dc.contributor.author | Solarczyk-Szwec, Hanna | |
dc.contributor.editor | Muszyński, Marcin | |
dc.date.accessioned | 2019-11-18T12:25:40Z | |
dc.date.available | 2019-11-18T12:25:40Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.citation | Solarczyk-Szwec H., Pokolenia andragogów w Niemczech, [w:] Międzypokoleniowe uczenie się, Muszyński M. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014, s. 109-117, doi: 10.18778/7969-303-0.09 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-7969-303-0 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/30762 | |
dc.description | Przedmiotem artykułu są cztery pokolenia andragogów w Republice Federalnej Niemiec, którym towarzyszą reprezentatywne dla każdego pokolenia biografie. Celem analizy jest udzielenie odpowiedzi na pytanie, czy następujące po sobie pokolenia niemieckich i polskich andragogów kontynuują, czy też zrywają z dorobkiem poprzedniego pokolenia. | pl_PL |
dc.description.abstract | This article presents four generations adult educator in the Federal Republic of Germany, accompanied by representative of the biographies of each generation. The purpose of the analysis is to answer the question of whether successive generations of German adult educator continue or break with the achievements of the previous generation. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Muszyński M. (red.), Międzypokoleniowe uczenie się, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | andragodzy w Niemczech | pl_PL |
dc.subject | uczenie się międzypokoleniowe | pl_PL |
dc.subject | biografie | pl_PL |
dc.subject | andragogy in Germany | pl_PL |
dc.subject | intergenerational learning | pl_PL |
dc.subject | biographies | pl_PL |
dc.title | Pokolenia andragogów w Niemczech | pl_PL |
dc.title.alternative | Generations of Andragogists in Germany | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.page.number | 109-117 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Katedra Edukacji Dorosłych | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-7969-723-6 | |
dc.references | Borinski F., 1974, Der Beitrag der Universität zur Erwachsenenbildung, [w:] Pädagogische Arbeitsstelle DVV (Hrsg.), 1974, 25 Jahre der Erwachsenenbildung im Spiegel einer Zeitschrift, Berichte-Kommentare-Meinungen, Braunschweig, s. 91–105. | pl_PL |
dc.references | Brödel R. (Hrsg.), 2000, Grenzüberschreitende Erwachsenenbildung, Münster, New York, München, Berlin. | pl_PL |
dc.references | Dzięgielewska M., 1999, Andragogika Horsta Sieberta w Polsce – w 60-rocznicę urodzin, „Edukacja Dorosłych”, nr 4, s. 79–90. | pl_PL |
dc.references | Franz J., Frieters N., Scheunpflug A., Tolksdorf M., Antz E.-M., 2009, Generationen lernen gemeinsam. Theorie und Praxis intergenerationeller Bildung, Bielefeld. | pl_PL |
dc.references | Friedenthal-Haase M., 2002, Ideen, Personen, Institutionen, München und Mering. | pl_PL |
dc.references | Nafzger-Glöser J., 1994, Vom „Turmhahn” zum „Trojaner”. Die Erwachsenenbildung/Weiterbildung in der Bundesrepublik Deutschland von 1945 bis 1994 im Spiegel der Zeitschriften, Frankfurt a.M. | pl_PL |
dc.references | Przybylska E., 1996, Teoria konstruktywistyczna w oświacie dorosłych w świetle badań Horsta Sieberta, „Edukacja Dorosłych”, nr 1, s. 89–99. | pl_PL |
dc.references | Słowińska S., 2009, Edukacja dorosłych jako poszukiwanie – wybrane wątki refleksji naukowej Hansa Tietgensa (1922–2010), „Rocznik Andragogiczny”, s. 405–414. | pl_PL |
dc.references | Słowińska S., 2010, W duchu solidarności pokoleń – edukacja międzygeneracyjna z perspektywy niemieckiej, „Rocznik Andragogiczny”, s. 221–236. | pl_PL |
dc.references | Solarczyk H., 2003, Andragodzy w Niemczech w systemie edukacji ustawiczne. Przesłanki do budowy teorii profesjonalizacji edukacji dorosłych, „Biblioteka Edukacji Dorosłych”, t. 23, Płock – Toruń. | pl_PL |
dc.references | Solarczyk H., 2011, Generacje i osobowości w niemieckiej andragogice – Wiltrud Gieseke, „Rocznik Andragogiczny”, Radom, s. 21–33. | pl_PL |
dc.references | Solarczyk-Szwec H., 2010, Tendencje, kierunki i paradygmaty niemieckiej andragogiki w badaniach i koncepcjach uczenia się, [w:] T. Aleksander (red.), Edukacja dorosłych jako czynniki rozwoju społecznego, t. 1, Radom, s. 187–196. | pl_PL |
dc.references | Titgens H., (red.), 1994, Zwischenposition in der Geschichte der Erwachsenenbildung seit der Jahrhundertwende, Bad Heilbrunn. | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/7969-303-0.09 | |