Show simple item record

dc.contributor.authorGolczyńska-Grondas, Agnieszka
dc.date.accessioned2012-04-10T10:54:04Z
dc.date.available2012-04-10T10:54:04Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.issn0208-600X
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/303
dc.description.abstractArtykuł traktujący o relacjach między kobietami a mężczyznami w świetle dowcipów internetowych powstał na podstawie analizy 227 żartów o mężczyznach zamieszczonych na 10 polskich stronach internetowych. W opisie uwzględniono ogólny wymiar relacji genderowych, kwestię równości we wzajemnych relacjach, frustracji kobiet w kontaktach z mężczyznami ujawniając negatywny, tendencyjny obraz współczesnych mężczyzn zawarty w omawianym materiale. Konkluzje dotyczą psychospołecznych funkcji dowcipów oraz ich konfliktogennego potencjału znacznie utrudniającego porozumienie między przedstawicielami obu płci.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Sociologica;34
dc.subjectpłeć kulturowapl_PL
dc.subjectkobiety i mężczyźnipl
dc.subjecthumorpl
dc.subjectinternetpl
dc.titleRelacje między kobietami a mężczyznami w świetle dowcipów internetowychpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number71-88
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki; Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny; Instytut Socjologii
dc.referencesBergson H. (1977), Śmiech. Esej o komizmie, Kraków: Wydawnictwo Literackie.
dc.referencesBrannon L. (2002), Psychologia rodzaju, Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
dc.referencesDudzikowa M. (1996), Osobliwości śmiechu uczniowskiego, Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
dc.referencesFarrell W. (1988), Why the men are the way they are?, New York City: Berkley Books.
dc.referencesFreud S. (1993), Dowcip i jego stosunek do nieświadomości, Warszawa: Sen-Wydawnictwo KR.
dc.referencesKucharski A. (2006), To nie jest śmieszne – humor w komunikacji językowej, [w:] W. J. Maliszewski (red.), Komunikowanie społeczne w edukacji: dyskurs nad rolą komunikowania, Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
dc.referencesMorawski S. (1977), Paradoksy filozofii komizmu, Wstęp do: H. Bergson, Śmiech. Esej o komizmie, Kraków: Wydawnictwo Literackie.
dc.referencesRadomska A. (2006), „Animacja, afirmacja, afiliacja” – czyli o roli humoru w procesie edukacji, [w:] W. J. Maliszewski (red.) Komunikowanie społeczne w edukacji: dyskurs nad rolą komunikowania, Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
dc.referencesRadomska A. (tekst niedatowany), Co kogo śmieszy? O różnicach indywidualnych w preferencjach humoru u ludzi dorosłych, www.psychologia. edu.pl.
dc.referencesŚwiątkiewicz-Mośny M. (2004), Spotkanie z humorem, Forum Akademickie 3/2004, http://forumakad.pl/archiwum/2004/04/22-bn-spotkanie_ z_humorem.htm.


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record