Show simple item record

dc.contributor.authorSolarczyk-Szwec, Hanna
dc.contributor.editorMuszyński, Marcin
dc.date.accessioned2019-11-18T12:25:40Z
dc.date.available2019-11-18T12:25:40Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationSolarczyk-Szwec H., Pokolenia andragogów w Niemczech, [w:] Międzypokoleniowe uczenie się, Muszyński M. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014, s. 109-117, doi: 10.18778/7969-303-0.09pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-303-0
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/30762
dc.descriptionPrzedmiotem artykułu są cztery pokolenia andragogów w Republice Federalnej Niemiec, którym towarzyszą reprezentatywne dla każdego pokolenia biografie. Celem analizy jest udzielenie odpowiedzi na pytanie, czy następujące po sobie pokolenia niemieckich i polskich andragogów kontynuują, czy też zrywają z dorobkiem poprzedniego pokolenia.pl_PL
dc.description.abstractThis article presents four generations adult educator in the Federal Republic of Germany, accompanied by representative of the biographies of each generation. The purpose of the analysis is to answer the question of whether successive generations of German adult educator continue or break with the achievements of the previous generation.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofMuszyński M. (red.), Międzypokoleniowe uczenie się, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectandragodzy w Niemczechpl_PL
dc.subjectuczenie się międzypokoleniowepl_PL
dc.subjectbiografiepl_PL
dc.subjectandragogy in Germanypl_PL
dc.subjectintergenerational learningpl_PL
dc.subjectbiographiespl_PL
dc.titlePokolenia andragogów w Niemczechpl_PL
dc.title.alternativeGenerations of Andragogists in Germanypl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number109-117pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Katedra Edukacji Dorosłychpl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-723-6
dc.referencesBorinski F., 1974, Der Beitrag der Universität zur Erwachsenenbildung, [w:] Pädagogische Arbeitsstelle DVV (Hrsg.), 1974, 25 Jahre der Erwachsenenbildung im Spiegel einer Zeitschrift, Berichte-Kommentare-Meinungen, Braunschweig, s. 91–105.pl_PL
dc.referencesBrödel R. (Hrsg.), 2000, Grenzüberschreitende Erwachsenenbildung, Münster, New York, München, Berlin.pl_PL
dc.referencesDzięgielewska M., 1999, Andragogika Horsta Sieberta w Polsce – w 60-rocznicę urodzin, „Edukacja Dorosłych”, nr 4, s. 79–90.pl_PL
dc.referencesFranz J., Frieters N., Scheunpflug A., Tolksdorf M., Antz E.-M., 2009, Generationen lernen gemeinsam. Theorie und Praxis intergenerationeller Bildung, Bielefeld.pl_PL
dc.referencesFriedenthal-Haase M., 2002, Ideen, Personen, Institutionen, München und Mering.pl_PL
dc.referencesNafzger-Glöser J., 1994, Vom „Turmhahn” zum „Trojaner”. Die Erwachsenenbildung/Weiterbildung in der Bundesrepublik Deutschland von 1945 bis 1994 im Spiegel der Zeitschriften, Frankfurt a.M.pl_PL
dc.referencesPrzybylska E., 1996, Teoria konstruktywistyczna w oświacie dorosłych w świetle badań Horsta Sieberta, „Edukacja Dorosłych”, nr 1, s. 89–99.pl_PL
dc.referencesSłowińska S., 2009, Edukacja dorosłych jako poszukiwanie – wybrane wątki refleksji naukowej Hansa Tietgensa (1922–2010), „Rocznik Andragogiczny”, s. 405–414.pl_PL
dc.referencesSłowińska S., 2010, W duchu solidarności pokoleń – edukacja międzygeneracyjna z perspektywy niemieckiej, „Rocznik Andragogiczny”, s. 221–236.pl_PL
dc.referencesSolarczyk H., 2003, Andragodzy w Niemczech w systemie edukacji ustawiczne. Przesłanki do budowy teorii profesjonalizacji edukacji dorosłych, „Biblioteka Edukacji Dorosłych”, t. 23, Płock – Toruń.pl_PL
dc.referencesSolarczyk H., 2011, Generacje i osobowości w niemieckiej andragogice – Wiltrud Gieseke, „Rocznik Andragogiczny”, Radom, s. 21–33.pl_PL
dc.referencesSolarczyk-Szwec H., 2010, Tendencje, kierunki i paradygmaty niemieckiej andragogiki w badaniach i koncepcjach uczenia się, [w:] T. Aleksander (red.), Edukacja dorosłych jako czynniki rozwoju społecznego, t. 1, Radom, s. 187–196.pl_PL
dc.referencesTitgens H., (red.), 1994, Zwischenposition in der Geschichte der Erwachsenenbildung seit der Jahrhundertwende, Bad Heilbrunn.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7969-303-0.09


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe