| dc.contributor.author | Sadowski, Michał | |
| dc.contributor.editor | Kuran, Michał | |
| dc.date.accessioned | 2019-12-11T09:54:50Z | |
| dc.date.available | 2019-12-11T09:54:50Z | |
| dc.date.issued | 2014 | |
| dc.identifier.citation | Sadowski M., Śmierć jako oczyszczenie duszy w twórczości Sarah Kane, [w:] Wzniosłość i makabra w literackich obrazach śmierci, Kuran M. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014, s. 227-234, doi: 10.18778/7969-106-7.18 | pl_PL |
| dc.identifier.isbn | 978-83-7969-106-7 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/31039 | |
| dc.description.abstract | The article draws attention to the reversal dominant that is the death in works of Sarah Kane. The scandalous writer presented a different kind of love and death. As a representative of „the Cool Britannia”
in her plays engulfs the reader with the cruelty that is clean heroes and cause to the people woke up
real humanity. Is due to torture, disease, and death can save the world and its inhabitants? The writer
as eloquent and innovative attempts to answer this question because of its small, but rich in creativity,
prematurely terminated. | pl_PL |
| dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. | pl_PL |
| dc.language.iso | pl | pl_PL |
| dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
| dc.relation.ispartof | Kuran M. (red.), Wzniosłość i makabra w literackich obrazach śmierci, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014; | |
| dc.relation.ispartofseries | Analecta Literackie i Językowe;4 | |
| dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
| dc.subject | śmierć | pl_PL |
| dc.subject | oczyszczenie duszy | pl_PL |
| dc.subject | Sarah Kane | pl_PL |
| dc.title | Śmierć jako oczyszczenie duszy w twórczości Sarah Kane | pl_PL |
| dc.title.alternative | Death as a Cleansing of the Soul in the Work of Sarah Kane | pl_PL |
| dc.type | Book chapter | pl_PL |
| dc.page.number | 227-234 | pl_PL |
| dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki | pl_PL |
| dc.identifier.eisbn | 978-83-7969-743-4 | |
| dc.contributor.authorBiographicalnote | Michał Sadowski — absolwent filologii polskiej oraz kulturoznawstwa na Wydziale Filologicznym UŁ,
inspektor bankowy w mBanku, przewodniczący Koła Naukowego Literatury i Kultury Staropolskiej w roku akad. 2012/2013. W kręgu jego zainteresowań znajduje się literatura baroku (szczególnie interesują go wątki i motywy mitologiczne oraz poezja wizualna), a także literatura najnowsza. | pl_PL |
| dc.references | Kane S., Miłość Fedry, przeł. M. Semil, „Dialog” 1999, nr 9. | pl_PL |
| dc.references | Kane S., Oczyszczeni, przeł. K. Warlikowski, J. Poniedziałek, Wrocław 2001. | pl_PL |
| dc.references | Kane S., Zbombardowani, przeł. P. Wodziński, P. Łysak, Warszawa 1999. | pl_PL |
| dc.references | Kozłowska J., „O możliwości czytania poza kategorią gender”. Biblijne tropy w dramatach Sarah Kane, [w:] Życie księgi. Biblia a dramat i teatr współczesny, red. E. Partyga, M. Prussak, Warszawa 2010. | pl_PL |
| dc.references | Krall H., Powiedzieć prościej, ”Gazeta Wyborcza” 2002, nr 22 z 26 stycznia 2002, dodatek „Wysokie Obcasy”, nr 4. | pl_PL |
| dc.references | Kristeva J., Potęga obrzydzenia. Esej o wstręcie, przekł. M. Falski, Kraków 2007. | pl_PL |
| dc.references | Kwaśniewska M., Od wstrętu do sublimacji. Teatr Krzysztofa Warlikowskiego w świecie teorii Julii Kristevej, Kraków 2009. | pl_PL |
| dc.references | Lachman M., Co mówi dialog, czyli o kłopotach komunikacyjnych w najnowszym dramacie brytyjskim, [w:] Dialog w dramacie, red. W. Baluch, Kraków 2004. | pl_PL |
| dc.references | Pobratyn A., Przemiany wizerunku kobiety w dramacie na przykładzie postaci Fedry, „Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza. Seria: Filologia Polska. Historia i Teoria Literatury”, tom XI, red. E. Hurnikowa, L. Rożek, Częstochowa 2009. | pl_PL |
| dc.references | Ratajczakowa D., W krysztale i w płomieniu. Studia i szkice o dramacie i teatrze, Wrocław 2006. | pl_PL |
| dc.references | Saunders G., „Kochaj mnie lub zabij”. Sarah Kane i teatr skrajności, Warszawa–Kraków 2010. | pl_PL |
| dc.references | Sierz A., Jak w mordę, „Dialog” 1999, nr 3. | pl_PL |
| dc.references | Wąchocka E., Milczenie w dwudziestowiecznym dramacie, Kraków 2005. | pl_PL |
| dc.identifier.doi | 10.18778/7969-106-7.18 | |