Show simple item record

dc.contributor.authorWodzyńska, Aleksandra
dc.contributor.editorSzmidt, Krzysztof
dc.contributor.editorModrzejewska-Świgulska, Monika
dc.date.accessioned2019-11-07T16:22:51Z
dc.date.available2019-11-07T16:22:51Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationWodzyńska A., Szkoła wspierająca twórczość. Studium przypadku Priory School w Wielkiej Brytanii, [w:] Zasoby twórcze człowieka. Wprowadzenie do pedagogiki pozytywnej, Szmidt K., Modrzejewska-Świgulska M. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013, s. 109-129, doi: 10.18778/7525-837-0.05pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7525-837-0
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/30697
dc.descriptionWspieranie kreatywności może stanowić jeden z głównych celów realizowanych przez rząd. Dzieje się tak w Wielkiej Brytanii, gdzie od roku 2002 funkcjonuje systemowy program wspierania kreatywności o nazwie Creative Partnerships (CP). Program powstał jako odpowiedź na opublikowany w 1999 r. raport All our Futures wydany przez National Advisory Committee on Creative and Cultural Educations. Raport ten wskazywał konieczność wprowadzenia ogólnokrajowych rozwiązań w edukacji, które stworzą warunki rozwijania potencjału twórczego każdego dziecka, co ma przyczynić się do osiągnięcia sukcesu całego kraju. Wśród wniosków sformułowanych przez autorów był między innymi taki, że zbyt duży nacisk kładzie się w kraju na nauczanie matematyki i języka angielskiego, co nie przekłada się na stwarzanie możliwości rozwijania przez dzieci kreatywności, która zapewne będzie niezbędna w dynamicznie zmieniającym się świeciepl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofSzmidt K., Modrzejewska-Świgulska M. (red.), Zasoby twórcze człowieka. Wprowadzenie do pedagogiki pozytywnej, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectszkołapl_PL
dc.subjectwspieranie twórczościpl_PL
dc.subjectPriory School w Sloughpl_PL
dc.subjectCreative Partnershipspl_PL
dc.subjectkreatywnośćpl_PL
dc.titleSzkoła wspierająca twórczość. Studium przypadku Priory School w Wielkiej Brytaniipl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number109-129pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Nauk o Wychowaniu, Katedra Badań Edukacyjnych, Zakład Pedagogiki Twórczościpl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-309-2
dc.contributor.authorBiographicalnoteAleksandra Wodzyńska – absolwentka pedagogiki w zakresie profilaktyki i animacji społeczno-kulturalnej na UŁ, asystent w Zakładzie Pedagogiki Twórczości w Katedrze Badań Edukacyjnych UŁ. Prowadzi zajęcia m.in. z zakresu logiki projektowej, ewaluacji projektów edukacyjnych, warsztaty dydaktyki twórczości i twórczości. Współpracuje z wykonawcami projektu Szkoła wspierająca uzdolnienia realizowanego w województwie mazowieckim. Interesuje się programami wspierania twórczości w szkołach. W 2010 r. uczestniczyła w stażu naukowym w Priory School w Wielkiej Brytanii, gdzie poznawała koncepcję pracy szkoły wpierającej twórczość. Instruktorka ZHP w stopniu harcmistrzyni. Szkoli animatorów pracujących w klubach dziecięcych prowadzonych przez jednego z największych polskich touroperatorów, jest współautorką koncepcji szkolenia animatorów turystyki i podręcznika metodycznego z tego zakresu. Prywatnie interesuje się sztuką kulinarną, literaturą fantasy i Czarnogórą.pl_PL
dc.referencesSzmidt K. J. (2007), Pedagogika twórczości, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesUszyńska-Jarmoc J. (2003), Twórcza aktywność dziecka. Teoria – rzeczywistość – perspektywy rozwoju, Trans Humana, Białystok.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7525-837-0.05


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe