children and Society”, no 3 (4), s. 311−324. | pl_PL |
dc.references | Garwood F. (1990), Children in conciliation: The experience of involving children in conciliation, „Family and Conciliation Courts Review”, no 28 (1), s. 43−51. | pl_PL |
dc.references | Garwood F. (1992), Conciliation: A forum for children’s views?, „Children and Society”, no 6 (4), s. 353−363. | pl_PL |
dc.references | Gautier S., Laberge D. (2000), Entre attentes face à la judiciarisation et l’issue des procédures : réflexion à partir d’une étude sur le traitement judiciaire des causes de violence conjugale, „Criminologie”, vol. 33, no 2, s. 31−35. | pl_PL |
dc.references | Gavarini L., Lopez A. (2004), Quel statut pour la parole de l’enfant?, Dossier regards croisés, „L’école des parents” | pl_PL |
dc.references | Gingerich W. J., Shazer S. (1991), The Briefer project: using expert systems as theory construction tools, „Family Process”, vol. 30, s. 241−250. | pl_PL |
dc.references | Golczyńska-Grondas A. (1999), Specyfika pracy przedstawicieli służb społecznych w obszarach zagrożenia, [w:] (Żyć) Na marginesie wielkiego miasta, red. W. Warzywoda-Kruszyńska, Łódź, Wydawnictwa Instytutu Socjologii, s. 167−182. | pl_PL |
dc.references | Golczyńska-Grondas A. (2001), Działania instytucji społecznych, [w:] Żyć i pracować w enklawach biedy (Klimaty łódzkie), red. W. Warzywoda-Kruszyńska, Łódź, Wydawnictwa Instytutu Socjologii, s. 166−183. | pl_PL |
dc.references | Granosik M. (2006), Profesjonalizacja zawodów społecznych. Przykład pracy socjalnej, [w:] Marynowicz-Hetka E. (2006), Pedagogika społeczna. Podręcznik akademicki. Wykład, t. I, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN, s. 490−498. | pl_PL |
dc.references | Garapon A. (1996), Le gardien des promesses. Justice et démocratie, Paris, Odile Jacob. | pl_PL |
dc.references | Grudziecka M., Książek J. (2010), Mediacja jako instytucja dla osoby pokrzywdzonej, [w:] Mediacja w sprawach karnych jako instytucja dla pokrzywdzonego. Międzynarodowa konferencja, Warszawa, Ministerstwo Sprawiedliwości, s. 14−27. | pl_PL |
dc.references | Gurman A. S., Kniskern D. P. (1981), Handbook of Family Therapy, New York, Brunner-Mazel. | pl_PL |
dc.references | Habermas J. (1987), Théorie de l’agir communicationnel, Paris, Fayard. | pl_PL |
dc.references | Haley J. (1976), Problem solving therapy, San Francisco, Jossey-Bass. | pl_PL |
dc.references | Hałas E. (2006), Interakcjonizm symboliczny. Społeczny kontekst znaczeń, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN. | pl_PL |
dc.references | Hamm B. (1990), Wprowadzenie do socjologii osadnictwa, tłum. A. Rosłan, Warszawa, Książka i Wiedza. | pl_PL |
dc.references | Han-Ilgiewicz N. (1966), Więź rodzinna w aspekcie pedagogiki specjalnej, Warszawa, PWN. | pl_PL |
dc.references | Hardy G. (2001), S’il te plaît, ne m’aide pas. L’aide sous injonction administrative ou judiciaire, Saint-Agnes, Erès. | pl_PL |
dc.references | Harris N., Walgrave L., Braithwaite J. (2004), Emotional dynamics in restorative conferences, [w:] Theoretical criminology, London, Sage, s. 191−210. | pl_PL |
dc.references | Hart R. P., Burks D. M. (1972), Rhetorical Sensitivity an Social Interaction, „Speech Monographs”, vol. 39, no 2, s. 75−91. | pl_PL |
dc.references | Herrigel F. (1970), Le zen dans l’art chevaleresque du tir à l’arc, Paris, Dervy-Livres. | pl_PL |
dc.references | Hetherington E. M., Arasteh J. (1988), Impact of divorce, single parenting and step parenting on children, eds. M. Hetherington, J. Arasteh, Hillsdale, New York, Erlbaum. | pl_PL |
dc.references | Hisch R., Weakland J. H., Segal I. (1986), Tactiques de changement: thérapie et temps court, Paris, Seuil. | pl_PL |
dc.references | Hooker C. E. (1984), Learned helplessness, [w:] Social work processes, eds. C. Beulah, B. Galaway, Chicago, Dorsey Press. | pl_PL |
dc.references | Howard I., Benjamin M. (1980), Divorce Mediation: Theory and Practice of Dispute Resolution, Toronto, Personal Library. | pl_PL |
dc.references | Hutchinson E. (1987), Use of Authority in Direct Social Work Practice with Mandated Clients, „Social Work Review”, s. 581−596. | pl_PL |
dc.references | Imbert F. (1992), Vers une clinique pédagogique. Un itinéraire en science de l’éducation, Vigneux. | pl_PL |
dc.references | Ingénierie du lien social. Développement et associations (2006), dir. M. Melyani, Paris, L’Harmattan. | pl_PL |
dc.references | L’invention de la réalité. Contributions au constructivisme, dir. P. Watzlawick, Paris, Seuil. | pl_PL |
dc.references | Jankowski K. (1994), Od psychiatrii biologicznej do humanistycznej. Dwadzieścia lat później, Warszawa, Wydawnictwo Jacek Santorski & CO. | pl_PL |
dc.references | Jastrzębski J. (2011), Ideologia i komunikacja. O edukacji, pedagogice i mediach, Wrocław, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego. | pl_PL |
dc.references | Jeamet Ph., Bochereau D. (2007), La souffrance des adolescents, Paris, La Découverte. | pl_PL |
dc.references | Jackson D. (1957), The question of family homeostasis, „The Psychiatric Quarterly. Supplement”, no 31 (part 1), s. 79−90. | pl_PL |
dc.references | Jedlewski S. (1962), Nieletni w zakładach poprawczych, Warszawa, Wiedza Powszechna. | pl_PL |
dc.references | Jurkovic G. (1984), Juvenile justice system, [w:] Practicing family therapy in diverse setting, eds. M. Berger, G. Jurkovic, Washington, Jossey Bass. | pl_PL |
dc.references | Justice réparatrice et médiation pénale. Convergences ou divergences? (2003), dir. M. Jaccoud, Paris, L’Harmattan. | pl_PL |
dc.references | Kamiński A. (1965), Czas wolny i jego problematyka społeczno-wychowawcza, Wrocław, Ossolineum. | pl_PL |
dc.references | Kanios A. (2012), Wokół profesjonalizmu pracowników socjalnych − analiza badawcza, ,,Praca Socjalna”, nr 3, s. 81−93. | pl_PL |
dc.references | Kantowicz E. (2011), Rola Polskiego Stowarzyszenia Szkół Pracy Socjalnej w kreowaniu kultury profesjonalizmu pracy socjalnej, „Pedagogika Społeczna”, nr 2, s. 85−92. | pl_PL |
dc.references | Kargulowa A. (2004), O teorii i praktyce poradnictwa, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN. | pl_PL |
dc.references | Kargulowa A. (2007), Pomoc przez porady. Statyczna versus procesualna struktura poradnictwa w przestrzeni życia społecznego, [w:] Pedagogika społeczna. Podręcznik akademicki, t. 2, red. E. Marynowicz-Hetka, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN, s. 444−465. | pl_PL |
dc.references | Kawczyńska-Butrym Z. (2001), Pracownicy socjalni, [w:] Koncepcje opieki i zawody opiekuńcze. Pracownicy socjalni i pielęgniarki, red. Z. Kawczyńska-Butrym, Olsztyn, Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, s. 167−196. | pl_PL |
dc.references | Kawula S. (1981), Kształcenie kadr dla kultury w szkołach wyższych, [w:] Psychologiczne i pedagogiczne aspekty studiowania, red. S. Kawula, Toruń, Uniwersytet Mikołaja Kopernika, s. 57−83. | pl_PL |
dc.references | Kawula S. (1996), Wsparcie społeczne − kluczowy wymiar pedagogiki społecznej. Głos w dyskusji, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze”, nr 1, s. 6−7. | pl_PL |
dc.references | Kawula S. (2003), Pedagogika społeczna. Dokonania – aktualność − perspektywy. Podręcznik akademicki dla pedagogów, Toruń, Wydawnictwo „Adam Marszałek”. | pl_PL |
dc.references | Kaznowska K. (2012), Mediacja w medycynie na przykładzie sporów dotyczących błędów lekarskich, ,,Mediator”, nr 60, s. 15−23. | pl_PL |
dc.references | Kelly J. (1996), A decade of divorce mediation research: Some answers and questions, „Family and Conciliation Courts Reviews”, no 34 (3), s. 373−385. | pl_PL |
dc.references | Kelly J., Gigly L. (1989), Divorce mediation: Characteristics of clients and outcomes, [w:] Mediation Research, eds. K. Kressel, D. Pruitt, s. 263−284. | pl_PL |
dc.references | Koczanowicz J. (1994), Jednostka – działanie − społeczeństwo, Wydawnictwa IFiS PAN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Kołakowski L. (2004), Mini wykłady o maxi sprawach, Kraków, Wydawnictwo „Znak”. | pl_PL |
dc.references | Korzybski A. (1941), Science and Sanity, New York, Science Book. | pl_PL |
dc.references | Kosiba G. (2012), Pełnienie roli nauczyciela a satysfakcja zawodowa, ,,Przegląd Badań Edukacyjnych”, nr 14, s. 45−66. | pl_PL |
dc.references | Kotarbiński T. (1961), Elementy teorii poznania, logiki formalnej i metodologii nauk, Wrocław, Zakład Narodowy im. Ossolińskich. | pl_PL |
dc.references | Kotlarska-Michalska A. (2004), Nowe role pracownika socjalnego w nowych obszarach pracy socjalnej, [w:] Praca socjalna − wielość perspektyw. Rodzina – Multikulturowość – Edukacja, red. J. Brągiel, P. Sikora, Opole, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, s. 211−219. | pl_PL |
dc.references | Kotlarska-Michalska A. (2009), O potrzebie poszerzenia ról pracownika socjalnego, [w:] Ciągłość i zmiana w pomocy społecznej i pracy socjalnej, red. A. Żukiewicz, Kraków, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, s. 89−113. | pl_PL |
dc.references | Kozielecki J. (1997), Koncepcje psychologiczne człowieka, Warszawa, Wydawnictwo „Żak”. | pl_PL |
dc.references | Krytkowska E. (2013), Wykorzystanie mediacji w procesie wychowania, ,,Mediator”, nr 64, s. 11−18. | pl_PL |
dc.references | Krzyszkowski J. (1998), Środowiskowa pomoc społeczna w Łodzi. Determinanty funkcjonowania, koncepcje zmian. Środowiskowa pomoc społeczna w enklawach biedy, [w:] (Żyć) i pracować w enklawach biedy (Klimaty łódzkie), red. W. Warzywoda-Kruszyńska, Łódź, Wydawnictwa Instytutu Socjologii, s. 140−154. | pl_PL |
dc.references | Kupisiewicz Cz. (1982), Podstawy dydaktyki ogólnej, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN. | pl_PL |
dc.references | Kupisiewicz Cz. (1999), Paradygmaty i wizje reform oświatowych, Warszawa, Wydawnictwo Akademickie ,,Żak”. | pl_PL |
dc.references | Laborde G. (1987), Influencer avec intégrité, Paris, Inter Editions. | pl_PL |
dc.references | Landau B. (1990), Involvement of children in the mediation process, An International mediation forum, Academy of Family Mediators, Denver, Mass. | pl_PL |
dc.references | Landau B. (1991), Constructive Mediation in the Schools, Family Mediation Canada Conference, Miméo. | pl_PL |
dc.references | Lascoux J.-L. (2001), Pratique de la médiation. Une méthode alternative à la résolution des conflits, Paris, ESF. | pl_PL |
dc.references | Lavelle L. (1991), Traité des valeurs, vol. 1, ed. 2, Paris, PUF. | pl_PL |
dc.references | Lebbe-Berrier P. (1988), Pouvoir et créativité du travailleur social, une méthodologie systémique, Paris, ESE. | pl_PL |
dc.references | Legot N., Le Noir P. (1984), La petite vie d’un travailleur social par les temps qui courent, „Intervention”, no 68, s. 13−21. | pl_PL |
dc.references | Lemay M. (2006), Wystąpienie na międzynarodowym kolokwium Au-delà des frontières: notre attachement aux enfants et aux familles, www.acjq.qc.ca. | pl_PL |
dc.references | Lemmon J. A. (1985), The Mediation Method throughout the Family Life Cycle, „Mediation Quarterly”, March. | pl_PL |
dc.references | Lévesque J. (1991), La médiation familiale: une intervention auprès des familles en réorganisation, „Intervention”, no 89, Montréal. | pl_PL |
dc.references | Lévesque J. (1998), Méthodologie de la médiation familiale, Toulouse, Erès. | pl_PL |
dc.references | Lévesque J., Morrone A. (1988), Introduction à la médiation familiale, Montréal, Institut de médiation de Montréal. | pl_PL |
dc.references | Lewis H. C. (1984), Child welfare agencies, [w:] Practicing family therapy in diverse setting, eds. M. Berger, G. Jurkovic, Washington, Jossey Bass. | pl_PL |
dc.references | Little M. (1983), Statuts report of the Denver Divorce Mediation Research Project, Association of Family Conciliation Courts Mediators Institute, San Diego, California. | pl_PL |
dc.references | Lutyński J. (1998), Działania pozorne, [w:] Wokół problemów działania społecznego, red. E. Marynowicz-Hetka, J. Piekarski, Katowice, Wydawnictwo Naukowe „Śląsk”, s. 125−138. | pl_PL |
dc.references | Madanes C. (1981), Strategic Family Therapy, San Francisco, Jossey Bass. | pl_PL |
dc.references | Malinowski J. A. (2002), Praca socjalna w obszarze działalności szkoły, [w:] Wielowymiarowość pracy socjalnej, red. K. Frysztacki, K. Piątek, Toruń, Wydawnictwo Edukacyjne AKAPIT, s. 233−245. | pl_PL |
dc.references | Malinowski J. A. (2005), Szkoła jako podmiot systemu zintegrowanych działań socjalnych w środowisku lokalnym, [w:] Praca socjalna w organizacjach pozarządowych. Z problemów działania i kształcenia, red. B. Kromolicka, Toruń, Wydawnictwo Edukacyjne AKAPIT, s. 339−353. | pl_PL |
dc.references | Marcel G. (1935), Être et avoir (1918−1933), Paris, Aubier. | pl_PL |
dc.references | Marcel G. (1962), Być i mieć, tłum. P. Lubicz, Warszawa, PAX. | pl_PL |
dc.references | Mary Ph. (2003), Insécurité et pénalisation du social, Bruxelles, Labor. | pl_PL |
dc.references | Marynowicz-Hetka E. (1996), Koncepcja pracy społecznej w polskiej tradycji pedagogiki społecznej, [w:] Pedagogika społeczna i praca socjalna. Przegląd stanowisk i komentarze, red. E. Marynowicz-Hetka, J. Piekarski, D. Urbaniak-Zając, Warszawa, Interart, s. 133−142. | pl_PL |
dc.references | Marynowicz-Hetka E. (1998), Społeczno-pedagogiczny wymiar działania w edukacji w pracy socjalnej − na marginesie lektury tekstów, [w:] Pedagogika społeczna jako dyscyplina akademicka. Stan i perspektywy, red. E. Marynowicz-Hetka, J. Piekarski, E. Cyrańska, Łódź, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, s. 550−564. | pl_PL |
dc.references | Marynowicz-Hetka E. (2000), Edukacja w środowisku i jej zagrożenia, [w:] Pedagogika społeczna. Pytania o XXI wiek, red. A. Przecławska, W. Theiss, Warszawa, Wydawnictwo „Żak”, s. 117−130. | pl_PL |
dc.references | Marynowicz-Hetka E. (2002), Zamiast zakończenia − w sprawie kształcenia do profesji społecznych, [w:] Badanie – działanie – kształcenie, czyli o przydatności dyscyplin społecznych dla doskonalenia praktyki profesji społecznych w dziedzinie oświaty, kultury i pracy socjalnej, red. E. Marynowicz-Hetka, Łódź, ŁTN, s. 143−151. | pl_PL |
dc.references | Marynowicz-Hetka E. (2003), Miejsce wartości w polu działania społecznego – czyli o aksjologicznym kryterium działania społecznego. Kilka refleksji od K. Kotłowskiego do L. Lavelle’a, [w:] Idee pedagogiki filozoficznej, red. S. Sztobryn, B. Śliwerski, Łódź, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, s. 161−177. | pl_PL |
dc.references | Marynowicz-Hetka E. (2006), Pedagogika społeczna. Podręcznik akademicki, wykład, t. 1, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN. | pl_PL |
dc.references | Marynowicz-Hetka E. (2007), Uwagi na zakończenie − w kierunku transwersalności pedagogiki społecznej, [w:] Pedagogika społeczna. Podręcznik akademicki, t. 2, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, s. 552−569. | pl_PL |
dc.references | Marynowicz-Hetka E. (2008), W nawiązaniu do kategorii dwoistości − analiza z punktu widzenia społeczno-pedagogicznego, [w:] Ku integralności edukacji i humanistyki. Księga jubileuszowa dla Lecha Witkowskiego, red. Z. Kwieciński, M. Jaworska-Witkowska, Toruń, Wydawnictwo „Adam Marszałek”, s. 361−380. | pl_PL |
dc.references | Marynowicz-Hetka E. (2009), Vers la pensée complexe dans la formation pour l’action au champ de la pratique, [w:] Professions sociales pour une Europe sociale. Rétrospective – Aperçu – Perspective/Sociálni Profese pro Sociální Europu. Zhodnoceni – Nahle Perspectiva/ Conference: Konferenzbericht/Conference Proceedings/Actes de Conférence/Sborník konference, dir. O. Chytil, G. J. Friesenhahn/F. W. Seibel/J. Windheuser, Verlang Albert, Boskovice, s. 100−110. | pl_PL |
dc.references | Marynowicz-Hetka E. (2011a), Ewaluacja działania w polu praktyki edukacyjnej – istota i sens, [w:] Ewaluacja a jakość edukacji. Koncepcje – doświadczenia – kierunki praktycznych rozwiązań, red. G. Michalski, Łódź, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, s. 13−28. | pl_PL |
dc.references | Marynowicz-Hetka E. (2011b), Podejścia mediacyjne w działaniu społecznym – ramy paradygmatu zintegrowanego relacyjnie, [w:] Mediacja i pedagogika jako próba zaistnienia wspólnoty, red. Z. Domżał, L. Witkowski, Łódź, WSEZiNS, s. 7−14. | pl_PL |
dc.references | Marynowicz-Hetka E., Piekarski J. (1991), Rodzina i instytucje socjalno-wychowawcze, Łódź, nakładem Centralnego Programu Badań Podstawowych CPBP 09.02. | pl_PL |
dc.references | Marynowicz-Hetka E., Wagner A., Piekarski J. (1999), Issus in Social Work − An Invitation to a Discussion/Problèmes du travail social − invitation à la discussion, [w:] European Dimensions in training and Practice of the Social Professions/Dimensions européennes de la formation et de la pratique des professions sociales, dir. E. Marynowicz-Hetka, A. Wagner, J. Piekarski, Katowice, Wydawnictwo Naukowe „Śląsk”, 2001, s. 9−46. | pl_PL |
dc.references | Matuszczyk A. (1981), Zadania pedagoga szkolnego, [w:] Praca opiekuńczo-wychowawcza. Wybór opracowań i artykułów, red. I. Lepalczyk, B. Butrymowicz, Łódź, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, s. 284−303. | pl_PL |
dc.references | Mayer B. (1985), Conflict Resolution in Child Protection and Adoption, „Mediation Quarterly”, March. | pl_PL |
dc.references | Mazurkiewicz E. A. (1979), O potencjale indywidualnym i społecznym (zamiast posłowia), „Człowiek w Pracy i w Osiedlu”, Biuletyn TWWP, nr 5/85/XVII, s. 82−92. | pl_PL |
dc.references | Mediacja i pedagogika jako próba zaistnienia wspólnoty. Przyczynek do profesjonalności i etyczności działania w świetle teorii i doświadczenia (2011), red. Z. Domżał, L. Witkowski, WSEZiNS, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Mediacje i podejścia mediacyjne w pracy dydaktycznej, opiekuńczo-wychowawczej (2012), red. I. Wachecka, M. Granosik, D. Wolska-Prylińska, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Meirieu Ph. (1987), Apprendre… oui, mais comment, Paris, ESF. | pl_PL |
dc.references | Meirieu Ph. (1989), Postface, [w:] Education et pédagogie chez don Bosco, dir. G. Avanzini, Paris, Fleurus. | pl_PL |
dc.references | Method and Complexity in Educational Sciences (Special Issue). Complicity (2013), ed. M. Alhadeff- Jones, „An International Journal of Complexity and Education”, 10 (1/2), (dostęp: http://ejournals.library.ualberta.ca/index.php/complicity/issue/view/1493). | pl_PL |
dc.references | Milburn P. (2002), La médiation, expériences et compétences, Paris, La Découverte. | pl_PL |
dc.references | Minuchin S. (1979), Familles en thérapie, Montréal, Editions France-Amérique. | pl_PL |
dc.references | Mitchell A. (1985), Children in the middle: Living through divorce, London, Tavistock Publications Ltd. | pl_PL |
dc.references | Molnar S., Shazer S. (1987), Solution focused therapy: toward the identification of therapeutic tasks, „Journal of Marital and Family Therapy”, vol. 13, no 4, s. 349−358. | pl_PL |
dc.references | Moore C. W. (1986), The mediation Process: Practical Strategies for Resolving conflict, San Francisco, Jossey Bass Publishers. | pl_PL |
dc.references | Morandi F. (2000), Philosophie de l’éducation, Paris, Nathan/HER. | pl_PL |
dc.references | Morin E. (2005), Introduction à la pensée complexe, Paris, Points. | pl_PL |
dc.references | Morin E. (2007), Vers l’abîme?, Paris, L’Herne. | pl_PL |
dc.references | Muszyński H. (1978), Zarys teorii wychowania, Warszawa, PWN. | pl_PL |
dc.references | Néron I. (1987), Une approche de prise en chargé intégrant le contrôle social et la thérapie: analyse et réflexion, „Service social”, vol. 35, no 2−3, s. 369−386. | pl_PL |
dc.references | Neuburger R. (2004), Nouveaux couples, Paris, Odile Jacob. | pl_PL |
dc.references | Neyrand G. (2009), Le dialogue familial. Un idéal précaire, Toulouse, Erès. | pl_PL |
dc.references | Noreau P. (1998), La superposition des conflits: limites de l’institution judiciaire comme espace de résolution, „Droit et société”, no 40. | pl_PL |
dc.references | Noreau P. (2000), Judiciarisation et déjudiciarisation: la part de la poursuite et de la défense, „Criminologie”, vol. 33, no 2, s. 55−79. | pl_PL |
dc.references | Nowa Encyklopedia Powszechna PWN (1995), t. III, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Nowotniak J. (2006), Kulturowy wymiar przestrzeni edukacyjnej. Studium dwóch szkół, Szczecin, Wydawnictwo Print Group. | pl_PL |
dc.references | Okoń W. (2007), Nowy słownik pedagogiczny, Warszawa, Wydawnictwo Akademickie ,,Żak”. | pl_PL |
dc.references | Opoczyńska M. (1999), Psychologia egzystencjalna wobec pytań o możliwości i granice poznania drugiego człowieka, [w:] Wprowadzenie do psychologii egzystencjalnej, red. M. Opoczyńska, Kraków, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, s. 163−180. | pl_PL |
dc.references | Oury J. (1976), Psychiatrie et psychothérapie institutionnelle, Paris, Payot. | pl_PL |
dc.references | Palmer S. (1983), Authority: An Essential Part of Practice, „Social Work”, vol. 28, no 2, s. 120−125. | pl_PL |
dc.references | Paquin G. W. (1988), The child’s input in the mediation process: Promoting the best interests of the child, „Mediation Quarterly”, no 22, s. 69−81. | pl_PL |
dc.references | Palka S. (2006), Metodologia. Badania. Praktyka pedagogiczna, Gdańsk, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. | pl_PL |
dc.references | Palmer S. E. (1983), Authority: an essential part of practice, „Social Work”, vol. 28, no 2, s. 120−125. | pl_PL |
dc.references | Pedagogika społeczna. Podręcznik akademicki. Debata (2007), red. E. Marynowicz-Hetka, t. II, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN. | pl_PL |
dc.references | Perkowska-Klejman A. (2012), Refleksyjna praktyka w pracy pedagoga szkolnego, ,,Ruch Pedagogiczny”, nr 3. | pl_PL |
dc.references | Poisson P. (1988), Travailler avec les familles non volontaires, „Thérapie Familiale”, vol. IX, no 4, s. 323−329. | pl_PL |
dc.references | Pottier M. L., Robert Ph., Zauberman R. (2001), Les victimes et le sentiment d’insécurité en Ile- de- France, Paris, Guyancourt, CESDIP. | pl_PL |
dc.references | Poussin G. (1993), Psychologie de la fonction parentale, Paris, Privat. | pl_PL |
dc.references | Poussin G., Martin-Lebrun E. (1997), Les enfants du divorce, Paris, Dunod. | pl_PL |
dc.references | Praca socjalna skoncentrowana na rozwiązaniach (2008), red. L. Miś, Kraków, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. | pl_PL |
dc.references | Przecławska A. (1999), Przestrzeń życia człowieka − między perspektywą mikro a makro, [w:] Pedagogika społeczna. Pytania o XXI wiek, red. A. Przecławska, W. Theiss, Warszawa, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, s. 75−85. | pl_PL |
dc.references | Radlińska H. (1935), Stosunek wychowawcy do środowiska społecznego. Szkice z pedagogiki społecznej, Warszawa, Nasza Księgarnia. | pl_PL |
dc.references | Radlińska H. (1961), Pedagogika społeczna, Wrocław−Warszawa−Kraków, Zakład Narodowy im. Ossolińskich. | pl_PL |
dc.references | Raport z badań: Quand les parents se séparent : nouveaux résultats de l’enquête longitudinale nationale sur les enfants et les jeunes (2004), Ministerstwo Sprawiedliwości Kanady, FCY-6F. | pl_PL |
dc.references | Renouf E. (1989), Perspectives in the involvement of dependent children in custody mediation, „Australian Journal of Sex, Marriage and Family”, no 10 (3), s. 107−110. | pl_PL |
dc.references | Revault ďAllonnes M. (2006), Cet Éros par quoi nous sommes dans ľêtre, „Esprit”, mars−avril, La pensée Ricouer. | pl_PL |
dc.references | Reykowski J. (1966), Funkcjonowanie osobowości w warunkach stresu psychologicznego, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN. | pl_PL |
dc.references | Richardson J. (1988), La médiation des divorces rattachée aux tribunaux dans quatre grandes villes: Un aperçu des résultants, Ministère de la Justice Canada. | pl_PL |
dc.references | Ricoeur P. (2003), Parcours de la reconnaissance, Trois études, Paris, Éditions Stock. | pl_PL |
dc.references | Ricoeur P. (2004), Drogi poznania. Wykłady Instytutu Nauk o Człowieku w Wiedniu, tłum. J. Margański, Kraków, Wydawnictwo „Znak”. | pl_PL |
dc.references | Robbins S. P. (1974), Managing organizational Conflict, Prentice-Hall, Englewood Cliffs. | pl_PL |
dc.references | Roberts S. (1983), Mediation in family law disputes, „Modern Law Review”, no 46, s. 537−557. | pl_PL |
dc.references | Rosenthal R., Jacobson L. (1971), Pygmalion à l’école, Paris, Casterman. | pl_PL |
dc.references | Ross J. (1985), The place of children in conciliation, „The Scottish Child”, no 7, s. 10−13. | pl_PL |
dc.references | Rousseau J.-J. (1955[1762]), Emil, czyli o wychowaniu, t. 1−2, Biblioteka Klasyków Pedagogiki. Pisarze obcy, tłum. W. Husarski, wstęp J. Legowicz, red. nauk. B. Suchodolski, Wrocław, Ossolineum. | pl_PL |
dc.references | Rutkowska A. (2005), Gotowość pracowników do współdziałania z organizacjami pozarządowymi w środowisku lokalnym, [w:] Praca socjalna w organizacjach pozarządowych. Z problemów działania i kształcenia, red. B. Kromolicka, Toruń, Wydawnictwo AKAPIT, s. 277−287. | pl_PL |
dc.references | Saposnek D. (1985), Mediating Child Custody Disputes, San Francisco, Jossey Bass Publishers. | pl_PL |
dc.references | Saposnek D. T. (1991), The value of children in mediation: A cross cultural perspective, „Mediation Ouarterly”, no 8(4), s. 325−342. | pl_PL |
dc.references | Sassier M. (2000), Arguments et propositions pour la médiation familiale, Paris, Dunod. | pl_PL |
dc.references | Sassier M. (2001), Construire la médiation familiale: arguments et propositions, Paris, Dunod. | pl_PL |
dc.references | Satir V. (1972), People making, Palo Alto, Science and Behavior Books. | pl_PL |
dc.references | Segal L. (1986), Le rêve de la réalité: le constructivisme de Heinz von Foerster, Paris, Seuil. | pl_PL |
dc.references | Selvini-Palazzoli M. et al. (1982), Hypothéisation, circularité, neutralité, „Thérapie familiale”, vol. III, no 3, s. 117−132. | pl_PL |
dc.references | Seron C., Witteazale J. J. (1991), Aide ou contrôle, l’intervention thérapeutique sous contrainte, Bruxelles, De Boeck-Wemael. | pl_PL |
dc.references | Seywert F. (1990), L’ évaluation systémique de la famille, Paris, PUF. | pl_PL |
dc.references | Seywert F. (1993), Le questionnement circulaire, „Thérapie Familiale”, vol. XIV, no 1, s. 73−88. | pl_PL |
dc.references | Schütze F. (1994), Strukturen des professionellen Handelns, biographische Betroffenheit und Supervision, „Supervision”, H. 26, November, s. 10−39. | pl_PL |
dc.references | Shazer S. (1982), Patterns of brief family therapy, New York, Guilford Press. | pl_PL |
dc.references | Shazer S. (1984), The death of family resistance, „Family Process”, vol. 23, s. 79−93. | pl_PL |
dc.references | Shazer S. (1985), Keys to solution in brief therapy, New York, W.W. Norton & Co. | pl_PL |
dc.references | Shazer S. (1988), Clues: investigating solutions in brief therapy, New York, W.W. Norton & Co. | pl_PL |
dc.references | Shazer S. (1991), Putting difference to work, New York, W.W. Norton & Co. | pl_PL |
dc.references | Shazer S. et al. (1986), Brief therapy: focused solution development, „Family Process”, vol. 25, s. 207−222. | pl_PL |
dc.references | Shaw M. L. (1985), Parent-Child Mediation: a Challenge and a promise, „Mediation Quarterly”, March. | pl_PL |
dc.references | Sierocka B. (2003), Jedność performatywno-propozycjonalna a perspektywa antropologiczna, [w:] Via Communicandi. Przełom komunikacyjny a filozoficzna idea konsensusu, red. B. Sierocka, Wrocław, Oficyna Wydawnicza ATUT, s. 167−182. | pl_PL |
dc.references | Siméon M., Herinckx G. (2004), Vers une bientraitance des interventions multidisciplinaires. Au cours de la séparation, „Thérapie Familiale”, Genève, vol. 25, no 4, s. 453−471. | pl_PL |
dc.references | Simpson B. (1989), Giving children a voice in divorce: The role of family conciliation, „Children and Society”, no 3 (3), s. 261−274. | pl_PL |
dc.references | Singly F. (2000), Libres ensemble, Paris, Pocket. | pl_PL |
dc.references | Skoczylas-Namielska E. (2006), Organizacje społeczne i realizacja funkcji pracy socjalnej, [w:] Marynowicz-Hetka E., Pedagogika społeczna. Podręcznik akademicki, t. I, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN, s. 364−374. | pl_PL |
dc.references | Słońska Z. (1994), Wychowanie dla zdrowia, [w:] Promocja zdrowia. Wprowadzenie do zagadnień krzewienia zdrowia, red. J. B. Karski, Z. Słońska, B. W. Wasilewski, Warszawa, Wydawnictwo Sanmedia. | pl_PL |
dc.references | Sośnicki K. (1948), Dydaktyka ogólna, Toruń, Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika. | pl_PL |
dc.references | Soulet M. H. (1998), Działanie społeczne i jego wymiar pedagogiczny na przykładzie pracy socjalnej z rodziną, tłum. H. Kamińska, [w:] Pedagogika społeczna i praca socjalna. Przegląd stanowisk i komentarze, red. E. Marynowicz-Hetka, J. Piekarski, D. Urbaniak-Zając, Katowice, Wydawnictwo Naukowe „Śląsk”, s. 103−130. | pl_PL |
dc.references | Starczewska K. (1994[1978]), Wartości podstawowe, [w:] O wartościach, normach, problemach moralnych. Wybór tekstów z etyki polskiej dla nauczycieli i uczniów szkół średnich, oprac. M. Środa, Warszawa, PWN, przedruk: „Etyka”, nr 16. | pl_PL |
dc.references | Staręga-Piasek J. (2009), Spory wokół pomocy społecznej, [w:] Ciągłość i zmiana w pomocy społecznej i pracy socjalnej, red. A. Żukiewicz, Kraków, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, s. 145−150. | pl_PL |
dc.references | Surzykiewicz J. (2010), Przestrzenno-społeczne zorientowanie pedagogiki społecznej i pracy socjalnej (na przykładzie wybranych refleksji i doświadczeń), [w:] Edukacja społeczna wobec problemów współczesnego człowieka i społeczeństwa, red. J. Piekarski, T. Pilch, W. Theiss, D. Urbaniak-Zając, Łódź, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, s. 201−227. | pl_PL |
dc.references | Szczepański M., Jałowiecki B. (2006), Miasto i przestrzeń w perspektywie socjologicznej, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe „Scholar”. | pl_PL |
dc.references | Szmagalski J. (1994), O „budzeniu sił ludzkich” nie po polsku: Koncepcje „empowerment” w anglojęzycznej literaturze z zakresu edukacji i pracy socjalnej, „Kwartalnik Pedagogiczny”, nr 3, s. 113−128. | pl_PL |
dc.references | Taylor L., Adelman H. S. (1986), Facilitating children’s participation in decisions that affect them: from concept to practice, „Journal of Clinical Child Psychology”, no 15, s. 346−351. | pl_PL |
dc.references | Telka L. (2007), Przekształcanie przestrzeni społecznej placówki. Studium społeczno-pedagogiczne na przykładzie żłobków, Łódź, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. | pl_PL |
dc.references | Telka L. (2010), Przekształcanie przestrzeni społecznej placówki, „Pedagogika Społeczna”, nr 3/4, s. 47−55. | pl_PL |
dc.references | Teubner G. (1989), How the law thinks: towards a constructivist epistemology of law, „Law and Society Review”, no 23. | pl_PL |
dc.references | Théry I. (1993), Le démariage, Paris, Odile Jacob. | pl_PL |
dc.references | Théry I. (1998), Couple, filiation et parenté aujourd’hui, Paris, Odile Jacob. | pl_PL |
dc.references | Théry I., Dhavernas M.-J. (1993), La parenté aux frontières de l’amitié: statut et rôle du beau parent dans les familles. Les recompositions familiales aujourd’hui. Essais et recherches, Wydawnictwo Nathan. | pl_PL |
dc.references | Tillmann J. K. (1996), Teorie socjalizacji. Społeczność, instytucja, upodmiotowienie, tłum. G. Bluszcz , B. Miracki, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN. | pl_PL |
dc.references | Timmermans H. ( 2005), Bilan, séminaires de coparentalité, mpis. | pl_PL |
dc.references | Tomaszewski T. (1982), Człowiek i otoczenie, [w:] Psychologia, red. T. Tomaszewski, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN, s. 13−36. | pl_PL |
dc.references | Trawkowska D. (2006), Portret współczesnego pracownika socjalnego. Studium socjologiczne, Katowice, Wydawnictwo Naukowe „Śląsk”. | pl_PL |
dc.references | Turcotte D. (1981), Les parents et la Loi sur la protection de la jeunesse: étude sur la réaction parentale au signalement de son enfant, Université de Sherbrooke, praca magisterska, niepubl. | pl_PL |
dc.references | Ury W., Fischer R. (1981), Getting to Yes, Houghton Mifflin. | pl_PL |
dc.references | Ury W., Fisher R. (1982), Comment réussir une négociation, Paris, Seuil. | pl_PL |
dc.references | Ustawa z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej (Dz. U. 2004, Nr 64, poz. 593). | pl_PL |
dc.references | Ustawa z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. 2011, Nr 149, poz. 887). | pl_PL |
dc.references | Wagner A. (1998), Reprezentujemy homogeniczny czy heterogeniczny paradygmat naukowy? Debata o pracy socjalnej/pedagogice społecznej, tłum. D. Urbaniak-Zając, [w:] Pedagogika społeczna jako dyscyplina akademicka. Stan i perspektywy, red. E. Marynowicz-Hetka, J. Piekarski, E. Cyrańska, Łódź−Warszawa, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, ŁTN, WSP ZNP, s. 455−462. | pl_PL |
dc.references | Walczak A. (2006), Koncepcja rozumienia Innego w kategorii spotkania, [w:] Marynowicz-Hetka E. (2006), Pedagogika społeczna. Podręcznik akademicki. Wykład, t. I, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN, s. 430−439. | pl_PL |
dc.references | Walczak A. (2011), Spotkanie z wychowankiem. Ku tożsamości ipse pedagoga, Łódź, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. | pl_PL |
dc.references | Walczak Y., Burns S. (1984), Divorce: The child’s point of views, London, Harper and Row. | pl_PL |
dc.references | Walgrave L. (2002), La justice restaurative et la justice pénale: un duo ou un duel?, [w:] Victimes: du traumatisme à la restauration, Paris, L’Harmattan. | pl_PL |
dc.references | Wallerstein J. S. (1985), The overburdened child: Some long-term consequences of divorce, „Social Work”, no 30, s. 116−123. | pl_PL |
dc.references | Wallerstein J. S. (1987), Psychodynamic perspectives on the family mediation, „Mediation Quarterly”, no 14, s. 7−21. | pl_PL |
dc.references | Wallerstein J. S., Kelly J. B. (1980), Surviving the breakup: How children and parents cope with divorce, New York, Basic Books. | pl_PL |
dc.references | Watzlawick P. (1978), La réalité de la réalité, Paris, Seuil. | pl_PL |
dc.references | Watzlawick P. (1980), Le langage du changement, Paris, Seuil. | pl_PL |
dc.references | Watzlawick P. (1988), Les prédictions qui se vérifient d’elles mêmes, [w:] L’invention de la réalité. Contributions au constructivisme, dir. P. Watzlawick, Paris, Seuil, s. 109−130. | pl_PL |
dc.references | Watzlawick P., Weakland J. H., Fisch R. (1975), Changements, paradoxes et psychothérapie, Paris, Seuil. | pl_PL |
dc.references | Weakland J. H., Herr J. J. (1979), Counseling elders and their families, New York, Springer. | pl_PL |
dc.references | Weakland J. H., Fisch R., Watzlawick P., Dobin A. M. (1981), Thérapie brève: résolution d’un problème circonscrit, [w:] Sur l’interaction, dir. P. Watzlawick , J. H. Weakland. Paris, Seuil, s. 356−389. | pl_PL |
dc.references | Wehr P. (1979), Conflict Resolution, Boulder, Colorado, Westview Press. | pl_PL |
dc.references | Wilmot W., Hocker J. (1985), Interpersonal Conflict, Iowa, Wm. C. Brown Publishers. | pl_PL |
dc.references | Witkowski L. (2010), Praca socjalna i profesjonalizm pedagogiczny. O zarządzaniu humanistycznym: między filozofią edukacji i pedagogiką społeczną, Łódź, WSEZiNS. | pl_PL |
dc.references | Witkowski L. (2013), Przełom dwoistości w pedagogice polskiej. Historia, teoria, krytyka, Kraków, Wydawnictwo „Impuls”. | pl_PL |
dc.references | Witkowski L. (2014), Niewidzialne środowisko. Pedagogika kompletna Heleny Radlińskiej jako krytyczna ekologia umysłu i idei i wychowania. O miejscu pedagogiki w przełomie dwoistości w humanistyce, Kraków, Wydawnictwo „Impuls”. | pl_PL |
dc.references | Wolska-Prylińska D. (2007), Zastosowanie podejść mediacyjnych w pracy z ,,Innym” − przykład kształtowania kultury praktyki, ,,Mediator”, nr 43, s. 9−11. | pl_PL |
dc.references | Wybrane statystyki na temat rodzin kanadyjskich i prawa rodzinnego (2000), wyd. II, Sekcja Badań, Ministerstwo Sprawiedliwości Kanady. | pl_PL |
dc.references | Zbiegień-Maciąg L. (1979), Aktywność społeczna w zastosowaniu do badań empirycznych, ,,Studia Socjologiczne”, nr 4, s. 69−78. | pl_PL |
dc.references | Zehr H. (1990), Changing lenses. A new focus for crime and justice, Scottdale, P.A., Herald Press. | pl_PL |
dc.references | F. Znaniecki (1974), Ludzie teraźniejsi a cywilizacja przyszłości, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN. | pl_PL |
dc.references | Rzecznik Praw Dziecka/publikacje/Informacja o działalności Rzecznika Praw Dziecka za rok 2012, s. 232−233, http://www.brpd.gov.pl/ [dostęp: 30 IV 2014]. | pl_PL |
dc.references | WWW.familis.org/riopfq/publication/pensons94/filion.html | pl_PL |
dc.references | WWW.familis.org/riopfq/publication/pensons94/confidences.pdf | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/7969-351-1 | |