dc.contributor.author | Wodzyńska, Aleksandra | |
dc.contributor.editor | Szmidt, Krzysztof | |
dc.contributor.editor | Modrzejewska-Świgulska, Monika | |
dc.date.accessioned | 2019-11-07T16:22:51Z | |
dc.date.available | 2019-11-07T16:22:51Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.citation | Wodzyńska A., Szkoła wspierająca twórczość. Studium przypadku Priory School w Wielkiej Brytanii, [w:] Zasoby twórcze człowieka. Wprowadzenie do pedagogiki pozytywnej, Szmidt K., Modrzejewska-Świgulska M. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013, s. 109-129, doi: 10.18778/7525-837-0.05 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-7525-837-0 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/30697 | |
dc.description | Wspieranie kreatywności może stanowić jeden z głównych celów realizowanych przez rząd. Dzieje się tak w Wielkiej Brytanii, gdzie od roku 2002 funkcjonuje systemowy program wspierania kreatywności o nazwie Creative Partnerships (CP). Program powstał jako odpowiedź na opublikowany w 1999 r. raport All our Futures wydany przez National Advisory Committee on Creative and Cultural Educations. Raport ten wskazywał konieczność wprowadzenia ogólnokrajowych rozwiązań w edukacji, które stworzą warunki rozwijania potencjału twórczego każdego dziecka, co ma przyczynić się do osiągnięcia sukcesu całego kraju. Wśród wniosków sformułowanych przez autorów był między innymi taki, że zbyt duży nacisk kładzie się w kraju na nauczanie matematyki i języka angielskiego, co nie przekłada się na stwarzanie możliwości rozwijania przez dzieci kreatywności, która zapewne będzie niezbędna w dynamicznie zmieniającym się świecie | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Szmidt K., Modrzejewska-Świgulska M. (red.), Zasoby twórcze człowieka. Wprowadzenie do pedagogiki pozytywnej, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | szkoła | pl_PL |
dc.subject | wspieranie twórczości | pl_PL |
dc.subject | Priory School w Slough | pl_PL |
dc.subject | Creative Partnerships | pl_PL |
dc.subject | kreatywność | pl_PL |
dc.title | Szkoła wspierająca twórczość. Studium przypadku Priory School w Wielkiej Brytanii | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.page.number | 109-129 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Nauk o Wychowaniu, Katedra Badań Edukacyjnych, Zakład Pedagogiki Twórczości | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-7969-309-2 | |
dc.contributor.authorBiographicalnote | Aleksandra Wodzyńska – absolwentka pedagogiki w zakresie profilaktyki i animacji społeczno-kulturalnej na UŁ, asystent w Zakładzie Pedagogiki Twórczości w Katedrze Badań Edukacyjnych UŁ. Prowadzi zajęcia m.in. z zakresu logiki projektowej, ewaluacji projektów edukacyjnych, warsztaty dydaktyki
twórczości i twórczości. Współpracuje z wykonawcami projektu Szkoła wspierająca uzdolnienia realizowanego w województwie mazowieckim. Interesuje się programami wspierania twórczości w szkołach. W 2010 r. uczestniczyła w stażu naukowym w Priory School w Wielkiej Brytanii, gdzie poznawała koncepcję pracy szkoły wpierającej twórczość. Instruktorka ZHP w stopniu harcmistrzyni. Szkoli animatorów pracujących w klubach dziecięcych prowadzonych przez jednego z największych polskich touroperatorów, jest współautorką koncepcji szkolenia animatorów turystyki i podręcznika metodycznego z tego zakresu. Prywatnie interesuje się sztuką kulinarną, literaturą fantasy i Czarnogórą. | pl_PL |
dc.references | Szmidt K. J. (2007), Pedagogika twórczości, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk. | pl_PL |
dc.references | Uszyńska-Jarmoc J. (2003), Twórcza aktywność dziecka. Teoria – rzeczywistość – perspektywy rozwoju, Trans Humana, Białystok. | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/7525-837-0.05 | |