Show simple item record

dc.contributor.authorBogdańska, Bożena
dc.contributor.editorAntczak, Mariola
dc.contributor.editorBrzuska-Kępa, Alina
dc.contributor.editorWalczak-Niewiadomska, Agata
dc.date.accessioned2019-09-23T16:53:33Z
dc.date.available2019-09-23T16:53:33Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationBogdańska B., Rozwój koncentracji dziecka w wieku do trzeciego roku życia, [w:] Media a czytelnicy. Studia o popularyzacji czytelnictwa i uczestnictwie kulturowym młodego pokolenia, Antczak M., Brzuska-Kępa A., Walczak-Niewiadomska A. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013, s. 285-302, doi: 10.18778/7525-990-2.12pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7525-990-2
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/30247
dc.description.abstractDzieci rozwijają się w różny sposób, w zależności od indywidualnych predyspozycji, wpływów środowiska, najbliższego otoczenia, zwłaszcza rodziców. U dzieci do trzeciego roku życia można zauważyć takie cechy, jak: niepokój, impulsywność, nieruchliwość lub nadruchliwość, brak koncentracji itd. Rodzice obserwując dzieci zastanawiają się, co do tego prowadzi, dlaczego to dziecko jest takie, a tamto inne. Dlatego warto od pierwszych miesięcy życia dziecka postawić na jego świadomy rozwój i odpowiednio ukierunkowane wychowywanie. W dużej mierze odpowiedzialność w tej kwestii spoczywa na zasobach intelektualnych i kulturowych rodziców i najbliższej rodziny. We współczesnym świecie istotny wpływ na kształtowanie się koncentracji i uwagi małego dziecka mają także popularne media.pl_PL
dc.description.abstractChildren develop in different ways, depending on the individual predisposition, environmental influences, immediate surroundings, especially parents. In children under 3 years old one can sometimes observe features such as: anxiety, impulsivity, inanimation or hyperactivity, lack of concentration. Parents watching children might wonder, what leads to that kind of behavior, why one child acts this way, and the other is completely different. Therefore it is worthwhile, from the first months of the child birth, to be focused on its development and to manage this process in the right direction. Much of the responsibility in this manner lies with the intellectual and cultural resources of parents and the closest family. In the modern world a great (and often negative) impact on the formation of concentration and attention of children have popular media.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofAntczak M., Brzuska-Kępa A., Walczak-Niewiadomska A. (red.), Media a czytelnicy. Studia o popularyzacji czytelnictwa i uczestnictwie kulturowym młodego pokolenia, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectdziecko do lat 3 – koncentracjapl_PL
dc.subjectdziecko do lat 3 – wychowaniepl_PL
dc.subjectdziecko do lat 3 - czytaniepl_PL
dc.titleRozwój koncentracji dziecka w wieku do trzeciego roku życiapl_PL
dc.title.alternativeDevelopment of the Child’s Concentration to the Third Year of Agepl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number285-302pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationBiblioteka Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiegopl_PL
dc.contributor.authorBiographicalnoteBożena Bogdańska jest absolwentką studiów pedagogicznych i teologicznych na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim. Przez kilka lat zajmowała się pracą z czytelnikiem w bibliotece szkolnej. Obecnie pracuje w Bibliotece Naukowej Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie. Interesuje się podróżami, światem dziecka, literaturą pedagogiczną i teologiczną, kulturą rosyjską.pl_PL
dc.contributor.authorBiographicalnoteBożena Bogdańska is a graduate of pedagogics and theology at the University of Warmia and Mazury in Olsztyn. After her studies, for a few years, she was working with young readers in the school library. Now she works in the Science Library of the University of Warmia and Mazury. Her interests are journeys, children`s world, educational and theological literature, Russian culture.pl_PL
dc.referencesAndrzejewska A. (2007), Magia szklanego ekranu: zagrożenia płynące z telewizji, Warszawa, „Fraszka Edukacyjna”, ISBN 83-88839-98-6pl_PL
dc.referencesBieńkowska K. (2012), Jak dzieci uczą się mówić, Warszawa, Wydawnictwo Lekarskie PZWL, ISBN 97-88320-043-617pl_PL
dc.referencesIzdebska J. (2005), Multimedia zagrażające współczesnemu dziecku, [w:] Izdebska J. i Sosnowski T. (red.), Dziecko i media elektroniczne – nowy wymiar dzieciństwa, Białystok, Trans Humana, s. 105- 113pl_PL
dc.referencesIzdebska J. (1996), Rodzina, dziecko, telewizja, Białystok, Trans Humana, ISBN 83-86696-13-3pl_PL
dc.referencesIzdebska J. (1991), Uwarunkowania efektów oddziaływania wybranych, cyklicznych programów telewizyjnych na dzieci, Rozprawy Uniwersytetu Warszawskiego 416, Białystok, Trans Humana, ISBN 83-86696-13-3pl_PL
dc.referencesKowalczyk P. (b.r.w.), [online], [dostęp: 06.02.2012] dostępny w Internecie: <http://prezi.com/d3mjwt6m-cwe/o-ekspansji-ksiazki-nanowe-media/>pl_PL
dc.referencesPiotrowska D. (b.r.w.), Książka w świecie współczesnego dziecka, czyli co czytać naszym dzieciom, [online], [dostęp: 06.02.2012], dostępny w Internecie: <http://www.qulturka.pl/czytelnia,literatura,ksiazka_w_swiecie_wspolczesnego_dziecka_czyli_co_czytac_naszym_dzieciom,9306.html>pl_PL
dc.referencesPulkowska E. (b.r.w.), Jakie są podstawowe potrzeby dzieci (fragment publikacji Fundacji Komeńskiego „Nigdy nie jest za wcześnie – rozwój i edukacja małych dzieci”), [online], [dostęp: 06.02.2012], dostępny w Internecie: <http://frd.org.pl/pl/aktualnosci/aktualnosc/_169>pl_PL
dc.referencesReimannn-Hohn U. (2009), Jak moje dziecko może nauczyć się koncentracji?, Kielce, Jedność, ISBN 978-83-7442-737-1pl_PL
dc.referencesRozmowa z Joanną Papuzińską, (b.r.w.), [online], [dostęp: 30.01.2012], dostępny w Internecie: <http://www.wimbp.lodz.pl/wimbp/pliki/bibik/bibik_38/bibik_38.pdf>pl_PL
dc.referencesSkreczko A. (2008), Pedagogizacja rodziców w zakresie korzystania z mediów elektronicznych w wychowaniu rodzinnym, [w:] Izdebska J. (red.), Media elektroniczne w życiu dziecka w kontekście wartości wychowawczych oraz zagrożeń, Białystok, Trans Humana, s. 179-193pl_PL
dc.referencesThomas J., Azzopardi G. (2007), Gdy dziecko nie może się skupić, Warszawa, Hachette Livre Polska, ISBN 83-7448-631-7pl_PL
dc.referencesWawrzak-Chodaczek M. (1997), Miejsce telewizji w życiu codziennym rodziny, Wrocław, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Acta Uniwersitatis Wratislaviensis nr 1957, ISBN 83-229-1608-6pl_PL
dc.referencesWłodarski A. (2009), Jak przegrzewa się mózg, czyli Homo sapiens na zakręcie, „Gazeta Wyborcza”, [online], 16 sierpnia, aktualizacja: 16.08.2009, [dostęp: 30.10.2012], s. 1-4, dostępny w Internecie: <http://wyborcza.pl/1,76842,6925549,Jak_przegrzewa_sie_ mozg__czyli_Homo_sapiens_na_zakrecie.html>pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7525-990-2.12


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe