| dc.contributor.author | Bogdańska, Bożena | |
| dc.contributor.editor | Antczak, Mariola | |
| dc.contributor.editor | Brzuska-Kępa, Alina | |
| dc.contributor.editor | Walczak-Niewiadomska, Agata | |
| dc.date.accessioned | 2019-09-23T16:53:33Z | |
| dc.date.available | 2019-09-23T16:53:33Z | |
| dc.date.issued | 2013 | |
| dc.identifier.citation | Bogdańska B., Rozwój koncentracji dziecka w wieku do trzeciego roku życia, [w:] Media a czytelnicy. Studia o popularyzacji czytelnictwa i uczestnictwie kulturowym młodego pokolenia, Antczak M., Brzuska-Kępa A., Walczak-Niewiadomska A. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013, s. 285-302, doi: 10.18778/7525-990-2.12 | pl_PL |
| dc.identifier.isbn | 978-83-7525-990-2 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/30247 | |
| dc.description.abstract | Dzieci rozwijają się w różny sposób, w zależności od indywidualnych predyspozycji, wpływów środowiska, najbliższego otoczenia, zwłaszcza rodziców. U dzieci do trzeciego roku życia można zauważyć takie cechy, jak: niepokój, impulsywność, nieruchliwość lub nadruchliwość, brak koncentracji itd. Rodzice obserwując dzieci zastanawiają się, co do tego prowadzi, dlaczego to dziecko jest takie, a tamto inne. Dlatego warto od pierwszych miesięcy życia dziecka postawić na jego świadomy rozwój i odpowiednio ukierunkowane wychowywanie. W dużej mierze odpowiedzialność w tej kwestii spoczywa na zasobach intelektualnych i kulturowych rodziców i najbliższej rodziny. We współczesnym świecie istotny wpływ na kształtowanie się koncentracji i uwagi małego dziecka mają także popularne media. | pl_PL |
| dc.description.abstract | Children develop in different ways, depending on the individual predisposition, environmental influences, immediate surroundings, especially parents. In children under 3 years old one can sometimes observe features such as: anxiety, impulsivity, inanimation or hyperactivity, lack of concentration. Parents watching children might wonder, what leads to that kind of behavior, why one child acts this way, and the other is completely different. Therefore it is worthwhile, from the first months of the child birth, to be focused on its development and to manage this process in the right direction. Much of the responsibility in this manner lies with the intellectual and cultural resources of parents and the closest family. In the modern world a great (and often negative) impact on the formation of concentration and attention of children have popular media. | pl_PL |
| dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. | pl_PL |
| dc.language.iso | pl | pl_PL |
| dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
| dc.relation.ispartof | Antczak M., Brzuska-Kępa A., Walczak-Niewiadomska A. (red.), Media a czytelnicy. Studia o popularyzacji czytelnictwa i uczestnictwie kulturowym młodego pokolenia, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013; | |
| dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
| dc.subject | dziecko do lat 3 – koncentracja | pl_PL |
| dc.subject | dziecko do lat 3 – wychowanie | pl_PL |
| dc.subject | dziecko do lat 3 - czytanie | pl_PL |
| dc.title | Rozwój koncentracji dziecka w wieku do trzeciego roku życia | pl_PL |
| dc.title.alternative | Development of the Child’s Concentration to the Third Year of Age | pl_PL |
| dc.type | Book chapter | pl_PL |
| dc.page.number | 285-302 | pl_PL |
| dc.contributor.authorAffiliation | Biblioteka Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego | pl_PL |
| dc.contributor.authorBiographicalnote | Bożena Bogdańska jest absolwentką studiów pedagogicznych i teologicznych na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim. Przez kilka lat zajmowała się pracą z czytelnikiem w bibliotece szkolnej. Obecnie pracuje w Bibliotece Naukowej Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie. Interesuje się podróżami, światem dziecka, literaturą pedagogiczną i teologiczną, kulturą rosyjską. | pl_PL |
| dc.contributor.authorBiographicalnote | Bożena Bogdańska is a graduate of pedagogics and theology at the University of Warmia and Mazury in Olsztyn. After her studies, for a few years, she was working with young readers in the school library. Now she works in the Science Library of the University of Warmia and Mazury. Her interests are journeys, children`s world, educational and theological literature, Russian culture. | pl_PL |
| dc.references | Andrzejewska A. (2007), Magia szklanego ekranu: zagrożenia płynące z telewizji, Warszawa, „Fraszka Edukacyjna”, ISBN 83-88839-98-6 | pl_PL |
| dc.references | Bieńkowska K. (2012), Jak dzieci uczą się mówić, Warszawa, Wydawnictwo Lekarskie PZWL, ISBN 97-88320-043-617 | pl_PL |
| dc.references | Izdebska J. (2005), Multimedia zagrażające współczesnemu dziecku, [w:] Izdebska J. i Sosnowski T. (red.), Dziecko i media elektroniczne – nowy wymiar dzieciństwa, Białystok, Trans Humana, s. 105- 113 | pl_PL |
| dc.references | Izdebska J. (1996), Rodzina, dziecko, telewizja, Białystok, Trans Humana, ISBN 83-86696-13-3 | pl_PL |
| dc.references | Izdebska J. (1991), Uwarunkowania efektów oddziaływania wybranych, cyklicznych programów telewizyjnych na dzieci, Rozprawy Uniwersytetu Warszawskiego 416, Białystok, Trans Humana, ISBN 83-86696-13-3 | pl_PL |
| dc.references | Kowalczyk P. (b.r.w.), [online], [dostęp: 06.02.2012] dostępny w Internecie: <http://prezi.com/d3mjwt6m-cwe/o-ekspansji-ksiazki-nanowe-media/> | pl_PL |
| dc.references | Piotrowska D. (b.r.w.), Książka w świecie współczesnego dziecka, czyli co czytać naszym dzieciom, [online], [dostęp: 06.02.2012], dostępny w Internecie: <http://www.qulturka.pl/czytelnia,literatura,ksiazka_w_swiecie_wspolczesnego_dziecka_czyli_co_czytac_naszym_dzieciom,9306.html> | pl_PL |
| dc.references | Pulkowska E. (b.r.w.), Jakie są podstawowe potrzeby dzieci (fragment publikacji Fundacji Komeńskiego „Nigdy nie jest za wcześnie – rozwój i edukacja małych dzieci”), [online], [dostęp: 06.02.2012], dostępny w Internecie: <http://frd.org.pl/pl/aktualnosci/aktualnosc/_169> | pl_PL |
| dc.references | Reimannn-Hohn U. (2009), Jak moje dziecko może nauczyć się koncentracji?, Kielce, Jedność, ISBN 978-83-7442-737-1 | pl_PL |
| dc.references | Rozmowa z Joanną Papuzińską, (b.r.w.), [online], [dostęp: 30.01.2012], dostępny w Internecie: <http://www.wimbp.lodz.pl/wimbp/pliki/bibik/bibik_38/bibik_38.pdf> | pl_PL |
| dc.references | Skreczko A. (2008), Pedagogizacja rodziców w zakresie korzystania z mediów elektronicznych w wychowaniu rodzinnym, [w:] Izdebska J. (red.), Media elektroniczne w życiu dziecka w kontekście wartości wychowawczych oraz zagrożeń, Białystok, Trans Humana, s. 179-193 | pl_PL |
| dc.references | Thomas J., Azzopardi G. (2007), Gdy dziecko nie może się skupić, Warszawa, Hachette Livre Polska, ISBN 83-7448-631-7 | pl_PL |
| dc.references | Wawrzak-Chodaczek M. (1997), Miejsce telewizji w życiu codziennym rodziny, Wrocław, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Acta Uniwersitatis Wratislaviensis nr 1957, ISBN 83-229-1608-6 | pl_PL |
| dc.references | Włodarski A. (2009), Jak przegrzewa się mózg, czyli Homo sapiens na zakręcie, „Gazeta Wyborcza”, [online], 16 sierpnia, aktualizacja: 16.08.2009, [dostęp: 30.10.2012], s. 1-4, dostępny w Internecie: <http://wyborcza.pl/1,76842,6925549,Jak_przegrzewa_sie_ mozg__czyli_Homo_sapiens_na_zakrecie.html> | pl_PL |
| dc.identifier.doi | 10.18778/7525-990-2.12 | |